nuorena naimisiin.

häät

minkä ikäisenä olette menneet naimisiin? mitä mieltä olette naimisiin menosta alaikäisenä? kokemuksia?=)

17

3491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on...

      todella lapsellista mennä naimisiin alaikäisenä... eihän silloin tiedä maailman menosta mitään... Nuorten ei pitäisi mennnä alle 20 naimisiin tai tehdä lapsia. Ne muutamat vuodet ehtivät kasvattaa ihmistä niin paljon. Voihan sitä kotia leikkiä vaikka eläisi avoliitossa. Mutta avioliittossa alaikäisenä omat vanhemmat ovat vielä huoltajia... huhhuh... kaikkea ne keksii...

    • Mikä kiire?

      Lakiin on hyvästä syystä laitettu ikäraja naimisiin menolle. Mielestäni alle 18 v. ei ole eikä usein vähän sitä vanhempikaan vielä kypsä tekemään koko elämää koskevaa päätöstä. Tietysti vielä isompi asia on saada lapsi...

      Aika harva teini on sen ensimmäisen tai toisen poikaystävän kanssa enää aikuisena. Vaikka kuinka oli aikoinaan rakastunut ja niin varma, että toinen on "se oikea". Tuttua tarinaa monelle...

      • Mikä kiire?

        Ja tämä kysymys ei suoraan liittynyt häämatkaan ja hääyöhön...?


      • ja voin kokemuksesta kertoa...
        Mikä kiire? kirjoitti:

        Ja tämä kysymys ei suoraan liittynyt häämatkaan ja hääyöhön...?

        Tiedän kokemuksesta että teininä helposti ajattelee lapsia ja naimisiin menoa mutta ihminen aikuistuu 20 kieppeillä ymmärtämään mitä kaikkea siihen oikeasti kuuluu ja vastuu. Ala ikäinen harvoin osaa huolehtimaan itsestään 100% sitten kun sinulla on vakituinen työ ja maksat itse kaikki laskusi ja olet koulusi käynyt miehesi samoin niin kun elämä on stabiili niin silloin mielestäni on oikea aika. Voit toki mennä kihloihin jos haluat ja tunnet siihen tarvetta mutta lapset ja naimakaupat on liian aikaista. Ja kuka kustantaisi sinun häät jos nyt menisit naimisiin ja kuka maksaisi lapsi jutut? Mieti vähän!


      • Tapiiri

        Kuinka teinit voiskaan osata tehdä tollaisia päätöksiä kun ei aikuisetkaan osaa. Ikä ja viisaus ei todellakaan kulje käsi kädessä, "aikuiset" osaa ryssiä asiansa ihan yhtä lahjakkaasti kun teinitkin.

        Olen menossa naimisiin ensi kesänä, ikää silloin 22 v. Sulhanen on ensimmäinen ja ainoa mies, jonka kanssa olen koskaan heilastellut. Uskon sinisilmäisesti että avioliitto kestää ikuisesti, tai siis "kunnes kuolema meidät erottaa". Mutta niin sinisilmäinen minäkään en ole, että uskoisin kovinkaan vahvasti alaikäisten avioliiton kestävyyteen. Toivottavasti epäilyni todistetaan aiheettomiksi.


      • kun mentiin naimisiin
        Tapiiri kirjoitti:

        Kuinka teinit voiskaan osata tehdä tollaisia päätöksiä kun ei aikuisetkaan osaa. Ikä ja viisaus ei todellakaan kulje käsi kädessä, "aikuiset" osaa ryssiä asiansa ihan yhtä lahjakkaasti kun teinitkin.

        Olen menossa naimisiin ensi kesänä, ikää silloin 22 v. Sulhanen on ensimmäinen ja ainoa mies, jonka kanssa olen koskaan heilastellut. Uskon sinisilmäisesti että avioliitto kestää ikuisesti, tai siis "kunnes kuolema meidät erottaa". Mutta niin sinisilmäinen minäkään en ole, että uskoisin kovinkaan vahvasti alaikäisten avioliiton kestävyyteen. Toivottavasti epäilyni todistetaan aiheettomiksi.

        .. ja ukko oli kans 22. no, ei siitä pitkä aika vielä ole kulunut kun nyt olen 23, heh :)
        Minäkin uskon että avioliitto ja rakkaus voi kestää. Kiva kuulla että joku muukin täällä uskoo avioliittoon. Minun mieheni on myös oikeastaan ainoa mies, kenen kanssa olen vakavasti seurustellut. Neitsyyskin meni molemmilta hääyönä. Onneksi maltettiin odottaa. Oli se sen arvoista!
        Tsemppiä vaan sinne!

        Niin ja se varsinainen kysymys, niin kyllä joku voi olla kypsä menemään naimisiin 18v. mutta aika harvinaista se varmaan on. Itse en mistään hinnasta olisi silloin edes vakavasti seurustellut.


      • sama kysymys
        Mikä kiire? kirjoitti:

        Ja tämä kysymys ei suoraan liittynyt häämatkaan ja hääyöhön...?

        Tyyppi on kysellyt samaa asiaa useammalla palstalla. Väittää ettei asia ole ollenkaan omakohtainen, mutta miksipä muuten jaksaisi näitä kyselyitä tehdä, että joku siellä mielessä polttelee...

        Sikäli tämä sopii hääyöpalstalle, että monilla 16-tai 17-vuotiaana aviotuneilla on uskonnollinen vakaumus, joka kieltää harrasmasta seksiä ennen papin aamenta. Seksiä tekisi tietysti nuorten mieli ja polte voi olla tosi kova, jos seurustellaan tiiviisti. Uskokaa tai älkää, mutta siihen ei ole muuta ratkaisua kuin pamauttaa alaikäisenä naimisiin vuoden tai kahden seurustelun jälkeen ja sitten eletään onnellisina elämän loppuun saakka tai kidutaan huonossa parisuhteessa (eroaminen voi olla myös kiellettyä):O


    • harkinta-aikaa

      rupesimme seurustelemaan kun olin 16v. menimme naimisiin vasta nyt, kun on kulunut 21v. alaikäinen on alle 18v. mikä hoppu.

    • vihille

      Menin 22-vuotiaana naimisiin, onko se sitten nuorena vai ei, niin se on makuasia. Yhdessä olimme olleet jo kahdeksan vuotta ja avoliitossa niistä kolme.

      Koskaan ei käynyt mielessä, että alaikäisenä olisi pitänyt vihille vängätä... ehti sitä myöhemminkin! Ei ollut mitään syytä hoppuilla, yhdessä pysyi muutenkin.

      Alaikäisenä naimisiin meneminen on noin pääsääntöisesti aika typerää. Ei siksi, että valinta välttämättä olisi väärä, vaan siksi, että valinnan perusteet yleensä olisivat. Jos minä olisin avioitunut viisi vuotta sitten, minunkin perusteeni ja odotukseni olisivat olleet väärät, vaikka mies oli oikea ja suhde loistava.

      Miksei sitä voisi miettiä vielä hetken, odottaa täysi-ikäisyyttä ja edes ripausta lisää kypsyyttä?

    • häät

      en tarkoittanutkaan että itse olisin menossa naimisiin. kunhan kyselin muiden mielipiteitä asiasta=D

      • naimisiin,,,,,

        meneminen EI ole mielipidekysymys.


    • se ole

      edes sallittua, oikeusministeriön luvan saa vain tosi hyvillä perusteilla. Yleisin peruste lienee se, että morsian on raskaana ja halutaan naimisiin ennen lapsen syntymää.

      • häähullu***

        Jos 18 vuoden maagiseen ikään ei enää kauaa ole, miksei sitä vuotta tai paria voisi odottaa? Voihan sitä kihloihin mennä aikaisemmin, jos on varma, että tässä on elämäni mies. Jo pelkästään häiden suunnitteluun menee kauan, ei tietenkään välttämättä, mutta siinähän sitä aika kuluu unelmien häitä suunnitellessa ja nopeasti huomaakin, että on täysi-ikäinen=)

        Itse olimme mieheni kanssa 17-vuotiaita alkaessamme seurustella, muutaman kuukauden päästä muutimme yhteen asumaan (molemmat olivat jo tahoillaan yksin asuneet, joten sitäkin oli tullut kokeiltua), pian siitä menimme kihloihin. Nyt olemme parikymppisiä, esikoinen on 8kk:n ikäinen ja häät suunnitteilla alkuvuodelle -09.


      • vai heti
        häähullu*** kirjoitti:

        Jos 18 vuoden maagiseen ikään ei enää kauaa ole, miksei sitä vuotta tai paria voisi odottaa? Voihan sitä kihloihin mennä aikaisemmin, jos on varma, että tässä on elämäni mies. Jo pelkästään häiden suunnitteluun menee kauan, ei tietenkään välttämättä, mutta siinähän sitä aika kuluu unelmien häitä suunnitellessa ja nopeasti huomaakin, että on täysi-ikäinen=)

        Itse olimme mieheni kanssa 17-vuotiaita alkaessamme seurustella, muutaman kuukauden päästä muutimme yhteen asumaan (molemmat olivat jo tahoillaan yksin asuneet, joten sitäkin oli tullut kokeiltua), pian siitä menimme kihloihin. Nyt olemme parikymppisiä, esikoinen on 8kk:n ikäinen ja häät suunnitteilla alkuvuodelle -09.

        Ihmettelen aina tätä, miksi ihmeessä suunnitella häät vuosien päähän kosinnasta ja avioitumispäätöksestä? Eikö se olisi hienoa päästä nopeasti naimisiin sen jälkeen kun asia on kirkastunut itselle ja kummpanille? Mihinkä se enää siitä muuttuu, jos molemmat ovat varmoja asiasta?

        Ainakaan minä en olisi millään malttanut odottaa sitä 5 kuukautta, mikä kesti kosinnasta häihin. Jotenkin odotin niin kovasti sitä, että kuulun virallisesti yhteen rakkaan mieheni kanssa. Jotkut sanovat ettei se mitään muuta, mutta kyllä minusta tuntuu että se lisäsi yhteenkuuluvuuden tunnetta entisestään.


      • .....
        häähullu*** kirjoitti:

        Jos 18 vuoden maagiseen ikään ei enää kauaa ole, miksei sitä vuotta tai paria voisi odottaa? Voihan sitä kihloihin mennä aikaisemmin, jos on varma, että tässä on elämäni mies. Jo pelkästään häiden suunnitteluun menee kauan, ei tietenkään välttämättä, mutta siinähän sitä aika kuluu unelmien häitä suunnitellessa ja nopeasti huomaakin, että on täysi-ikäinen=)

        Itse olimme mieheni kanssa 17-vuotiaita alkaessamme seurustella, muutaman kuukauden päästä muutimme yhteen asumaan (molemmat olivat jo tahoillaan yksin asuneet, joten sitäkin oli tullut kokeiltua), pian siitä menimme kihloihin. Nyt olemme parikymppisiä, esikoinen on 8kk:n ikäinen ja häät suunnitteilla alkuvuodelle -09.

        en ymmärrä ihmisiä ketkä on valmiit sitoutumaan lapseen mut ei oo valmis menemään naimisiin.. ja sitoutumaan mieheensä. itse en ainakaan halua lapsia ennen kun olen naimissa. mutta jokaisella on oma mielipiteensä.


    • tyttö23.

      mun mielestäni iällä ei ole mitään merkitystä jos on vain itse valmis menemään naimisiin. itse ainakin tiedän muutamia kavereita jotka ovat menneet nuorena naimisiin eivätkä ole katuneet sitä. mielestäni se on jokaisen oma päätös ja jokainen saa elää onnellisena niin kuin itsestään hyvältä tuntuu.

      • yleisiä

        Kuinka kauan ystäväsi ovat olleet naimisissa? Minun nuorena avioituneille ystävilleni on oikeastaan kaikille tullut kova kriisi "elämättömöstä nuoruudesta" tai tunteesta että "tässäkö tämä kaikki on?" 25-30 -vuotiaina, osa on päätynyt eroon, osa on jatkanut yhdessä -moni tosin jonkinlaisen elämänmuutoksen jälkeen (esim. ovat aloittaneet uudelleen opiskelun). Ne jotka ovat eronneet, ovat sanoneet että eivät nyt vanhempina olisi missään tapauksessa valinneet sellaista puolisoa kuin minkä valitsivat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe