Hei.Kiinnostaisi hankkia ensimmäistä kaukoputkea.LintuVille kauppaa Konuspot 20-60x100 kaukoputkea edulliseen 295 euron hintaaan.Onko mahdollisesti kenelläkään täällä kokemuksia tuon laadusta,yleensä hinta ja laatu kulkevat käsikädessä.Kiitokset etukäteen.
Konuspot kaukoputki
5
1738
Vastaukset
- ikimoto
Älä tuhlaa rahojasi tuohon Konukseen. Se on laadultaan heikko ja rasittaa silmiä.Kadut myöhemmin hankitaasi. Varsinkin jos ja kun katsot esim. jonkun kaverin jollain kunnollisella putkellä ja sitten taas sillä Konuksella.
Valitettavasti halvalla ei saa hyvää kaukoputkea. Kaukoputki on erittäin pitkäaikainen sijoitus, joten kannattaa satsata siihen ensimmäiseen(kin) hankintaan kunnolla. Kuten itsekin toteat, hinta ja laatu kulkevat käsi kädessä. Se pätee erityisesti kaikkiin optisiin laitteisiin.
Kunnollisella kaukoputkella on ilo katsella.- Kerätä kokemusta
Ilman aiempaa kokemusta on ensimmäinen ostos aina susi (jollakin tavoin sopimaton), oli hinta mikä tahansa.
- Sepi
Rahalla tietysti saa laatua, mutta onko Nikon tai Leiz niin paljon parempia että olisivat hintansa väärtejä koska maksavat moninkertaisesti Konuspotin hinnan.Olen budjetoinut max 500e putkeen.Mikä olisi sinun valintasi tuossa hintaluokassa ?
- ikimoto
Sepi kirjoitti:
Rahalla tietysti saa laatua, mutta onko Nikon tai Leiz niin paljon parempia että olisivat hintansa väärtejä koska maksavat moninkertaisesti Konuspotin hinnan.Olen budjetoinut max 500e putkeen.Mikä olisi sinun valintasi tuossa hintaluokassa ?
Riippuu tietysti siitä mitä esim. Nikonin monista eri vaihtoehdoista tarkoitat, mutta kyllä Konuksen ero parempiin ja samalla kalliimpiin putkin on merkittävä. Se, että onko se hintansa väärti on tietysti jokaisen itsensä arvioitava.
Laatu korostuu varsinkin lintujen tarkkailussa. Laadukas putki tarjoaa kirkkaan, heijastamattoman kuvan, jossa kohteen värit ovat kohdallaan jne. Toki sen linnun sillä halvemmallakin näkee, mutta mutta. Käy alan liikkeissä ja vertaa kuvan laatua eri putkien välillä. Esim Helsingissä siihen on mahdollisuus vaikkapa Lintuvarusteen ja Foto Fennican liikkeissä. - konuksen
Sepi kirjoitti:
215e muistaakseni pk... hyvin sillä näkee kesäiltanakin ja talvella päivällä. erot parhaimpiin tulee optiikoissa esille ääriolosuhteissa ja kun päivän kattelee lintuja. olen ottanut kuviikin sen läpi. yleisputkeksi ok. itse ostasin jos nyt ostasin valkovenäläisii tuotteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522175
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3411403Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941375- 1681281
- 681061
- 35968
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31929Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59920Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta27862Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46839