Asuntovuokraamo MARITA VANAMO

Erittäin vihainen

Uskomattoman huonoa palvelua sain, kun soitin kyseiseen asuntovuokraamoon.Ystävällinen naisääni vastasi puhelimeen ja kysyin oliko heillä vapaita keskustakaksioita.Hän vastasi myöntävästi ja kysyi olinko jo täyttänyt heillä paperit.Kerroin nyt vasta ensimmäisen kerran ottavan yheyttä,ja en ollut mitään papereita vielä täyttänyt.Siihen hän kylmästi tokaisi,että"no sitten meillä ei löydy mitään!"ja löi luurin korvaani!!! Voitteko kuvitella!!! Uskomattoman huonoa ja töykeää palvelua!!!Kyllä varmasti verottaa asiakaskuntaa, jos ei asiakkaita osaa palvella.Minä en ainakaan ikinä vuokraisi asuntoa tuollaiselta ihmiseltä. Yritin vielä uudestaan soittaa kyseiselle ihmiselle ja sanoa suorat sanat, mutta hän painoi aina punaista luuria. Että niin hyvää palvelua sain... Onko muilla kokemuksia kyseisetä asuntovuokraamosta?

75

25901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyytyväinen asiakas vuosien...

      Vuosia sitten olin moneen otteeseen tämän vuokraamon asiakkaana ja sain mitä parhainta palvelua josta olen iloinen vieläkin. Enkä suinkaan ollut niitä helpoimpia asiakkaita siitä olen melko varma.
      Mene vaan henkilökohtaisesti käymään toimistolla. Samalla tutustut toimiston palveluun. Uskon että asiaasi syvennytään ja sinusta huolehditaan jatkossa.

      • vuosien takaa

        Kävimme puolisoni kanssa vuosia sitten toimistossa, päälle parikymppisinä. Kohtelu oli aluksi tosi töykeää ja emme olisi vähempää voineet kiinnostaa ja oikein mitään ei kuulemma ollut.

        Sitten kävi ilmi, että vakityö löytyy, ja yhtäkkiä alkoikin mielistely ja oltiin niin kiinnostuneita.

        Ei sitten vuokrattu sitä kautta mitään. Kävimme monessa paikassa ja missään ei kohtelu ollut noin ankeaa.


      • usko.
        vuosien takaa kirjoitti:

        Kävimme puolisoni kanssa vuosia sitten toimistossa, päälle parikymppisinä. Kohtelu oli aluksi tosi töykeää ja emme olisi vähempää voineet kiinnostaa ja oikein mitään ei kuulemma ollut.

        Sitten kävi ilmi, että vakityö löytyy, ja yhtäkkiä alkoikin mielistely ja oltiin niin kiinnostuneita.

        Ei sitten vuokrattu sitä kautta mitään. Kävimme monessa paikassa ja missään ei kohtelu ollut noin ankeaa.

        Voihan se olla, että hänelle vuokrattavaksi annettujen asuntojen omistajat edellyttävät palkkatuloja eli taattua vuokranmaksukykyä.

        Toisaalta - jotkut vuokraa mielellään sosiaalitapauksille ja mamuille, koska kun sossu maksaa niitten viuokran suoraan, niin sen saa varmasti.


      • Olet harvinaisuus

        Vanamo on koko alallaoloaikansa ajan tunnettu töykeästä käytöksestään. Toki tuolla alalla asiakkaita aina riittää, Tampereella kun on aina ollut pulaa vuokra-asunnoista. Neuvon kuitenkin kääntymään noiden isompian välittäjien puoleen, kuten VTS yms, kyllä se asunto sieltäkin tarvitsevalle löytyy.
        Olen asiakaspalvelija ammatiltani, ja pidän huolen ettei kiire pääse sotkemaan ystävällisyyttäni, siihen ei voi vedota jos on töykeä.


      • Anonyymi

        Kyllä Maritta on mahtava ammattilainen, luotettavaa palvelua.


    • kyseisestä putiikista

      Samanlaisia kokemuksia täälläkin. Kävin kysymässä vuokra-asuntoja, mutta täti sanoi, että mitään ei löydy. Olisi pitänyt tehdä maksullinen toimeksianto, että olisi alkanut löytymään.

    • Juuso

      Samanlainen kokemus vuodelta 1999 tästä liikkeestä. En sitten asioinut enempää hänen kanssaa kun ei minkäänlaista palvelua saanut. Ei se ollut edes huonoa palvelua kun ei ollut palvelua ollenkaan!

      Juuso

      • loi kuvan

        Vuonna 2000 muutin työn perässä joksikin aikaa Tampereelle ja Aamulehdestä etsin vuokra-asuntoa. Mieleeni on jäänyt Marita Vanamon ilmoituksen yhteydessä äitelä valokuva valtavan hiuspehkon alle kätkeytyvistä naiskasvosta, joka jo heti loi luotaantyöntävän vaikutelman.

        Saamani palvelu korreloi 100 %:isesti kuvan kanssa: EI KOSKAAN ENÄÄ


      • miellytä sen sijaan monen m...
        loi kuvan kirjoitti:

        Vuonna 2000 muutin työn perässä joksikin aikaa Tampereelle ja Aamulehdestä etsin vuokra-asuntoa. Mieleeni on jäänyt Marita Vanamon ilmoituksen yhteydessä äitelä valokuva valtavan hiuspehkon alle kätkeytyvistä naiskasvosta, joka jo heti loi luotaantyöntävän vaikutelman.

        Saamani palvelu korreloi 100 %:isesti kuvan kanssa: EI KOSKAAN ENÄÄ

        Hyvä vaan, ettet turhaan mennyt asioimaan hänen kanssaan, kun kuva oli esillä. Eikö ollut asiallista, että kuva oli sitten esillä.

        Hyvähän se on, että valitsee asunnon sen välittäjän mukaan.

        On ihan totta, että useimmat ovat niin ällöttäviä tyyppejä, etten koskaan vuokraisi niiltä mitään.


    • ent. asiakas

      Huonoja kokemuksia vuosien takaa, ylimielistä käytöstä ja huonoa palvelua vaikka itse olen "kiltti" ihminen ja asiat kunnossa, harmitti jälkeenpäin ja kadutti hieman miksi en sanonut suoria sanoja, mutta kun on kasvatettu siten ettei ihmistä saa loukata niin jäi sanomatta.

      • usko.

        Voisiko olla kyseessä verinen kilpailu alalla ja kilpailijat tai niiden ystävät ryhtyneet panettelemaan yhtä alalla itsenäisesti toimivaa.

        Aikaisemmin taisi toimistossa olla toinenkin nainen, mutta nyt taitaa tehdä työtä yksin.


    • Frs

      Itse vuokrasin edellisen asuntoni tämän asuntovuokraamon kautta ja palvelu oli erittäin mukavaa ja joustavaa. Ensinnäkin, jokaikisessä asuntovuokraamossa on tuo sama käytäntö (ainakin kaikissa missä itse olen asioinut), että ennen kuin täytät toimeksiannon et saa tietoja mahdollisista vapaista asunnoista. Tämähän on aivan selvä juttu, mikäs asuntovuokraamo se muuten olisi? Eivät he hyväntekeväisyyttä harrasta.

      Kaikkien kemiathan eivät kertakaikkiaan voi kohdata, itse olen monelta kuullut kuitenkin hyvää palautetta kyseisen asuntovuokraamon palvelusta. Itselläni ei ole mitään pahaa sanottavaa, mutta ehdottomasti hyvin paljon positiivista. Itselläni tuli ongelmia entisen vuokranantajani kanssa ja Vanamo oli asiassa suurena apuna ja tukena, vaikka hänellä ei siihen olisi velvollisuutta oikeastaan ollutkaan.

      • AAAAAAAAAA

        ySTÄVÄLLISYYSHÄN EI TODELLAKAAN MAKSA MITÄÄN VAIKKA "KEMIAT" EIVÄT KOHTAISIKAAN.
        aSIALLISIIN KYSYMYKSIIN VOI SENTÄÄN VASTATA. hÄNHÄN VOISI JO PUHELIMESSA KERTOA MILLÄ SYSTEEMILLÄ HE PALVELEVAT EIKÄ NYT AINAKAAN LUURIA LYÖDÄ KORVAAN NIIN KUIN HÄN NÄKÖJÄÄN TEKEE.


      • kukaan.
        AAAAAAAAAA kirjoitti:

        ySTÄVÄLLISYYSHÄN EI TODELLAKAAN MAKSA MITÄÄN VAIKKA "KEMIAT" EIVÄT KOHTAISIKAAN.
        aSIALLISIIN KYSYMYKSIIN VOI SENTÄÄN VASTATA. hÄNHÄN VOISI JO PUHELIMESSA KERTOA MILLÄ SYSTEEMILLÄ HE PALVELEVAT EIKÄ NYT AINAKAAN LUURIA LYÖDÄ KORVAAN NIIN KUIN HÄN NÄKÖJÄÄN TEKEE.

        Jos systeemi on se, että ensi pitää täyttää toimeksianto, niin systeemi on sitten se.

        Se voi olla testi, kuinka kovasti haluaa asuntoa. Ei pidä pienistä hätkähtää, jos tarjolla on kaupungin parhaita asutoja ja luotettavin ehdoin.


    • mies 42v

      semmoinen söheltäjä koko muija,että huh huh.

    • Nimetön

      Pakko kertoa omasta kokemuksestani ko. vuokraamon kanssa.
      Olen asioinut heillä kolmesti. Siellä olikin paikanpäällä toinen nainen, naiset äkkiseltään muistuttavat toisiaan. Minäkin sotkin heidät aluksi.
      Sain 2 kertaa heiltä asunnon ja palvelu oli hyvää. Nykyään se nainen, jonka kanssa asioin aiemmin, ei ole enää siellä.
      Eka asunnon sain heti ja ilman että jouduin maksamaan sitä välityspalkkiota. Toka asuntoon jouduin tekeen toimeksiannon ja kiltisti maksoin.

      Ja tämä kolmas kerta, kun rouva itse palveli minua, en saanut edes rahalla asuntoa. Enkä ymmärrä missä oli vika, ehkä minussa.

      Ajattelin kumminkin vielä kerran yrittää...sillä tarvitsen asuntoa jälleen.

      Minua helpotti suuresti saada lukea että muillekin on käynyt vastaavasti! Kiitos kaikille. Nyt jaksan nauraa...

      • saanut asuntoa

        Otit varmaan toisen asunnon ennen kuin kuuntelit loppuun asti, millaisen asunnon olisit saanut tätä kautta.

        Olitko tosissasi hakemassa vai vaan katselemassa. Ehkä psykologinen silmä tällä kertaa petti, mikäli Sinut tulkittiin vain sellaiseksi, joka ehkä on vaihtamassa asuntoa.


      • hoehska:D

        törkeää maritan toiminta siinä että vaatii välityspalkkiota koska minulle sossusta sanottiin että suomessa vuokra asuntoon muuttavan henkilön ei missään nimessä kuulu maksaa välityspalkkiota..


      • faktaa564
        hoehska:D kirjoitti:

        törkeää maritan toiminta siinä että vaatii välityspalkkiota koska minulle sossusta sanottiin että suomessa vuokra asuntoon muuttavan henkilön ei missään nimessä kuulu maksaa välityspalkkiota..

        Niin se sääntö tarkoittaa sitä että vuokran antajalle ei kuulu eikä pidä maksaa palkkiota siitä että pääsee vuokralle (tyyliin maksa tonni niin pääset vuokralaiseksi näillä ehdoilla.. ), mutta jos teet välittäjän kanssa sopimuksen että hän etsii sinulle asunnon niin tottakai se on asia erikseen.


      • Anonyymi

        "Olen asioinut heillä kolmesti. Siellä olikin paikanpäällä toinen nainen, naiset äkkiseltään muistuttavat toisiaan. Minäkin sotkin heidät aluksi."

        Jos he ovat Putous -hahmot Ymmi ja Mämmi Hinaaja? Ymmi oli elämäntapavalmentaja, eli ammattina oli auttaa ihmisiä. Niinhän Vanamokin kai tekee? ;-)


    • Tyytyväinen asiakas

      Sain asunnon vaikka olen nuori ja ei ole työpaikkaa edes tiedossa. Palvelu on ollu mitä mainiointa ja ystävällinen asenne joka ikinen kerta kun olen asioinut. Mitään pahaa sanottavaa ei ole. Välityspalkkion toki maksoin ja sehän on asuntovuokraamon palkka.

