Perheessä on noin 3 vuotta vanha pyykinpesumylly. Ihan peruskokoinen peli. Sillä on myllytetty 7 henkisen perheen pyykkiä ihan uskon viisiin mukaan lukien perheen miesten työvaatteet jotka traktori- ja piharemuilujen jälkeen on millon mitä mielenkiintoisemmassa öljyssä ja kurassa. Pesukone on nyt sitten sen mukaisessa kuosissa. Oikeasti ihan likainen sisältäkin ne kumiosat siinä luukulla..
No nehän pyyhkii pois mutta millä sen tunkkaisuuden saisi koneesta pois. Tuntuu että raikasta pyykkiä on vaikea enää saada ulos. Ei tunnu pyykki kovin puhtaalta..
Toinen ongelma on se että miksi ihmeessä kone tuntuu tekevän uusistakin vaatteista heti kuluneen näköisiä. Onko vika nykyajan vaatteissa jotka jo parin pesun jälkeen on ihan muuta kun siistejä. Pinnasta nukkaisia ja haalistuneita. Vai voiko vika olla koneessa?
Pesukoneen pesu?
9
11905
Vastaukset
- teeppä näin
Osta apteekista sitruuna happoa ja pyöritä kone kuumalla sillä,sit huuhtelu,vielä valkopyykki ohjelma ja kunnon jämäkkä pulveri.Kaikkien "lokeroiden" kunnollinen pesu (myös nukkasihti)ja joka pesun jälkeen luukku auki ja värillisille vaat.OMA pesuaineensa joka ei syö värejä, valkopyyk.kunnon valk.aine ja välillä 90 pesu.ps. jos ei auta....kantsii uusia kone.
- make
ja kaikki paidat ja housuthan kannattaa pestä nurin päin=)
- Pöhkö
Meillä ei pyykki haise, ei ole koskaan, vaikka jäisi pestynä koneeseen 3 päiväksi. Syynä on se, että joka viikko koneella pyöritetään 95 asteen pyykkiä. Ei siis ole pöpöjä rummussa. Kaikki talon pyyhkeet pestään tuossa lämmössä, samoin yritykseni pyyhkeet. Monen kuulee valittavan tunkkaisesta hajusta, syy on se että suurin osa pesee pyykkinsä 40 asteen lämmössä, jossa ei bakteerit kuole. Konekaan ei pese niin hyvin, kun ei ole itsessään puhdas.
Minimanista saa myös pesukoneen puhdistusainetta, pullollinen nestettä, joka laitetaan tyhjään koneeseen pyörimään, itse olen joskus kokeillut, vaikka varsinaista tarvetta ei ole ollut, lähinnä ajattelin poistavan mahdolliset kalkkijäänteet, jos niitä on.
Likaista pyykkiä pesevät, peskää pyykkinne aina 60 asteessa ainakin, suurimmat osat haalareista ja takeista yleensä tämän kestää, lisäksi nämä aina esipesulla. Pesuainetta myös toki enemmän kuin tavan pyykissä. Näin pyykki on puhdasta ja kone on sitä myös, ja sinne on mukava laittaa vaaleat kotivaatteetkin sitten.
Itse olen pessyt vuosia miesten rasvasia työhaalareita ja takkeja, ja ne ovat puhtaita aina, samoin kone, siinä pestiin muutkin vaatteet.
Lämpöä, esipesua ja riittävästi tehokasta pesuainetta ekstra huuhtelu, jos mahdollista, niin johan lähtee liat !! - Pesijä
Pöhkö kirjoitti:
Meillä ei pyykki haise, ei ole koskaan, vaikka jäisi pestynä koneeseen 3 päiväksi. Syynä on se, että joka viikko koneella pyöritetään 95 asteen pyykkiä. Ei siis ole pöpöjä rummussa. Kaikki talon pyyhkeet pestään tuossa lämmössä, samoin yritykseni pyyhkeet. Monen kuulee valittavan tunkkaisesta hajusta, syy on se että suurin osa pesee pyykkinsä 40 asteen lämmössä, jossa ei bakteerit kuole. Konekaan ei pese niin hyvin, kun ei ole itsessään puhdas.
Minimanista saa myös pesukoneen puhdistusainetta, pullollinen nestettä, joka laitetaan tyhjään koneeseen pyörimään, itse olen joskus kokeillut, vaikka varsinaista tarvetta ei ole ollut, lähinnä ajattelin poistavan mahdolliset kalkkijäänteet, jos niitä on.
Likaista pyykkiä pesevät, peskää pyykkinne aina 60 asteessa ainakin, suurimmat osat haalareista ja takeista yleensä tämän kestää, lisäksi nämä aina esipesulla. Pesuainetta myös toki enemmän kuin tavan pyykissä. Näin pyykki on puhdasta ja kone on sitä myös, ja sinne on mukava laittaa vaaleat kotivaatteetkin sitten.
Itse olen pessyt vuosia miesten rasvasia työhaalareita ja takkeja, ja ne ovat puhtaita aina, samoin kone, siinä pestiin muutkin vaatteet.
Lämpöä, esipesua ja riittävästi tehokasta pesuainetta ekstra huuhtelu, jos mahdollista, niin johan lähtee liat !!Hyviä ohjeita mutta yksi mutta:
Älkää ikinä lisätkö pyykinpesuaineen annostelua ohjeen yli - jos pyykki on normaalilikaista niin vähentäkää, jos pyykki on erityisen likaista niin noudattakaa sitten ohjetta pesuaineen annostelusta.
Pyykinpesuainefirmat elävät pyykinpesuaineen myynnistä, niin olisikohan annostelut hieman yläkanttiin? Jopa myyjät itse myöntävät sen.
- KARMAKO
pESU TEEM ONKO
- tuskastunut pesukoneeseen
Meillä on sama ongelma, tuo vaatteiden nukkaantuminen. Ihan uudesta vaatteesta tulee pesun jälkeeen tosi rähjäisen näköinen, pinta muuttuu järjestään nukkaiseksi. Värit tuntuvat myös haalistuvan vaikka käytän värillisille vaatteille tarkoitettua pesuainetta. Vaatteet ovat myös kauhean "pölyisiä" ,pientä karvaa(nukkaa) täynnä, näkyy etenkin mustissa vaatteissa. Käytän zeoliititonta pesuainetta eikä sekään auta. Kaiken lisäksi meillä on uuden karhea pesukone (kuukauden vanha) ja ongelmia on esiintynyt nimenomaan uudessa koneessa. Harmittaa kamalasti että on vanha kone hajosi koska siinä vastaavia ongelmia ei ilmennyt. Missä mahtaa olla vika ?!!!
- Washman
Puhdistusongelmaan tulikin jo vastauksia. Kannattaa pestä vaikka noin kerran kuussa pyykkiä 90 asteessa, samalla pesukonekin peseytyy ja raikastuu. Kannattaa kokeilla auttaako runsaampi vesimäärää ja lisähuuhtelu asiaan.
Vaatteiden voimakas nukkaantuminen voi johtua liian tehokkaasta pesuohjelmasta. Kokeile lähtisikö vaatteet puhtaaksi lyhyemmällä tai siliävien pesuohjelmalla, jolloin mekaanisen työn osuus on pienempi. Jos pikapesussa ei tule tarpeeksi puhdasta kokeile, paraneeko pesutulos, jos nostaa lämpötilaa ja vähentää pyykkimäärää.
Käyttöohjeesta selviää varmasti, miten pesua voi muokata hellävaraisemmaksi.
Kunnon huuhtelut auttavat pölyn sekä pesuainejäämien poistoon. Jos mahdollista valitse koneesta esim. lisähuuhtelut tai lisää vettä toiminto. - lmp
suosittelen että peset 90,c pesun pesuaineella, jossa on valkaisuainetta, se koneen voi kyllä pistää tyhjänäkin pyörimään. (voi vannoa että se tepsii haju ongelmiin.) , mutta jos ei niin kehotan sinua, että kysyt lähimmästä kodinkoneitten liikkestä. mitä kannattaisi tehdä.
- vastus
Tarkista myös että kone tosiaan lämmittää veden. Itse pesin ties kuinka kauan kylmällä vedellä, kun lämmitysvastus olikin hajonnut...Huomasdin, kun kone alkoi likaantua ja vaatteet ei olleet raikkaat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361