Hei,
minua kiinnostaa kovasti uusi Civic, ja nimenomaan ulkonäön vuoksi. Ja laatukin pitäisi olla kohdallaan.
Automaateilla ajaneena en koske enää käsivaihteisiin. Oikealla automaatilla ei saa kuin Civic sedanin, jota en halua. Siksipä kiinnostaa 5d Civic AMT-vaihteistolla (Automatic Manual Transmission).
Onko kellään kokemuksia, onko vaihteen siirtymisessä viiveitä, vai pelaako systeemi riittävän hyvin. Testeissä ainakin sitikan vastaava vaihtaja on todettu melko onnettomaksi.
Uusi Civic olisi namu...
Uusi Civic 5d 1.8i AMT
18
8646
Vastaukset
- sdadas
se sedan nyt näyttää vielä vähän autolta. Tuo hatchback on kuin pienten vihreiden miesten kaamealla tavalla epäonnistunut koe. Ehkä yksi rummimmista ufoista, sori autoista ikinä.
- puhuu...
Toyota Corolla 1,3 Sedan mies. Ehkä sitten vanhempana vaihdetaan Toyotasta Volvo V70 Classiciin.
Automaatista en tiedä, mutta vuoden jälkeen voin sanoa, että manuaali Civic 5d:ni on tähän mennessä paras autoni. Ja autoja on tullut vuosien varrella ajeltua ja omistettua.
Makuasioista ei kuitenkaan voi kiistellä. - suunnittelijoita väheksyä
puhuu... kirjoitti:
Toyota Corolla 1,3 Sedan mies. Ehkä sitten vanhempana vaihdetaan Toyotasta Volvo V70 Classiciin.
Automaatista en tiedä, mutta vuoden jälkeen voin sanoa, että manuaali Civic 5d:ni on tähän mennessä paras autoni. Ja autoja on tullut vuosien varrella ajeltua ja omistettua.
Makuasioista ei kuitenkaan voi kiistellä.Civisitä piti tehdä muotoilun suhteen tyylikäs.
- koeajolla selviää
Käy koeajolla toteamassa ihan itse miten hyvä 5d Civic AMT-vaihteisto on.
- ----------
Tiedätkös mistä saat tuollaisen koeajoon? Ei noita joka oksalla ole.
- ********'
---------- kirjoitti:
Tiedätkös mistä saat tuollaisen koeajoon? Ei noita joka oksalla ole.
Olarin Vehosta voi varata koeajon.
- Jalmari
Ongelma on siinä, että pohjoisen asukkina ei AMT:tä ole saatavissa mistään koeajoon. Pitää jättää koeajo etelän reissulle.
Tänään luin Civicin käyttötestin TM:stä. Vähän jäi arveluttamaan arviot jäykästä alustasta, rengasmelusta ja uraherkkyydestä. - tiedän
---------- kirjoitti:
Tiedätkös mistä saat tuollaisen koeajoon? Ei noita joka oksalla ole.
>Tiedätkös mistä saat tuollaisen koeajoon?<
Jokainen kunnon autoliike järjestää koeajoon automaattivaihteisen auton, eihän sitä nyt sentään sikää säkissä tarvitse ostaa.
Esim. herttoniemen ja pitäjänmäen veho ym.
Voit kysyä autoa koeajoon suoraan hondan maahantuojalta, jos helsinkkiin on pitkä matka.
http://www.honda.fi/ - keväinen nro
Jalmari kirjoitti:
Ongelma on siinä, että pohjoisen asukkina ei AMT:tä ole saatavissa mistään koeajoon. Pitää jättää koeajo etelän reissulle.
Tänään luin Civicin käyttötestin TM:stä. Vähän jäi arveluttamaan arviot jäykästä alustasta, rengasmelusta ja uraherkkyydestä.Lue myös tänä kevättalvella julkaistu TM:n suuri talvitesti, niin saat paremman perspektiivin siitä millainen auto Honda 5D oikeasti on.
Vaikka niukasti hävisikin voiton cadillacille, niin Honda osoittautui kaikiltaosin erinomaiseksi autoksi vaativissa oloissa eli Suomen Lapissa tehdyssä suuressa autovertailussa.
Itselläni uusi 5D Honda ja takana nyt 5500 kesäistä kilometriä ja voin lämpimästi suositella Hondaa hyvää autoa etsivälle!
- 16 tkm takana
Itselläni juuri tuo malli alla, -07 ja nyt 16 tonnia ajettu. Koska asun Helsingissä, en osta enää koskaan manuaalivaihteista autoa. Tuo robotti pelaa ok. Toki siinä on vaihdossa pieni viive ja lievä nykäys 1-2 välillä, vaan ei paha. Ja kun autolla ajelee hetkisen aikaa, on meno kertakaikkisen sujuvaa ja vaivatonta. Ja hyvä puoli vielä se että kulutus pysyy manuaalilootaisen tasolla. Auto pelasi erinomaisesti myös niissä harvoissa kovissa pakkasissa (suurin -27), autoni kun seisoo yöt kadun reunassa kantakaupungissa asuessani. Lämpenee nopsaan, ja käynnistyy ongelmitta. Kulutus seka-ajossa 7,5 litraa, paljon kaupunkiajoa. Talvirenkaina mulla on Nokian RSI-kitkat jotka ainakin pitää melutason kurissa.
- JaskaR
Kokeilkaa Civiciä talvella sulalla tiellä nastarenkailla niin huomaatte, että surkeampaa autoa ajaa ei ole olemassakaan. TM oli aivan oikeassa alustan suhteen. Civic ja nastat talvella on hengenvaarallinen yhdistelmä, koska auto vetelee, puoltaa eikä pysy hetkeäkään suorassa. Ajaminen on yhtä tuskaa. Lumella ja kaupungissa hiljaisemmassa vauhdissa homma toimii, mutta 80 km/h Etelä-Suomessa helmikuussa lumettomalla tiellä on maanpäällinen helvetti.
Muutenhan autossa ei ole mitään vikaa... - Huippusuoritus
JaskaR kirjoitti:
Kokeilkaa Civiciä talvella sulalla tiellä nastarenkailla niin huomaatte, että surkeampaa autoa ajaa ei ole olemassakaan. TM oli aivan oikeassa alustan suhteen. Civic ja nastat talvella on hengenvaarallinen yhdistelmä, koska auto vetelee, puoltaa eikä pysy hetkeäkään suorassa. Ajaminen on yhtä tuskaa. Lumella ja kaupungissa hiljaisemmassa vauhdissa homma toimii, mutta 80 km/h Etelä-Suomessa helmikuussa lumettomalla tiellä on maanpäällinen helvetti.
Muutenhan autossa ei ole mitään vikaa...Millähän renkailla tuo TM:n talvitestin miltei voittanut Civic oli varustettu?
Onko tietoa? - alla....
Huippusuoritus kirjoitti:
Millähän renkailla tuo TM:n talvitestin miltei voittanut Civic oli varustettu?
Onko tietoa?...tuossa TM:n talvitestissä. Kuulemma käyttävät kitkarenkaita eliminoidakseen eri autojen erilaiset nastaulkonemat joilla voisi olla vaiktuksensa loppusijoitukseen. Luin k.o testin.
- koeajo
joskus keväällä ainakin haukkui amt autom aivan paskaksi verraten normaaliin sedan mallin automaattiin.itsellä 1,8 sp -06,ja sanottava on ,että alusta on ainakin ihan vittumaisen pintakova.ajettu 24tkm ja en ole ihan tyytyväinen muutakuin laatuun,ei vian vikaa,mutta ajonsa päälle ei mikään kovin mahtava?talvirenkaat nasta michelin ja ON sitten vittumaisin mitä olen koskaan ajanut.saatanan kiemurtelija todella.kannattaa myöskin ajella pimeällä,koska ainakin itseäni häiritsee suunnattomasti mitttaritaulun heijastukset tuulilasiin. sitten muutakin tommosta pientä,mut ei jaksa.kannattaa koeajaa 2 päivää ,että näkee jutut kunnolla,mikä jäi itellä tekemäti.
- spointti
Älä itke. Pääset siitä nopasti eroon ja hyvään hintaan. Ajattele, jos olisit ranskiksen hankkinut..
- johtui???
Totta helvetissä TM:n kermaperseet haukkuu yleensä robottivaihteistoa, kun a) asennoituvat siihen kuten aitoon momentinmuuntimelliseen automaattiin ja b) eivät opettele siitä syystä sen ajotapaa.
HB:n robottivaihteisto perustuu manuaalivaihtestoon jota käyttää robotiikka. Sitä pitää totutella hetki ajamaan omalla tyylillä. Sama hommahan on kytkinpolkimellisellakin autolla; jokaisessa mallissa erilainen kytkin ja kaasu sekä vaihteisto. Kun robotilla oppii ajamaan ja muun muassa hölläämään hivenen kaasua vaihtojen yhteydessä, ei se juuri nyi eikä nykäise. Tottakai vaihteisto vaihtaa hivenen hitaasti normaaliasetuksessa automaattiasennossa, mutta niin tekee moni aito automaattikin ja moni manuaalikuskikin. Kun autolla ajaa hivenen pitempään ja oppii ajotyylin, on meno vaivatonta, ruuhkissakin mukavaa ja vasenta jalkaa säästävää. Ja helkkarin tärkeä pointti on se, että kaupunkiajossa/ruuhkissa robottiversio kuluttaa vähemmän kuin momentinmuuntimellinen tomaatti -seikka jolla alkaa olla jo merkitystä.
Jokainen merkki alkaa lisäämään robottien valikoimaa jatkossa, kulutus-ja päästöperusteet sekä hinta. Muun muassa Citroen, Opel, Toyota, Smart, M-B, VAG (kyllä, DSG on myös robotti jossa erona kaksoiskytkinrakenne), BMW:n M-mallien SMG, Ferrari, Alfa, Fiat jne jne). - tuulilasissa?
olet kai huomannut että siinä mittariston oikealla puolella on pieni nuppi mistä saa himmennettyä mittariston valaistusta kun valokatkaisin on käännetty päälle. jos et käännä valoja "päälle" niin kait ne kirkkaat mittarivalot heijastelee.
- tässä:
Julkaistu Tuulilasissa 12/2006
Kirjoittaja: Jani Kajander
Juttuun liittyvät autot
Honda Civic
Honda
Sähköiset käsivaihteistot eivät yleisesti ottaen ole kärsimättömän käyttäjän laitteita. Toista sekuntia kestävä kytkeytymisviive tuntuu varsinkin täyskaasukiihdytyksissä tuskallisen pitkältä.
Tämä on asian laita myös Hondan i-Shiftissä. Lisäksi laatikon perusominaisuuksiin kuuluu sitä suuremman tehottomuuden tunne mitä syvemmälle pedaalia painaa. Aivan kuin auto harkitsisi oikean vaihteen valitsemista tällöin tavallistakin pidempään.
Civic i-Shiftin käynnistys onnistuu vain silloin, kun vaihdevalitsin on N-asennossa. Auton satunnainen käyttäjä on ihmeissään, kun tämän lisäksi on hoksattava ensin kääntää virta-avaimesta ja vasta sitten painaa kojelautaan sijoitettua käynnistysnappia. Automaattivaihteistoon tottuneita sekoittaa myös se, että vedettäessä vaihdekeppiä N-asennolta taaksepäin, menee vaihteisto D:n sijaan pakille.
Vaihdekepin heiluttelun ohella pykäliä voi pudotella ohjauspyörään sijoitettujen siivekkeiden avulla. Käsinkäytettynä vaihteita on tarjolla kuusi kappaletta. Useimpien vastaavalla periaatteella toimivien vaihteistojen tapaan i-Shiftin suurin etu on automaattitoiminta yhdistettynä matalaan polttoaineenkulutukseen: sähköaivo säästää bensaa desilitran sataa kilometriä kohden. Laatikko säästää kytkinjalkaa erityisesti ruuhkaliikenteessä, mutta lyhytpinnaisten pizzalähettien vaihtoehdoksi siitä ei ole.
Honda Civic 1.8i Sport i-Shift - faktat
Iskutilavuus 1 799 cm3
Teho 103 kW (140 hv)/6 300 r/min
Vääntö 174 Nm/4 300 r/min
0-100 km/h 10,4 s
Huippunopeus 205 km/h
Yhdistetty EU-kulutus 6,5 l/100 km
Hinta 25 650 euroa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693