Kaukaasian paimenkoira

?????

Mitä mieltä olette tälläisestä asiasta kun mun kaukkari on pihalla ketjun päässä kiinni ja siinä juoksee jonkun naapurin (en tiedä kenen) kaks koiraa (sakemanni ja joku pienempi sekarotunen) ja mun koira meinaa repiä talon mukana ku se näkee ne että jos ne tulee koiran kettinkin alueelle ja ne pääsee hengestään niin kenen vika???? Oma koira on sen verran suuri että ei se ainakaan pääse. En kaipaa semmosten kommentteja ketä ei tunne kaukkarin rotua ku ei tiedä mistä puhuu. Kiitos etukäteen

9

967

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sari

Tää nyt on vähän vaikee juttu,koska nyt on koirien kiinnipitoaika(metsästyslain mukaan)eli ne naapurinkoirat eivät saisi olla irti...Eli silloin vois katsoa että vastuu on naapurilla.Mutta taas kun sinulla on koira jolla on vahva vartiointivietti ja tällaista rotua pitäisi pitää aidatulla paikalla eli tarhassa tai tontin pitäisi olla aidattu(näin sanotaan mm.koirakirjoissa),niin silloin voidaan myös katsoa että vastuu on sinun.Eli kehoittaisinkin tekemään kaukkarille tarhan tai aitaaman tontin,niin vältyt monelta harmilta.Itsellämme on myös aikeissa hankkia Kaukaasialainen joskus,mutta nyt on vielä tontin aitaus ksken joten sen hankinta saa odottaa vielä vähän...

• ?????

Tontin aitaus on käynyt mielessä ja olen ajatellut sitä sähköstä kaulapantaakin mutta ei tiedä tuleeko tosta vielä hullumpi. jos olet kaukkaria hankkimassa niin voin rodusta kokemuksella sanoo että on aivan mahtava rotu. Omille on kuin maailman ihanin pikku koira mutta muille on vähän eri meno. toi on nyt vähän yli kaks vuatias narttu ja tulee omien koirien kans toimeen hyvin mutta muita ei siedä.

• Zzz
        ????? kirjoitti:

Tontin aitaus on käynyt mielessä ja olen ajatellut sitä sähköstä kaulapantaakin mutta ei tiedä tuleeko tosta vielä hullumpi. jos olet kaukkaria hankkimassa niin voin rodusta kokemuksella sanoo että on aivan mahtava rotu. Omille on kuin maailman ihanin pikku koira mutta muille on vähän eri meno. toi on nyt vähän yli kaks vuatias narttu ja tulee omien koirien kans toimeen hyvin mutta muita ei siedä.

Sun koira on asianmukaisesti kytketty joten vastuu on koiransa vapaana pitävällä henkilöllä. Koiran vapaana pitämiseen on tarkat lait ja tässä tapauksessa ne ovat irtopiskejä (omistajaa) vastaan.
        Kaukaasianpaimenkoira on hieno rotu. Aitaus sillä tietysti olisi hyvä olla, mutta aina siihen ei ole mahdollisuutta.

• Nippe

mun isän kaverilla on kaukaasian uros ja se on älyttömän vihanen niin ihmisille ku koirillekkin! hyvä ettei se tuu auton lasin läpi kun se näkee toisen koiran tai jos ihminen kävelee ohi? sä kun omistat kaukaasian paimenkoiran ni haluutko kertoo mulle millanen sun koira on? niitten perheessä on lapsi ja toinen tulossa et voisko aggressiivisuus johtuu siitä?

• ?????

On toi munkin aika "pimee" päästään mutta se on aika lailla ton rodun luonne. onhan niitä jotain kilttejäkin kaikille mutta kyllä ne harvassa on. Omalle väelle on kyllä ku kultanen noutaja. muutaman kaverin se päästää lähelle mutta muita kyllä puree varottamatta. ei oo viä onneks ketään päässy pureen ku sanon aina että ei mene sen lähelle ku se on tommonen ja ei oo kyllä ketään ollu menossakaan:)

• kouluttaja?
        ????? kirjoitti:

On toi munkin aika "pimee" päästään mutta se on aika lailla ton rodun luonne. onhan niitä jotain kilttejäkin kaikille mutta kyllä ne harvassa on. Omalle väelle on kyllä ku kultanen noutaja. muutaman kaverin se päästää lähelle mutta muita kyllä puree varottamatta. ei oo viä onneks ketään päässy pureen ku sanon aina että ei mene sen lähelle ku se on tommonen ja ei oo kyllä ketään ollu menossakaan:)

Vähän kuulostaisi siltä, että omistaja ei ole tajunnut sosiaalistaa koiraansa. Olen itse ollut useiden kaukkareiden kanssa tekemisissä, eikä yksikään niistä ole ollut edes aikeissa käydä kiinni. Kyllä täytyy olla huonosti kasvatettu koira, jos omistajan läsnäollessa meinaa vieraan päälle käydä. Tai sitten luonnevikainen. Ei muuta kuin saunan taakse...

• palikka

mikäli satutte asumaan taajama-alueella, ei silloin pitäisi koirien saada juoksennella vapaana hallitsemattomasti!Mikäli taas asutte taajaman ulkopuolella,näkisin koirien vapaana olon omistajan harkinnan varaisena asiana.Mutta kummin vaan,itsesuojeluvaisto se on koirallakin jos sakemanni ja seropi on voimiensa tunnossa lähetymässä kaukkariasi tarkoituksenaan taistella reviiristä tai muuten käyttäytyvät uhkaavasti,ota suosiolla ketju pois kaulasta anna koirille opetus.Ei tule toiste.Metsästyslaki muistaakseni määrittelee vapaana liikkuvan kissan `villikissaksi` jota voidaan pyydystää loukuilla yms. Miksei sama pätisi vapaana liikkuviin koiriin.

• Anonyymi

Veikaan ettei se kuitenkaan tee mitään, jos ne uskaitautuvat mennä niin lähelle että pääsevät nuuskimaan toisiaan. Koirasi ikä ei käy ilmi , mutta itsellä 4v koira ja hirmuinen ärinä aluksi mutta kun on tarpeeksi lähellä eikä vastapuoli ilmaise akresivisutta niin ei tee mitää. Oma koirani ei ole toisille koirille koskaan tehnyt mitään, kunhan aluksi vähän peloitelee vastapuolta.

• Anonyymi

Miten on Keski Aasian Paimenkoira/ Alabai
      verrattuna Kaukasian Paimenkoiraan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      27
      3391
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      28
      2141
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1670
    4. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1418
    5. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1359
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1236
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1056
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      974
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      931
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      912
    Aihe