Mulle sanottiin että pitäis laittaa Mineraali öljyä tohon 200cc mönkkärin kiina koneeseen.
Mistä enää nykyään edes saa täyttä mineraali öljyä kun kaikki on semisynteettistä.
Käykö semisynteettinen yhtä hyvin kuin mineraalikin kunhan vaan viskositeetti on kummassakin sama??
Moottori öljy 200cc koneeseen???
11
7928
Vastaukset
- tzima
mä ainakin laitoin 10-40 jossa oli sellanen lisäainen kytkimelle
- Sellanen
Joo se lisäaine ainakin pitää olla.. mutta kai sit tollanen semisynteettinen toimii ihan yhtä hyvin kuin mineraalikin. Omasta mielestäni vois jopa toimii vähän paremmin kuin mineraali.
- jkjl
täyssynteettinen suojaa paremmin konetta.
auton öljyä ei saa olla koska pilaa kytkimen, vaan prätkän
ölppiä. esim. teboil superbike 15-50- Kunkun
Osto hetkellä nimenomaan painoitettiin että mineraaliöljyä olis hyvä käyttää työntötanko koneessa. 10w-40 olis viskositeetti
- yleistä
Kunkun kirjoitti:
Osto hetkellä nimenomaan painoitettiin että mineraaliöljyä olis hyvä käyttää työntötanko koneessa. 10w-40 olis viskositeetti
Mönkijöiden ja moottoripyörien moottoreihin soveltuu kaikki öljylaadut, kunhan on märkäkytkimelle tarkoitettu lisäaine mukana.
Tälle yhdelle synteettistenöljyjen puolustajalle sellainen kommentti, että väitteesi synteettisten öljyjen paremmasta suojaamisesta on täyttä puppua siinä mielessä, että mineraaliöljyssä on monesti paremmat voiteluominaisuudet, kun synteettisissä öljyissä. Se miksi synteettiset öljyt ovat hyviä on niiden kylmäominaisuudet, mutta miksikähän käytännössä monet uudet ns. LL (pitkien vaihtovälienöljyt) ovat semisynteettisiä, johtuisko siitä, että synteettisillä voiteluominaisuudet loppuu!? - ....
Kunkun kirjoitti:
Herää kysymys että tietääkö myyjä plajonkin öljyistä. Itselläni tosin nokkaketjullinen kone missä käytän samaa öljyä kuin mp:ssä Shell VSx4 10W-40. En kyllä keksi miksi kyseinen puolisynteettinen kävisi sinun moottoriisi.
- mineraali/synteettinen
.... kirjoitti:
Herää kysymys että tietääkö myyjä plajonkin öljyistä. Itselläni tosin nokkaketjullinen kone missä käytän samaa öljyä kuin mp:ssä Shell VSx4 10W-40. En kyllä keksi miksi kyseinen puolisynteettinen kävisi sinun moottoriisi.
Yksi syy käyttää mineraali öljyä mönkijöissä on että ne ovat hieman vanhempaa tekniikkaa olevia koneita. ainakin tuo comanche 200cc kuulemma?
Kyllä varmaankin kumpikin käy mutta itse taidan vetää keskilinjan ja käyttää sitä semisynteettistä.
Luulis että kunhan on tarvittavat lisäaineet (märkäkytkimelle) ja viskositeetti oikein niin ei pitäis olla hätää. Vai oonko ekynyt väärälle polulle.?? =)
- Motonetistä
löytyy ihan perusmineraali Motul 3000 moottoripyöräöljy. Muita halvempia merkkiöljyjä Shell X100 ja Mobil Delvac MX. Kumpaisenkin ominaisuudet on riittäviä kiinamönkkäriin. Laadukkaat riittävän alhaisen (SG) luokan omaavat mineraaliöljyt, kuten Mobil Super 10W-40, näyttävät tosiaan hävinneen markkinoilta.
- bashan
Mikä öljy on paras bashan250cc vm2013 sisäänajoon!?
- mineraalia
Motskari öljy belreit on ameriikasta asti?
- jokuharrastaasitä
10 vuotta vanhoja viestejä nostellaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760