Ikä suurempi kuin henkinen musiikillinen kehitys

jäänyt asteelle?

Oletko sinä koskaan yrittänyt olla ihan jotain muuta, melkein väkisin jotta olisit muiden ihmisten silmissä samanlainen kuin he?

Sillä, minä olen 51v ja minua arvostelevat sukulaiset ynnäävät vaan vuosiani ja miten pitää käyttäytyä kun on saavutettu tietty ikä.

Sillä mielimusiikkia ovat hevi, pop ja jazz.
Kuuntelen Madonnaa, Robbie Williamsia, Frank Sinatraa, George Michaelia, Jari Sillanpäätä ym.
Kitara on hieno soitin.
Pääasia on että menoa piisaa ja meteliä pukkaa.

Siitä sitten jotkut ei tykänny, ja yritin muuntautua, ostin:
- Vivaldin vuodenajat (joitain hyviä)
- Ludwig van Beethowenia
- Albinoni Adagio ja muita maailman kauneinpia taidemusiikielämyksiä.

Kuuntelin niitä tyyriinä, mutta niistä tuli vaan paha olo.
Palasin omaan tyyliini tyyriinä.

6

435

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjata jotain

Tuli kummallinen lause:
      Pääasia on että menoa piisaa ja meteliä pukkaa..kuinka minä noin kirjoitin?
      Voihan sitä pianoakin soittaa niin voimakkaan tunnelmallisesti.
      Tarkoitan vaan musiikkityyliä....

• namisuku

teininä tuli sorruttua massavaatteisiin, -ajatuksiin ja -mielipiteisiinkin ja antoi virran viedä.
      Siitä rajusti kavahtuneena "löysin itseni" ja lähdin maailmalle avoimin silmin ja kaikkien omia mielipiteitä kunnioittaen:)

• NaVaN

puhdassointista selkeää musiikkia. Human voice; Yäk.

Hard rock ja metalli olisi yes, mutta ne kuivaoksennusta ja kakoilua yrittävät huutamalla örisevät pilaavat kaiken esityksessä.

Oman sisäimpäni kaipuu ja sen soinnituksen virittäytymis aste ja miten musiikki siellä sisälläni väreilee ratkaisee. On ihmisääniäkin jotka saavat hiuskarvat kihisemään.

• hildurvonhopsis

En enää! Ostin pari vuotta sitten talvitakinkin sellaisen, joita liikkeeseen oli tullut vain yksi kappale.Joka vuosi en tarvitse uutta takkia.

Nuorena teininä piti olla samantyyliset kengät ja talvitakki (duffeli) kuin parhaalla ystävällä. Nyt puen ylleni välillä hyvin tyylikkäitä asuja ja välillä farkut ja pyörällä ajan tuulipuku yllä ja kypärä päässä.

Olen päässyt sen vaiheen yli, jolloin vanhojen sukulaisten sanomiset tuntuivat tylsiltä. Kun olen kotona niin kuuntelen musiikkia melko harvoin. Kun lapset olivet kotona niin "jytä" musiikki soi koko ajan. Nuorena minullakin soi koko ajan "jytä" musiikki. Nautin tästä rauhallisuudesta ja hiljaisuudesta.

Kuuntele rauhassa juuri sellaista musiikkia, josta s i n ä itse pidät. Ihan sama millaisesta musiikista joku sukulaisesi pitää. Voithan soittaa sukulaisillesi niitä klassisen musiikin levyjäsi jos he haluavat kuunnella niitä, kun tulevat luoksesi kylään. Jokaisella ihmisellä on erilainen musiikkimaku. Kaikesta musiikista (paitsi Heavy) pidän itse ja ABBA-musiikin konsertti lauantaina sai minut muistelemaan nuoruutta ja se musiikki tuntui todella hyvältä. Myös Kaija Kärkisen ja Ile Kallion musiikkia ja kauniita ja rytmikkäitä kappaleita oli kiva kuunnella .... samoin Jyrki Anttilan ja Petrus Schroderuksen oopperamusiikkia... Petri Nauhan gospelia, Jukka Leppilammen gospelia ja uuden nuoren Minna Rissasen omia aivan ihania lauluja, Jaakko Löytty ja monia muita hyviä. Hienoa kun ihmisillä on laulun ja musiikin teon lahjoja.

Ole sitä mikä olet ja älä välitä muiden mielipiteistä. Jos et pidä jostain musiikista niin et pidä. Inhosin nuorena tangomusiikkia ja nyt pidän siitäkin... Olen huomannut ainakin itselläni musiikkimaun laajenevan iän mukana.

• niin kaikki sujuu niin kuin pitääkin. Ei kai kukaan kuuntele musiikkia josta ei pidä, vain jotta sopisi johonkin muottiin. Vaatteet ja maku kehittyvät ajan myötä ja tyylikkäämmillään nainen on kun on ylittänyt neljäkymmentä ikävuottaan. Paitsi silloin kun kadotettua nuoruutta haetaan vaatetuksella joka on teineille sopivaa.. yleensä kyllä kannatan suvaitsevaisuutta joka asiassa. Nykyaikana ei vain mummouduta niin aikaisin kuin esimerkiksi meidän vanhempamme.

• naisella

on ihan kamalan näköinen. Ollaan me aikuiset aikuisia eikä laiteta lyhyttä hametta ja napapaitaa. Puolipitkä hiha on paras, kun käsivarretkaan eivät ole niin kuin nuorilla.
        Roikkuuko allit? Kuunnellaan todellakin sitä musiikkia josta ITSE pidämme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      75
      1699
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      24
      1196
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      33
      1084
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      135
      923
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      704
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      619
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      608
    9. 72
      588
    10. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      571
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      528
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      502
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. 36
      454
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe