Moi! Onko kenelläkään ollut tällaista että ensiksi tuli närästysoireet, nyt ne on lieventyneet ja nyt on tulleet hengenahdistusoireet (ihan kuin olisi puhjennut astma) ja sitten kun menee makuulle, niitä oireita ei ole, mutta kun esimerkiksi hiukankin töitä paiskii päivällä, tulee hengitysoireita. Aamullakaan hengenahdistus ei pahemmin vaivaa.
Ja sitten on ajoittaisia rintakipuja, niitä taas pääosin makuulla.
Apuja!!!
Hengenahdistus?
24
4165
Vastaukset
- Joohh
Ite käytän astmapiippua (Seretide Diskus) ja Nexiumia.
- minulla myös
Joo, mulla oli tätä pari viikkoa ja sitten meni lähes pois, mutta nyt on taas satunnaisesti ollut. Minulla näyttää jotenkin liittyvän, paitsi närästysoireisiin, myös stressiin (ja ehkä hormoneillakin osuutta?)
Vielä ei ole otettu kaikkia kokeita.
Yksi tuttuni vain sanoi äskettäin hänellä olleen aivan samanlaista ja vanhat ihmiset kuulemma kutsuu tuota "stressikurkuksi" tms. - Outo lintu
ja yskä kuuluu refluksiin, mullakin on nuo oireet, ja mulla nuo hengistysahdistukset iskee sen jälkeen kun syön jotain, ja epäilen maitotuotteita, mutta niin olen ennenkin epäillyt ties mitä, mutta eipä ole omateoriat pitäneet.
- -Jake-
Nyt olette erittäin todennäköisesti aivan väärän taudin kimpussa!!!!!!!!!!!!
Kyse nimittäin on Hyperventilaatio-oireyhtymästä eli liikahengityksestä.
Se on hengityksen säätelyhäiriö, jossa hengitetään liian nopeasti tai joskus hitaasti ja tällöin veren hiilidioksidipitoisuus laskee liikaa, jolloin tulee pahoinvointia, rintakipua, vapinaa, jopa tajunnan häiriöitä ja monenlaisia muita tuntemuksia. Tauti voidaan yhdistää myös paniikkihäiriöön tai paniikkihäiriökohtaukseen.
Hengittäkää rauhallisesti paperipussiin, paperipussiin kun hengittelette rauhallisesti, myös nenä pitää tunkea paperipussiin ja sitten veren hiilidioksidipitoisuus nousee. Ensimmäinen kerta-annos voisi olla 20 kertaa normaalia hengitystä paperipussiin. Ottakaa rentouttava asento ja sitten hengittämistä paperipussiin. Paras koko paperipussille on noin 3 litraa.
Jos ette usko, KOKEILKAA!
Itsellä on kokemusta, ei ole mitään refluksia vaan kyse on 100%:sti Hyperventilaatio-oireyhtymästä.- minulla myös
Joo, onhan tuossa kyllä osana tuota hyperventilaatiota, mutta se ilmeisesti vain yksi seuraus, eikä syy.
Minulla mitattu pahan kohtauksen aikana myös happiarvot, eivätkä olleet mitenkään dramattisesti koholla. Ainoastaan pientä nousua, vaikka olo oli ihan kamala.
Eivätkä paperipussitkaan ole aina auttaneet oikein mitään. Ainoastaan Diapamista olen saanut apua, kun on mennyt oikein pahaksi.
Pikemminkin pidätän huomaamattani hengitystä kuin ylihengitän ja palleaan ja kurkkuun tulee jonkinlainen kramppi, josta sitten hätäännyn. - Outo lintu
ja mulla ainakin auttoi, meni ainakin pahin hengenahdistusvaiva ohi.
Silti on edelleen närästystä/röyhtäilyä, mutta on tuossa paperipussiin hengittämisessä varmastikin suurin osa totta!
Kiitos neuvosta/avusta! - Outo lintu
minulla myös kirjoitti:
Joo, onhan tuossa kyllä osana tuota hyperventilaatiota, mutta se ilmeisesti vain yksi seuraus, eikä syy.
Minulla mitattu pahan kohtauksen aikana myös happiarvot, eivätkä olleet mitenkään dramattisesti koholla. Ainoastaan pientä nousua, vaikka olo oli ihan kamala.
Eivätkä paperipussitkaan ole aina auttaneet oikein mitään. Ainoastaan Diapamista olen saanut apua, kun on mennyt oikein pahaksi.
Pikemminkin pidätän huomaamattani hengitystä kuin ylihengitän ja palleaan ja kurkkuun tulee jonkinlainen kramppi, josta sitten hätäännyn.Saan joskus paniikkihäiriökohtauksia jolloin on ihan sellainen tunne että pitäisi oksentaa taikka en saa hengitettyä, mulla myös tuohon kohtaukseen/häiriötiloihin lääke, joka auttaa.
- -Jake-
Outo lintu kirjoitti:
ja mulla ainakin auttoi, meni ainakin pahin hengenahdistusvaiva ohi.
Silti on edelleen närästystä/röyhtäilyä, mutta on tuossa paperipussiin hengittämisessä varmastikin suurin osa totta!
Kiitos neuvosta/avusta!auttaa teille hengenahdistuksiin tai on tunnetta että oksettaa, tiedän tasan tarkkaan että kyse on paniikkihäiriöistä.
Toki kannattaa tulla toimeen ilman lääkkeitä jos pystyy, mutta joskus on sellaisia tapauksia että ilman lääkehoitoa ei pärjää nykyajan haasteista.
80-luvulla kävin armeijaa jonkin aikaa, ja mulle tuli hengenahdistuskohtauksia, epäiltiin astmaa, mutta silloin Sotkussa tehtiin astma-kokeet, ei löytynyt astmaa, mutta löytyi sen ajan laajoissa tutkimuksissa paniikkihäiriö, joka taas johtui armeijan tuomasta stressistä. Paniikkihäiriö kävi mulla niin kovana, että mut jouduttiin vapauttamaan armeijasta. Samanlaiset paniikkihäiriöt on sitten jatkuneet myös ”siviilissä”, eli välillä tunnetta että tukehdun, välillä tunnetta etten saa hengitettyä. Mulla on sellainen lääke kuin Alprox, joka vie vaivat pois. Nuo närästykset, muut vatsavaivat jne. voivat olla seurausta paniikkihäiriöistä, joita tietämättään monikin ihminen sairastaa. Minulla jopa voi nousta jopa pieni kuume paniikkihäiriöistä, paikat voi ruveta vapisemaan tai tulla ihan epätodellinen olo.
Jos menet lääkäriin, niin odotettavissa on, että sinulta puuttuu joku monikansallisen firman haponsalpauslääke tai keuhkosumutin. Jotain tarvitaan heidän käsityksensä mukaan lisää. ja tietysti Pharmaca Fennicasta, lääkärien Raamatusta. Mutta se on vain osa suurta luonnollista Darvinin mukaista luonnonvalintaa, jota nykyään tehdään heikoimpien karsimiseksi pois elonkulusta.
Muistutan siitä, että koko elämä on kulkua sairauden ja kuoleman rajamailla. Nälkä ja janokin ovat kuolemaan johtavia pieniä sairauksia, jos niihin ei saa lääkettä, ruokaa ja juomaa. Eikä se vielä riitä. Mikään työ ei nykyään ole valmista, ellei paperityöt ole tehty. Ruokaasikaan et ole kunnolla sulattanut, jos et ole kunniallisesti paperitöin kuitannut sitä tehdyksi.
Siinä sen salaisuus. Mitään närästystä, ummetusta tai refluksia tms. ei ole olemassakaan jos sulattaa kunnolla ruokansa. Hävettävän yksinkertaista, mutta totta. Sitä ei uskota, mutta talonpoikainen meissä sanoo, lääkärit poislukien, että näin sen täytyy olla.
Jos närästää ja on kuivia röyhtäilyjä ja ehkä kipua navan seutuvilla, niskalihakset jäykkinä ja päässä hieman tunne, että siellä on kiveä, niin silloin ei ole sulattanut kunnolla hiilihydraatteja, kalkkia ja kahvia. Se on kiinni betaiinihydrokloridin puutteesta, jota normaalisti kehittyy pallean seutuvilla riittävästi. Palstalla on tätä ainetta tarjottu suolahapon vastineeksi, mutta ei se niin ole. Betaiinihydrokloridilla on aivan eri tehtävä kuten näet.
Jos sinulla on närästystä ja suuhun asti tulee kosteita hapokkaita röyhtäyksiä, joskus ripulia ja ilmavaivasi ovat tuoksuineen sellaisia, ettet voi niitä ympäristöltäsi salata, silloin et sulata valkuaisaineitasi, joita nykyään on huonolaatuisina tehotuotettuina niin paljon tarjolla. Silloin maksasi yhteydessä ei muodostu tarvetta vastaavaa määrää sitä sulattavaa pepsiiniä, tai se ei pääse mahaan asti.
Jos taas suusi on kuiva ja haiseva kuin beduiinin sandaali, olet ummessa ilman paperitöitä, mutta on ilmava olo, silloin podet suolahapon puutetta. Suolahapon tehtävänä on mm. sulattaa rasvoja ja rikkiä, jota on myös valkuaisaineessa.
Ja nyt kysymys sinulle. Jos olisit luojana luomassa ihmisruumista, suunnittelisitko sen sellaiseksi, että kullakin elimellä olisi vain yksi toiminto? Näin voisi olla alkuun, mutta sitten huomaisit, että varajärjestelmiä täytyy olla. Elimelle täytyy suunnitella varatoimintoja omiensa lisäksi..
Kun sinäkin podet hengenahdistusta, se viittaa siihen, että varsinainen ruoansulatustoiminto on pettänyt ja varatoiminnot käyvät äärirajoilla. Ruokasi sulamattomuuksia on kertynyt verisuoniin ja keuhkoihin, munuaisten toimintakaan ei ole riittänyt.. Keuhkotkin ovat yksi ulospääsyportti pois ruumiista ja sitä ruumiisi ehkä nyt pyrkii käyttämään, kun normaali eritys on jo ylikuormitettu. Varajärjestelmän käynnistymisen täytyy toimia kuin hälytyskello; nyt täytyy varsinaiselle järjestelmälle tehdä jotain. Ja se jotain on: täytyy valita paremmin nauttimansa ruoan laatu ja määrä, täytyy keventää kuormaa. Toisaalta täytyy lisätä sulatuskapasiteettiä, joko huoltamalla ruumiin omia tai antaa mainitulla aineilla korvaushoitoa. Näin palstan puitteissa kyseeseen tulevat vain jälkimmäiset.
Siinä missä nälkä ja jano ilman toimenpiteitä ovat kuolemaan johtavia, siinä myös tähän vaivaan nautittujen lääkkeiden, ruoan ja juoman suhteen pätee sama. Jos ei pidä huolta niiden riittävästä sulatuksesta, ei voi pysyä terveenä eikä välttämättä edes elossa.- Niin, niin
et kuitenkaan kertonut mitä ne ruuat ja juomat on?
Täällä kaivattaisiin konkreettisia ohjeita, eli mitä voi syödä ja juoda, eikä tuollaisia ylipitkiä sepustuksia.
Tuosta ylipitkästä kirjoituksesta ei minulle jäänyt mitään käteen, tuskin kovin monelle muullekaan, onko se nyt niin vaikea kertoa miten elintapoja pitäisi muuttaa, mitä syödä, juoda jne.
Kuolema odottaa, se tiedetään, se kuolema odottaa meitä kaikkia, ennemmin tai myöhemmin. - ????
Kirjoitit: "Ruokasi sulamattomuuksia on kertynyt verisuoniin ja keuhkoihin, munuaisten toimintakaan ei ole riittänyt".
Niinpä, en tiedä mitkä kaikki asiat minulla lopulta aiheuttaa näitä oireita.
Mutta luulen, että tuokin jo aika pitkälle saa oireita ja paniikkia aikaan, kun pelkään niin älyttömästi, että suoneni alkavat jo olla tukossa yms., vaikka ikää on vasta alle 50 v.
Ei tarvita kuin epäilys siitä ja alan hautomaan asiaa mielessä ja samalla alan kiinnittää huomiota kaikkiin pienimpiinkiin kipuihin ja tuntemuksiin ja paniikki alkaa nousta ja hengitysoireet paheta.
Täältä netistä, kun lukee kokoajan kaikenlaista, niin alkaa mennä jo ihan sekaisin.
Tietoa olis kyllä hyvä saada, mutta tosiaan ihan konkreettisia neuvojakin sitten kiitos (tai tuo teksti kyllä kuulosti jo vähän siltä, kuin mitään ei olisi enää edes tehtävissä, kun on tälle asteelle päässyt...)!
Että mitä siis pitäisi tehdä asioiden suhteen. Itsensä tuntee vaan välillä niin neuvottomaksi, kun lääkäristäkään ei tunnu enää saavan kunnolla apua, kun täällä jatkuvasti kyseenalaistetaan heidänkin tietämystään.
Itselläni tuon ylläolevan kuvauksen mukaan sekä pepsiinin, että suolahapon puutetta, mutta onko se nyt sitten 100 % varmaa?
Mitä tapahtuu, jos alan nappailla ominpäin tuota Betaiinihydrokloridia ja sattumoisin ei sittenkään olis puutetta siitä, tai jos vatsani limakalvo on jo jostain syystä melkein puhki, saanko viimeistään silloin vatsahaavan?
Entä mistä tuota pepsiiniä saa? ???? kirjoitti:
Kirjoitit: "Ruokasi sulamattomuuksia on kertynyt verisuoniin ja keuhkoihin, munuaisten toimintakaan ei ole riittänyt".
Niinpä, en tiedä mitkä kaikki asiat minulla lopulta aiheuttaa näitä oireita.
Mutta luulen, että tuokin jo aika pitkälle saa oireita ja paniikkia aikaan, kun pelkään niin älyttömästi, että suoneni alkavat jo olla tukossa yms., vaikka ikää on vasta alle 50 v.
Ei tarvita kuin epäilys siitä ja alan hautomaan asiaa mielessä ja samalla alan kiinnittää huomiota kaikkiin pienimpiinkiin kipuihin ja tuntemuksiin ja paniikki alkaa nousta ja hengitysoireet paheta.
Täältä netistä, kun lukee kokoajan kaikenlaista, niin alkaa mennä jo ihan sekaisin.
Tietoa olis kyllä hyvä saada, mutta tosiaan ihan konkreettisia neuvojakin sitten kiitos (tai tuo teksti kyllä kuulosti jo vähän siltä, kuin mitään ei olisi enää edes tehtävissä, kun on tälle asteelle päässyt...)!
Että mitä siis pitäisi tehdä asioiden suhteen. Itsensä tuntee vaan välillä niin neuvottomaksi, kun lääkäristäkään ei tunnu enää saavan kunnolla apua, kun täällä jatkuvasti kyseenalaistetaan heidänkin tietämystään.
Itselläni tuon ylläolevan kuvauksen mukaan sekä pepsiinin, että suolahapon puutetta, mutta onko se nyt sitten 100 % varmaa?
Mitä tapahtuu, jos alan nappailla ominpäin tuota Betaiinihydrokloridia ja sattumoisin ei sittenkään olis puutetta siitä, tai jos vatsani limakalvo on jo jostain syystä melkein puhki, saanko viimeistään silloin vatsahaavan?
Entä mistä tuota pepsiiniä saa?Ei toki tarkoitukseni ollut säikytellä ja manata, mutta kuitenkin puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Kirjoitus oli hieman pitkä, mutta hyvin tiivis. Siinä oli kartta ja kompassi, miten suunnistaa nykyisessä ruoansulatuksen viidakossa oman terveytensä säilyttäen. Ja toimiihan se, koska sinäkin oirekuvausten perusteella kykenit jo löytämään tarkempaan miettimiseen oikeita syitä vaivoihisi. Ratkaisu täytyy löytää itse, koska vain itse tietää omat ruokailutottumuksensa, omat oireensa ja heikkoutensa tai ainakin ne täytyy opetella tuntemaan.
Suolahapon ja betaiinihydrokloridin tarpeesi saat tasan tarkkaan selville maistamalla niitä. Suun maku on siihen tarkempi kuin parhaat laboratoriot. Jos ko aineet maistuvat liian väkeville, et tarvitse niitä. Jos ne eivät maultaan juurikaan eroa veden mausta, tarpeesi on hyvin suuri. Skaala on portaaton. Annostelusta ja käytöstä katso vanhoja certon kirjoituksia. Kun suusi maku on kertonut sulatusaineitten tarpeesi ja kun oireesi poistuvat, tiedät osuneesi juuri oikeaan syyhyn.
Mutta mistä saada sulattavia aineita; pepsiiniä, betaiinihydrokloridia ja suolahappoa? Aikaisemmin niitä sai apteekista kun vain meni ja osti. Nyt niitä on rassattu pois hyllyltä ja tehty sinne tilaa ruoansulatusta ehkäiseville aineille, jota myydään miljoonilla euroilla. Härskiä voitonpyyntiä. Etsivä kyllä löytää sulattavia aineita jostain apteekista ja jos ei muu auta, niin ulkomailtahan niitä kyllä saa ja rajat ovat vielä auki.
Näiden sulattavien aineiden hyvä puoli on vielä siinä, että niillä voi jopa jälkikäteen vähitellen liottaa pois elimistöön kertyneitä sulamattomuuksia, mm. verisuonista. Sepelvaltimo menee helposti tukkoon sulamattomuuksista, kun ne ovat ensin keuhkoissa hapettuneet ja saaneet siten helposti suonen seinämiin liistraantuvan ominaisuuden. Tämän voi hengityksessäänkin tuntea. Mutta kuten sanottu, eikun liottamaan pois vanhoja kertymiä ja estämään uusien syntyä. Kyllä ne häipyvät ja hengitys vapautuu. Ruokailusta ja sulatuksesta on tullut yhä enemmän tietoisuuskysymys, josta nykytilanteessa kukin itse on viimekädessä vastuussa, koska apua ei sieltä saa, mistä sitä odottaisi.
Vatsasi limakalvo voi huonosti juuri siitä syystä, että syömäsi on liian monta kertaa sulamisen sijasta mädäntynyt, käynyt ja härskiintynyt. Nuo syntyvät kaasut syövyttävät betoniputketkin, miksi ei sitten suolta. Tähystyksellä siitä ei selviä tehtiin sitä ylä- tai alakautta. Suolikin pysyy kunnossa, kun sulattaa ruokansa.- ????
certo kirjoitti:
Ei toki tarkoitukseni ollut säikytellä ja manata, mutta kuitenkin puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Kirjoitus oli hieman pitkä, mutta hyvin tiivis. Siinä oli kartta ja kompassi, miten suunnistaa nykyisessä ruoansulatuksen viidakossa oman terveytensä säilyttäen. Ja toimiihan se, koska sinäkin oirekuvausten perusteella kykenit jo löytämään tarkempaan miettimiseen oikeita syitä vaivoihisi. Ratkaisu täytyy löytää itse, koska vain itse tietää omat ruokailutottumuksensa, omat oireensa ja heikkoutensa tai ainakin ne täytyy opetella tuntemaan.
Suolahapon ja betaiinihydrokloridin tarpeesi saat tasan tarkkaan selville maistamalla niitä. Suun maku on siihen tarkempi kuin parhaat laboratoriot. Jos ko aineet maistuvat liian väkeville, et tarvitse niitä. Jos ne eivät maultaan juurikaan eroa veden mausta, tarpeesi on hyvin suuri. Skaala on portaaton. Annostelusta ja käytöstä katso vanhoja certon kirjoituksia. Kun suusi maku on kertonut sulatusaineitten tarpeesi ja kun oireesi poistuvat, tiedät osuneesi juuri oikeaan syyhyn.
Mutta mistä saada sulattavia aineita; pepsiiniä, betaiinihydrokloridia ja suolahappoa? Aikaisemmin niitä sai apteekista kun vain meni ja osti. Nyt niitä on rassattu pois hyllyltä ja tehty sinne tilaa ruoansulatusta ehkäiseville aineille, jota myydään miljoonilla euroilla. Härskiä voitonpyyntiä. Etsivä kyllä löytää sulattavia aineita jostain apteekista ja jos ei muu auta, niin ulkomailtahan niitä kyllä saa ja rajat ovat vielä auki.
Näiden sulattavien aineiden hyvä puoli on vielä siinä, että niillä voi jopa jälkikäteen vähitellen liottaa pois elimistöön kertyneitä sulamattomuuksia, mm. verisuonista. Sepelvaltimo menee helposti tukkoon sulamattomuuksista, kun ne ovat ensin keuhkoissa hapettuneet ja saaneet siten helposti suonen seinämiin liistraantuvan ominaisuuden. Tämän voi hengityksessäänkin tuntea. Mutta kuten sanottu, eikun liottamaan pois vanhoja kertymiä ja estämään uusien syntyä. Kyllä ne häipyvät ja hengitys vapautuu. Ruokailusta ja sulatuksesta on tullut yhä enemmän tietoisuuskysymys, josta nykytilanteessa kukin itse on viimekädessä vastuussa, koska apua ei sieltä saa, mistä sitä odottaisi.
Vatsasi limakalvo voi huonosti juuri siitä syystä, että syömäsi on liian monta kertaa sulamisen sijasta mädäntynyt, käynyt ja härskiintynyt. Nuo syntyvät kaasut syövyttävät betoniputketkin, miksi ei sitten suolta. Tähystyksellä siitä ei selviä tehtiin sitä ylä- tai alakautta. Suolikin pysyy kunnossa, kun sulattaa ruokansa.Onko tuo betaiinihydrokloridi ja pepsiini sitten missä muodossa?
Tiedän netin kautta niitä aineita olevan saatavilla ja kuulemma jopa samassa purkissa (?), mutta ovatko ne siinä muodossa, että niitä voi maistaa (vai jonkun umpikapselin sisällä?) ???? kirjoitti:
Onko tuo betaiinihydrokloridi ja pepsiini sitten missä muodossa?
Tiedän netin kautta niitä aineita olevan saatavilla ja kuulemma jopa samassa purkissa (?), mutta ovatko ne siinä muodossa, että niitä voi maistaa (vai jonkun umpikapselin sisällä?)Periaatteessa betaiinihydrokloridi on kilotavaraa. Ulkonäöltään se muistuttaa tavallista hienoa sokeria. Parasta se olisikin irtotavarana, jolloin sen maun voi testata. Jos se on pöljien reklementtien takia pantu myyntipakkaukseen ja esim. kapselin sisään, kapselin voi hajottaa ja käyttää ainetta irtoaineen tapaan. Hampaita suojattava, suu huuhdottava.
Pepsiinissä sama juttu. Irtotavarana parasta. Ulkonäöltään se muistuttaa valkoista hienoa vehnäjauhoa. Turvallisinta nauttia suolahapon kera vedessä, jolloin varjeltava hampaita. Pepsiinin mausta ei sen tarve selviä, se on miedon makuinen. Tarve selvitettävä esim. ilmavaivojen hajun, mätä kananmuna, mukaan.
Jos ei irtotavarana saa, tabletit ja kapselit ovat toki kelvollisia.
Vuosikymmenien kokemuksella voin sanoa, että näiden avulla huonostakin ruoansulatuksesta kärsivä voi pysyä terveenä, terveempänä kuin lajitoverinsa.- ????
certo kirjoitti:
Periaatteessa betaiinihydrokloridi on kilotavaraa. Ulkonäöltään se muistuttaa tavallista hienoa sokeria. Parasta se olisikin irtotavarana, jolloin sen maun voi testata. Jos se on pöljien reklementtien takia pantu myyntipakkaukseen ja esim. kapselin sisään, kapselin voi hajottaa ja käyttää ainetta irtoaineen tapaan. Hampaita suojattava, suu huuhdottava.
Pepsiinissä sama juttu. Irtotavarana parasta. Ulkonäöltään se muistuttaa valkoista hienoa vehnäjauhoa. Turvallisinta nauttia suolahapon kera vedessä, jolloin varjeltava hampaita. Pepsiinin mausta ei sen tarve selviä, se on miedon makuinen. Tarve selvitettävä esim. ilmavaivojen hajun, mätä kananmuna, mukaan.
Jos ei irtotavarana saa, tabletit ja kapselit ovat toki kelvollisia.
Vuosikymmenien kokemuksella voin sanoa, että näiden avulla huonostakin ruoansulatuksesta kärsivä voi pysyä terveenä, terveempänä kuin lajitoverinsa.Tuosta mädästä kananmunanhajusta tulikin mieleen, että muutaman kerran, kun vatsa on ollut kipeänä on tullut tuon hajuisia röyhtäisyjä, mutta hyvin hyvin harvoin. Menneet ohitse ruokavaliolla ja maitohappobakteereilla.
Edellistä kertaa en enää edes muista, taitaa olla useampi vuosi.
Nämä nykyiset vatsavaivat tuntuvat olevan hieman eri sorttia.
Solgarilla näyttää tosiaan olevan myynnissä noita aineita yhdistelmäpillerinä, mutta jos tuosta pepsiinistä nyt ei olisikaan puutosta, niin mitä mahdollisesti tapahtuu, jos sitä alkaa käyttämään?
Asun sitäpaitsi itse täysin korvessa, kaukana kaupungeista (etenkin suur-sellaisista), joten täältä en kyllä pääse niin vain minnekään, (kun ei ole autoa) suuriin apteekkeihin kyselemään noita aineita. Niinpä niin, että eipä ole kaikille niin kovin yksinkertaista.
Netin kautta on pakko ostaa, jos ostaa.
Sieltä löysin ainoastaan yhdeltä jälleenmyyjältä tuota ainetta. Suoraan Solgarin sivuilta en tuota löytänyt.
Lootuksella tuota betaiinia on joskus ollut, mutta eipä näköjään ole enää, sivujen päivityksen jälkeen.
Harmi, siellä kun näyttää muuten olevan halvimpaan hintaan kaikki.
Vähän kyllä mietityttää tuokin, ostaa "sikaa säkissä", kun rahat on muutenkin tosi vähissä (100 eurolla täytyis selvitä taas seuraava kuukausi...), jos tuo ei sitten sattumalta sovikaan, menee lähes 17 € (kamalat postikulut, itse tuote alle 10 euron) kankkulan kaivoon. Silläkin ostais jo perheelle ruokaa. :/ ???? kirjoitti:
Tuosta mädästä kananmunanhajusta tulikin mieleen, että muutaman kerran, kun vatsa on ollut kipeänä on tullut tuon hajuisia röyhtäisyjä, mutta hyvin hyvin harvoin. Menneet ohitse ruokavaliolla ja maitohappobakteereilla.
Edellistä kertaa en enää edes muista, taitaa olla useampi vuosi.
Nämä nykyiset vatsavaivat tuntuvat olevan hieman eri sorttia.
Solgarilla näyttää tosiaan olevan myynnissä noita aineita yhdistelmäpillerinä, mutta jos tuosta pepsiinistä nyt ei olisikaan puutosta, niin mitä mahdollisesti tapahtuu, jos sitä alkaa käyttämään?
Asun sitäpaitsi itse täysin korvessa, kaukana kaupungeista (etenkin suur-sellaisista), joten täältä en kyllä pääse niin vain minnekään, (kun ei ole autoa) suuriin apteekkeihin kyselemään noita aineita. Niinpä niin, että eipä ole kaikille niin kovin yksinkertaista.
Netin kautta on pakko ostaa, jos ostaa.
Sieltä löysin ainoastaan yhdeltä jälleenmyyjältä tuota ainetta. Suoraan Solgarin sivuilta en tuota löytänyt.
Lootuksella tuota betaiinia on joskus ollut, mutta eipä näköjään ole enää, sivujen päivityksen jälkeen.
Harmi, siellä kun näyttää muuten olevan halvimpaan hintaan kaikki.
Vähän kyllä mietityttää tuokin, ostaa "sikaa säkissä", kun rahat on muutenkin tosi vähissä (100 eurolla täytyis selvitä taas seuraava kuukausi...), jos tuo ei sitten sattumalta sovikaan, menee lähes 17 € (kamalat postikulut, itse tuote alle 10 euron) kankkulan kaivoon. Silläkin ostais jo perheelle ruokaa. :/Kun asut korvessa, käännä se eduksesi, koska voit käyttää luonnonlähteitä, joita saatat löytää ilman autoakin. Kun vielä pidättäydyt ruoan sallituista lisäaineista, sinulla pyyhkii paremmin.
Hyviä lähteitä joko sisältäen betaiinihappoa tai raaka-ainetta sen omaan tuotantoon ovat mm. karpalot, puolukat, punaiset herukat, karviaismarjat, pihlajanmarjat, vadelmat, katajanmarjat ja kirnupiimä.
Suolahapon muodostusta auttavat mm. puolukat ja välillisesti karpalot, nokkonen, ja yleensä kasvin vihreät osat, persilja, salaatti, mausteyrtit ja vehnänleseet
Oman pepsiinin muodostusta auttavat mm. mustaseljamenu ja variksenmarja 1 rkl, kukkakaali, tomaatti, vehnän leseet, vihreät karviaiset, vehnänidut, brokkoli
Jos käytät Solgarin yhdistelmätabletteja, niin minusta niiden pepsiinimäärä on niin pieni, että aina sinusta sen verran puutetta löytyy, ettei sekään mene hukkaan, eikä siitä haittaa ole.
Betaiinihydrokloridin mahdollinen liikamäärä poistuu rakon kautta ja pitää sen samalla puhtaana. Suolahapon liikamäärä poistuu suolen kautta ja pitää sen puhtaana. Suolahappo on yksi parhaista ja halvimmista yleislääkkestä ja nykyään niin tarpeen niin monelle. Siksi se kai on monesta apteekeista poistettukin. Kun sitä vastoin ne myyvät ihmisille happosalpaajia yms., niin ne ovat suorastaan apteekkien sisäänheittäjiä. Niiden käyttö saa apteekkien oven klonksamaan tiheämmin ja kassat kilahtamaan. Sen varmaan voisi havaita Kelan käyttäjätilastoista. Meidän rahaahan tuo Kela kirnuaa lääketehtaiden taskuun.- ????
certo kirjoitti:
Kun asut korvessa, käännä se eduksesi, koska voit käyttää luonnonlähteitä, joita saatat löytää ilman autoakin. Kun vielä pidättäydyt ruoan sallituista lisäaineista, sinulla pyyhkii paremmin.
Hyviä lähteitä joko sisältäen betaiinihappoa tai raaka-ainetta sen omaan tuotantoon ovat mm. karpalot, puolukat, punaiset herukat, karviaismarjat, pihlajanmarjat, vadelmat, katajanmarjat ja kirnupiimä.
Suolahapon muodostusta auttavat mm. puolukat ja välillisesti karpalot, nokkonen, ja yleensä kasvin vihreät osat, persilja, salaatti, mausteyrtit ja vehnänleseet
Oman pepsiinin muodostusta auttavat mm. mustaseljamenu ja variksenmarja 1 rkl, kukkakaali, tomaatti, vehnän leseet, vihreät karviaiset, vehnänidut, brokkoli
Jos käytät Solgarin yhdistelmätabletteja, niin minusta niiden pepsiinimäärä on niin pieni, että aina sinusta sen verran puutetta löytyy, ettei sekään mene hukkaan, eikä siitä haittaa ole.
Betaiinihydrokloridin mahdollinen liikamäärä poistuu rakon kautta ja pitää sen samalla puhtaana. Suolahapon liikamäärä poistuu suolen kautta ja pitää sen puhtaana. Suolahappo on yksi parhaista ja halvimmista yleislääkkestä ja nykyään niin tarpeen niin monelle. Siksi se kai on monesta apteekeista poistettukin. Kun sitä vastoin ne myyvät ihmisille happosalpaajia yms., niin ne ovat suorastaan apteekkien sisäänheittäjiä. Niiden käyttö saa apteekkien oven klonksamaan tiheämmin ja kassat kilahtamaan. Sen varmaan voisi havaita Kelan käyttäjätilastoista. Meidän rahaahan tuo Kela kirnuaa lääketehtaiden taskuun.No, onneksi puolukka-aika on nyt taas ajankohtainen. Täytyy pian lähteä taas metsään.
Karpaloakin täältä kyllä löytyy (mutta sitä en kovin hyvin saa syötyä)ja variksenmarjaakin näytti olevan tuolla suolla.
Katajanmarjaakin löytyy paljon, niitä en ole vaan osannut käyttää.
Puolukkaa ja karviaisia (& mustaherukkaa) tekee kyllä usein mieli syödä, mutta punaherukka aiheuttaa vatsanväänteitä kaikissa muodoissa, joskus tosin puolukkakin, mutta sitä pystyn syömään paremmin kuin tuota herukkaa ihan sellaisenaankin.
Tomaatti tuntuu usein närästävän. ???? kirjoitti:
No, onneksi puolukka-aika on nyt taas ajankohtainen. Täytyy pian lähteä taas metsään.
Karpaloakin täältä kyllä löytyy (mutta sitä en kovin hyvin saa syötyä)ja variksenmarjaakin näytti olevan tuolla suolla.
Katajanmarjaakin löytyy paljon, niitä en ole vaan osannut käyttää.
Puolukkaa ja karviaisia (& mustaherukkaa) tekee kyllä usein mieli syödä, mutta punaherukka aiheuttaa vatsanväänteitä kaikissa muodoissa, joskus tosin puolukkakin, mutta sitä pystyn syömään paremmin kuin tuota herukkaa ihan sellaisenaankin.
Tomaatti tuntuu usein närästävän.En nyt paneudu enempää sulatuksiisi, kerron vain omia kokemuksiani, jotka mahdollisesti voi liittää omiisi. Itse olen pari kertaa saanut torilta ostetuista koulumaatalouden mukaan kasvatetuista punaherukoista ikäviä myrkytysoireita, luomuisista en mitään. Torimansikoista olen saanut sitkeän yskän, biodynaamisista ja luomuisista en mitään. Koulumaatalouden tuotteet ovat sellaisia, ettei niistä osaa sanoa, onko niistä enemmän hyötyä vai haittaa, sen takia minä en suosittele niitä kenellekään eikä minulla ole suuria vaikeuksia kulkea niitä tarjoavien ohi. Jos niitä joskus joudun syömään, niin olen lakannut ihmettelemästä, jos syömisen jälkeen koulumaatalous perässäni kuuluu. Jos jotain lajiketta suosittelen, tarkoitan sillä aina myrkyttämätöntä.
- ????
certo kirjoitti:
En nyt paneudu enempää sulatuksiisi, kerron vain omia kokemuksiani, jotka mahdollisesti voi liittää omiisi. Itse olen pari kertaa saanut torilta ostetuista koulumaatalouden mukaan kasvatetuista punaherukoista ikäviä myrkytysoireita, luomuisista en mitään. Torimansikoista olen saanut sitkeän yskän, biodynaamisista ja luomuisista en mitään. Koulumaatalouden tuotteet ovat sellaisia, ettei niistä osaa sanoa, onko niistä enemmän hyötyä vai haittaa, sen takia minä en suosittele niitä kenellekään eikä minulla ole suuria vaikeuksia kulkea niitä tarjoavien ohi. Jos niitä joskus joudun syömään, niin olen lakannut ihmettelemästä, jos syömisen jälkeen koulumaatalous perässäni kuuluu. Jos jotain lajiketta suosittelen, tarkoitan sillä aina myrkyttämätöntä.
Nämä meidän pensaat ovat taatusti luomua. Eivät ole lannoitteita ym. nähneetkään (paitsi maatunutta hevosenlantaa joskus harvoin, kun sitä on omasta takaa).
Puutarhakin niitetään viikatteella (ja hevosvoimin alkukesästä).
Puutarhan hoito on meillä tosiaan ehkä hieman liiankin "luomuasteella", vähän sellaista villiä meininkiä, kun ei ole aikaa ja voimia kokoajan paikkoja sliipata.
Aika paljon samalla tyylillä kasvatettiin lapsuuteni marjat ym. sukulaisten luona maalla.
Niin, että eipä ole tullut juurikaan ostettua torilta marjoja, muuta kuin mansikoita silloin tällöin. Mansikkamaata ei ole saatu vieläkään aikaiseksi, vaikka ollaan tässä jo 13 v asuttu.
Tontti on aika kallioista ja kuivaa, eikä tässä ole kovin helppoa ollut pitää kasvimaata, olemme tulleet huomaamaan.
Punaiset viinimarjat vaan on yleensäkin niin happamia, että sylki jo nousee, kun näenkin niitä. Yhden-pari pystyn tuoreeltaan syömään ja nekin hirveän puistatuksen kanssa.
Karpaloiden kanssa vähän sama juttu, mutta ehkä astetta paremmin ne kuitenkin menevät. Puolukatkin vähän väännyttää naamaa, mutta ne ovat jo ehkä aika lähellä mustaherukoita. Vihreät karviaiset on näitä helpompia, mutta ilman kuoria. Kuoria en pysty kertakaikkiaan syömään. - saga-elena
certo kirjoitti:
Ei toki tarkoitukseni ollut säikytellä ja manata, mutta kuitenkin puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Kirjoitus oli hieman pitkä, mutta hyvin tiivis. Siinä oli kartta ja kompassi, miten suunnistaa nykyisessä ruoansulatuksen viidakossa oman terveytensä säilyttäen. Ja toimiihan se, koska sinäkin oirekuvausten perusteella kykenit jo löytämään tarkempaan miettimiseen oikeita syitä vaivoihisi. Ratkaisu täytyy löytää itse, koska vain itse tietää omat ruokailutottumuksensa, omat oireensa ja heikkoutensa tai ainakin ne täytyy opetella tuntemaan.
Vatsasi limakalvo voi huonosti juuri siitä syystä, että syömäsi on liian monta kertaa sulamisen sijasta mädäntynyt, käynyt ja härskiintynyt. Nuo syntyvät kaasut syövyttävät betoniputketkin, miksi ei sitten suolta. Tähystyksellä siitä ei selviä tehtiin sitä ylä- tai alakautta. Suolikin pysyy kunnossa, kun sulattaa ruokansa.CERTO!
suurkiitos viisaista sanoistasi! Taisi löytyä apu tähän tuskalliseen kutinaan,joka johtuu sappihappojen kertymisestä iholle. Minulla siis maksatiehyt tukossa, jolloin sapihappo ei pääse sen kautta poistumaan. Syy taitaakin olla suolahapon ja pepsiinin puutteessa. Onhan minulla ollut ruuansulatusvaivoja parikymmentä vuotta, esim. tuoretuotteet eivät lainkaan imeydy, vaan aiheuttavat valtaisan turvotuksen vatsan alueelle ja limaisen ripulin useammaksi päiväksi. Olisipa hienoa keskustella kanssasi livenä, kuulostat tosi viisaalta.
Kerro myös se, miten voisi estää raskauden aikaisen sappihappojen nousun, onko siihen sama syy eli maksatiehyt turvoksissa? saga-elena kirjoitti:
CERTO!
suurkiitos viisaista sanoistasi! Taisi löytyä apu tähän tuskalliseen kutinaan,joka johtuu sappihappojen kertymisestä iholle. Minulla siis maksatiehyt tukossa, jolloin sapihappo ei pääse sen kautta poistumaan. Syy taitaakin olla suolahapon ja pepsiinin puutteessa. Onhan minulla ollut ruuansulatusvaivoja parikymmentä vuotta, esim. tuoretuotteet eivät lainkaan imeydy, vaan aiheuttavat valtaisan turvotuksen vatsan alueelle ja limaisen ripulin useammaksi päiväksi. Olisipa hienoa keskustella kanssasi livenä, kuulostat tosi viisaalta.
Kerro myös se, miten voisi estää raskauden aikaisen sappihappojen nousun, onko siihen sama syy eli maksatiehyt turvoksissa?Kutinasi syy saattaa olla sulamaton rikki. Sitä muodostuu ja kertyy elimistöön, kun on suolahapon ja pepsiinin puutetta. Pepsiinin puutteen yksi oireista on ripuli, silloin eivät rikkipitoiset valkuaisaineet sula, ruumis reagoi terveesti pyrkimällä poistamaan mahasta sen, mitä ei kykene sulattamaan. Jos sinulla on vielä happamia röyhtäyksiä, nekin viittaavat samaan valkuaisaineiden sulamattomuuteen. Syynä pepsiinin puute, jonka yhtenä syynä taas kivimuodosteet tai puuroutumat reitillä maksasta sappitiehyeen kautta mahaan. Karta hedelmäsokeria ja rikkipitoisia ruoka-aineita. Pyri löytämään jostain itsellesi mainittuja sulattavia aineita. Palstan puitteissa ei voi juuri enempää neuvoa. Raskauden aikana olisi perin tärkeää sulattaa kunnolla ruokansa, sillä tuo kasvava tulokas on niin riippuva äidin ruoan laadusta ja sulatuksesta. Jos haluat sähköistä materiaalia, ilmoita sähköpostiosoitteesi certolle, [email protected].
- saga-elena
certo kirjoitti:
Kutinasi syy saattaa olla sulamaton rikki. Sitä muodostuu ja kertyy elimistöön, kun on suolahapon ja pepsiinin puutetta. Pepsiinin puutteen yksi oireista on ripuli, silloin eivät rikkipitoiset valkuaisaineet sula, ruumis reagoi terveesti pyrkimällä poistamaan mahasta sen, mitä ei kykene sulattamaan. Jos sinulla on vielä happamia röyhtäyksiä, nekin viittaavat samaan valkuaisaineiden sulamattomuuteen. Syynä pepsiinin puute, jonka yhtenä syynä taas kivimuodosteet tai puuroutumat reitillä maksasta sappitiehyeen kautta mahaan. Karta hedelmäsokeria ja rikkipitoisia ruoka-aineita. Pyri löytämään jostain itsellesi mainittuja sulattavia aineita. Palstan puitteissa ei voi juuri enempää neuvoa. Raskauden aikana olisi perin tärkeää sulattaa kunnolla ruokansa, sillä tuo kasvava tulokas on niin riippuva äidin ruoan laadusta ja sulatuksesta. Jos haluat sähköistä materiaalia, ilmoita sähköpostiosoitteesi certolle, [email protected].
Hei !
Kiitos vastauksestasi. Kyllä kiitos materiaalia! saga-elena kirjoitti:
Hei !
Kiitos vastauksestasi. Kyllä kiitos materiaalia!Saat langalla postia, jos kirjoitat certon sähköpostiosoitteeseen oman osoitteesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3178153Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne996389Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743683- 722569
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402470- 452313
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222186- 1032026
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962024- 481595