Hei.Olen muuttamassa Englantiin noin puoleksi vuodeksi,ja mietin,miten hankin astmalääkkeeni.Käykö suomalainen resepti englantilaisissa apteekeissa tai voinko ostaa lääkettä ilman reseptiä?Minkä hintaisia ovat astmalääkkeet siellä?
Vai kannattaisiko hankkia puolen vuoden lääkkeet jo Suomesta ja pyytää KELA:lta korvauksia takautuvasti?
Olisin kiitollinen,jos joku osaisi neuvoa miten kannattaa tehdä.
Astmalääke Englannissa
4
879
Vastaukset
- ------
Suomalainen resepti käy vain Suomessa. Englannissa tarvitset englantilaisen reseptin. Hinnoista en osaa sanoa -mutta yleisesti ottaen Englanti on kallis maa Suomeen verrattuna. Kannattaisko kysyä neuvoa omalta lääkäriltä?
- ota yhteyttä
http://www.asthma.org.uk/how_we_help/adviceline/index.html
Kannattaa varmaan puhua asiantuntijoiden kanssa. Selität että muutat Englantiin EU-maasta..ja niin edespäin.
Ja tämä linkki selittää, että reseptilääkkeelle (jos reseptin on määrännyt UK lääkäri)..hinta on tosi alhainen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Prescription_drug#Regulation_in_United_Kingdom
Älä missään nimessä osta kallitta lääkkeitä Suomesta. Kyllä palvelu pelaa Englannissa. Kun pääset paikan päälle, käyt vain rekisteröitymässä lähimmässä lääkärikeskuksessa ja varaat itsellesi ajan.- keitä Suomesta"
???!!!
Kait sinulla vastaaja on tiedossa, että astmaatikot (pääosin!!) saavat lääkkeisiin erityiskorvattavuuden, jolloin omavastuuksi jää minimaalinen, todella minimaalinen summa.
Vai kalliita lääkkeitä.
Itselläni on astmalääkkeet sieltä ei ihan edullisemmasta päästä, silti pidän hintoja alhaisina. - maksat kuussa?
keitä Suomesta" kirjoitti:
???!!!
Kait sinulla vastaaja on tiedossa, että astmaatikot (pääosin!!) saavat lääkkeisiin erityiskorvattavuuden, jolloin omavastuuksi jää minimaalinen, todella minimaalinen summa.
Vai kalliita lääkkeitä.
Itselläni on astmalääkkeet sieltä ei ihan edullisemmasta päästä, silti pidän hintoja alhaisina.Nimittäin Englannissa reseptilääkkeet tällä hetkellä noin 7 puntaa eli vähän päälle 10 euroa, en tiedä sitten että mitä kokoa astmalääkkeiden pakkaukset ovat (että moneksi kuuksi) Englannissa myös e-pillerit ilmaisia. Samoin, oma ihottumarasvani Englannissa 7 puntaa, Suomessa 80 EUR. Joten mikä kannattaa?
Ei aina ole lottovoitto syntyä Suomeen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2191332Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341019Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89950
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848