Zyrtecin käyttökerrat

tietämätön

Eikö Zyrtecciä saa ottaa enempää kuin yhden päivässsä? Jos on hirveä kokovartalotuskaihottuma?

12

2691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeppe

...lääkäriltä!

• doc

ottaa yhtä enempää!
      Jos tuskaihottuma on hirvee niin mene lääkäriin ja saat paremmat tropit!

• Mim

Pakkausselosteen mukaan ei saa.

• tietämätön
        Mim kirjoitti:

Pakkausselosteen mukaan ei saa.

Mutta kun sain lääkärin ajan vasta ensi viikolle ja se ajanvaraaja sanoi mulle että "koita selvitä zyrtecillä siihen asti". Ja tuska on kova.

• astmaatikko
        tietämätön kirjoitti:

Mutta kun sain lääkärin ajan vasta ensi viikolle ja se ajanvaraaja sanoi mulle että "koita selvitä zyrtecillä siihen asti". Ja tuska on kova.

kokeile kestineä! sitä saa ottaa 2pilleriä päivässä ja yksi pilleri vastaa yhtä zyrtec pilleriä, joten 2 pilleriä kestineä auttaa voimakkaisiin oireisiin. ja laita ihottumaalueelle hydrokortisonia, se helpottaa oloa. joskus myös kylmät kääreet auttavat kutinaan.

• oho
        astmaatikko kirjoitti:

kokeile kestineä! sitä saa ottaa 2pilleriä päivässä ja yksi pilleri vastaa yhtä zyrtec pilleriä, joten 2 pilleriä kestineä auttaa voimakkaisiin oireisiin. ja laita ihottumaalueelle hydrokortisonia, se helpottaa oloa. joskus myös kylmät kääreet auttavat kutinaan.

Mä oon ainakin ottanu niit joskus useemman.. :) En oo kuollu.. :)

• kannata

Vaikutus ei nouse vaikka paketin syöt, mutta
      haeppas lääkäriltä kortisonivoidetta ihonhoitoon
      tai saahan sitä apteekistakin 1%, lääkäriltä sitten vaikka 10%:ta

Tiedäthän että zyrteclläkin on jopa puolta halvempia vaihtoehtoja (sama lääke eri nimellä)

Vastaavat valmisteet
      HEINIX 10MG 10 FOL TABL VERMAN 3,87 € 0,39€/kpl

ALZYR 10MG 10 FOL TABL ALPHAR 3,93 € 0,39€/kpl

CETIRIZIN-RATIOPHARM 10MG 10 FOL TABL RATIOP 3,97 € 0,40€/kpl

ZYRTEC 10MG 10 FOL TABL UCB 6,89 € 0,69€/kpl

Lääkelaitos on määritellyt nämä valmisteet keskenään vaihtokelpoisiksi.
      Tarkista lääkkeen saatavuus! Kaikkia listalla olevia lääkkeitä ei välttämättä ole saatavilla. Farmaseuttimme auttavat sopivan lääkkeen valinnassa.

Lue lisää s:
      www.yliopistonapteekki.fi

• taistelija

Zyrteciä ei saisi ottaa yhtä enempää vuorokaudessa. Tulee muita sivuoireita.
      Jos olet kutiseva ja tuskainen, kannattaisi pyytää lääkäriltä toisenlaista
      antihistamiinia, esim. Ataraxia. Se taasen on kolmiolääke, mutta illalla otettuna
      se rauhoittaa kutinaa ja muuta oloa. ALLERGIAA KANNATTAA HOITAA
      HYVIN, koska hoitaminen esim. voi ehkäistä astman puhkeamista.
      Taistelin moninaisten allergioideni (ruoka-aine, homepölyt,kotieläimet,
      siitepölyt yms.) kanssa kymmenen vuotta, mutta silti sain astman. Se oli
      kaiken muun lisäksi rankkaa. Nyt selviän kohtuullisen pienillä lääkityksillä,
      kun perustauti on hallinnassa. Iloitsen puhtaasta hengitysilmasta, ruoasta,
      jossa on mahdollisimman vähän lisäaineita... ja elämästä. Iloista mieltä!

• tietämätön

Kiitoksia.
        Sain sitten allergiaan ja kutkaan lääkräiltä Sibicort-rasvaa ja Zyrtecin sijaan halvempaa Cetiriziniä. Ovat muuten auttaneet jo heti, toista päivää olen nyt näillä hoitanut.

Apteekin täti sanoi (kun oikein vänkäsin) että jos oikein, oikein pahaksi yltyy niin sitten joskus harvassa tapauksessa voi ottaa 2 päivässä (aamulla ja illalla) näitä Cetirizinejä, ettei siihen kukaan kuollut ole. Olen toistaiseksi tyytynyt yhteen, sen veran hyvin tuntuu toimivan. Vai onko se toi rasva, en tiiä.

:) iloista kesää kaikille!

• saa ottaa 2
        tietämätön kirjoitti:

Kiitoksia.
        Sain sitten allergiaan ja kutkaan lääkräiltä Sibicort-rasvaa ja Zyrtecin sijaan halvempaa Cetiriziniä. Ovat muuten auttaneet jo heti, toista päivää olen nyt näillä hoitanut.

Apteekin täti sanoi (kun oikein vänkäsin) että jos oikein, oikein pahaksi yltyy niin sitten joskus harvassa tapauksessa voi ottaa 2 päivässä (aamulla ja illalla) näitä Cetirizinejä, ettei siihen kukaan kuollut ole. Olen toistaiseksi tyytynyt yhteen, sen veran hyvin tuntuu toimivan. Vai onko se toi rasva, en tiiä.

:) iloista kesää kaikille!

Minulla lääkäri kirjoitti uuteen reseptiin että vaikeisiin oireisiin saa ottaa kaksikin Zyrteciä päivässä. Eli saa ottaa jos on hyvä syy.

Tosin, otin kerran kaksi päivässä ja olin hirvittävän väsynyt sen jälkeen. Tuo voi tulla ikävänä lieveilmiönä...

• räpä
        saa ottaa 2 kirjoitti:

Minulla lääkäri kirjoitti uuteen reseptiin että vaikeisiin oireisiin saa ottaa kaksikin Zyrteciä päivässä. Eli saa ottaa jos on hyvä syy.

Tosin, otin kerran kaksi päivässä ja olin hirvittävän väsynyt sen jälkeen. Tuo voi tulla ikävänä lieveilmiönä...

mun isä ottaa joka päivä 2 zyrteciä, eikä sille mitään tuu siitä. ne vaan helpottaa sen oloa!! siis mun isä on tosi pahasti allerginen.. mutta ei sille tuu ees mitää väsymystä tms.

• Lesbiaani

Otin kaks kerralla ja menin ihan sekasin ja nukuin puol päivää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      163
      6532
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      53
      1913
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      44
      1671
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      54
      1142
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      337
      1085
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      50
      1034
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      990
    8. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      918
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      918
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      897
    Aihe