Huonojen hiilareiden syöminen pahentaa akneani selvästi. Pitäisi kuitenkin syödä hiilareita enemmän kuntosalilla käymisen takia. Mitkä ovat niitä turvallisia hiilarilähteitä mistä akneihoinen voi niitä saada?
Hyviä hiilihydraatti lähteitä?
4
696
Vastaukset
- marjat ja hedelmät
Kasvikset, marjat ja hedelmät. Täysjyväruisleipä (katso paketista että valmistusjauhoina vain ruista, koska suurin osa ns. tummasta leivästä on oikeasti puoliksi vehnäjauhoihin leivottua eli pullaa), täysjyväpuuro, täysjyväpasta, vehnänalkiopasta, proteiinipasta, täysjyväriisi, jne.
- tärkkelyspitoinen
Eli kaikki viljat, perunat, pastat ja riisi pois. Tilalle reilusti kasviksia ja vaikkapa marjoja. Tärkkelys muuttuu elimistössä hiilihydraatiksi ja siten sokeriksi. Ja sokerihan tunnetusti ylläpitää tulehdusta.
Itse huomasin muutaman viikon jälkeen selvän muutoksen ihossani (lievää taipumusta akneen), sen koomin ei uusia ole tullut muutamaa hassua finniä lukkunottamatta!- lukenut
Ei missään nimessä ole järkevää jättää kaikkia hiilihydraatteja ruokavaliosta pois. Niillä on tärkeä tehtävä aineenvaihdunnassa, ruokavalio vailla hiilihydraateja on TERVEYDELLE VAHINGOLLINEN. Ja niille, jotka marjoja hedelmiä syömällä luulevat noudattavansa hiilihydraatitonta dieettiä: näissäkin on hedelmäsokeria--> hiilihydraatteja
- hiilari lähteitä
niinkuin edellä mainittiin, täysjyvät sun muut on hyviä hiilari lähteitä. mutta ei kande niitäkän älyttömiä määriä syödä. voit korvata "normaalit" hiilarit pavuilla, linsseillä ja vihanneksilla. ja "herkutella" täysjyvä lisäkkeillä sillon tällön.
(tietty myös marjat ja hedelmät välipaloina, mutta kohtuudella, ei kuulemma 3 annosta enempää per päivä)
olen opetellut seuraavan lautasmallin:
joko
1/4 osaa lautasesta proteiinia, ja loput vihannkesia
tai
1/4 osaa lautasesta proteiinia, 1/4 linssi/papu lisuketta ja 2/4 vihanneksia
kerran viikossa korvaan papu lisäkkeen täysjyvä tuotteilla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263764- 822597
- 392131
- 331902
- 451878
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331478