Mitä teen poikasille?

vuti

Minulla on akvaario 120 l ja siellä 3 miljoonakalaa, 5 platya (3u ja 2n) ja 4 albiinomonnista.
Nyt sinne on tullut myös pieniä poikasia, jihuu! :) Ilmeisesti miljoonakala teki poikaset. Mitä minun pitäisi nyt tehdä? En viitsisi ostaa mitään poikasallasta tai mikä nyt onkaan. Voiko kalat olla ja kasvaa akvaariossa tai voisinko tehdä jonkun altaan itse, missä poikaset voisivat kasvaa tarpeeksi isoiksi tai jonkun itsetehdyn verkon laittaa akvaarioon poikasten suojaksi?
Tahtoisin säilyttää poikaset hengissä koska noita kaloja on nyt vielä niin vähän..

10

2769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

      Se kelluva poikasallas on tosi kätevä, eikä maksa kun vajaat 5 euroa.

      • viestin aloittaja

        Asun kaukana lemmikkieläinliikkeistä.
        Joten olisiko jotain keinoa, miten itse voisi tehdä?
        Tarvitseeko poikaset laittaa omaan altaaseensa?


      • evvi
        viestin aloittaja kirjoitti:

        Asun kaukana lemmikkieläinliikkeistä.
        Joten olisiko jotain keinoa, miten itse voisi tehdä?
        Tarvitseeko poikaset laittaa omaan altaaseensa?

        On myös mahdollista ostaa poikasallas netin välityksellä. Esim osoite:
        http://www.kalajuttu.fi/index.php

        tai

        http://akvaarioon.fi/

        - - vai onko postiinkin liian pitkä matka? =/

        Kuitenkin, poikasallas on parhain vaihtoehto jos haluat poikaset elossa säilyttää.
        Mutta niillä on myös pieni mahdollisuus säilyä elossa jos akvaariossasi on paljon 'tiheää' kasvustoa piilopaikoiksi.


      • viestin aloittaja
        evvi kirjoitti:

        On myös mahdollista ostaa poikasallas netin välityksellä. Esim osoite:
        http://www.kalajuttu.fi/index.php

        tai

        http://akvaarioon.fi/

        - - vai onko postiinkin liian pitkä matka? =/

        Kuitenkin, poikasallas on parhain vaihtoehto jos haluat poikaset elossa säilyttää.
        Mutta niillä on myös pieni mahdollisuus säilyä elossa jos akvaariossasi on paljon 'tiheää' kasvustoa piilopaikoiksi.

        Kiitos tiedoista!
        En taida kuitenkaan ostaa tuolta netistä..
        Ostan sitten joskus kun käyn kaupungissa. Jospa noita poikasia tulisi nyt useasti ku on noin helposti hedelmöittyviä lajeja mulla =)


    • fish KING

      Nyt kun vain ruokit poikasia sopivalla ruoalla ja tarkkailet ettei niitä aleta kiusaamaan niin kyllä sun miljoonakalan pennut taatusti tulevat selviämään, ainakin osa, täysmittaisiksi asti.
      Turhaa hötkyilyä tollaset poikas altaat kun kyseessä on erittäin tehokkaasti sikiäviä lajeja joita sulla siellä akvassasi on, onnea ja menestystä vaan poikas kasvattajan uralla!

    • fish KING

      Ite tein joskus sellaisen verkko systeemin jolla jaoin akvan poikaset toiseen päätyyn akvaa ja ne sai olla siellä rauhassa ahnailta suilta. Hanki vaikka Tiimarista sellaista erittäin pieni silmäistä askarteluverkkoa josta leikkaat vaan sopivan palan akvaasi, siinä sulle poikas allas, hehe.

      • viestin aloittaja

        Kiitos neuvoista ja kannustuksesta!
        On kyllä kivaa alkaa kalojen kasvattajaksi -toivottavasti vaan onnistun siinä kun minulla on 'hieman huonoja' kokemuksia akvaarioharrastuksesta..
        Mikäs sitten on poikasille sopivaa ruokaa?
        Ja mitä jos toiset alkavat niitä kiusaamaan?
        Millä kiinnitit verkon akvaarion seiniin? Ei täällä ole Tiimariakaan, mutta eiköhän verkkoa jostakin löydy ;)
        Kiitos, kiitos :)


      • fish KING
        viestin aloittaja kirjoitti:

        Kiitos neuvoista ja kannustuksesta!
        On kyllä kivaa alkaa kalojen kasvattajaksi -toivottavasti vaan onnistun siinä kun minulla on 'hieman huonoja' kokemuksia akvaarioharrastuksesta..
        Mikäs sitten on poikasille sopivaa ruokaa?
        Ja mitä jos toiset alkavat niitä kiusaamaan?
        Millä kiinnitit verkon akvaarion seiniin? Ei täällä ole Tiimariakaan, mutta eiköhän verkkoa jostakin löydy ;)
        Kiitos, kiitos :)

        POIKASILLE KELPAA HYVIN;
        - pakaste artemia
        - hienoksi rusennettu aikuisruoka
        - poikasruoka
        elikkäs käytännössä hankit noita pakaste artemioita ja kokeilet niillä ja hienonnat sormilla perushiutaletta ihan hienoksi, kyllä ne pennut saa sieltä akvasta kaikkee pikkuöttiäistäkin kiinni mitä ei silmällä edes näekkään.

        Tee verkosta hieman suurempi miteoltaan mitä akvaarion sisä mitat on niin saat sen sopivasti puristuksiin akvaarion lasien väliin, jos reunat tuntuvat teräviltä kannattaa niihin vetästä vaikka rätinsuikale suojaksi, eikun askartelemaan.........


    • Albiinomonni

      Oon just miettimässä omia ongelmiani kun äsken huomasin että albiino on kutenu koko akvan täyteen😅

    • Anonyymi

      Mä teen niin että, otan muovikipon ja pistän pari reikää siihen esim saksen kärjellä, että vesi kiertää. Poikaset kuppii ja teipillä reunaan kii. On poikaset kasvanu terveiks ja aikuisiks saakka!:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe