rfa hoito

oisko

täällä ketään, jonka uniapneaa olisi hoidettu rfa kuumennusmenetelmällä? Haluaisin kuulla kokemuksia ko. hoidosta.Miten hoitoon pääsee, miltä hoito tuntuu ja millaiset ovat hoitotulokset?

14

4541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elisama

      Sitä annetaan harvassa paikassa.
      Yleensä nukutuksessa. Se auttaa lähes kaikilla ainakin jonkin verran.

    • kaneli77

      Miestä hoidettiin juuri kyseisellä menetelmällä nenäleikkauksen yhteydessä.Tehtiin paikallispuudutuksessa ja samana pvänä kotiin. VAikutuksia ei viel tiedä mut kipuja ei ole valittanu.

    • Kotiutettu

      Tulin juuri toimenpiteestä,parintunnin keikka Lappeenrannassa.Vähän jännitti mutta turhaan,ei koskenut.Ei vielä jälkikipuja mutta saanähdä tuleeko niitä.Pitäisi vähentää kuorsausta olennaisesti.Ai niin,valita ensin petikaverin kanssa hengityskatkoksista ja väsymyksestä niin pääset tutkimuksiin.

    • Herra O

      Menen nyt helmikuussa toiseen leikkaukseen.
      Eka auttoi alussa mutta nyt on kuorsaaminen jopa voimakkaampaa kuin ennen.
      Saa nähdä miten toisen leikkauksen jälkeen käy.
      Minusta kyllä sata kertaa inhottavampaa kuin hammaslääkärissä käynti.
      Ei tahtonu saada henkä millään ja mulla on vielä erittäin herkkä yökötysreflexi

      • CPAP

        Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta ne kokemukset joista olen ihmisiltä kuullut ovat voittopuolisesti huonoja. Vaikka alussa auttaakin, ongelma palaa ennenpiykää takaisin. Joissakintapauksissa on syntynyt muita vakavia sivuongelmia, kun samalla on vahingoitettu hermoja.


    • sipe57

      Miehelle tehtiin Rfa-kuumennushoito kaksi kertaa yksityispuolella kun julkisella kesti niin kauan päästä hoitoon. Jälkikipuja oli jonkun verran. Auttoi jonkunverran mutta kuorsaus palasi. Viimesyksynä tehtiin Nukkula-kisko ja siihen loppui kuorsaaminen.

      • valpuri_9

        tuon hoidon hinta yksityisellä puolella? pääsisin vasta kevätkesällä yleisen puolen tutkimuksiin ja aika tuntuu pitkältä...tässä on suhteen jatkuminen kyseessä!!!!


    • jk

      en osaa sanoa

    • jk

      enn osaa sanoa

    • Minni6663

      Tänään just tehtiin kyseinen juttu, ihan kunnallisella puolella. Oli unikatkoksia ja kävin työterveydessä, kriteerit täytty ja sain lähetteen keskussairaalaan. Ensin nukuin yön laitteen kanssa, joka analysoi koko yön, nukutun ajan, kuorsauksen prosentteina jne. Ehdotettiin kyseistä hoitoa ja kerrottiin tarkkaan, miten se tehdään, sanottiin että kuorsaus ei lakkaa, mutta vaimenee.
      Puudutus nieluun oli tosi kurja ja kivulias, mut itse toimenpide vähän vaan nipisti.
      Puudutus kesti n.3h, sen aikana ei saanut sanaa suusta, vaik yritti kuin.
      Panacodia poretablettina (ei pysty muuta nielemään) otin, kun puudutus lakkasi. Äsken vielä toisen. Kurkku tosi kipeä, mut nyt hyvällä omallatunnolla jätskiä ja kylmää mehukeittoa. Kannattaa syödä hyvin ennen toimenpidettä.
      Sairaslomaa 3 päivää ja pitäs koittaa olla hiljaa, mikä on meikäläiselle aika vaikeeta ;-) Katsotaan nyt, miten hiljasta meillä on yöllä, mut kuulemma pitää uusia käsittely todennäkösesti vielä toisen kerran.
      Suuriitokset Etelä-Karjalan keskussairaalan korvanenäkurkulle hyvästä ja äärettömän ystävällisestä hoidosta ja hyvistä ohjeista!

    • 15+15

      Olen 32-vuotias nainen. Minulle on tehty tuo toimenpide.
      Ihan ensiksi menin työterveyteen kuorsauksen takia, koska heräilin silloin tällöin omaan yskimiseeni. Sain lähetteen sairaalaan jossa minulla testattiin uniapnea. Sikäli se tuntui hassulta, koska olen nuori perusterve ja normaalipainoinen.
      No mutta uniapnea hylättiin. Sitten minulle suositeltiin tuota rfa-hoitoa.

      Toimenpide jännitti niin hemmetisti. Mutta se ei ollutkaan yhtään kamalaa. Hammaslääkärissä käynti on paljon pahempaa. :)
      Ensiksi nieluni puudutettiin puudutussuihkeella. En siis tuntenut puudutuspiikkejä lainkaan. Eli ei tullut sitä kamalaa oksennusrefleksiä. Sitten vaan aloitettiin kuumennus. Siinä ei tainnut mennä korkeintaan kuin se minuutti.
      Kurkku oli kipeä muutaman päivän. Burana auttoi.

      Kuorsaus on vähentynyt selvästi. Olen päivisin paljon pirteämpi ja nukun yöni sikeämmin. Ja yökylässäkään ei enää hävetä. :)
      Tosin olen tässä miettinyt, että otan vielä toisen hoitokerran jos tohtori suostuu. :)

      Ei nyt liittynyt uniapneaan, mutta halusin vaan kertoa hyvät kokemukseni, jos joku miettii tuohon hoitoon menemistä. :)

      • avun saaja

        Itselläni todettu vaikea-asteinen uniapnea n.2 vuotta sitten.Nyt olen laihduttanut 12 kg ja hengityskatkokset vähentyneet olennaisesti samoin kuorsaus vaimon kertoman mukaan.Joten ihmiset dieetille jos kyseinen sairaus vaivaa!!


    • kuuma pepa

      joo mulla kans auttoi, kun kuumennettiin pyllyaukkoa kosaanilla. sitä kuumennettiin oikein kunnolla ja siitä se sitten lähti. kuumennushoito on hyvä hoito.

    • Mieee

      Itse kävin RFA-Hoidossa tänään, syystä että nenäni vuotaa jatkuvasti. Puudutus toteutettiin kahdella pumpulitupolla nenään (10min) Jonka jälkeen pieni adrenaliini piikki (ei edes tunne koska puudutus vaikuttaa jo) ja piikin jälkeen poltto, noin 9 sekuntia per poltto ja minulle tehtiin yhteensä 8 kohtaan poltto. sen jälkeen niisteltiin veret ja räät pois nenästä juteltiin hetki ja lähdin ajamaan kotia kohti. tosin inhottavaa ajaa koska verta / räkää valuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe