alkoholi

hää juhlassa?

Mietin miten järjestäisin täydellisen hääpäivän juhlineen ilman alkoholia? Syynä se että osa sukulaisista ei osaa käyttäytyä alkoholin takia joten onko kiusallista olla tarjoamatta alkoholia? Onko olemassa muita juhlavia juomia mitä voisi tarjota?

Mielessäni pyörii kuvia näistä muutamista vieraista jotka pyörii lattialla ja nostelee helmaa (näin tapahtui valmistujais juhlissani todella töykeää käytöstä)

16

1502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Tottakai ne ovat sinun hääsi ja voit tarjota alkoholia tai et, mutta mielestäni aattelet aika huumoritajuttomasti asioita.
      Häät ovat ilon ja hauskuuden juhla ja alkoholia tarjotaan jotta syntyisi iloa ja naurua... ja tuskin sellasia häitä on missä joku ei pyöris lattialla ja vieläpä oksentaisi kukkapenkkiin, mutta so what? ikimuisoset häät ja ihmisillä on hauskaa...(Häihin kuuluu peräkontti juopottelu jos ei ole lestadiolaiset häät)
      Ja saa mukavia muistoja hääalbumiin, että ihmisillä oli hauskaa eikä vain istuttu pöydässä ja kahteltu kuivia leikkejä...

      • välttämättä ole

        iloinen asia häissä. kaikki eivät tule alkoholista hilpeiksi, vaan saattavat rähistä, käyttäytyä kuin siat ja tapella. jos tietää että useammallakin vieraalla on siihen suuntaan taipmusta niin kannattaa sitä alkoholin tarjoamista miettiä. kaikki kun eivät osaa juoda kohtuudella, eivätkä ota mistään opikseen.

        monien häissä myös vieraiden ikähaitari saattaa olla melko suuri aina pienistä vauvoista 90 vuotiaisiin mummoihin. esimerkiksi iäkkäiltä henkilöiltä on turha kuvitella hyväksyntää nuorten (tai siis nuorempien) juomiselle ja humalassa olemiselle.


      • alkuperäinen kirjoittaja
        välttämättä ole kirjoitti:

        iloinen asia häissä. kaikki eivät tule alkoholista hilpeiksi, vaan saattavat rähistä, käyttäytyä kuin siat ja tapella. jos tietää että useammallakin vieraalla on siihen suuntaan taipmusta niin kannattaa sitä alkoholin tarjoamista miettiä. kaikki kun eivät osaa juoda kohtuudella, eivätkä ota mistään opikseen.

        monien häissä myös vieraiden ikähaitari saattaa olla melko suuri aina pienistä vauvoista 90 vuotiaisiin mummoihin. esimerkiksi iäkkäiltä henkilöiltä on turha kuvitella hyväksyntää nuorten (tai siis nuorempien) juomiselle ja humalassa olemiselle.

        Haluaisin tarjota alkoholia ja onhans e iloinen asia juhlia mutta kun kerta valmistujais luhjani meni mauttomasti pilalle sen takia etta ihmiset örisi ruokapöydässä ja kaatuilivat lattialle. Yhdessa vaiheessa he kaatoivat viini lattialle meni laminaatit nätisti kuprulle ja nainen juoksenteli helmat kädessä vilauttaen. Jotkut sukulaiset muuttuu vihaisiksi juodessaan kaikille viina ei kertakaikkiaan sovi ei edes lasi viiniä. Mietin tarjoanko alkoholia vai jätänkö kylmästi vaan kutsumatta ne jotka eivät osaa käyttäytyä. Humalassa saa olla mutta on minun mielestäni raja silläkin miten häissä käyttäydytään.

        ystäväni häissä ei tarjottu viinaa (meillä samat vieraat) örisijät toivat omat pullot ja juopotteli pitkin seremoniaa ja kakunleikkaus vaiheessa pari häirikköä latisti hää päivää.


      • kutsumatta
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Haluaisin tarjota alkoholia ja onhans e iloinen asia juhlia mutta kun kerta valmistujais luhjani meni mauttomasti pilalle sen takia etta ihmiset örisi ruokapöydässä ja kaatuilivat lattialle. Yhdessa vaiheessa he kaatoivat viini lattialle meni laminaatit nätisti kuprulle ja nainen juoksenteli helmat kädessä vilauttaen. Jotkut sukulaiset muuttuu vihaisiksi juodessaan kaikille viina ei kertakaikkiaan sovi ei edes lasi viiniä. Mietin tarjoanko alkoholia vai jätänkö kylmästi vaan kutsumatta ne jotka eivät osaa käyttäytyä. Humalassa saa olla mutta on minun mielestäni raja silläkin miten häissä käyttäydytään.

        ystäväni häissä ei tarjottu viinaa (meillä samat vieraat) örisijät toivat omat pullot ja juopotteli pitkin seremoniaa ja kakunleikkaus vaiheessa pari häirikköä latisti hää päivää.

        lienee paras vaihtoehto


      • mielenkiintoista

        "tuskin sellasia häitä on missä joku ei pyöris lattialla ja vieläpä oksentaisi kukkapenkkiin"

        Kyllä niitä on, usko pois. Itse asiassa en ole koskaan törmännyt kuvailemaasi käytökseen häissä, vaikka useammat häät olen kiertänyt ja kaikissa ollut alkoholitarjoilua. Outoa ettei ihmiset osaa käyttäytyä.

        No joo, jotain naperoita (alle kouluikäisiä) on ehkä lattialla pöyrinyt, mutta sillä ei ole mitään tekemistä alkoholin kanssa =)


    • myöskin

      yksi vaihto erittäin laimea booli? Olen miettinyt samaa kysymystä muihin juhliin. Tiedän lähisuvussa olevan tyyppejä jotka melkein istuu viinipönikän tai muun tarjoilu astian vieressä ilmaisen alkoholin vuoksi. Seurustelu vieraiden kanssa jää sivuseikaksi. Minun juhlani ainakin menee pilalle jos joudun vahtimaan minne kukin sammuu.

      Yhden vastaajan kommentti, ettei liene häitä joissa joku ei pyörisi lattialla ja oksentaisi. Olen täysin eri mieltä. Tai sitten olen ollut täysin tylsissä häissä.

      • häähullu***

        Hei!

        Itse olen pohtinut samaa kysymystä, en niinkään alkoholiin menevien sukulaisten vuoksi, vaan lähinnä koska häihin tulee jonkin verran lapsia, en tahdo että häissämme kukaan on erityisen päihtynyt.

        Itse olemme päätyneet ratkaisuun, että tarjoamme alkoholipitoisia juomia vain alkumaljan sekä kahvin kanssa mahdollisesti avecina konjakkia bailey'sia, ruokajuomana ihan vesi, maito, kotikalja, mehu tms alkoholitonta. Boolia ei luultavasti tule, mutta häihin on kylläkin vielä puolisentoista pari vuotta aikaa, että suunnitelmat voivat toki muuttua, mutta varteenotettava ajatus kuitenkin=).


    • juuri noin

      Taidan juri tehdä noin että tarjona todella mietoa drinkkia ja alkoholittomia. On myös sellainen ongelma etta jos jotakin porukkaa ei kutsu niin siitä syntyy sitten riita että miksi minua ei ole kutsuttu mutta häntä on vinkuminen tiedätte varmaan dilemman. Ja mun minun vahnemmat olivat heidän häissä ja me oltiin heidän tyttärensä häissä niin voisi mennä porukalla herne nenään. Ehkä teen tyylikkäästi niin että tarjoan yhden kuplivan drinkin ja sitten joitakin hedelmäsiä koktaildrinksuja jotka näyttää juhlavillta mutta mitkä todellisuudessa sisältää vähän alkoholia. Niinkuin keskieuroopassa kuohuvaa tilkka ja mansikka mehua ja jäätä.

      • toinenkin vaihtoehto

        Meillä oli sama ongelma pari vuotta sitten.Eräältä sukulaiselta (vaimoni veljen vaimo) lähtee aina mopo käsistä kun juo viinaa.Eräällä toisellakin vähän sama juttu.He tietävät itse minkälaisen kaaoksen saavat aikaiseksi kun humalapäissään haukkuvat kaikkia.
        Siispä keskustelimme heidän kanssa etukäteen että eivät ota tippaakaan häissämme.He ymmärsivät kyllä miksi.Näin sai muut sitten juhlia alkohoolia nauttien ja nämä kaksi pysyivät kuivana.Kaikki sujui hienosti eikä nämä kaksi olleet vihaisia koska tiesivät mitä kännissä olisi tapahtunut.


      • Nimetön
        toinenkin vaihtoehto kirjoitti:

        Meillä oli sama ongelma pari vuotta sitten.Eräältä sukulaiselta (vaimoni veljen vaimo) lähtee aina mopo käsistä kun juo viinaa.Eräällä toisellakin vähän sama juttu.He tietävät itse minkälaisen kaaoksen saavat aikaiseksi kun humalapäissään haukkuvat kaikkia.
        Siispä keskustelimme heidän kanssa etukäteen että eivät ota tippaakaan häissämme.He ymmärsivät kyllä miksi.Näin sai muut sitten juhlia alkohoolia nauttien ja nämä kaksi pysyivät kuivana.Kaikki sujui hienosti eikä nämä kaksi olleet vihaisia koska tiesivät mitä kännissä olisi tapahtunut.

        Ainakin loukkaantuisin jos minulle tulisi morsiusparin taholta sanomaan, että hei sä olet niiin rasittava kännissä että parempi kuule kun et meidän häissä ota ,vaan jätetään viinat muille...;)
        Kyllä laskisi tunnelma kun lehmän häntä, mutta tuskin siitä vihaisia ollaan,mutta kyllä varmaan asiasta on puhetta ollu:)))
        Hääjuhla on toki morsiusparin juhla -mutta jättää sitten tarjoamatta väkevät jos pitää alkaa karsimaan kelle antaa kelle ei...


      • olivat niin,tai ovat
        Nimetön kirjoitti:

        Ainakin loukkaantuisin jos minulle tulisi morsiusparin taholta sanomaan, että hei sä olet niiin rasittava kännissä että parempi kuule kun et meidän häissä ota ,vaan jätetään viinat muille...;)
        Kyllä laskisi tunnelma kun lehmän häntä, mutta tuskin siitä vihaisia ollaan,mutta kyllä varmaan asiasta on puhetta ollu:)))
        Hääjuhla on toki morsiusparin juhla -mutta jättää sitten tarjoamatta väkevät jos pitää alkaa karsimaan kelle antaa kelle ei...

        niin alkoholiongelmaisia että tietävät itsekin että meille ei ole tulemistä mutoin kuin selvinpäin.Ja nämä kaksi sattuvat olemaan naimisissa lasten äiteinä.Jopa niitten miehet olivat ymmärtäväisiä koska itsekin kärsivät asiasta. Ja me tiedettiin kuten he itseki nniin että viina heidän kohdallaan meidän häissä ei sovi...Sinulla ei taida olla näitä tuttavia vielä.Vuosien varrella niitä kertyy,usko pois.Kunhan ikää kertyy niin huomaat että tietty määrä ystäväpiiristäsi alkoholisoituu tai vähintäänkin ne negatiiviset piirteet ilmaantuu.Viimeistään lapsesi rippijuhlissa saatat joutua samaan tilaaanteeseen kuin me eli kertoa suoraan viinan juomisesta.


      • koskaan..
        olivat niin,tai ovat kirjoitti:

        niin alkoholiongelmaisia että tietävät itsekin että meille ei ole tulemistä mutoin kuin selvinpäin.Ja nämä kaksi sattuvat olemaan naimisissa lasten äiteinä.Jopa niitten miehet olivat ymmärtäväisiä koska itsekin kärsivät asiasta. Ja me tiedettiin kuten he itseki nniin että viina heidän kohdallaan meidän häissä ei sovi...Sinulla ei taida olla näitä tuttavia vielä.Vuosien varrella niitä kertyy,usko pois.Kunhan ikää kertyy niin huomaat että tietty määrä ystäväpiiristäsi alkoholisoituu tai vähintäänkin ne negatiiviset piirteet ilmaantuu.Viimeistään lapsesi rippijuhlissa saatat joutua samaan tilaaanteeseen kuin me eli kertoa suoraan viinan juomisesta.

        ollut rippijuhlissa, joissa olisi tarjoiltu alkoholia. Jos juhlakalu itse ei saa juoda, miksi muidenkaan pitäisi?


    • Maistraattimorsian

      Olen itse vasta alkutaipaleella sunnittelemassa kuinka toteuttaa oma hääpäivä. Alkoholin takia olenkin oikeastaan hylännyt ajatuksen hääjuhlasta kokonaan. Kauhistuttaa ajatus kuinka alkoholiongelmainen isäni esiintyy edustavasti sulhaseni akateemisen ja lähes totaaliabslutistin suvun edessä. En voi edes kuvitella tilannetta että isäni saattaisi minut hoiperrellen alttarille. Muutenkin omalta puoleltani suku on tyyliä että kuppiin ei syljeksitä. Eli ratkaisuni ongelmaan on että maistraatissa naimisiin ja ei mitään juhlia mutta ehkäpä sen sijaan hulppeä hanimuun. Toisaalta olisi ihanaa viettää se yksi päivä prinsessana mutta tärkeintähän se on kuitenkin se naimisiin meno rakkaudesta ja avioliitto... Onneksi sulhonikaan ei ole haaveillut isoista häistä (harvemmin kai muutenkaan niin päin :) ) Minusta sinun ehkä kannattaisi vihjata näille öykkäreille jotenkin että olisiko mahdollista heidän ottaa hieman vähemmän. Mitä jos käy niin että nämä viinanystävät ovatkin varautuneet omiin juomiin ja kun huomaavat että laimea boolinne ei tehoa niin alkavat terästää ja muut vieraat juovatkin sitten vain sitä laimeaa boolia ja katselevat selvinpäin toisten kännäilyä.. Tai toinen vaihtoehto, niin terävää boolia jokaikiselle että kaikki jotka sitä juovat sekoilevat tasavertaisesti, eipähän ole kenelläkään arvostelemista :)

      • pakollinen

        Eihän viina ole häissä mikään pakollinen osuus. On totta, että kaikki eivät osaa käyttäytyä viinan juonnin jälkeen. Tietysti toisia viina voi vapauttaakin, mutta sitten on näitäkin ketkä eivät osaa käyttäytyä tai ottaa kuppia kohtuudella.

        Joskus olen nähnyt, että hääpari itsekkin on alannut riitelemään viinan juonnin jälkeen. Ja onko sekään kivaa jos hääpari on itse niin juovuksissa ettei muista omista häistään seuraavana päivänä mitään. Kait se on harvinaista, mutta joskus voi olla niinkin.

        Joku laimea booli voisi kuulostaa hyvältä. Tai vaikka alku/onnittelu malja riittää mielestäni ihan hyvin. Ja toisaalta alkolin ostaminen on jo kustannustenkin kannalta iso juttu. Edullisemmaksi tulee, jos jättää väkevät viinat pois.


    • hyvää boolia ilman-

      ...ja valitettavasti huomaat,että vaikka olit suunnitellut/toivonut,että vieraat viihtyvät,alkaa kato käydä heti ruokailun jälkeen kun ihmiset lähimpiä lukuunottamatta lähtevät bailaamaan. Valitettava totuus. Viinapullo takaluukussa kuuluu asiaan etkä voi sille mitään, kaikilla ei vaan sitä ole ja näin lähtevät muualle syötyään. Itse rapiat 30 v nainen, en paljon alkoholia käytä, mutta silloin harvoin kun lähden juhlimaan ja pynttään,niin itsekin häipyisin häistä 22 aikaan ravintolaan bailaamaan. Aivan sama, miten hyvää alkoholiton booli on tai kuinka kiva ohjelma. Älkääkä haukkuko etten ole todellinen ystävä tai että olisin tiukkapipo,ei se hääpari kanssani kahvittele kuutta tuntia kuitenkaan kuten ilman häitä kyläillessä. Ja toisekseen, omissa häissäni oli palkattu poke juuri noita mainitsemiasi ongelmia varten. Kaveri kävi pahimmin humaltuneita vieraita neuvomassa ja antoi ukaasin että ulos jos ei käytös parane.Avioituminen on sinun henk.koht. juttusi siippasi kanssa, esim.maistraatti voisi olla ok. Mutta juhlissa jokaisella vieraalla on omat intressit ja sillä siisti.

    • Anonyymi

      Alkoholin käyttäminen onkin naurettavaa nössöilyä raavaat miehetkin alkaa itkeä kuin pikkutytöt.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe