miten valmistautua työhaastatteluun?

jumissa-

on viimesistä hauista yli 4v aikaa, nyt houkuttelee hakea uusia töitä ihan uudelta paikkakunnalta...
miten valmistaudun haastatteluun?

3

1895

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jännittämättä

Mielestäni seuraavat asiat on otettava huomioon:
      -pukeudu samansuuntaisesti ,kun "työpaikkasi" edellyttää (jos menet tehtaaseen pyrkimään,ÄLÄ HIENOSTELE,jos pankkiin ,pukeudu siististi )

-huolehdi hygieniastasi,sopiiko "sotamaalaus" vai ei ,luonnon kauneus ihmisessä parasta,myös hiukset siististi menepä minne tahansa pyrkimään

-älä myöhästy haastattelusta,parempi pari minuuttia ennen kuin jälkeen sovittua aikaa

-avoimuutta,kerro avoimesti ne asiat,joita sulta kysytään,juttele niin kuin kenen kanssa hyvänsä,katsekontakti on tärkeä,se kertoo jo paljon sinusta ,kokemus..koulutus,miksi haluaisit siihen työhön

-kysele töistäsi ,älä ensimmäiseksi kuitenkaan palkkausta,joka tietysti on selvitettävä haastattelussa ja muut työhön liittyvät asiat,millaista työtekijää työnantaja hakee...muista AVOIMUUS

-muista tervehtimiset,jotka monesti nuorilta hakijoilta unohtuvat,älä tee aloitetta kädestä
      tervehtimisestä,sen tekee haastattelija,jos haluaa ,sano näkemiin haastattelijalle ,älä ulko-ovelle
      NÄMÄ ovat tavallisimmat asiat,jotka n tarpeen hallita. ONNEA!

• Haastateltavana

Voit myös etsiä tietoja netistä, tosi hyviä sivustoja missä lukee miten käyttäytyä haastattelussa!

- Heti kun astut sisälle hymyile... kaikille, ihan tiskillä oleville.
      - Ole iloinen ja pirteä haastattelun ajan
      - Kun ne kysyy, älä mieti liian kauan.. tietenkään ei kaikkeen tarvi vastata heti, silloin ne voi luulla, että olet harjoitellut ulkoa.
      - Ei kannata vastata "en tiedä", mieti vaikka hetki... niin tiedät varmasti sopivan vastauksen.
      - Yritä ajatella mitä he tarvitsevat, vastaile sen mukaan.
      - Älä kerro liikaa yksityiselämästäsi, vain jos ne kysyy
      - Jos vaihdat työpaikkaa, niin kerro, että haluat uusia haasteita ja sinun mielestäsi tässä työpaikassa voisi olla niitä. Myös voit kertoa, että nykyisessä työpaikassa sulla ei ole ikinä ollut mahdollista edetä korkeammaksi.

No.. tässä nyt oli mun mielipiteitä. Nyt on vähän kiire, en ehdi kirjottaa enempää! Onnea työnhakuun!

• äskettäin työhaastattelus

hehe.. Mul oli työhaastattelu kans. Välillä tuli semmosia kysymyksiä mitkä tiesin et hän kysyy kun ne niin peruskysymyksiä kuten:

Miksi haluat tänne töihin?

Kerro vähän itsestäsi?

Miksi haluat vaihtaa työpaikkaa?

Olin harjoitellut näitä, mutta niinhän se menee että kun on harjoitellut valmiiksi niin niitä ei sit tietenkään muista siinä haastattelussa. Mulla tuli niin poliittisen ympäripyöreitä vastauksia että huhhuijjaa. Pääasia on että osoittaa et on iloinen reipas huumorintajuinen asiallinen ja tietääkin jotain. Edellä mainitut mielestäni pätee haastatteluun kuin haastatteluunkin.

SAIN VIEL SEN DUUNIN! Mut en mennyt kun ei ne työajat sit oikeen sopinut mulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      46
      1234
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe