orimattilan terveyskeskus

-----

Kuinka voi olla mahdollista että terveyskeskuksessa on vain yksi päivystävä lääkäri?? taas sai odottaa omaa vuoroaan yli 3tuntia varatun ajan. eikö todellakaan kaupungilla ole varaa maksaa palkkaa kahdelle lääkärille?? itse kyllä joutuu maksamaan lääkärikäynnistä summan rahaa vaikka on ensin joutunut koko illan istua ensiavussa odottamassa vuoroaan, jonka normaalisti olisi pitänyt olla jo monta tuntia sitten. ymmärrän että AJOITTAIN on ruuhkaa ja sen takia ajat myöhästyvät, mutta orimattilan TTA:ssa se on jokapäiväistä. eikö kukaan/mikään voi asiaa parantaa? eikä päivystykseen saisi edes muutamaksi tunniksi toista lääkäriä, joka voisi purkaa jonoa tai ottaa vastaan edes ambulanssilla tuodut kiireelliset tapaukset??!!?? ei ole mitenkää reilua saatikka terveyden kannalta hyvä asia että asiakas joutuu jonottamaan 3 tuntia omaa vuoroaan ja kyseessä ei sentään ole erityispoliklinna vaan tavallinen terveuskeskus! asiaan pitäisi saada muutosta, sillä syksy/talvi aika tuo tulleessaan taas nuha-kuumeet yms. lastentaudit jolloin päivystyksessä on varmasti ruuhkaa. jo nyt kun soittaa 8 avautumaan päivystyspuhelimeen varatakseen ajan, saat enään ilta-aikoja...

54

9749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyrin välttelemään

      Joo,on aika ihmeellistä ettei sinne saa toista purkamaan rysää.Sitäkin olen ihmetellyt,että aamulla kun soitat aikaa,niin illalla vasta pääset.Kerran lapseni tuli myöhään illalla kipeäksi ja soitin ensiapuun kysyäkseni voisimmeko saada ajan heti seuraavaksi aamuksi se ei onnistunut,vaan käskettiin soittamaan aamusta aikaa ja sieltä vielä sanottiin meidän pääsevän heti aamusta lääkäriin.No,soitin heti aamusta ja ensimmäinen aika olisi ollut vasta illalla.
      Soitin omalääkärille ja sinne pääsimme heti tunnin päästä.Aika unkeellista sanon minä.
      Nykyään yritän välttää ensiapuun menemistä,koska mies on joutunut odottamaana pahimmillaan 8 tuntia.

      • -----

        itsekkään en ymmärrä miten sen ajan saa varattua heti aamuksi,sillä aina ne tuntuvat menneen jo vaikka heti kahdeksalta aamulla soittaisi. todella huonoa toimintaa,eikä varamsti edistä terveyttä mihinkään. onko syy aina vaan huonontuneeseen tilaan med-onen toiminta vai missä mättää??


    • Aika on rahaa

      Niin, mietipä sitä, yksityislääkärillä maksat tk-maksun x 2 (ellei ole vakuutusta) ja pääset sisälle suht´koht´ ajallas, niihinkään ei kyllä meinaa aikoja löytyä flunssa-aikona. Tosin, sen kerran kun olen lasten takia Olan tk:hon joutunut (yleensä viikonloppuisin) niin en ole koskaan yli tuntia joutunut odottamaan. 3 tuntia on kyllä kohtuutonta - samaa mieltä. Kyllä älämölö pitää nostaa, tosin henkilökunta on siihen syytön, kannattaa keskittää arvostelu tuohon suureen ja mahtavaa johtoportaaseen.

      • hyväjuttu

        oikein hyvä juttu, että meillä täällä Orimattilassa puututaan joskus johonkin todella tärkeään aiheeseen. Jos me parannusta asioihin halutaan, niistä täytyy puhua ja moittia.
        Jospa nuo päivystyksen jonot johtuu siitä, ettei lääkärin vastaanotolle pääse ja tällöin kaikki halukkaat pyrkii päivystykseen, johon ei ymmärtääkseni pitäisi mennä kuin kiireelliset potilaat. Mutta mistähän johtuu, ettei vastaanotoille pääse - ei kait ole lääkäreitä, mutta mistä se sitten johtuu? Onko niitä edes haettu? Mitähän nuo kuntapäättäjät osaisi asiasta kertoa? Osaavat jos haluavat!


      • hieman enemmän

        Siis poli käynti ensiavussa maksa 12.80€ ja esim Hemossa 75 €, joten pikku jonotuksella tienaa mukavasti.


    • huppppppui

      Samanlaista se on Lahdessaakin, kaupunginsairaalan päivystykseen saa välillä jonottaa 8h

      • -----

        Lahden jonot ovat vielä ymmärrettävissä, sillä Lahdessa on kuitenki enemmän ihmisiä ja kaupunginsairaala isompi. Mutta jokatapauksessa ei jonotusajat saa olla noin pitkiä,kun aikakin on varattu etukäteen. Eihän sairaita ihmisiä voi istuttaa ja ruuhkan aikana seisottaa käytävillä monia tunteja!


      • Miukunen
        ----- kirjoitti:

        Lahden jonot ovat vielä ymmärrettävissä, sillä Lahdessa on kuitenki enemmän ihmisiä ja kaupunginsairaala isompi. Mutta jokatapauksessa ei jonotusajat saa olla noin pitkiä,kun aikakin on varattu etukäteen. Eihän sairaita ihmisiä voi istuttaa ja ruuhkan aikana seisottaa käytävillä monia tunteja!

        En ole aiemmin tiennytkään että on tällainen palsta ja vielä Orimattilasta, kotikaupungistani, aloitus on aloitettu jo kesällä, mutta aina ajankohtainen.

        Olen töissä tk:ssa, en hoitajana, mutta tiedän sieltä paljon...Jonotukset loppuisivat tk:ssa jos EI jokaisen yskäisyn ja pikkunuhan takia heti haettaisi lääkäriapua! Silloin henkilökunta voisi keskittyä hoitamaan todella sairaita.

        Jos työnantaja vaatii todistuksen, mene sh:n vastaanotolle, ei lääkärin, ja huilaa kotona, kyllä se yskä ja nuha lähtee ajallaan, ei siihen kuole. Itse ei tulisi mieleenkään jäädä kotiin nuhan tai kurkkukivun yms. takia, oikein suututtaa seurata kun itse on sairaampi kuin potilaat ja paahtaa töissä täysillä. Nyt joku kirjoittaa etten saisi olla töissä sairaana; mielestäni nuha ja kurkkukipu ei edes ole mikään sairaus, ne kestää aikansa ja paranee, tartuntoja voi saada vaikka kauppamatkalta...

        Ajatelkaapa kuinka paljon lisää veroa joutuisitte maksamaan, jos esim. lääkäreitä olisi kaksinkertainen määrä nykyiseen verrattuna! Tietysti kaikki muukin palvelu kunnassa pitäisi pelata täydellisesti, jos vain MINÄ jotain tarvin! Uimahalliin pari allasta lisää ja höyrysauna yms. Kirjasto isommaksi ja lisää videoita ja kirjoja kun MINÄ niin haluan!

        MUTTA...kaikki pitäisi tietysti olla ilmaista! Useat tk:ssa kävijät eivät viitsi maksaa edes sitä pikkuista tk-maksua (siis joudutaan karhumaan), vaikka oikea laskettu hinta on kaikkine kuluineen jotain yli sata euroa.

        Aika moni tk:n käyttäjä on luusereita, jotka osaavat suureen ääneen vaatia, että henkilökunta on jo ovella nuolemassa hänen varpaitaan, kiire on kova, ei väliä oikeasti sairaista. Ja näillä luusereilla on kaiket päivät aikaa, ei kiire töihin, kun ei viitsi töitä tehdäkään ja yhteiskunta maksaa myös sen tk-maksun...

        No, kiivastuin näköjään, mutta näihän se on, en kiellä etteikö henkilökunnassa olisi myös jokunen "laiskahko", joka on vain töissä siellä, mutta suurin osa on todella tiukoilla ja tekevät ahkerasti töitä palkkansa eteen.


      • on rapakuralla
        Miukunen kirjoitti:

        En ole aiemmin tiennytkään että on tällainen palsta ja vielä Orimattilasta, kotikaupungistani, aloitus on aloitettu jo kesällä, mutta aina ajankohtainen.

        Olen töissä tk:ssa, en hoitajana, mutta tiedän sieltä paljon...Jonotukset loppuisivat tk:ssa jos EI jokaisen yskäisyn ja pikkunuhan takia heti haettaisi lääkäriapua! Silloin henkilökunta voisi keskittyä hoitamaan todella sairaita.

        Jos työnantaja vaatii todistuksen, mene sh:n vastaanotolle, ei lääkärin, ja huilaa kotona, kyllä se yskä ja nuha lähtee ajallaan, ei siihen kuole. Itse ei tulisi mieleenkään jäädä kotiin nuhan tai kurkkukivun yms. takia, oikein suututtaa seurata kun itse on sairaampi kuin potilaat ja paahtaa töissä täysillä. Nyt joku kirjoittaa etten saisi olla töissä sairaana; mielestäni nuha ja kurkkukipu ei edes ole mikään sairaus, ne kestää aikansa ja paranee, tartuntoja voi saada vaikka kauppamatkalta...

        Ajatelkaapa kuinka paljon lisää veroa joutuisitte maksamaan, jos esim. lääkäreitä olisi kaksinkertainen määrä nykyiseen verrattuna! Tietysti kaikki muukin palvelu kunnassa pitäisi pelata täydellisesti, jos vain MINÄ jotain tarvin! Uimahalliin pari allasta lisää ja höyrysauna yms. Kirjasto isommaksi ja lisää videoita ja kirjoja kun MINÄ niin haluan!

        MUTTA...kaikki pitäisi tietysti olla ilmaista! Useat tk:ssa kävijät eivät viitsi maksaa edes sitä pikkuista tk-maksua (siis joudutaan karhumaan), vaikka oikea laskettu hinta on kaikkine kuluineen jotain yli sata euroa.

        Aika moni tk:n käyttäjä on luusereita, jotka osaavat suureen ääneen vaatia, että henkilökunta on jo ovella nuolemassa hänen varpaitaan, kiire on kova, ei väliä oikeasti sairaista. Ja näillä luusereilla on kaiket päivät aikaa, ei kiire töihin, kun ei viitsi töitä tehdäkään ja yhteiskunta maksaa myös sen tk-maksun...

        No, kiivastuin näköjään, mutta näihän se on, en kiellä etteikö henkilökunnassa olisi myös jokunen "laiskahko", joka on vain töissä siellä, mutta suurin osa on todella tiukoilla ja tekevät ahkerasti töitä palkkansa eteen.

        kuten sosiaalipiirin johtaja Jouni Mutanenkin blogissaan kirjoittaa, niin hoito on mitä on. Jos hoidettaisiin ja tutkittaisiin kunnolla ja kiinnitettäisiin paljon enemmän huomiota ehkäisevään terveydenhoitoon ei ihmisien tarvitsi vuositolkulla käydä lääkärissä eri vaivojensa takia. Yksi esimerkki tässä on homesairaat. Lääkäri ei tunnista homesairasta, vaikka se edessä haisee. Luusereiksi ja tekosairaiksi haukutaan. Ruumiitahan tällaisesta välinpitämättömyydestä tulee, vai sekö on tarkoituskin? Nyt Sotepiiri PEILI KÄTEEN!


      • ne on nykyisin
        on rapakuralla kirjoitti:

        kuten sosiaalipiirin johtaja Jouni Mutanenkin blogissaan kirjoittaa, niin hoito on mitä on. Jos hoidettaisiin ja tutkittaisiin kunnolla ja kiinnitettäisiin paljon enemmän huomiota ehkäisevään terveydenhoitoon ei ihmisien tarvitsi vuositolkulla käydä lääkärissä eri vaivojensa takia. Yksi esimerkki tässä on homesairaat. Lääkäri ei tunnista homesairasta, vaikka se edessä haisee. Luusereiksi ja tekosairaiksi haukutaan. Ruumiitahan tällaisesta välinpitämättömyydestä tulee, vai sekö on tarkoituskin? Nyt Sotepiiri PEILI KÄTEEN!

        enemmän pyöveleitä ne lääkärit...


      • sitten oikea
        ne on nykyisin kirjoitti:

        enemmän pyöveleitä ne lääkärit...

        mätäpesäke koko kuntayhtymä.


      • henkilökunta sitten
        sitten oikea kirjoitti:

        mätäpesäke koko kuntayhtymä.

        sen kun riitelee. Se on pois potilaiden palvelusta se.


      • on koko terveydenhoito
        on rapakuralla kirjoitti:

        kuten sosiaalipiirin johtaja Jouni Mutanenkin blogissaan kirjoittaa, niin hoito on mitä on. Jos hoidettaisiin ja tutkittaisiin kunnolla ja kiinnitettäisiin paljon enemmän huomiota ehkäisevään terveydenhoitoon ei ihmisien tarvitsi vuositolkulla käydä lääkärissä eri vaivojensa takia. Yksi esimerkki tässä on homesairaat. Lääkäri ei tunnista homesairasta, vaikka se edessä haisee. Luusereiksi ja tekosairaiksi haukutaan. Ruumiitahan tällaisesta välinpitämättömyydestä tulee, vai sekö on tarkoituskin? Nyt Sotepiiri PEILI KÄTEEN!

        tai sairadenhoito. Diabeetikotkin voisivat hoitaa itseään ruokavaliolla/heitä voitaisiin hoitaa vähähiilihydraattisella ruokavaliolla kuten Ruotsissakin tehdään ja siellä myös keskustellaan asiasta. Täällä lääkärit eivät ymmärrä ravinnosta yhtään mitään. Pilleriä vaan poskeen ja potilaista zombieita. Jokohan se Joesuu menee kohta eläkkeelle, olisi kyllä jo aika...


      • ystävän puolesta
        Miukunen kirjoitti:

        En ole aiemmin tiennytkään että on tällainen palsta ja vielä Orimattilasta, kotikaupungistani, aloitus on aloitettu jo kesällä, mutta aina ajankohtainen.

        Olen töissä tk:ssa, en hoitajana, mutta tiedän sieltä paljon...Jonotukset loppuisivat tk:ssa jos EI jokaisen yskäisyn ja pikkunuhan takia heti haettaisi lääkäriapua! Silloin henkilökunta voisi keskittyä hoitamaan todella sairaita.

        Jos työnantaja vaatii todistuksen, mene sh:n vastaanotolle, ei lääkärin, ja huilaa kotona, kyllä se yskä ja nuha lähtee ajallaan, ei siihen kuole. Itse ei tulisi mieleenkään jäädä kotiin nuhan tai kurkkukivun yms. takia, oikein suututtaa seurata kun itse on sairaampi kuin potilaat ja paahtaa töissä täysillä. Nyt joku kirjoittaa etten saisi olla töissä sairaana; mielestäni nuha ja kurkkukipu ei edes ole mikään sairaus, ne kestää aikansa ja paranee, tartuntoja voi saada vaikka kauppamatkalta...

        Ajatelkaapa kuinka paljon lisää veroa joutuisitte maksamaan, jos esim. lääkäreitä olisi kaksinkertainen määrä nykyiseen verrattuna! Tietysti kaikki muukin palvelu kunnassa pitäisi pelata täydellisesti, jos vain MINÄ jotain tarvin! Uimahalliin pari allasta lisää ja höyrysauna yms. Kirjasto isommaksi ja lisää videoita ja kirjoja kun MINÄ niin haluan!

        MUTTA...kaikki pitäisi tietysti olla ilmaista! Useat tk:ssa kävijät eivät viitsi maksaa edes sitä pikkuista tk-maksua (siis joudutaan karhumaan), vaikka oikea laskettu hinta on kaikkine kuluineen jotain yli sata euroa.

        Aika moni tk:n käyttäjä on luusereita, jotka osaavat suureen ääneen vaatia, että henkilökunta on jo ovella nuolemassa hänen varpaitaan, kiire on kova, ei väliä oikeasti sairaista. Ja näillä luusereilla on kaiket päivät aikaa, ei kiire töihin, kun ei viitsi töitä tehdäkään ja yhteiskunta maksaa myös sen tk-maksun...

        No, kiivastuin näköjään, mutta näihän se on, en kiellä etteikö henkilökunnassa olisi myös jokunen "laiskahko", joka on vain töissä siellä, mutta suurin osa on todella tiukoilla ja tekevät ahkerasti töitä palkkansa eteen.

        Tässä teille tk:n porukka miettimistä. Ystäväni oli sopinut hakevansa sairaslomalapun sairaanhoitajalta. Saapui paikalle sovittuna aikana ja kas kun odotettuaan aikansa ei päässytkään hoitajalle, meni avoimesta ovesta kysymään asiaa. Siellä oli kaksi hoitajaa, jotka kiukkuisena vastasivat, että heillä on "työ asiat" kesken. Ystäväni kuuli käytävään asti että se "työ asia" oli toisen hoitajan etelänmatkan kertaamista. Surullisen asiasta tekee se, että ystäväni oli juuri menettänyt perheenjäsenen, josta ainakin tämä toinen hoitaja oli varsin tietoinen. Ja näin ollen voisi olettaa, ettei ketään surun murtamaa ihmistä odotutettaisi turhan päiten sairaalan, silloinkin niin ruuhkaisella käytävällä!!!


      • lehdessä luki
        on koko terveydenhoito kirjoitti:

        tai sairadenhoito. Diabeetikotkin voisivat hoitaa itseään ruokavaliolla/heitä voitaisiin hoitaa vähähiilihydraattisella ruokavaliolla kuten Ruotsissakin tehdään ja siellä myös keskustellaan asiasta. Täällä lääkärit eivät ymmärrä ravinnosta yhtään mitään. Pilleriä vaan poskeen ja potilaista zombieita. Jokohan se Joesuu menee kohta eläkkeelle, olisi kyllä jo aika...

        menköön vaan.


      • ne ovat tärkeämpiä
        ystävän puolesta kirjoitti:

        Tässä teille tk:n porukka miettimistä. Ystäväni oli sopinut hakevansa sairaslomalapun sairaanhoitajalta. Saapui paikalle sovittuna aikana ja kas kun odotettuaan aikansa ei päässytkään hoitajalle, meni avoimesta ovesta kysymään asiaa. Siellä oli kaksi hoitajaa, jotka kiukkuisena vastasivat, että heillä on "työ asiat" kesken. Ystäväni kuuli käytävään asti että se "työ asia" oli toisen hoitajan etelänmatkan kertaamista. Surullisen asiasta tekee se, että ystäväni oli juuri menettänyt perheenjäsenen, josta ainakin tämä toinen hoitaja oli varsin tietoinen. Ja näin ollen voisi olettaa, ettei ketään surun murtamaa ihmistä odotutettaisi turhan päiten sairaalan, silloinkin niin ruuhkaisella käytävällä!!!

        etenkin etelänmatkat, valitettavasti. Kyllähän nämä lekurit ja hoitsut edelleenkin puhuu potilaiden "pään yli".


      • Hintava
        Miukunen kirjoitti:

        En ole aiemmin tiennytkään että on tällainen palsta ja vielä Orimattilasta, kotikaupungistani, aloitus on aloitettu jo kesällä, mutta aina ajankohtainen.

        Olen töissä tk:ssa, en hoitajana, mutta tiedän sieltä paljon...Jonotukset loppuisivat tk:ssa jos EI jokaisen yskäisyn ja pikkunuhan takia heti haettaisi lääkäriapua! Silloin henkilökunta voisi keskittyä hoitamaan todella sairaita.

        Jos työnantaja vaatii todistuksen, mene sh:n vastaanotolle, ei lääkärin, ja huilaa kotona, kyllä se yskä ja nuha lähtee ajallaan, ei siihen kuole. Itse ei tulisi mieleenkään jäädä kotiin nuhan tai kurkkukivun yms. takia, oikein suututtaa seurata kun itse on sairaampi kuin potilaat ja paahtaa töissä täysillä. Nyt joku kirjoittaa etten saisi olla töissä sairaana; mielestäni nuha ja kurkkukipu ei edes ole mikään sairaus, ne kestää aikansa ja paranee, tartuntoja voi saada vaikka kauppamatkalta...

        Ajatelkaapa kuinka paljon lisää veroa joutuisitte maksamaan, jos esim. lääkäreitä olisi kaksinkertainen määrä nykyiseen verrattuna! Tietysti kaikki muukin palvelu kunnassa pitäisi pelata täydellisesti, jos vain MINÄ jotain tarvin! Uimahalliin pari allasta lisää ja höyrysauna yms. Kirjasto isommaksi ja lisää videoita ja kirjoja kun MINÄ niin haluan!

        MUTTA...kaikki pitäisi tietysti olla ilmaista! Useat tk:ssa kävijät eivät viitsi maksaa edes sitä pikkuista tk-maksua (siis joudutaan karhumaan), vaikka oikea laskettu hinta on kaikkine kuluineen jotain yli sata euroa.

        Aika moni tk:n käyttäjä on luusereita, jotka osaavat suureen ääneen vaatia, että henkilökunta on jo ovella nuolemassa hänen varpaitaan, kiire on kova, ei väliä oikeasti sairaista. Ja näillä luusereilla on kaiket päivät aikaa, ei kiire töihin, kun ei viitsi töitä tehdäkään ja yhteiskunta maksaa myös sen tk-maksun...

        No, kiivastuin näköjään, mutta näihän se on, en kiellä etteikö henkilökunnassa olisi myös jokunen "laiskahko", joka on vain töissä siellä, mutta suurin osa on todella tiukoilla ja tekevät ahkerasti töitä palkkansa eteen.

        Jotkut asiat eivät vain toimi ensiavussa. Itse menin sinne laskimotukosepäilyn takia, pääsetkö heti klo :8.00 kysyivät, lupasin mennä. Saavuin polille 7.45, odottelin siinä sitten aikani. Kello 9.30 hoitaja tuli sanomaan että lääkäri on sairastunut. Kiikuttivat minut sitten aikavaraus vastaanotolle, lääkärin piti ottaa minut ensinmäisenä sisään. Kello oli noin 11.10 kun hoitaja tuli taas sanomaan? Lääkäri on sairastunut , mutta ei ole muistanut ilmoittaa asiasta. Minut kyörättiin takaisin polille. Olivatten saaneet sinne tuuraajan, asiansa osaavan naislääkärin. Siitä se kiire ja jonot tulevat, kun ei ymmärretä ilmoittaa työnantajalle sairaslomasta. Lääkärin ei varmaan tarvitse hakea sairaslomatodistusta, mutta tavallisen tallaajan tarvitsee.


    • lekureille

      kannata edes mennä. Kovaa palkkaa nostavat, mutta mitään eivät viitsi tai osaa tehdä kunnolla etenkään MedOne....

      • sinne arvauskeskukseen

        mennä. Voi käydä huonosti.


      • ne myrkyt
        sinne arvauskeskukseen kirjoitti:

        mennä. Voi käydä huonosti.

        sisuksiisi käärii...


    • vanhat

      pierut, vellihousut.

      • osaa hoitaa

        mee vaihtoehtolääkärille. Se katsoo sut kokonaisvaltaisesti ja osaa hoitaa.

        Jos sun maksa oireilee vaikka homeista, sä näiden tavis lekurien mielestä ryyppäät liikaa, jos sun keuhkot yskii homeista sä kärytät niiden mielestä röökii liikaa. Ei niiden lahopäiden päähän mahdu mitään muuta. Mutta nehän työskenteleekin itse homehöyrissä niisä laitoksissaan ja imee lääketehtaiden mainoksia ja nauttii niiden lahjuksista.


      • on paljonkin
        osaa hoitaa kirjoitti:

        mee vaihtoehtolääkärille. Se katsoo sut kokonaisvaltaisesti ja osaa hoitaa.

        Jos sun maksa oireilee vaikka homeista, sä näiden tavis lekurien mielestä ryyppäät liikaa, jos sun keuhkot yskii homeista sä kärytät niiden mielestä röökii liikaa. Ei niiden lahopäiden päähän mahdu mitään muuta. Mutta nehän työskenteleekin itse homehöyrissä niisä laitoksissaan ja imee lääketehtaiden mainoksia ja nauttii niiden lahjuksista.

        esim. että se eläinrasva ei olekaan vaarallista, vaan se suuri tärkkelyskuorma sairastuttaa. Vaan mitä tekee lääkärit ja diabeteshoitajat. Hokevat sitä vanhaa virttä mikä heille on aivopesty. Se kymmenen vuoden DEHKO-tutkimuskin on sitten 0-tutkimus. Ei sitä kannata potilaille hypettää.


      • onkin jo ottanut
        on paljonkin kirjoitti:

        esim. että se eläinrasva ei olekaan vaarallista, vaan se suuri tärkkelyskuorma sairastuttaa. Vaan mitä tekee lääkärit ja diabeteshoitajat. Hokevat sitä vanhaa virttä mikä heille on aivopesty. Se kymmenen vuoden DEHKO-tutkimuskin on sitten 0-tutkimus. Ei sitä kannata potilaille hypettää.

        terveytensä täysin omiin käsiinsä ja hoitaa itseään vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Ja moni on päässyt eroon myös lääkkeistä siten. Mutta diabetesliiton mielestä väärin sammutettu tulipalo. Sen motto on syö leipää, leipää, leipää ja jopa pullaa ja otta inskaa päälle. Mitäs siitä jos vähän lihottaa ja muuta...


      • ravitsemuskeskustelut
        onkin jo ottanut kirjoitti:

        terveytensä täysin omiin käsiinsä ja hoitaa itseään vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Ja moni on päässyt eroon myös lääkkeistä siten. Mutta diabetesliiton mielestä väärin sammutettu tulipalo. Sen motto on syö leipää, leipää, leipää ja jopa pullaa ja otta inskaa päälle. Mitäs siitä jos vähän lihottaa ja muuta...

        ovat paljon pitemmällä. Virallinen Suomi vaikenee molemmilla kielillä. Vanhoista asetelmista pidetään kiinni, vaikka tutkimukset osoittavat toista.

        Ruotsissa jokin puolue vaatii nyt parempaa ja terveellisempää ruokaa KOULUIHIN ja VANHAINKOTEIHIN. Täällä laitosruoka ei pidä terveyttä yllä eikä ainakaan paranna. Poliitikot leikkaa vielä siitä huonostakin puolet. Poliitikot eivät valitettavasti ole terveydenhoitajia;-( Lääkebisnes kyllä jyllää sitä paremmin ja ruokateollisuus transrasvoineen ja lisäaineineen ja värjätyllä kurrilla...


      • RP
        onkin jo ottanut kirjoitti:

        terveytensä täysin omiin käsiinsä ja hoitaa itseään vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Ja moni on päässyt eroon myös lääkkeistä siten. Mutta diabetesliiton mielestä väärin sammutettu tulipalo. Sen motto on syö leipää, leipää, leipää ja jopa pullaa ja otta inskaa päälle. Mitäs siitä jos vähän lihottaa ja muuta...

        Nyt pitäisikin erottaa diabeeteksen tyypit ennenkuin jatketaan keskustelua sen hoidosta. Olen itse tyypin 1 diabeetikko ja se tarkoittaa sitä, että oma haima ei enää tuota insuliinia, joten olen 100 % riippuvainen insuliinista. Kirjoitit että kun syödään leipää tai muuta sellaista niin sitten insuliinia päälle. Näin joutuu tekemään tyypin 1 diabeetikko, mutta käsittelit varmaan kirjoituksessasi tyypin 2 diabeetikkoa eli aikuisiän diabeetikkoa joksi heitä ennen sanottiin. Tyypin 1 ja tyypin 2 diabeetikkoa ei voi verrata toisiinsa ne ovat kuin yö ja päivä. Tyypin 2 diabeetikko voi saada parannusta elämäänsä kun hän laihduttaa, huolehtii riittävästä liikunnasta. Hän saattaa jopa päästä tablettihoidosta eroon, mutta tyypin 1 diabeetikko jos jättää insuliininsa ottamatta, seuraa muutamien päivien kuluttua kuolema. Näillä kahdella sairaudella on melkoinen ero, vaikka niillä on yhteinen nimi.


      • on ollut kirjoituksissa
        RP kirjoitti:

        Nyt pitäisikin erottaa diabeeteksen tyypit ennenkuin jatketaan keskustelua sen hoidosta. Olen itse tyypin 1 diabeetikko ja se tarkoittaa sitä, että oma haima ei enää tuota insuliinia, joten olen 100 % riippuvainen insuliinista. Kirjoitit että kun syödään leipää tai muuta sellaista niin sitten insuliinia päälle. Näin joutuu tekemään tyypin 1 diabeetikko, mutta käsittelit varmaan kirjoituksessasi tyypin 2 diabeetikkoa eli aikuisiän diabeetikkoa joksi heitä ennen sanottiin. Tyypin 1 ja tyypin 2 diabeetikkoa ei voi verrata toisiinsa ne ovat kuin yö ja päivä. Tyypin 2 diabeetikko voi saada parannusta elämäänsä kun hän laihduttaa, huolehtii riittävästä liikunnasta. Hän saattaa jopa päästä tablettihoidosta eroon, mutta tyypin 1 diabeetikko jos jättää insuliininsa ottamatta, seuraa muutamien päivien kuluttua kuolema. Näillä kahdella sairaudella on melkoinen ero, vaikka niillä on yhteinen nimi.

        kyseessä. Mutta moni Dm 1 on myös sanut apua Vhh-ruokavaliosta, oman kertomansa mukaan. Karppifoorumilta olen lukenut. Vaikka tietenkään he eivät voi jättää lääkkeitään.


      • niin nekin

        arvaavat


      • usein vikaan ne
        niin nekin kirjoitti:

        arvaavat

        arvaukset.


    • rusalkaa

      Onko ihan vaikea käsittää, että ensiapu on tarkoitettu ensiapuun? Te ette osaa selittää lääkärintarvettanne ajanvarauksessa! Ensiapu on tarkoitettu kiireellisille tapauksille eikä miksikään keskusteluavuksi ja reseptien uusimistilaisuudeksi!!!

      Minulle ainakin on palvelut parantuneet heti viimeisten uudistusten myötä.

      • tiedä mitä on

        hyvä palvelu, huonoakin pidetään hyvänä kun ei paremmasta tiedetä.


      • Mutta hyvää tekee

        Ihme narinalle. Kyllä se vain on niin, että ensiapuun kun menet veripäissäsi saat palvelua ja apua. Kun päällepäin ei näy mitään vammaa kukaan ei kuuntele sinua. Otan osaa.


    • arvauskeskukseen?

      juu-u, orimattilan arvauskeskus se on pikemminkin kuin terveyskeskus. kesällä kävin lääkärissä ranteeni takia, ja oli varattu aika. puolisentoista tuntia aikani jälkeen minut otettiin sisään ja selitettiin, että "ei ois sua otettu vieläkään mut kun toi röntgen menee kiinni. sulla kaks minuuttii aikaa, alas nyt jo mennä sinne." siinä oltiin sitten että ihan kiva.

    • hidas hämeestä

      Sitä minäkin olen monesti ihmetellyt että päivystyksen ajat on varattu koko päivälle jos heti aamulla kun klo 8.00 alkaa soitella, jos pääsee läpi vaikka klo 8.12 niin siihen mennessä on jo koko päivän ajan varattu? Ja edellisenä iltana ei voi varata aikaa seuraavalle päivälle..millä ihmeen välillä ne toiset on ehtineet varata ne kaikki ajat??

    • et silleen..

      Nyt kun muuttutiin Aavaksi ei homma yhtään parantunut. Soitin viikko sitten ja nauhalta kuului tiedote että soitamme sinulle takaisin. Viiko sitten.... kauankohan vielä odotan?

      • TYHMÄ WELLAMO

        No eipä siellä tk:n yläkerrassakaan palvelu ole kummoista (Wellamo, työterveys) Etenkin se vastaava lääkäri on tosi surkea,ei tutki potilasta toteaa vaan,ettei mitään sairautta ole,ei kysellä mitään ym....taitaa olla joko valelääkäri tai selvänäkijä.Ensinnäkään siellä ei vastailla puhelimeen,ilmeisesti siksi,että tilastot kaunistuu ja työnantajille tulee mahdollisimman vähän menoja.Miksi yleensä pidetään ilmaisia palveluja jos niitä ei saa!!!!Maksaisin mielelläni jos edes sillä saisi palvelua,miksi yleensä kyseisiä palveluja tarjotaan, jos ne ei kannata!!!!sama tk:n puolella joko maksulliseksi tai sitte lopettakaa koko perkeleen terveyskeskus toiminta koko suomesta pois! Ei meinaa sairaana jaksaa tuollaista pelleilyä,no olen joutunutkin käymään yksityisellä ja saannut sieltä avun,kun Ola:n Wellamosta ei saannut apua vaikeaan sairauteen(kun ei muka ole sairas) No seuraavaksi on tehtävä kai virallinen valitus,niin ääni muuttuu kellossa.Kyllä palvelu oli parempaa medone attendon aikana.Se kyllä ja ihmetyttää,kun puhelinnumeroja vaihdellaan melkein puolen vuoden välillä(no siksi,ettei tule liikaa niitä potilaita ja tule vaan kalliiksi yhteiskunnalle) Olisko järkevämpää poistaa kaikki tk:n numerot käytöstä,ettei vaan niitä potilaita vahingossakaan tule sinne teidän työpaikalle.PARANTAKAA VIHDOIN TAPANNE SIELLÄ ARVAUSKESKUKSESSA TAI POTILAAT TEKEVÄT ENTISTÄ ENEMMÄN VALITUKSIA.TUNTUU,ETTÄ TYÖTERVEYTEEN TULEE TÖIHIN VAAN SELLAISET JO TYÖHÖNSÄ KYLLÄSTYNEET ELÄKELÄISPAPPARAISET JOTKA JO JOUTAISIVAT SINNE ELÄKKELLE.ARGGGGGGGGGGGG.


    • niinseetenee

      Ei sinne kannata ruveta soittelemaan ja puhelinnumeroaan jättämään. Painelee paikan päälle vaan, odottamaan joutuu kuitenki. Ennen vaikka oli aika varattu, niin silti sai odottaa vuoroaan tunnin tai toisenki. Nykyään ne laittaa päivystyksessä ensin terveydenhoitajalle arviointiin ja sitte siellä katotaan onko lääkärille tarvetta. Jos on tuurissaan pääset lääkärille suoraan tai sitten saat ajan muutaman tunnin päähän. Mukavaa sitten kipeenä ajella edestakaisin kun ei siellä TK:n käytävillä nyt kuitenkaan liikaa sitä tekemistä ole.

    • Eräskin toivoja

      Voi kun saatais jokaiselle Orimattilalaiselle oma lääkäri ja hoitaja tai oikeastaan vain lääkäri kun ei ne hoitajat kuitenkaan mitään osaa. Mielellään voisi olla useampi lääkäri per asukas koska eihän yleislääkäri kaikkea osaa, että jos ne kiltit kunnansedät ja -tädit saisi jokaiselle sairaudelle omat erikoislääkärit ihan meille jokaiselle täällä asuvalle. Sitten me oltaisiin kaikki niin tyytyväisiä. Mikäli vielä pieni pyyntö mahdollista esittää niin ne lääkärit voisi olla sitten käytössä ihan 24/7/365 jos vaikka meidän pikku Liisa-Irmeli tai Yrjö-Kalevi vaikka sattuisi aivastamaan yöllä kello 3, ettei sillä vaan nyt ole joku ihan kuoleman tauti.

      • Huihapeli

        Just näin pitää tehdä ja veroäyri pitää nostaa 67 % jotta kaikki kiireiset joutilaat voidaan lääkitä. Veroäyriä ei ehkä tarvitse nostaa noin paljon kun palkkaamme terveyskeskukseen valelääkärin tai kaksi , jotka jaksavat kuunnella sairaiden jaarituksia.


    • sairasteleva perhe

      Menisitte Mäntsälään niin tietäisitte mitä on huono terveyskeskuspalvelu
      Orimattilan tks saanut aina tarvitsemani hoidon

    • liisa

      joo kyllähän siellä joutuu odottamaa.mut ei se suurin pahe ole,suurin pahe on koko laitoksessa kun työn tekijä haukkuvat toisia selän takana, tekisvät töitä eikä juoruaisivat.siitä niille maksetaan.mut kun ihmisiä kiinostaa toisten elämä väliäkö sillä jos joku potilas joutuu odottamaan,kunhan saavat kuulla päivän juorun.kattokoot nämä juoruakat ja paskan jauhajat itteään peilistä,sieltä löytyy vastaus millaisia ihmisiä olette.ja huolehtikaan vain potilaista ja omasta elämästä,ja antakaa työ rauha nille jotka todella sitä haluaa tehdä.pakkohan ne potilaat on hoitaa,että te saatte haukkua työ kavereita rauhassa ja palkka juoksee.

    • tosi on

      aivan totta.nämä juoruakat ovat valineet väärän ammatin.heille sopisi ammatiksi puhelin myyjä.siinä saa juoruta suu vahdossa.

    • fgjgyi

      Eiköhän tuossa yllä ole sama henkilö toisella nimimerkillä ottanut omaan viestiinsä kantaa. Tai sitten Orimattilan kouluissa opetetaan kaikille ettei tule välilyöntiä pisteen ja pilkun perään, ja että yhdyssanat ovat porvareiden hyihyi-juttu.

    • Palvelua, joopa

      Onneksi kohta tulee pakkoliitos Hollola-Lahteen ja Olan TK poistuu käytöstä.
      Jo aikaa sitten päätin mennä aina yksityiselle, jos pikaista apua tarvii.
      Lääkäri ja hoitajat leikkivät piilosilla oloa, yhdestä ovesta sisään ja kohta taas toisesta ulos. Ja se jatkuu koko odotus ajan joka on luvatusta ajasta kaksi tai jopa kolme tuntia myöhässä. Lopulta lääkäri sanoo ota särkylääkettä ja tule myöhemmin uudestaan....

      Aiemmin pääsin käyttämään oikeaa TK palvelua. Varattu aika samalle päivälle, vaikkei olisi ollut edes kiire ja anettu aika korkeintaan 15 minuuttia myöhässä.

      • huhhahheijaaaaaa

        Salli mun nauraa, hyvä edellinen kirjoittaja. Lahdessa pitkään asuneena voin kertoa että siellä se vasta jonotetaankin. Täällä Orimattilassa olen sentään päässyt lääkärille "ihmisten ajoissa" toisin kuin lahdessa. Ja annahan olla kun pakkoliitos tulee, niin millä ne sitten hommat hoitavat, kun ihmisiä on paljon enemmän. Ei se MedOnekaan hirveästi auta.


      • Kyllä.Kyllä varmasti
        huhhahheijaaaaaa kirjoitti:

        Salli mun nauraa, hyvä edellinen kirjoittaja. Lahdessa pitkään asuneena voin kertoa että siellä se vasta jonotetaankin. Täällä Orimattilassa olen sentään päässyt lääkärille "ihmisten ajoissa" toisin kuin lahdessa. Ja annahan olla kun pakkoliitos tulee, niin millä ne sitten hommat hoitavat, kun ihmisiä on paljon enemmän. Ei se MedOnekaan hirveästi auta.

        MedOne tuli ja meni. Jäljelle jäivät hoitsut, jotka ovat usein pätevämpiä kuin vuokrafirmojen tääkärit. Voin melkein sanoa, että joka kerta.


    • älä sairasta

      nyt on hyvin pullat uunissa.et pääse enään klo 16,00 jälkeen ensiapuun,saat mennä päksiin.hävittäkää koko laitos pois,mitä sillä tekee,kun joutuu menemään muualle.naurettavaa koko homma.

    • paula

      onneksi lahdessa on paremmat lääkärit.

    • Anonyymi

      Eiköhän ala olemaan jo aika todeta,että kunnalliset terveyden hoitoasiat on tahallaan päästetty täysin välinpitämättömään tolaan.Jokunen hoitohenkilö vielä yrittää tosissaan,suurin osa on itteään täynnä,eikä juurikaan kiinosta muu kuin leikkiä tärkeänä oloa.Halvemmaksi tulisi kaikille lopettaa ja antaa yksityisen sektorin hoitaa sairaat saisi kunnon palvelun eikä taatusti olisi kelalle eikä asiakkaalle tai kunnallalle yhtään kalliimpaa.Tämä vanha systeemi ei vain ennään toimi ,hyvä ja osaava hoito se on se pääasia.

      • Anonyymi

        Yksityinen palveluntuottaja, jolta tämä palvelu on ostettu, on siellä nytkin. Jos ei toimi niin kuin on tilaaja, eli PHHYKY tarkoittanut, valituksia vaan sinne päin.
        Labratoiminnot hoitaa sitten toinen yksityinen toimija. Eikös tämä ole juuri sitä, mitä te oikeistosiipi halusitte? Toiminnan tehostamista vai oliko se rahastamista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksityinen palveluntuottaja, jolta tämä palvelu on ostettu, on siellä nytkin. Jos ei toimi niin kuin on tilaaja, eli PHHYKY tarkoittanut, valituksia vaan sinne päin.
        Labratoiminnot hoitaa sitten toinen yksityinen toimija. Eikös tämä ole juuri sitä, mitä te oikeistosiipi halusitte? Toiminnan tehostamista vai oliko se rahastamista?

        Fimlab käytännössä raiskasi minut kesällä 2021. Orimattilan Terveysasema ei lainkaan suostunut asiaa hoitaa, ei edes antaa pienenpientä terveyneuvoa. Käskettiin vain ottaa yhteyttä Fimlab:iin. No, sinne otin yhteyttä ja sain myöhemmin pahoittelut. Toivottavasti sille h*rolle tuli silti jotkut seuraamukset edes? Ei, se ei ollut vahinko. Se oli teurastus, kun ei toinen välitä lainkaan minun henkisistä eikä fyysisistäkään tuntemuksista. Pelokkaille annetaan rauhoittavaa tukea eikä vähätellä toisen pelkoja "vittuilemalla". Fyysisiäkin tuntemuksia vähäteltiin, kun jouduin tapella siitä että halusin käydä ensin vessassa. Naikkonen oli ottanut minut huoneeseensa heti aulaan saavuttuani, vaikka aikaani oli vielä yli 5min. Minulle ei siis annettu lainkaan aikaa rauhoittua ja sopeutua, kehdattiin vielä kiukutella vastaan kun vaadin saada käydä edes vessassa ensin.

        Hassu juttu silti, kun tämän jälkeen kaupoilla käydessäni teinit riehuivat ympärilläni naureskellen jotain raiskausvitsejä. Silloin koin sen omituiseksi sattumaksi eikä minulla (luulin!) ollut koskaan eläissäni ollut ongelmia teinien kanssa. Samanlaisia teinien päälle käymisiä tuli silti myöhemminkin ja aloin ihmetellä tuota raiskausvitsailua. Onko teillä ideoita sille miksi TEINIT tuolla ilkkuvat minulle moisella?


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä,eihän tänä päivänä pääse muuta puhelinkeskusteluun hoidontarpeen arvioijan kanssa,Täysin turhaa touhua päksin akuuttiin vaan jonottamaan suoraa jos sieltäkään mitään apua saa...

    • Anonyymi

      Sote piiri lopettaa terveysasemia ja terveyskeskuksia. Orimattila on vaaka laudalla. On hullu maailma.

      • Anonyymi

        Tämä olisi lopullinen kuolin isku Orimattilalle. Päättäjien pitää olla tarkkana.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe