Harrastepyöräksi lähinnä nurkka-ajeluun katselin 91-93 mallista Honda CBR 600f:ää tai Suzuki GSX-R 750.
Löytyykö CBR:n moottorista tarpeeksi vääntöä esim. reippaampiin kiihdytyskaista ohituksiin satunnaisia reissuja ajatellen?
Miten muuten pidemmät reissut?... tuntuuko CBR:n kone liian pieneltä/tehottomalta verrattuna GSX-R:n?
Kuinka paljon CBR 600:n kone kestää kilometrejä? GSX-R:llä ajelee kuitenkin helposti yli sen 100tkm ilman isompia murheita.
Vaikealta tuntuu valinta.
CBR 600f VS. GSX-R 750
4
1220
Vastaukset
- sanottavaaaa
Cbr pc-25 eli 91-95vm kone on varmasti yksi kestävimpiä koneita,100tkm kestää helposti kunhan säädöt ovat kohdalla ja vaihdat öljyt 5000tkm välein.
600 cebarilla ohitukset onnistuu nopeasti mutta pientä pykälää ja paljon kiekkaa täytyy antaa mikäli räjähtävän ohituksen meinaat tehdä.
Kyllä tällä pitkääkin matkaa ajaa,itse tein tämmösen reissun,turku-tukholma-kökips-saksa-ranska ja palatessa hollannin kautta kotiin.
Luotettava ja suorituskykyinen pyörä,varma valinta ensipyöräksi jolla ajelee vuoden kaks,jonka jälkeen siirrytään 900-1100 cbr:ään jonka jälkeen voi nauttia enemmän väännöstä.- seuraa..
pyörien jälleenmyyntiarvoa, niin hondalla pysyy paremmin, itellä 600f, pykälää pienempi etuhammas, dynojetin suuttimet, akran kokoputki, k&n vap.virt.suod., ja voin kokemuksella sanoa että tähän päivään mennessä ei yksikään 750cc ole pärjännyt kiihdytyksessä 0-200, ainut ongelma ollu että pitkää matkaa ajaessa perse ei taho kestää koska on aavistuksen pieni mitoilta mulle (187cm), mutta asia korjaantui kun laitoin xx:n itelle ja annoin eukolle 600f:n
- honda vfr 750
itse olen aloitellut vfr 750:lla, mutta mieli tekisi jo 1000-1100 kuutioista. vääntö on kyllä aika ohutta 600:ssa ja varmaan kaipaat pian lisää vetoa kepittämättä koko ajan yli 10000 rpm:llä
- gsxr600
Mä en ymmärrä noit 1000 mihin semmosta edes tarvii. Mulla vm02 600gsxr ja hyvin kyllä kerkee eikä kierrostakaa ny älyttömiä tarvii etteikö ohi pääsis. Ainut ongelma on pysyä nopeus rajotusten sisällä. Tarvii ku 80vauhista ohittaa muutama auto ja ei mene montaa sekunttia ku mittarissa 180km/h ja siitä vauhista vois lähtee jatkaa samaa kyytiä tonne 250km/h asti. En vittu käsitä noita 1000kuutioisia mihin sitä tehoa tarvii ku saa radallakaa liikahtamaa nopeampaa ku 600. Tollasella kusiaisella jopa paremmat kierros ajat ku 1000lla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1827720
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes923816- 672589
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se731630Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3861564- 641447
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201436Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171111Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791050Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841048