nikkeliallergikon vaatteet

vastauksia kaipaava

Mistä saa farkkuja joiden napeissa ei ole nikkeliä.. Olen nikkeliallerginen ja näköjään allergia on pahentunut ku nykyään farkuista saan alavatsaan ihottumaa. onko joku saanut tähän ongelmaan ratkaisun vai onko vaan niin että nikkelialleginen ei voi pitää farkkuja.. mut mitä niiden housujen tilalle.. olen nainen enkä haluaisi verkkareissakaan kulkea ja puvun housut ei ole mieleiset..

14

5862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samassa liemessä!

      -EN tiedä noista nikkelittömistä farkkujen napeista.MUTTA yksi tuttavani kertoi laittavansa
      napin sisäpuolelle,haavateippiä".
      ja voi näin pitää farkkuja.itse en voi pitää FARKKUJA..OLEN NIKKELIN LISÄKSI allerinen
      siniselle,mustalle värille.tummat värit.Vaaleat
      värit käy,joissa tavallinen nappi.Liikun paljon
      joten verkkarit jalkaan.SHORTSIT-MEKKO-HAME
      KESÄLLÄ.SYKSYLLÄ -TALVELLA VÄLIHOUSUT.Pitkiksien alle...VANHAN AJAN NAPINKIN voi ommella nikkelisen tilaLLE tv:URTIGARIAKKO!!!

      • vastauksia kaipaava

        tämä teipin laitto nappien kohdalle, mut enää ei auta se tulee jotenkin sieltä läpi. Vai onkohan raskaus ja synnytys muuttanut jotenkin hormooneja tai jotain ku sen jälkeen on ollut tosi hankalaa vaatteiden kanssa :(


    • dsgrtfhj

      Itse olen teippailut kaikki vyöt ja napit. Myös "bodyn" pitäminen auttaa, kun iho ei koske nappia.

      Itselläni on Levi's farkut, joissa on ihan tavallinen muovinen nappi. Ostin ne kaupasta.

    • Nikkeliallerginen

      Mä kyllä pystyn käyttämään Leviksen ja Onlyn farkkuja vaikka mulla on nikkeliallergia. Sellaisiin farkkuihin, joiden napit ja vetskarit aiheuttaa ihottumaa, olen vaihtanut ne muovisiin. Ja sitten tietty niistä myös ne niitit pois. Näin olen pärjännyt hyvin. Ei nikkeliallergisen tarvitse farkuista luopua! Tosin aikoinaan oli hankaluuksia löytää sopiva vyö.

    • onneksi en ole ainut turhau...

      Jos allergiasi on paha, ei auta teipit, laastarit, kynsilakat eikä ihon ja napin välissä olevat vaatteet, testattu on. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää vaihtaa napit. Kannattaa samalla kertaa vaihtaa myös vyöt metallittomiin.

      Itse olen todella pahasti allergisoitunut. Jos ja kun alavatsaan ihottumaa ilmenee, se leviää myös muualla ja tekee "etäpesäkkeitä" esim. jalkoihin. Kädet ovat ihottumassa koko ajan. Herkistyin myös jalometalleille joitakin vuosia sitten. Todella hermostuttavaa. Ei kovin yllättävää, että nikkeliallergian lisäksi todettu atooppinen iho.

      Aihetta sivuten: Jos joku tietää jotain hyviä ja helpottavia rasvoja tms. niin otan ilomielin vinkkejä vastaan. Toivottavasti joku keksii tähän pian jonkin hoitokeinon.

      • yyntö

        Mut mites ne napit voi vaihtaa, kun ovat yleensä niitä, jotka ei oo langalla ommeltuja. Jos napit poistaa tilalle jää reijät?


      • Nikkeliallerginen
        yyntö kirjoitti:

        Mut mites ne napit voi vaihtaa, kun ovat yleensä niitä, jotka ei oo langalla ommeltuja. Jos napit poistaa tilalle jää reijät?

        Mun farkkuihin yksi tuttu ompelija laittoi reiän kohdalle jotain kangaspaloja. Toimii ihan hyvin, tosin sen kankaan pitää kyllä olla vähän jämäkämpää laatua, muuten ei kestä.


      • Mitäs jos
        yyntö kirjoitti:

        Mut mites ne napit voi vaihtaa, kun ovat yleensä niitä, jotka ei oo langalla ommeltuja. Jos napit poistaa tilalle jää reijät?

        Ompele se reikä kiinni ja nappi päälle. Ei tarvi ammattiompelijaa, ei edes konetta.

        Tai laita viereen ompelutarvikeliikkeestä saatavia nikkelittömiä nappeja, jotka lyödään vasaralla kii.

        Ei voi olla vaikeeta!

        Ihmisillä on oikeitakin ongelmia.


