Lääkkeet ja painonnousu

Hei vaan!

Lueskelin noita viestejä alla, kun minulla on maanantaina aika psykiatrille paniikkihäiriödiagnoosin saamiseksi.

Eli lääkkeistä. Minulla ei ole masennusta, vain ahdistus-ja paniikkikohtauksia, joten mitä lääkettä luulette minun saavan?

Ja kun olen lukenut että ne lääkkeet lihottavat ja saattavat puhkaista diabeteksen (johon minulla muutenkin iso riski), niin kuuntelevatko lääkärit potilasta miten hyvin tällaisissa asioissa?

Yksi tk-lääkäri minut jo arvioi ja väitti ettei minussa ole mitään vikaa, mutta ompas vain.

Tsemppiä tämän kamaluuden kanssa kamppaileville, vielä kun saisin lopetettua tupakanpolton ja kahvinjuonnin, niin alkaisi edes vähän helpottaa, kun nykyään tuntuu että ahdistun jopa nukkumaan ruvetessa kovasti-pienen lapsen äidille ei vissiin kovin suotavaa...
5789
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Mulla ei ainaskaan paino ole sen kummemmin noussut; alussa oli paremminkin ruokahaluttomuutta. Käytin alussa zoloftia jonka olen myöhemmin vaihtanut halvempaan versioon.

Äänestä

Itsellä paino nousi huimaan tahtiin ensimmäisten lääkkeiden kanssa, vaikka liikuntatottumukset ja syömiset pysyivät ennallaan.

Lääkäreillä on varsin erilainen tapa suhtautu tähän lääkkeistä johtuvaan painonnousuun, sillä omalääkärini sanoi suoraan, että ihmiset ovat yksilöitä, joillakin nousee ja joillakin laskee paino. Eräs toinen lääkäri sanoi, että painonnousu ei missään tapauksessa johdu lääkkeistä.

Äänestä

Mulla on lääkkeenä efexor depot ja mulla ainakin paino vaan laskee. Viimeks kun kävin vaa'alla niin painoin 43 kg, nyt en oo edes uskaltanu käydä.
Syön mielestäni ihan niinkuin ennenkin, tosin illalla ei enää ruoka maistu ollenkaan.
Mua ei haittais yhtään vaikka saisin 10 kiloa lisää painoa, mutta kun ei niin ei:/

Äänestä

Useilla mielialalääkkeillä on taipumus lihottaa joitakin ihmisiä. Remeronia kehoittaisin välttämään, koska se on tässä suhteessa ylivoimainen ykkönen.

Äänestä

Itse lihoin lyhyessä ajassa n. 10kg, kun aloitin cipralexin syömisen:( mutta kun valittavana on kauheat paniikkikohtukset ja ahdistuneisuus tai lihominen, valitsin jälkimmäisen..Kyllähän se tympäsee, kun ikinä aikasemmin ei ole painon kanssa ollut ongelmia.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


kmjkf75 kirjoitti:

Hei vaan!

Lueskelin noita viestejä alla, kun minulla on maanantaina aika psykiatrille paniikkihäiriödiagnoosin saamiseksi.

Eli lääkkeistä. Minulla ei ole masennusta, vain ahdistus-ja paniikkikohtauksia, joten mitä lääkettä luulette minun saavan?

Ja kun olen lukenut että ne lääkkeet lihottavat ja saattavat puhkaista diabeteksen (johon minulla muutenkin iso riski), niin kuuntelevatko lääkärit potilasta miten hyvin tällaisissa asioissa?

Yksi tk-lääkäri minut jo arvioi ja väitti ettei minussa ole mitään vikaa, mutta ompas vain.

Tsemppiä tämän kamaluuden kanssa kamppaileville, vielä kun saisin lopetettua tupakanpolton ja kahvinjuonnin, niin alkaisi edes vähän helpottaa, kun nykyään tuntuu että ahdistun jopa nukkumaan ruvetessa kovasti-pienen lapsen äidille ei vissiin kovin suotavaa...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu