Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onko sieniä Etelä-Suomessa?

iihop

Onko sieniä Etelä-Suomessa? Hyvinkäällä ei löydy, eikä pohjoisempana Hollolassakaan. Vettä on satanut pitkin kesää, misä vika? Tatteja kaipailisin.

7

2756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • josku

      alue tunnettu huonosta sienenkasvusta, mutta mene Porvoon suunnalle niin jo mäntsälästästä alkaa löytyä sientä.

      • etsivä löytää

        Olen nyt vuoden verran Hyvinkäällä asunut, ja tänä vuonna ei ole tullut kuin kanttarellia, ja muutama hassu torvisieni ja lampaankääpä. Viime vuonna taas tatteja (herkku-, punikki- ja voitatteja), kehnäsieniä, suppiksia, lampaankääpiä, rouskuja jos jonkinlaisia, viiruvalmuskaa, keltavalmuskaa, haperoita ja hieman mesisientä ja kanttarellia. Näitä tuli siis koritolkulla lähimetsästä haettua, enkä siis ole juuri lähimetsiä kauemmaksi vielä eksynyt. Nyt kyllä metsät ammottavat tyhjyyttään, ainakin tateista. Mutta ei niitä kuulemma ole itä-suomessakaan, jossa niitä sentään yleensä on kesästä riippumatta.


    • aivan kiitettävästi

      hausjärveltä ( oitti) useampi iso kopallienen kanttarellejä. Tatteja ei kyllä edes nähty.

    • Turun puolessa

      Kun oon kuullut, että kanttarelleja on metsät pullollaan. Itse olen nähnyt tasan yhden.

      Eikä ole paljoa muitakaan näkynyt, eilen tosin löysin muutaman kultarouskun, niin päiväni oli sillä pelastettu.

    • iihop

      Nythän noita sieniä alkaa nousta vaikka minkälaisia. Taisin olla vähän hätäinen, kun elokuussa aloitin tämän viestiketjun.

    • Tattityttö

      Hei Oletko löytänyt hyvinkäältä sienipaikkaa? Tai onko kukaan löytänyt? Olisin niiiin kiitollinen jos joku kertoisi että mistäpäin näitä sienieniä sieltä löytyy.. :))) Miel Hyvinkäältä.

      • Hei samaa tiedustelisin minäkin. Olen uusi Hyvinkäällä ja en vielä tunne hyviä sienipaikkoja. Ei kenenkään tarvitse paljastaa kaikkein parasta sienipaikkaansa, mutta jotain vinkkejä olis kiva saada. Mistä niitä sieniä kannattaa edes etsiä? Jonkun verran on tullut kuljettua paavolassa ja sveitsissä laihoin tuloksn. Tosin satokausi vielä aluillaan. Linja-autollakin vois matkustaa hieman kauemmas sieneen, kun vain tietäis mihin suuntaan lähteä. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2197
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1446
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe