Lääkkeitä Hortoniin

nel-lie

Mitä lääkkeitä syötte Hortonin neuralgiaan (0sarjoittainen päänsärky)?
Kohtauslääkkeet? Estolääkkeet?

Itsellä 3viikon Prednisolon kuuri menossa, ja edelleen särkyjä päivittäin.. Kohtauksiin Maxalt ja Imigran (jompi kumpi siis). Mutta nyt enään 3tbl jäljellä. Neurologi sanoi viikko sitten, että en oikeastaan saisi triptaaneja (migreenilääkkeitä) enää syödä, koska alkavat aiheuttaa jo haittavaikutuksia.. Olen niitä nyt yhteensä noin 3 viikkoa syönyt lähes päivittäin, jossain vaiheessa jopa 2tbl/pvä.
Viime perjantaina neurologin kanssa juttelin puhelimessa, ja hän oli sitä mieltä, että jatketaan tällä lääkityksellä ja katsellaan..
Joka päivä ja varsinkin öisin särkee..:( Päivystykseen jos taas lähtisin, saisin "coctail"tipan suoneen ja happihoitoa ehkä kokeiltaisiin, mutta haluaisin mieluummin jotain "pitkäkestoisempaa" lääkitystä. Ja öisin on aika suuri kynnys lähteä mihkään hoitoon..
Kaksi kertaa olen i.v:sti saanut "coctail"-tipan, eli kortisonia, ketorinia ja Diapamia ja toisella kertaa särky palasi jo kotimatkalla..

Olen saanut myös Panacod ja Diapam reseptit, mutta ne vain lisää särkyä! Ainoa joka auttaa on migreenilääkkeet! Ja niitä ei saisi enää syödä, epätoivo..

5

1223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja happihoito

yhdistelmä on osoittautunut tutkimusten mukaan aprhaaksi yhdistelmäksi. Ne tosiaan pysäyttävät kivun, eivät estä sitä, mutta systemaattisella ja oikein ajoitetulla happihoidolla saattaa jopa pysähtyä alkumetreille ja nopeastikin. Estolääkityksenä käytetään kaikkia jo mainitsemiasi, pitää vain etsiä se itselle sopivin. Tsemiä!

• *¨'¨'

¨Moikka! Mieheni kärsii kyseisestä sarjottaisesta päänsärystä, diagnoosia ei ole mutta kaikki oireet kuvaavat sitä( sattumalta artikkeli tästä tuli terveyslehdessä vastaan). Lääkäri ottanut röngtkeninkin kun epäiltiin nenä / poskionteloita, mutta kyseistä neuralgiaa ei ikinä epäillyt. Kaksi vuotta mieheni on vetänyt pari panadol zapp 400mg päivässä särkyyn (eikä nekään pahemmin auta). Tilasin ihan kokeilun vuoksi Briteistä tuommoisen "trendi" happipullon (http://www.healthoxygen.com/shop-oxygen-products-3_4.php ) ajattelin että voishan sitä kokeilla jos vaikka auttaisi? Jos auttaisi niin sitten vois lähteä ravaa lääkäreillä. Mitä mieltä onko nuo happitölkit lähelläkään sitä mitä te tarvitsette?

• sinnepäinkään
        *¨'¨' kirjoitti:

¨Moikka! Mieheni kärsii kyseisestä sarjottaisesta päänsärystä, diagnoosia ei ole mutta kaikki oireet kuvaavat sitä( sattumalta artikkeli tästä tuli terveyslehdessä vastaan). Lääkäri ottanut röngtkeninkin kun epäiltiin nenä / poskionteloita, mutta kyseistä neuralgiaa ei ikinä epäillyt. Kaksi vuotta mieheni on vetänyt pari panadol zapp 400mg päivässä särkyyn (eikä nekään pahemmin auta). Tilasin ihan kokeilun vuoksi Briteistä tuommoisen "trendi" happipullon (http://www.healthoxygen.com/shop-oxygen-products-3_4.php ) ajattelin että voishan sitä kokeilla jos vaikka auttaisi? Jos auttaisi niin sitten vois lähteä ravaa lääkäreillä. Mitä mieltä onko nuo happitölkit lähelläkään sitä mitä te tarvitsette?

Menkäähän nyt ihan oikealle neurologille ja kertokaa oireista, niin saatte ihan oikeaa happihoitoa. Noi on just noita "on trendikästä käyttää happea"- pulloja. Tuskin on apua todelliseen hortoniin.

• Ex- hortonisti

Verpamil on perushuttua, sun kuuluisi saada se tuon Prdenisolonin kanssa niin, että Prednisolonissa laskevat annokset samaan aikaan kuin Verpamilissa annokset nousee. En tiedä kovin montaa Horton-potilasta, joka ei söisi Verpamilia jakson aikana. Lisäksi tarvitset kipulääkkeen, Indometin tehoaa hyvin Horton-särkyyn. Ja opiaatithan tehoaa kaikkeen särkyyn ja tekevät onnelliseksi :o). Eli hae ne Panacodit jos olet kerran saanut reseptin. Niistä onnenpapanoista ei kukaan voi päänsärkyä saada, kuvittelet vain! Diapameja sen sijaan vähän ihmettelen, että mikä ihmeen lääkäri sellaisia Hortoniin kirjoittelee.
      Jos sulla on puutumisoireita Hortonin kohtausten yhteydessä (kasvoissa tai jäsenissä) niin älä syö triptaaneja, se voi olla vaarallista!

Otan osaa, aika rankka tuo eka kuuri tottumattomalle keholle. Muistan että olin pyörtyä bussiin matkalla töihin, kun kortisoni veti niin heikoksi olon.
      Jos Horton-lääkkeet ei auta ja särky kroonistuu, eikä loppua jaksolle kuulu, niin pyydä uusi diagnoosi. Mun vanha krooninen Hortonini on nykyisin diagnosoitu uusiksi nimellä komplisoitunut hemipleginen migreeni. Toimivat lääkkeet löytyivät, ja paranin melkein kokonaan pelkällä ruokavalion muutoksella.

• Hortonisti 2

Minkälaisella ruokavaliolla?

Itse syön jo yliterveellisesti ja lähes kaikki lisäaineet olen jättänyt pois ja suolani on merisuolaa.

Mene ja tiedä, mutta ehkä päänsärky on lieventynyt.

Mulla ei auta mitkään lääkkeet. Melatoniinia syön, jotta saan nukuttua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2343
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      238
      1746
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      307
      1277
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      925
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      844
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      825
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      35
      671
    Aihe