hierojan potilasvakuutus?

ellu.s.

paljonkohan mahtaa olla vuodessa koulutetun hierojan potilasvakuutus?

13

10443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

      Tänä vuonna oli 27e. Hinta on noussut pikkasen melkeen joka vuosi.

      • ei vielä koulutettu

        ..hierojan potilasvakuutus, jos tosiaankin ei ole koulutettu hieroja. Entä alv? Onko se norm 22%? Olen itse käynyt hierojalla vuosia, joka on itse oppinut, ei koulutettu.
        Olen ollut tyytyväinen hoitoihin ja olen apua saanut moneen vaivaan. Nykyään käyn säännöllisesti (viikottain) hänellä, ihan vain rentoutumisen ja hyvän olon vuoksi. Näin on varmaan kivut ja muut lihasvaivat pysyneet poissa. Laskussa on aina mainittu 22% alv osuus. Saan häneltä myös tens -ja lämpö/kylmähoitoja tarvittaessa hieronnan lisäksi ja olen ollut todella tyytyväinen hänen hoitoonsa.
        Kun potilasvakuutuksesta on hälisty pitkäänkin näissä ei-koulutettujen ja kouluttettujen hierojien piireissä, otin selville, että hierojani maksaa erikseen potilasvakuutus-maksuja vuosittain, sillä todellakin, mitä vain voi tapahtua hoitotilanteessa. Kuulemma on ihan laillista ja sallittua, vaikka ei ole koulutettu-hieroja, kunhan on lakisääteiset asiansa hoitanut kuntoon. Tiedoksi, vaikka ei tämä nyt ole tarkoitettu sarkastisessa mielessä piikkinä koulutetuille hierojille, mutta kävin sellaisella (koulutetulla), kun oma hierojani piti 4 viikon loman ja tähän hierojaan en ollut sitten ollenkaan tyytyväinen. Käsittely oli ihan toista luokkaa ja mielestäni en siitä "läpsyttelystä" saanut kun pahan mielen ja en todellakaan vastinetta rahoilleni.
        Omalla hierojallani, joka päätöikseen näitä hommia tekee, käy potilaita päivittäin tiuhaan tahtiin, joten hän on hoitanut hommansa hienosti ilman koulujakin.


      • täys ammattilainen
        ei vielä koulutettu kirjoitti:

        ..hierojan potilasvakuutus, jos tosiaankin ei ole koulutettu hieroja. Entä alv? Onko se norm 22%? Olen itse käynyt hierojalla vuosia, joka on itse oppinut, ei koulutettu.
        Olen ollut tyytyväinen hoitoihin ja olen apua saanut moneen vaivaan. Nykyään käyn säännöllisesti (viikottain) hänellä, ihan vain rentoutumisen ja hyvän olon vuoksi. Näin on varmaan kivut ja muut lihasvaivat pysyneet poissa. Laskussa on aina mainittu 22% alv osuus. Saan häneltä myös tens -ja lämpö/kylmähoitoja tarvittaessa hieronnan lisäksi ja olen ollut todella tyytyväinen hänen hoitoonsa.
        Kun potilasvakuutuksesta on hälisty pitkäänkin näissä ei-koulutettujen ja kouluttettujen hierojien piireissä, otin selville, että hierojani maksaa erikseen potilasvakuutus-maksuja vuosittain, sillä todellakin, mitä vain voi tapahtua hoitotilanteessa. Kuulemma on ihan laillista ja sallittua, vaikka ei ole koulutettu-hieroja, kunhan on lakisääteiset asiansa hoitanut kuntoon. Tiedoksi, vaikka ei tämä nyt ole tarkoitettu sarkastisessa mielessä piikkinä koulutetuille hierojille, mutta kävin sellaisella (koulutetulla), kun oma hierojani piti 4 viikon loman ja tähän hierojaan en ollut sitten ollenkaan tyytyväinen. Käsittely oli ihan toista luokkaa ja mielestäni en siitä "läpsyttelystä" saanut kun pahan mielen ja en todellakaan vastinetta rahoilleni.
        Omalla hierojallani, joka päätöikseen näitä hommia tekee, käy potilaita päivittäin tiuhaan tahtiin, joten hän on hoitanut hommansa hienosti ilman koulujakin.

        toiminut kokoaikaisena hierojana jo liki 38 vuotta, enkä ole päivääkään käynyt minkäänlaisia hierojakouluja. Alvin maksan toki ja sen 22%, koska en ole TEO:n alainen koulutettu hieroja. Lisäksi päivitän 3 vuoden välein EA-1 EA-2 kurssit, joka pitäisi olla pakollinen kaikille alan taitajille, (sillä viimeisten tilastojen mukaan useimmilla terveysalan hoitohenkilökunnallakaan ei kyseiset kurssit ole aina käytynä, saati päivitettynä.
        Maksan potilasvakuutusta säännöllisesti ja summan suuruus on vaihdellut aina vuosittain, mutta siinä a´27€ luokkaa. Suoritan myös syvemmille lihaksille ja hermoperäisille kivuille tens-hoitoa, joka on osoittautunut hyväksi vaihtoehdoksi.
        Veloitan keskimäärin 48€ tunnilta, (sis. lämpöhoidot, hieronta, tarvittaessa tens ja venytys/lihasmanipulaatiot). Asiakkaita riittää jokaiselle päivälle keskimäärin 7-9 henkeä usein myös viikonloput. Vakuutukset on oltava kaikin osin kunnossa, myös potilaalle on tehtävä vakuutuksien ym. odottamattomien tilanteiden vuoksi terveystausta-kysely, (lomake), jonka he täyttävät huolellisesti ennen vastaanotto-vuoroaan. Olen ollut myös keikka hierojana useissa eri kylpylöissä, joihin minua pyydetään tarvittaessa. Joten koulutettu tai ei, kannattaa hoitaa kaikki vakuutukset, verot ja itsensä kehittäminen kuntoon!


      • vakuutusasiamies
        täys ammattilainen kirjoitti:

        toiminut kokoaikaisena hierojana jo liki 38 vuotta, enkä ole päivääkään käynyt minkäänlaisia hierojakouluja. Alvin maksan toki ja sen 22%, koska en ole TEO:n alainen koulutettu hieroja. Lisäksi päivitän 3 vuoden välein EA-1 EA-2 kurssit, joka pitäisi olla pakollinen kaikille alan taitajille, (sillä viimeisten tilastojen mukaan useimmilla terveysalan hoitohenkilökunnallakaan ei kyseiset kurssit ole aina käytynä, saati päivitettynä.
        Maksan potilasvakuutusta säännöllisesti ja summan suuruus on vaihdellut aina vuosittain, mutta siinä a´27€ luokkaa. Suoritan myös syvemmille lihaksille ja hermoperäisille kivuille tens-hoitoa, joka on osoittautunut hyväksi vaihtoehdoksi.
        Veloitan keskimäärin 48€ tunnilta, (sis. lämpöhoidot, hieronta, tarvittaessa tens ja venytys/lihasmanipulaatiot). Asiakkaita riittää jokaiselle päivälle keskimäärin 7-9 henkeä usein myös viikonloput. Vakuutukset on oltava kaikin osin kunnossa, myös potilaalle on tehtävä vakuutuksien ym. odottamattomien tilanteiden vuoksi terveystausta-kysely, (lomake), jonka he täyttävät huolellisesti ennen vastaanotto-vuoroaan. Olen ollut myös keikka hierojana useissa eri kylpylöissä, joihin minua pyydetään tarvittaessa. Joten koulutettu tai ei, kannattaa hoitaa kaikki vakuutukset, verot ja itsensä kehittäminen kuntoon!

        Kouluttamattomana hierojana et voi saada potilasvakuutusta.

        Jos joku vakuutusyhtiö on sinulle erehdyksessä sellaisen myynyt, ei se kuitenkaan ole voimassa, koska laissa säädetyt vakuutusehdot eivät täyty. Siis se 27 euroasi on mennyt aivan hukkaan joka vuosi.

        Voit kyllä saada vakuutusyhtiöltä jonkun vastuuvakuutuksen, mutta se on aivan eri asia kuin potilasvakuutus.


    • kaisis

      Potilasvakuutus korvaa koulutetun ja luvansaaneen ammatinharjoittajan hoitovirheet. "Maallikko" ei voi tehdä hoitovirhettä. Lieneekö ne sitten jonkinlaisen pahoinpitelysyytteen alla jos kouluttamaton hieroja tekee virheen.

    • määä_

      "Kouluttamattoman" hierojan tekemästä hoitovirheestä ei synny ko hierojalle edes oikeuden käynnin jälkeen korvausvelvollisuutta, ellei katsota sen olleen tuottamuksellista.

    • min12345

      Mistä sellasen potilasvakuutuksen saa?

    • vakuutus

      täällä pohjanmaan alueella moni opisto järjestää jäsenkorjaus kurseja mutta vakuutusta ei saa jos haluaa työseen tehdä helpoin tapa on käydä ensin hierojakurssi että saa vakuutuksen.

    • Kevääseen asti

      Minkälainen vakuutus on mahdollinen tai tarpeellinen ellei ole vielä koulutetun hierojan statusta,eli Valviran rekisteröintiä.Onko jollain tietoa tai jopa kokemusta asiasta.

    • Hieroja Helsingistä

      Kannattaa kysyä vakuutusyhtiöstä yrityksen vastuuvakuutusta tms. ja kertoa oma tilanteensa. Luultavasti on jotain 50€ tienoilla tai enemmän. Yrityksen vastuuvakuutus saadakseen tarvitaan ainakin toiminimi. Toki voit yrittää toimia myös jonkun osuuskunnan kautta, kuten Eezy.fi

    • hintaan kypsynyt

      Potilasvakuutus on vähintään 100€ tänä päivänä eli on vahinkokuluja vakuutusyhtiöön tullut kivasti....25 vuotta hieronut ja ilman vahinkoa.

    • Alkuvuoden noita

      Tervehdys Pähkäilijät! Olen koulutettu hieroja ja maksoin juuri tänään potilasvakuutuksen, vuoden 2015 maksu oli 48,-.
      Rikkautta, rakkautta ja hyvää oloa vuodelle 2015!

    • Anonyymi

      Entä nyt? 2023 ja mistä otit? If mainostaa 100e/v

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5479
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3375
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      21
      1699
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      13
      1447
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe