Eihän tämä ole se oikea paikka valittaa...
Alkaa kuitenkin pikkuhiljaa raivostuttamaan koulukeittäjien allergioita vähättelevä käytös, joka on jatkunut jo viime keväästä lähtien!!!!! Olen moniallrginen opiskelija, jolla on suhteellisen paljon allergioita...mansikasta selleriin ja kaikkea siltä väliltä. Minulle on hommattu kouluterveydenhoitajan kautta erikoisruokavalio, josta pitäisi pitää tiukasti kiinni. Kotona se onnistuukin, mutta koulun keittiöhenkilökunnalle se tuntuu olevan aivan ylitsepääsemättömän vaikeaa. Useista huomautuksista ja torumisista huolimatta viikoittain erityisruokavaliooni "lipsahtaa" jotakin minulle sopimatonta ruoka-ainetta aiheuttaen minulle oireita. Viime keväänä ruokaani eksynyt sipuli aiheutti minulle voimakkaita hengenahdistus oireita, jolloin menin välittömästi oireista selvittyäni ilmoittamaan asiasta keittiöhenkilökunnalle, mutta heidän asiallinen suhtautumisensa allergioitani kohtaan kesti vain muutaman viikon. :( Tänään taas kouristaa mahasta, auuts! Minusta on niin väärin aiheuttaa toiselle ihmiselle näin paljon harmia ja vaivaa. En todellakaan leiki allergioillani tai liioittele niitä lainkaan. Toivoisin vain, että muut ymmärtäisivät ja ottaisivat ne vakavasti. Se lienee kuitenkin liikaa pyydetty....
Ajattelin tiedustella tätä kautta olisiko jollakin ilmaantunut samantapaisia ongelmia? Kiitos mahdollisista vastauksista jo etukäteen!! :)
Erikoisruokavalio Koulussa
-Mallu-
1
292
Vastaukset
- sipuliallergikko
Olen allerginen joillekin ruoka-aineille, mutta erityisesti sipulille. Oman työpaikkani ruokalassa sitä tungetaan lähes kaikkeen kaurapuuroa lukuun ottamatta. Saan huomattavaa pahoinvointia pelkästä tuoksusta, samoin kuin sinulla myös henkeä ahdistaa.
Tuntuu tosiaan monista huomautuksista huolimatta olevan ihan mahdoton ymmärtää, että perussuomalainen "mauste" voi aiheuttaa jollekin pahimmillaan lähes hengenlähdön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1531891- 1711680
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1691568Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise241373Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys961298Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c731007Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1481004- 99984
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr192899Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud220831