      Menkää toki kertomaan mielipiteenne suoraan Maritalle älkääkä mustamaalatko sitä täällä!
      Katsokaa peiliin.. Kohtelisitte ihmisiä niin kuin toivot teitä kohdeltavan.. Älkää valittako!!

      • ei vakuuta

        Pakkohan tuohon on jotain sanoa. Siis: jos ihmistä kohdellaan huonosti ja odotetaan hänen maksavankin siitä, en näe mitään syytä, miksi hänen ei kannattaisi kertoa mielipidettään ja varoittaa muita moisesta toiminnasta.

        En usko että ihminen, joka kohtelee asiakkaitaan tuolla tavalla, ottaa opikseen suorista sanoista. Parempi on äänestää jaloillaan. Näkee sen ilman palautettakin, että käyttäytyäkin voisi. Mielestäni se pitäisi nähdä jo heti alkuun, kun alalle lähtee.

        Mutta siinä olen samaa mieltä, että suorat sanat olisi pitänyt sanoa. Lähinnä oman mielenrauhan tähden...


      • pysynyt alalla
        ei vakuuta kirjoitti:

        Pakkohan tuohon on jotain sanoa. Siis: jos ihmistä kohdellaan huonosti ja odotetaan hänen maksavankin siitä, en näe mitään syytä, miksi hänen ei kannattaisi kertoa mielipidettään ja varoittaa muita moisesta toiminnasta.

        En usko että ihminen, joka kohtelee asiakkaitaan tuolla tavalla, ottaa opikseen suorista sanoista. Parempi on äänestää jaloillaan. Näkee sen ilman palautettakin, että käyttäytyäkin voisi. Mielestäni se pitäisi nähdä jo heti alkuun, kun alalle lähtee.

        Mutta siinä olen samaa mieltä, että suorat sanat olisi pitänyt sanoa. Lähinnä oman mielenrauhan tähden...

        Jos on vuosia pysynyt alalla, ei voi olla kyse siitä, että muut asiakkaat olisivat yhtä herkkähermoisia.

        Kuulemma löytänyt kaikille halukkaille asunnon. Siihen ei ihan jokainen kykene.


    • heli

      itse olen hakenut asuntoo maritalta..hän kyllä löysi meillä asunnon aina kun mieheni oli mukana mutta kun mieheni lähtee pois hän puhuu tosi pahasti mulla.kerran hän lupasi mieheini edessä löytävänsä asunnon meillä pian..soitin hänelää..............vastas puhelimenne ja kerroin kuka olen heti laitoi puhelimen kiinni ja ei vastaa mulla enään,kävin toimistossa ennen kun menin sisään sanoi nyt laitan kyllä kiinni..heippaja laito ovet kiinni.aika paha

      • ei vakuuta

        Ei ole palvelusta kuullutkaan kyseinen henkilö. Kertoi puhelimessa milloin on hyvä aika tulla käymään, mutta kun menin kyseiseen aikaan, hän selitti, että on "vapaalla nyt". Se ei kuitenkaan estänyt vastaamasta puheluihin, jotka olivat selkeästi prioriteettilistalla edelläni, ja kehottamaan täyttämään papereita... Hän oli todella töykeä heti alkuun, vaikka olin itse erittäin asiallinen. Suoranaisesti v***ilikin päin naamaa. Jos jotain kysyin, tuli vastahakoisia vastauksia, eikä muu näyttänyt kiinnostavan kuin varallisuus. Puolessa välissä kun olin papereita täyttämässä, kysyttiin jo että annatkos jo. Jätin täyttämisen kesken ja myöhemmin laskin yksi plus kaksi: tuolla ei kannata asioida.


      • kukaan usko
        ei vakuuta kirjoitti:

        Ei ole palvelusta kuullutkaan kyseinen henkilö. Kertoi puhelimessa milloin on hyvä aika tulla käymään, mutta kun menin kyseiseen aikaan, hän selitti, että on "vapaalla nyt". Se ei kuitenkaan estänyt vastaamasta puheluihin, jotka olivat selkeästi prioriteettilistalla edelläni, ja kehottamaan täyttämään papereita... Hän oli todella töykeä heti alkuun, vaikka olin itse erittäin asiallinen. Suoranaisesti v***ilikin päin naamaa. Jos jotain kysyin, tuli vastahakoisia vastauksia, eikä muu näyttänyt kiinnostavan kuin varallisuus. Puolessa välissä kun olin papereita täyttämässä, kysyttiin jo että annatkos jo. Jätin täyttämisen kesken ja myöhemmin laskin yksi plus kaksi: tuolla ei kannata asioida.

        Miksi ryhdytään panettelemaan typpiä, joka todella tekee työnsä tehokkasti.

        Mahtaa olla kilpailijat asialla. Ei varmasti ole v*tutellut Sinulle.

        Se, mitä olen havainnut, niin tuhoton kiire siellä puljussa on. Ei se yksin ole niin yksinkertaista sulkea ovet ja lähteä näyttämään asuntoa ellei näyttöä voi sopia asunnon omistajan kanssa.

        Veikkaan, että on varaa valita asiakkaat. Ehkä kyse on tosiaan siitä.


      • kukka
        kukaan usko kirjoitti:

        Miksi ryhdytään panettelemaan typpiä, joka todella tekee työnsä tehokkasti.

        Mahtaa olla kilpailijat asialla. Ei varmasti ole v*tutellut Sinulle.

        Se, mitä olen havainnut, niin tuhoton kiire siellä puljussa on. Ei se yksin ole niin yksinkertaista sulkea ovet ja lähteä näyttämään asuntoa ellei näyttöä voi sopia asunnon omistajan kanssa.

        Veikkaan, että on varaa valita asiakkaat. Ehkä kyse on tosiaan siitä.

        ÖÖ.. tais marita vanamo hermostua ja jatkaa täysin asiatonta linjaansa ja vastata itse viestiin.Ystäväpiirissäni jo kymmenen vuoden ajalta täysin asiattomia kokemuksia vanamosta.Ai niin unohdin ei Vanamon tarvitse olla miellyttävä jollei kädessä ole Rolex


      • Äimän käkenä..
        ei vakuuta kirjoitti:

        Ei ole palvelusta kuullutkaan kyseinen henkilö. Kertoi puhelimessa milloin on hyvä aika tulla käymään, mutta kun menin kyseiseen aikaan, hän selitti, että on "vapaalla nyt". Se ei kuitenkaan estänyt vastaamasta puheluihin, jotka olivat selkeästi prioriteettilistalla edelläni, ja kehottamaan täyttämään papereita... Hän oli todella töykeä heti alkuun, vaikka olin itse erittäin asiallinen. Suoranaisesti v***ilikin päin naamaa. Jos jotain kysyin, tuli vastahakoisia vastauksia, eikä muu näyttänyt kiinnostavan kuin varallisuus. Puolessa välissä kun olin papereita täyttämässä, kysyttiin jo että annatkos jo. Jätin täyttämisen kesken ja myöhemmin laskin yksi plus kaksi: tuolla ei kannata asioida.

        Moikka.
        Soitin Marita Vanamolle ja kerroin kiinnostuksestani lehdessä olevaa asuntoa kohtaan. Vastaukseksi tuli, että "Tervetuloa toimistolle klo 13 - 16!", johon en ehtinyt sanoa, että asun vielä eri paikkakunnalla. Heti perään tuli "Jonoa on! Kiitos hei hei!". Tähän viimeiseen ehdin just ja just vastata pienellä äänellä, että "Hei", kun jo meni puhelu poikki. En ole vieläkään varma, että oliko kyseessä vastaaja vai voiko todellakin mennä niin, että soittajalle ei vastata, eikä kerrota mistä on kyse.. Olin puhelun jälkeen hetken aikaa ihan ihmeissäni, ja yritin kelata tapahtunutta.. en voinut uskoa, enkä ymmärtää mitä oli juuri tapahtunut..

        Tässä tapauksessa siis kuitenkin pointtina se, että paikallaolevat jonossa olijat olivat etusijalla, toisin kuin sinun tapauksessasi..:/ Harmittavaa sinänsä, kun työssäkäyvän on vaikea eri kaupungista yhtäkkiä ilmestyä toimistolle..:( Noh, ehkä parempi onni eri paikassa..?:)


      • asuntoa vailla
        Äimän käkenä.. kirjoitti:

        Moikka.
        Soitin Marita Vanamolle ja kerroin kiinnostuksestani lehdessä olevaa asuntoa kohtaan. Vastaukseksi tuli, että "Tervetuloa toimistolle klo 13 - 16!", johon en ehtinyt sanoa, että asun vielä eri paikkakunnalla. Heti perään tuli "Jonoa on! Kiitos hei hei!". Tähän viimeiseen ehdin just ja just vastata pienellä äänellä, että "Hei", kun jo meni puhelu poikki. En ole vieläkään varma, että oliko kyseessä vastaaja vai voiko todellakin mennä niin, että soittajalle ei vastata, eikä kerrota mistä on kyse.. Olin puhelun jälkeen hetken aikaa ihan ihmeissäni, ja yritin kelata tapahtunutta.. en voinut uskoa, enkä ymmärtää mitä oli juuri tapahtunut..

        Tässä tapauksessa siis kuitenkin pointtina se, että paikallaolevat jonossa olijat olivat etusijalla, toisin kuin sinun tapauksessasi..:/ Harmittavaa sinänsä, kun työssäkäyvän on vaikea eri kaupungista yhtäkkiä ilmestyä toimistolle..:( Noh, ehkä parempi onni eri paikassa..?:)

        Eilen myös soitin ilmeisesti samojen asuntojen perään ja vastaus oli sama, käynti toimistolla kiitos, ei ehdi kertoa puhelimessa, heihei. Soitin heti perään ja yritin tiedustella onko lemmikit kiellettyjä että kannattaako tulla kyselemään lisää :toimistokäynti, toimistokäynti! Ja luuri kiinni. Lähdin toimistolle missä koira raivosi nurkassa ja lähinnä koirasta täti jauhoi koko asioinnin ajan. Ärsyttävää oli se kun puhelin soi taukoamatta ja kesken minun lauseeni vastasi aina. Olisi korrektia hoitaa yksi asiakas kerrallaan tai palkata lisää työvoimaa jos ei siihen itse kykene. Hieman arveluttaa ottaa asuntoa häneltä jos sattuu edes tarjoamaan. Sen verran sekavaa toimintaa..


    • ole osannut

      koskaan käyttäytyä, eikä tule koskaan oppimaan, busineksensa hoitaa jotenkin, jos haluaa palvelua voi mennä ihan minne tahansa niin saa parempaa. SIIS asiakaspalvelua ei ole.

      • joo...

        on kaiken kaikkiaan erittäin etova tyyppi. Vastaavanlaista, epämiellyttävää ja epärehellisen oloista hyypiötä saa etsiä.


      • kitupiikki 0
        joo... kirjoitti:

        on kaiken kaikkiaan erittäin etova tyyppi. Vastaavanlaista, epämiellyttävää ja epärehellisen oloista hyypiötä saa etsiä.

        Rouva Vanamo on ikävä ihminen, elle suoranainen p---korkki :)


    • Pöyristynyt

      Minä sain vuonna 99 ihan uskomattoman huonoa palvelua Marita Vanamolla muutettuani uutena opiskelijana Tampereelle. Kaverini oli mukana toimistolla kanssani ja oli myös järkyttynyt siitä, mitä tapahtui. Vieläkin muistelemme kauhulla sitä paikkaa. Ehkä niillä sitten on varaa kohdella potentiaalisia asiakkaita niin törkeästi...

      Itse kuitenkin sain sieltä silloin asunnon, kun tein herttaisella hymylläni vaikutuksen erääseen ystävälliseen vanhempaan naiseen, joka oli juuri samaan aikaan tullut toimistolle antamaan vuokralle yksiötään. Marita Vanamolla ei kuitenkaan ollut mitään osuutta diilin syntymisessä.

    • ei tullu mittäää

      Tosi outoa, ja toisaalta helpottavaa saada kuulla, että muillakin on ollut erittäin pahoja kokemuksia Vanamosta. Minä 2000-luvun alussa, raastavan avioeron jälkeen, hain asuntoa Vanamolta ja tulin täysin tyrmätyksi. Kuin olisi märällä rätillä lyöty päin kasvojani, kun asioin Vanamolla. Olin muutenkin siihen aikaan todella masentunut, koska mieheni oli jättänyt minut jne, eikä se Vanamon vittumainen suhtautuminen auttanut asiaa. Tuli todella paha mieli siitä ja päätin etten enää ikinä astu jalallani siihen puljuun.

      Kuulostaa monesta varmaan aivan uskomattomalta, mutta minulle tuli siellä tunne, että ikään kuin minua olisi vihattu ja olisin joku todella alhainen ja halveksittu olio :( Joten mistään lievästä palvelemattomuudesta ei ollut kyse. Itkien kävelin sieltä kotiin. Pätkääkään liioittelematta. En suosittele siellä asiointia kenellekään.

    • kusetusmaximus

      Toi nainen kusettaa noissa vuokraamisissa. Ensin ottaa maksullisen toimeksiannon vuokranantajalta, jonka jälkeen laittaa asunnosta ilmoituksen ja vaatii vielä vuokraajaltakin toimeksiannon, että "muka" etsii asunnon. Saa näin kummaltakin rahat pois!! Joskus nuorena tietämättömänä opiskelijana haksahdin tekemään toimeksiannon ja joka kerta, kun soitin ja kysyin, oliko löytynyt mitään, vastaus oli EI. Sinne meni säästöt. Ei vaan vuokra-asunto ja vuokralainen kohtaa vaikka asuntoja olisikin tarjolla. Vedättää kaikki rahat asiakkailta ja velvoittaa tekemään uuden toimeksiannon edellisen mennessä umpeen.

    • maximumprovo

      Mitkä säästöt sulta meni jos asuntoa ei löytynyt.

    • törkyturpa

      Juurikin niin paska paikka kuin täällä väitetään, kokemusta on!

    • KeijoMies

      Omat kokemukset n. 10 vuoden takaa. Paskin pulju ikinä, mitään eivät tehneet mutta rahat osasivat nuorelta vuokra-asunnon etsijältä viedä. Vieläkin vituttaa kun kävelen ko. puljun ohi Tampereella.

    • Harmittaa tällainen

      Asiakaspalvelutaidot ko. rouvalla on todellakin olemattomat. Vastaa puheluun todella töykeästi, jos vastaa lainkaan. Sanoo että älä soita, laita viesti. Sitten ei vastaa viesteihin. Kun käyt toimistolla, on varattu, vastailee puhelimeen, jne. Vaikka menisit aukioloaikoina käymään, et saa asioida rauhassa kun koko ajan keskeytetään eikä ole mitään jonotus-systeemiä. Ovessa lukee että on paikalla 13-16 mutta tosi usein on toimisto kiinni noinakin aikoina eikä lue mitään selitystä sille edes. Turhaan olen käynyt monesti oven takana.

      Ymmärrän ettei asunnoista saa tietoja ennen kuin toimeksianto on tehty, eihän se mikään hyväntekeväisyysfirma ole. Mutta kyllä aika kovan palkkion kehtaa ottaa kun ei aina edes järjestä näyttöä itse ja palvelusta ei tietoakaan. Paljon asuntoja hänellä on (toki, kun ei maksa vuokranantajalle mitään) mutta noin suurta välityspalkkiota ei mielellään maksaisi näin asiattomalle ja tylylle ihmiselle.

      Turha sanoa että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, sillä voin vakuuttaa olleeni kaikin puolin ystävällinen aina ja muutenkin kelpo vuokralaiskandidaatti eli mitään sellaista tässä ei ole taustalla. Rehellinen mielipiteeni vain. Paljon asiakkaita hänellä ilmeisesti on ja luulen että homma toimisi paremmin kun palkkaisi assistentin, mutta on varmasti siihen liian ahne. Nythän saa kaikki rahat itselleen. Seuraavaksi joku kirjoittaa että no ei tartte olla sen asiakas jos ei miellytä... niimpä.

    • Ee

      Hämmentävää. Itse vuokrasin ko. rouvan kautta asunnon 2008. Olin juuri lukiosta päässyt ja koulu oli alkamassa parin viikon kuluttua, kiire alkoi siis jo olla. Kävelin sisään allekirjoitin toimeksiannon ja puolen tunnin kuluttua tuli viesti, että etsimäni asunto olisi vapaana, näyttö puolen tunnin kuluttua. Kävin näytöllä ja seuraavana päivänä oli nimi vuokrasopimuksessa. Koko ajan sain hyvin ystävällistä ja herttaista palvelua. Ikävää, että muilla on huonoja kokemuksia. Ja en todellakaan omista mitään rolexeja, rutiköyhä opiskelija. Ilmeisesti varsin temperamenttinen rouva siis kyseessä.

    • rrehell

      Jos asunto on löytynyt puolen tunnin kuluttua toimeksiannon tekemisen jälkeen, on se asunto ollut tiedossa. Eli vuokranantajan olisi kuulunut tehdä toimeksianto ja maksaa välityspalkkio. Minusta juttu haisee. Ja olen itse vuokranantaja. Pidän avoimesta ja rehellisestä liiketoiminnasta.

    • määääää

      siis ei kannata hänen luokse mennä!!!!hullu ja sekava vanha nainen

    • w.lollll

      aika paha en ois ikinä uskonut

    • Tsu

      Itse vein hänelle sen toimeksianto lapun, eikä mun siinä vaiheessa tarvinnut mitään maksaa, sitten vasta jos asunto löytyy. Toki puhelimeen ja viesteihin rouva on vähän hidas vastaamaan, mutta muuten en osaa sanoa negatiivista. Jos asuntoa vuokravälitysfirman kautta hankkii, niin Vanamon firma ei todellakaan ole ainoa, joka ottaa vuokralaiselta välityspalkkion.

      • Hyviä kokemuksia

        Suosittelen vuokranantajille. Sieltä saa vuokralaisen, joka ei asuntoa sotke, on hyväkäytöksinen, töissä. Eikä asuntoyhtiö tule valittamaan eikä asukasta häätämään.

        Vuokranantaja voi olla huoleton. Asukas itse saa hyvän palvelun, sopivan asunnon, ei jää yksin ongelmien kanssa kamppailemaan.

        Ainoa ongelma lienee päästä asiakkaaksi kovin suosittuun välitystoimistoon.


    • ihmettelevä asunnon

      Toimeksiantoa viedessäni sain hyvää palvelua, kun kävin paikalla , mutta soitettaessa oli ääni kovin ylimielinen ja ilkeä. Kun kyselin Vanamolta miten tämä toimeksianto syteemi toimii, hän selitti asian ja kun kysyin joitakin tarkentavia kysymiksiä, esim. tarvitseeko heti maksaa jotain, hän tokaisi vain, että etkö sinä kuuntele minua, sanoin jo, vaikka hän vain mainitsi, että välityspalkkion maksaa vuokralainen.

      Muutenkin keskustelu sävy oli alentavaa ja en olisi halunnut keskustella kyseisen henkilön kanssa jos olisin esim. bussissa tavannut. Mielestäni kaikille pitäisi puhua ystävällisesti ja ei voi olettaa, että asuntoaa ensikertaa vuokraava esim. tietää mikä on välityspalkkio. Vaikka itse siis olen jo lähempänä 30, en ollut koskaa välitysfirmasta asuntoani hankkinut. Nuorempana olisi tunteut oloni loukatuksi ja tyhmäksi kyseisen puhelun jälkeen.

      Siihenkö maailma on mennyt, että raha tekee ihmisistä ystävällisiä?

    • tampereella

      Miten kyseinen "kauppa" pysyy pystyssä jos asiakaspalvelu on törkeää ja yleensä aina lappu ovessa että paikalla silloin ja silloin -en ole koskaan nähnyt ketään kyseisessä toimistossa!?
      Ilmeisesti jotain hämärää..tai sitten vain rikkaat saavat tätä kautta asunnon!

    • Vuokralainen

      Hyvin hoitaa asiansa.
      Terveisin:
      Sen toisenkin puolen nähnyt.

    • Kitiliini1

      No eipä nettisivut ainakaan kovin kummoiset ole, en tuon perusteella antaisi tuonne vuokralle yhtään mitään, vielä vähemmän vuokraisi sieltä mitään.

      Ja miten niin suosittu välitystoimisto?? Ennen en ole tämmöisestä kuullut halaistua sanaa.

      "Onnistunut löytämään kaikille halukkaille asunnon..." Niin siis niille joita ei ole käännyttänyt ylimielisesti ennen kuin on ovelle ehtinyt :D

      Näiden kertomusten perusteella en koskaan tule olemaan asiakas. Onneksi on firmoja joissa tiedetään että asiakaspalvelu on kaiken a ja o.

    • vuokra-asuja

      Todella ikävä ihminen tämä asuntotoimiston omistaja. Palvelu ala-arvoista, kyvytöntä ja asiakasta halventavaa. Nimimerkillä emsimmäisen ja viimeisen kerran asioinut.

      • como esta vaan

        Olisit asioinut omalla nimelläsi niin olisit saanut varmasti parempaa palvelua ;)


    • mulukku

      Maritalla pärisee kaalimato piparissa ja ei oo aikaa jaaritella.

    • sf'gos'fhk'dfhkd'jk

      Olit sitten kuinka vihainen tahansa, niin IHMISTEN NIMET pitää jättää kirjoittamatta.
      Olet ap. täysi paskahousu kut et uskalla omalla nimellä tulla esille...

      • kyssäkaali

        Haista sinä limainenvitunien


    • Kitiliini1

      No voi hitto :D Se firma on kuule ihan Vanamon omalla nimellä tuolla netissä ja tämä Vanamo on itse sen nimen julkiseksi halunnut kun on sen siihen jättänyt. Sen lisäksi jos on töissä julkisella paikalla (julkinen paikka on mikä tahansa paikka jonne pääsee ennalta määräämätön joukko keitä tahansa ihmisiä) pitää myös sitten vastata hommista omalla nimellään mikäli sen on tuonut esiin. Niin se vaan menee. Jos ei osaa palvella asiakkaita, turha itkeä jälkeenpäin tällä palstalla. Mulla ei ole epäilystäkään siitä etteikö Marita itse olisi ainakin valtaosan takana niistä positiivisista kommenteista, joita tännekin on esitetty. Sori, mutta hyvä kello kauas kuuluu ja huono vielä kauemmas.

    • Oma kotikullankallis

      Hahaa, olipas hassua törmätä tähän palstaan. Siitä on jo 15 vuotta, kun asioin, tai siis yritin asioida tämän rouvan kanssa. Nuori opiskelija vailla asuntoa. Vieläkin vitsaillaan tällä unohtumattoman p**kalla asiakaspalvelu-kokeumksella!
      Rahat vei mutta yhtään asuntoa ei minulle löytänyt, kappas vaan...ja hohhoijakkaa, kuinka tyly palvelu!
      Huvittaa lukea näitä viestejä, kun näkee niin selvästi mitkä on Vanamon itsensä kirjoittamia.. :) Kannattaisi vähän harjoitella, jos yrittää esiintyä esim. nuorena opiskelijatyttönä. Vaihtaa mm. otsikko välillä...
      Jollain kierolla tavalla tämä piristi, koska näköjään ei tosiaankaan johtunut minusta :) Olin silloin nuorena niin kovin herkkä pelkäämään, että jotenkin käyttäydyn tyhmästi aikuisten silmissä.

      • raimo m

        Itse olen asioinut puljussa kahdesti ja jos joku kokemuksia haluaa niin kerron: Ensimmäisellä kerralla en maksanut palkkiota, sillä se meni vuokranantajan piikkiin. Kävin näytöllä ja paperit tehtiin. Hyvä kämppä jossa asuin useamman vuoden. Sitten olikin useampi vuosi välissä, ja tein toimeksiannon asunnon etsimisestä. Se maksoi kuukauden vuokran suuruisen korvauksen, mutta sain myös tällä kertaa asunnon. Oikeastaan useamman koska en huolinut ensin tarjottua koska se ei täyttänyt kriteereitäni. Palvelu oli ihan asiallista molemmilla kerroilla, ainoastaan mieleen jäi helvetin rasittava koira joka louskutti Maritan toimistossa, sille ei ainakaan oltu turhanpäiten mitään kasvatusta annettu. Teki mieli napata se sieltä rappujen päältä lumihankeen. Mutta muuten ok setit molemmilla kerroilla joskaan ei voi miksikään imeläksi ylipalveluksi kutsua. Itse asia hoitui kuitenkin molemmilla kerroilla hienosti.


      • edellinen jatkaa
        raimo m kirjoitti:

        Itse olen asioinut puljussa kahdesti ja jos joku kokemuksia haluaa niin kerron: Ensimmäisellä kerralla en maksanut palkkiota, sillä se meni vuokranantajan piikkiin. Kävin näytöllä ja paperit tehtiin. Hyvä kämppä jossa asuin useamman vuoden. Sitten olikin useampi vuosi välissä, ja tein toimeksiannon asunnon etsimisestä. Se maksoi kuukauden vuokran suuruisen korvauksen, mutta sain myös tällä kertaa asunnon. Oikeastaan useamman koska en huolinut ensin tarjottua koska se ei täyttänyt kriteereitäni. Palvelu oli ihan asiallista molemmilla kerroilla, ainoastaan mieleen jäi helvetin rasittava koira joka louskutti Maritan toimistossa, sille ei ainakaan oltu turhanpäiten mitään kasvatusta annettu. Teki mieli napata se sieltä rappujen päältä lumihankeen. Mutta muuten ok setit molemmilla kerroilla joskaan ei voi miksikään imeläksi ylipalveluksi kutsua. Itse asia hoitui kuitenkin molemmilla kerroilla hienosti.

        Korostan vielä että kämppäähän tässä etsitään eikä uutta parasta kaveria. Nainen hoitaa homman mutta on persoonallinen eikä mikään mielistelijä. Herkkänahkaiset ja pumpulikäsittelyä odottavat -kannattaa ehkä mennä johonkin toiseen paikkaan.


      • Huijattu myös

        Täysin sama kokemus kyseisestä ämmästä. Otti rahat toimeksiannosta, mutta ei koskaan esitellyt yhtään asuntoa joka oikeasti olisi ollut vapaa. Yhden kämpän yhteystiedot antoi, mutta soittaessani vuokranantajalle, tämä kertoi että kämppä oli mennyt jo edellisenä päivänä ja ihmetteli hieman hänkin tilannetta.

        No, ehkä joku vielä pieksää siitä ämmästä vielä paskat pihalle, on se niin monen köyhän opiskelijan rahat vienyt


    • En häiritse enää

      Siis, minä otin häneen yhteyttä vuokranantajana noin vuosi sitten. Kun hän vastasi puhelimeen, oli kuin hän olisi telkkaria katsellut, eikä oikein alkanut juttu kulkea. Kun sanoin, että siis olisin hakemassa vuokralaista maaliskuun alusta. Oli helmikuu, niin nainen vastasi "nyt kuule on menossa helmikuun asunnot". Kun yritin jatkaa asuntoni esittelyä, hän oli niin omituinen, että lopetin puhelun.
      Ajattelin, että häntä kiinnostaa vain vuokralaiset, jotka maksavat palkkion. Kun ei ole asuntoa tarjolla, roikkuvat palvelussa pitkään.

    • i'm switzerland

      Ensinnäkin, omasta kokemuksestani tiedän ettei Marita Vanamo ole tällä palstalla voinut käydä kirjoittelemassa. Jokseenkin paljon olen kyseisen rouvan kanssa yhteistyötä tehnyt ja tiedän että ei osaa lähettää edes sähköpostia saati käyttää internetiä, niin miten onnistuisi tämmöiselle palstalle kirjoittelu?

      Palvelu on kyllä toisinaan huonoa.. tiedän. Mutta koittakaa kestää. Olen itse sitä mieltä että aina pitää koittaa ajatella, että henkilöllä joka on muille ilkeä, on luultavasti itsensä kanssa jollain tapaa vähän vaikeaa. Vanamo on omanlaisensa persoona, mutta jos asiakas esittää asiansa ytimekkäästi ja särmikkäästi, niin hän kyllä kuuntelee. Jos ei kuuntele, niin heitä huumoriksi ja napauta takaisin jotakin mistä Vanamo hämmentyy. Varmasti kuuntelee jatkossa ja on yhteistyöhaluinen ;)

      Asuntoja siellä on vakiintuneen vuokranantajakunnan takia paljon ja toiminta on rehtiä. Ei siis mitään hämärähommia mitä täällä jo joku ehdotteli.

      En varsinaisesti väitä että Vanamon tapa toimia olisi ystävällinen ja muut huomioon ottava, mutta loppujen lopuksi monen asiakaspalveluhymyn takana on ihan samoja mielipiteitä, joita Vanamo ei erityisen hyvin osaa peitellä. Esimerkkinä vaikka väsymys ja turhautuminen. Ja valitettavan usein nykyajan maailma ihmisineen on ikävä paikka, josaa pitää vaan koittaa pärjätä ja luovia oma tiensä ulos :)

      • Kitiliini*

        Mikään ei estä Marita Vanamoa pyytämästä jotakuta kaveriaan kirjoittamaan tänne hänen itsensä puolesta. Yrityksissä seurataan nykyään tarkkaan sosiaalista mediaa. Tehokkain tapa lopettaa pahat puheet olisi se että Vanamo myöntäisi huonon käytöksensä, pyytäisi anteeksi ja muuttaisi tapansa. Ei niitä asiakkaitakaan ikuisesti riitä tuolla mentaliteetilla. Suomi on pieni maa kumminkin.


      • Poju
        Kitiliini* kirjoitti:

        Mikään ei estä Marita Vanamoa pyytämästä jotakuta kaveriaan kirjoittamaan tänne hänen itsensä puolesta. Yrityksissä seurataan nykyään tarkkaan sosiaalista mediaa. Tehokkain tapa lopettaa pahat puheet olisi se että Vanamo myöntäisi huonon käytöksensä, pyytäisi anteeksi ja muuttaisi tapansa. Ei niitä asiakkaitakaan ikuisesti riitä tuolla mentaliteetilla. Suomi on pieni maa kumminkin.

        Marita ei todellakaan tiedä mitä täällä kirjotellaan, hän on todella vanhanaikainen! :D


    • Monesti asioinut

      Vanamo on legenda :D musta se on hauskan outo! ketä kiinnostaa mitä se puhuuu jos kämppä hoituu hyvällä hinnalla;)

    • Poju

      Marita on erittäin tempperamenttinen rouva, mutta myöskin erittäin ammattitaitoinen ja tietoinen alasta. Itse olen vuokrannut kahdesti hänen kauttaa asunnon. Kaikki on aina sujunut todella hyvin ja olen saanut henkilökohtaista ja asiantuntevaa palvelua. Hän on aina ajanut vuokralaisen etua. Loistava vuokranvälittäjä :)

    • Voi ei!

      Nuorena kun muutin ensimmäistä kertaa pois kotoa. Isäni soitti Vanamolle ja kysyi hieman käytänteistä. Vanamo puhelimessa sanoi aivan suoraan, että vuokranantaja maksaa palkkion, eikä vuokralaiselle tule mitään kuluja. Suora vastaus suoraan kysymykseen. No sitten etsittiin asuntoa ja kun sellainen viimein löytyi ja menin tekemään toimistolle vuokrasopimusta, niin tulikin kiva pieni summa maksettavaksi. En saanut edes laskua tai mitään. Epämääräiselle pienelle paperille kirjoitti tilinumeron ja summan. Sanoin, että tätä ei makseta ennenkuin saadaan lasku. Alkoi siinä sitten valittamaan, ettei tulostin toimi ja kun katsoin tulostinta niin kyllä siinä silti valo oli päällä. Uhaili, että voidaan purkaa sopimus kokonaan. Varmaan kuukauden taistelun jälkeen sain laskun ja sekin oli virheellinen.. Verotus ei ollut kohdillaan. Eipä siinä sitten muu auttanut kuin maksaa lasku kiltisti, vaikka verottajankin kanssa puhuttiin. Sanoivat vaan, että tietää ettei ole puljussa kaikki kohdallaan ja ovat seurailleet hetken aikaa. Eipä käytä enää entinen vuokranantajanikaan Vanamoa, kun hänelle kerrottiin tilanteesta.

    • sanna

      Hetki sitten olin Vanamoon yhteydessä puhelimitse, tarjosin vuokralle paritaloa. Kerroin yksityiskohdat, vuokran ja sanoin etten toivo vuokralaisella olevan lemmikkieläimiä. Rouva Vanamo päivitteli heti vuokran olevan kiskuritasoa (asunto on ollut vuokrattuna samalla vuokralla useamman vuoden, eikä kukaan ole valittanut) ja ilmoitti että hänen asiakkaistaan ei löydy yhtäkään joka vuokraisi näin ison talon ilman lemmikkejä (asuntoon on aina löytynyt vuokralainen heti kun se on tullut markkinoille), tämän jälkeen löi luurin korvaan! Oli koko puhelun ajan muutenkin erittäin töykeä ja kireän kuuloinen! Siis miten tälläinen pulju pysyy pystyssä?? Tämän kokemuksen jälkeen maksan mieluusti realialle välityspalkkiona 1 kuukauden vuokran.

    • Pitkään huono maine

      Asuntovuokraamo Vanamolla on jo vuosien ja vuosikymmenten takaa tosi huono maine Tampereella.

      Se on mielestäni todella tyly paikka, erittäin epäystävällinen kohtelu sekä täysin asiaton tyyli palvella. Asiakkaita pidetään aivan halpa-arvoisina. Minulla on kokemus sekä vuokra-asunnon hakijana että vanhemmiltani vuokra-asunnon tarjoajana nyt aivan äskettäin. Samaa olen kuullut kaikilta muilta, joiden kanssa olen asiasta keskustellut ja joilla on tästä puljusta kokemuksia.

      Tampereelta TODELLAKIN löytyy osaavampia ja ystävällisempiä ja asiakaslähtöisempiä asuntovuokraamoja. Omasta mielestäni koko Vanamon asuntovuokraamo on oikea ankeuttaja.

    • sastamal

      Tulin just Maritan toimistolta, aivan huippu tyyppi. Vaikka olin ekaa kertaa niin selitti tosi tarkkaan kaiken. Ja varmasti tekee työnsä tosi hyvin. Sen verran selvänäköinen olen että tää nainen löytää meille kunnon asunnon. Jäin tosi hyvälle tuulelle.

      • Anonyymi

        Moi, Marita


    • oopdjdjhdf

      Soitin ja esitin asiani asiallisesti,sanoi ettei ole töissä ja löi sitte luurin korvaan.

    • …………….

      Joskus takavuosina poikkesin ko. toimistolla, kun ikkunassa oli lupaavan näköisiä ilmoituksia. Sisällä sain tietää ihan välittömästi, ettei mulle ole mitään tarjolla. Olen ihan normaalin näköinen nainen, olisi ollut välitön pitkäaikaisen asunnon tarve, työpaikka ja luottotiedot kunnossa…

    • Eipätiennytei

      Toimii edelleen..?? Muistisairas mieheni halusi soittaa kyseiselle tytöille ja tarjota yhtä kohdentaminen vuokrattavaksi. Puheesta kuulee ettei mies ole aivan kunnossa. Täti lirkutteli kovin, enkä tiedä mikä tilanne hänellä oli, mutta olisi tullut kokeeksi asumaan viikoksi,ja halunnut lainata 500e rahaa!!! Eipä tiennyt että myös minä kuulin kaiken....

    • Anonyymi

      Minulla on todella huonoja kokemuksia tästä asuntovuokraamosta. Toiminta on kuin jostain sarjakuvasta ja koko ammattitaito ja -asenne on lähinnä huono vitsi. En muista, olisinko koskaan, missään saanut yhtä ala-arvoista, suorastaan epäinhimillistä palvelua. Ihmettelen miten tämä yritys on vieläkin toiminnassa edes.

      Omien kokemusteni mukaan, vahva: EN SUOSITTELE.

    • Anonyymi

      Me olemme antaneet vuokralle 20 vuoden ajan useita asuntoja, ja aina mennyt hyvin. Hän pitää kyllä huolen, että vuokranantajia ei huijata.
      Hän haluaa, että maksukykyiset vuokraavat asuntoja eivätkä entiset vuokransa maksamatta jättäneet pääse helpolla.
      Tomera tätä asiansa hoitaville ihmisille, ei mitään syytä moittia, hän tekee työnsä hyvin.
      Kohta aioimme taas käyttää häntä, ikähän on vain numero hänen kohdallaan. Ammattitaito hyvä, moraali korkealla ja asiansa osaa parhaiten tässä kaupungissa.
      Tuntee kaikki kaupungin puleveeraajat.
      Anna hommat Maritan käsiin huoletta!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe