Joop, eli ihmettelen miten neuvolat ja lääkäritkin jakaa tota neuvoa, kun mun pienellä vauvalla oli tosi paha yskä ja nuha...oltiin ihan osastolla sen kanssa, niin siellä mua neuvottiin et jos ei halua liman valuvan just sinne keuhkoihin (missä sit aiheuttaa tulehduksia) niin ei pitäis nostaa päätä ylemmäs muuta vartaloa.Ja jos normi järjellä aattelee, niin tottahan se on toki jos sulla on pää ylöspäin niin se lima ei pääse ulos.
Ja sehän on hyvä et se lima valuu ulos.Tää ei nyt tarkota et pitäis olla pää alaspäinkään mut kuulemma esim. mahallaan on hyvä asento.
Siis uskokaa tai älkää flunssaa voi hoitaa asentohoidoilla...never heard...en mäkään ja tää oli sentään jo kolmas lapsi.
Onks muilla tietoa tällasesta.(tää sama ihminen ihmetteli myös että vauvaa PITÄIS nukuttaa selällään, kun jos puklu tulee niin eikös siinä sit helpommin tikahdu kun esim. masullaan puklu tulee ulos)
sängyn päätyä EI pitäis korottaa jos on flunssa
4
8551
Vastaukset
- 4:n äiti
Minulle on perusteltu pääpuolen kohottaminen sillä, että se ehkäisisi korvatulehguksilta. Korvathan sijaitsevat päässä, nenän kanssa samalla korkeudella. Kokeilinkin sitä esikoisen ollessa pieni, mutta lapsi valui sinne sängyn alempaan päähän poikittain/mykkyrälle, joten ei viitsitty enempää kiusata lasta sillä.
- oli nuhaa
4kk iässä ja paremmin nukkui kun nostettiin vähän pääpuolta, ihan vaan matala tyyny patjan alle. Ja sen korvatulehdusriskin takia sitä käsittääkseni nostetaan. Siitä mahallaan nukkumisesta niin meillä ollaan kyllä sen kannalla just sen puklaamisen takia. Nyt on jo 10kk ja itse kääntyy selälleen nukkumaan ja annan olla, mutta vauvasta asti massullaan eikä kertaakaan ole unissaan puklannu. Omalla järjellä kun aattelee niin pitkälle pärjää;)
- sairaalakohtaista
satks:ssa ainakin sängynpäädyt on keskolassa ja lastenosastolla koholla. Samoin synnärin vauvansängyissä pääpuoli on hieman koholla, sana painolla hieman. Sama sairaala ohjaa kohottamaan sängynpäätyä lapsen ollessa flunssainen.
- on hyvä
ja kokeilee itse miten päin tykkää nukkua.Etenkin kun on vähän räkää päässä niin itse henkilökohtaisesti valutan ne (vauvaltakin!) sinne "keuhkoihin" pysymällä vähän pystymmässä asennossa.Ehkäpä kuolen keuhkokuumeeseen, mutta ainakin saan nukuttua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2411579- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika36842