      • Säde*

        Ei farkut ole todellakaan ainoa vaatekappale mitä koipiinsa voi vetäistä. Itse käytän stretcshousuja, niitä on vaikka minkä mallisia.
        Oikeastaan ihmettelen miten ensimmäiset 30-vuottani jaksoin farkkuihin itseni ängetä.

        Mulla on myös arvometalliallergia ja se vasta päähän ottikin.
        Piti poistaa kaikki korvikset, kolme molemmissa korvissa, tuntui, että osa minustakin hävisi.
        Samoin sormukset sun muut.

        Nykyään pidän niitä vain joissain tärkeissä tilaisuuksissa ja äkkiä pois jo kotimatkalla.

        Jos olet nainen, ala pitämään farkkujen sijaan hameita.
        En tiedä vaikka olisit niitä aina pitänyt, mutta mä "löysin" ne vasta kun mikään laastari, lakka ym. sydeemi ei toiminut.

        Etsin erikoisia hameita, lyhyitä ja pitkiä, teen itsekin jotain yksinkertasia, hameissa on valtava valikoima.
        Ja voin sanoa, että tunnen itseni paljon naisellisemmaksi kuin koskaan nuorempana, tanttahameita en käytä.
        (Jos olet mies niin sori, mutta nää neuvot voi ottaa vastaan ne joita kiinnostaa).

        Atooppisesta ihosta en tiedä, itsellä on kyllä kuiva iho, mutta rasvailen oikeestaan joka päivä melkein koko kropan muutenkin.
        Ihotautilääkärissä lienet jo käynyt?

        Mä en tosiaan enää viitsi noiden nappien ja muiden juttujen kanssa sorvata, kun muitakin kuteita on maailma täynnä.
        Toi koruhomma enempi jurppii.

        Tämmöstä täällä, älä ahistu.


      • metalliallergia
        Säde* kirjoitti:

        Ei farkut ole todellakaan ainoa vaatekappale mitä koipiinsa voi vetäistä. Itse käytän stretcshousuja, niitä on vaikka minkä mallisia.
        Oikeastaan ihmettelen miten ensimmäiset 30-vuottani jaksoin farkkuihin itseni ängetä.

        Mulla on myös arvometalliallergia ja se vasta päähän ottikin.
        Piti poistaa kaikki korvikset, kolme molemmissa korvissa, tuntui, että osa minustakin hävisi.
        Samoin sormukset sun muut.

        Nykyään pidän niitä vain joissain tärkeissä tilaisuuksissa ja äkkiä pois jo kotimatkalla.

        Jos olet nainen, ala pitämään farkkujen sijaan hameita.
        En tiedä vaikka olisit niitä aina pitänyt, mutta mä "löysin" ne vasta kun mikään laastari, lakka ym. sydeemi ei toiminut.

        Etsin erikoisia hameita, lyhyitä ja pitkiä, teen itsekin jotain yksinkertasia, hameissa on valtava valikoima.
        Ja voin sanoa, että tunnen itseni paljon naisellisemmaksi kuin koskaan nuorempana, tanttahameita en käytä.
        (Jos olet mies niin sori, mutta nää neuvot voi ottaa vastaan ne joita kiinnostaa).

        Atooppisesta ihosta en tiedä, itsellä on kyllä kuiva iho, mutta rasvailen oikeestaan joka päivä melkein koko kropan muutenkin.
        Ihotautilääkärissä lienet jo käynyt?

        Mä en tosiaan enää viitsi noiden nappien ja muiden juttujen kanssa sorvata, kun muitakin kuteita on maailma täynnä.
        Toi koruhomma enempi jurppii.

        Tämmöstä täällä, älä ahistu.

        ja eniten jurppii sopivien meikkien löytäminen. melkein kaikki sisältävät epäpuhtauksina metallijäämiä kuten nikkeliä ja kromia. Vaatteet on helppo juttu tähän verraten.


      • Anonyymi
        Mitäs jos kirjoitti:

        Ompele se reikä kiinni ja nappi päälle. Ei tarvi ammattiompelijaa, ei edes konetta.

        Tai laita viereen ompelutarvikeliikkeestä saatavia nikkelittömiä nappeja, jotka lyödään vasaralla kii.

        Ei voi olla vaikeeta!

        Ihmisillä on oikeitakin ongelmia.

        Sun asenne esim. On ongelma.


    • nikkeliallerginen

      Tietääköhän kukaan missä voisi teettää vyönsoljen joka sopisi nikkeliallergiselle ja mitä materiaalia sen soljen pitäisi olla?

      • vyötön

        mistä näitä löytää? Tai sellaisia vöitä missä ei metallisolkea ollenkaan ja tarpeeksi pitkän 130 tai 140 cm. Moni mainostaa että ei nikkeliä mutta silti ihottumaa tulee.


    • Suzu

      Vanha keskustelu, mutta koskahan vaatevalmistajat heräävät tähän nikkeliallergiaongelmaan. Nikkeliallergia on nykyään todella yleinen ongelma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe