valkoinen saksanpaimenkoira

rokki

koirahan on värivirheellinen eikä kasvattajat paljoa mainostele, jos heille sattuisi valkoinen saksanpaimenkoira syntymään...mistäpä siis sellaisen saisi? siis esim. sellaisen jota ollaan värivirheen takia lopettamassa tai yritetään kaupata valkoisena paimenkoirana. eikä taas mitään pillastuneita vastauksia, kiitos. olisi myös mukava tietää, jos jollakin kyseinen koira sattuisi olemaan.

17

4560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku

      Olen jostain lukenut, että valkoinen paimenkoira on nykyään oma rotunsa. Täällä meilläpäin niitä on ainakin aina välillä myynnissä.

    • huutonaurua

      Kennelliiton jalostustietojärjestelmän mukaan valkoisiksi rekisteröityjä saksanpaimenkoiria on syntynyt Suomessa vaivaiset 6 kappaletta, eli vaikka osa kasvattajista lopettaisikin valkoiset pennut, niin valkoiset saksanpaimenkoirat ovat tosiasiassa silti erittäin harvinaisia. Viimeisen kymmenen vuoden aikana ei ole rekisteröity yhtään. Todennäköisyys löytää valkoinen pentu lienee niin pieni, että etsintä on turhaa.

      Valkoinenpaimenkoira (http://valkoinenpaimenkoira.info/ ) taas on oma rotunsa, suosittelen sellaista, jos se valkoinen väri on koirassa pääasia. Tosin kyseinen rotu lienee keskimäärin luonneominaisuuksiltaan onneton jopa näyttelylinjaiseen saksanpaimenkoiraan verrattuna.

    • Nimetön

      saksanpaimenkoirasta on kehitetty oma rotu, valkoinenpaimenkoira, löytyy esim.googlen kautta.Itsellä on sakemanneja (ns.normivärinen ja musta) ja haaveilen jonain päivänä ottavani valkkarin, kannattaa liittyä jäsenex valkoisetpaimenkoirat ry:hyn, saat valkkariviestin 4 x vuodessa. Kelt.pörssisssä jatkuvasti valkkareita myynnissä, hinta n. 1000 e.
      Ainakin Reikon kennelissä porissa on syntynyt monia valkoisia saksanpaimenkoiria, hinnoista en tiedä, joskus vaan kattelin uutisten kevennyjutskaa ja siinähän se taapersi ekaa jälkeensä, valkonen sakemanni. Mut toivon et päädyt siihen et otat valkkarista selvää rotuyhdistyxen kautta, jospa saisit sellasen ennen kun minä =) .Syxyiset terkut sulle!

      • ...

        valkoinen paimenkoira on tietty kakkosvaihtoehto, jos en sakemannia onnistu mistään löytämään :) itsellä myös musta sakemanni haaveissa, niitä onneksi löytyykin. hyvää syksyä myös sinulle ja koirillesi!! :)


    • ---------

      Paras tapa saada valkoinen saksanpaimenkoira (EI valkoinenpaimenkoira)on hankkia sellainen jenkeistä. Jenkeissä kasvatetaan niin valkoisia saksanpaimenkoiria (joiden taustoilla usein mm. harmaita sakemanneja) kuin valkoisiapaimenkoiria (jotka perustuvat valkoisiin linjoihin, eikä niissä käytetä sakemannia).

      Jenkeissä myös valkkarit rekisteröidään valkoisiksi sakemanneiksi, koska siellä ei valkoistapaimenkoiraa hyväksytä omana rotunaan.

      Mitä itse valkoiseenpaimenkoiraan tulee, niin kyseessä on kyllä sellainen löysä ja koulutuksessa passiivisuuteen taipuvainen, hermorakenneongelmainen sohvaperuna, että jos sakemannin luonne koulutettavuuden ym. suhteen miellyttää, niin valkkari tuskin on mikään järkevä vaihtoehto.

    • Valkonen saksanpaimenkoira

      Heips,
      Minulla on ihana 10 viikkoinen Spk uros, aivan vitivalkoinen, anturat mustat, silmät tummat ja kirsu tietysti musta pompannappi.
      Pojasta tulee isokokoinen mikäli tassujen koosta mitään voi päätellä.
      On helposti oppivainen, istuu ja menee paikalleen pyynnöstäni sekä tietysti maahan.
      Kulkee hihnassa kauniisti aivan kuin ei olisi muuta tehnytkään, kulkee myös itsekseen metsässä irti ja tulee heti luokseni kun pyydän.
      Ei hauku eikä rähise muille koirille, en ole vielä päästänyt kovin lähelle,
      On kovasti kiinnostunut kissoista joita mulla on 2 tosin kissoista toinen pitää etäisyyttä siihen.
      Pentu antaa hoitaa itseänsä, pesuun joutuu vähän turhankin usein, valkoinen väri on siitä paha juttu että lika näkyy heti.
      Pentu syö hienosti, sillä on hyvä ruokahalu, syötän Royal Caninin spk junioria ja omatekoista sörsseliä jossa on riisiä, lihaa, kanaa ja öljyä.
      Koira on ollut lähes sisäsiisti, kahdet pissat on tullut lattialle vieraan hoidossa ja 1 kakka.
      Muuten tekee ulos, pyytää ulos jos en itse huomaa lähteä sitä viemään.

      On tällä meidän pennulla yksi vikakin.
      Se tykkää ottaa kaiken ja koko ajan hampaisiinsa,näykkii vaatteita ja käsivarsia.
      Se on ihan vaan leikkiä mutta siitä on tulossa iso ja ei ole kivaa kun koira roikkuu lahkeessa tai käsivaressa, eli tuo puremisjuttu pitäis saada koulutettua pois.
      En sitten tiedä onko tällainen pureminen/ näykkiminen ihan normaalia saksanpaimenkoiran pennuilla.

      Pennun molemmat vanhemmat ovat rekisteröityjä saksanpaimenkoiria, uros hyvin tumma, musta ruskein merkein. ja emo aivan normaalinvärinen. Emolla on puolipitkä turkki.

      Koira on siis saksanpaimenkoira, värivirheellinen mutta minusta valkoinen on kaunis ellei kauniimpikin kuin norm. väri.
      En usko , että koira kuitenkaan värinsä vuoksi mitenkään muuten poikkeaisi saksanpaimenkoiran normaalista luonteesta.
      Mulla kävi tuuri.

      • kiitos vastauksista

        mistä oikein koirasi löysit? kiitos myös kaikille asiallisista vastauksista!! :)
        mieluummin haluaisin kuitenkin valkoisen sakemannin kuin valkoisenpaimenkoiran, mutta vaihtoehdot ovat tosiaan vähissä..eikä tarkoituksena ole alkaa valkoista sakemannia eteenpäin jalostamaan, olen vain ihastunut valkoiseen väriin ja tähän tiettyyn rotuun. koirantäyteistä syksyä kaikille!!


      • minulla on
        kiitos vastauksista kirjoitti:

        mistä oikein koirasi löysit? kiitos myös kaikille asiallisista vastauksista!! :)
        mieluummin haluaisin kuitenkin valkoisen sakemannin kuin valkoisenpaimenkoiran, mutta vaihtoehdot ovat tosiaan vähissä..eikä tarkoituksena ole alkaa valkoista sakemannia eteenpäin jalostamaan, olen vain ihastunut valkoiseen väriin ja tähän tiettyyn rotuun. koirantäyteistä syksyä kaikille!!

        Se myynti-ilmoitus oli tällä palstalla, ei edes Suomi 24:n torilla, nyttemmin poistettu.

        Kasvattajat olivat todella mukavia kertoivat päivittäin pennun voinnista ja kommelluksista ja pitivät minut ajan tasalla ja vielä nytkin yhteys pelaa.

        Ostin Pennun Keskisuomesta itse asun vantaalla.

        Koira ei ole rekisteröity eij - ei jalostukseen rekisteriin. sitä ei ole rekisteröity ollenkaan.
        Eivät katsoneet aiheelliseksi rekisteröidä koska valkoisten paimenkoirien rotuun-otto on lopetettu tänä vuonna ja Periaatteessa rotu on " Kuollut" alkaa varmaan tulemaan aika sisäsiittosia koiria luulisin.
        Jenkeissä kyllä rekisteröidään valkoiset paimenkoiratkin valkoisiksi saksanpaimenkoiriksi.
        Suomessa Valkealla spk:lla ei ole jalostuksellista arvoa se on värivirhe joka ennen kuitenkin hyväksyttiin.Ne voi kyllä rekata eij rekisteriin mutta näyttelyyn sillä ei ole asiaa, kumotkoon ken tietää paremmin.

        Kuitenkin Valkoinen koira(Griff) on ymmärtäkseni sakemannisuvunkin esi-isä.
        Lainaus koirat com:ista:
        "Historiaa

        Valkoisenpaimenkoiran historia kulkee käsi kädessä saksanpaimenkoiran –rodun historian kanssa. Rodun alullepanija on Max E. Von Stephanitz (1864-1936). Kantakoira uudelle rodulle löytyi Karlsruhessa 3.4.1899, yhdessä ensimmäisistä saksalaisille koiraroduille järjestetystä koiranäyttelystä. Koira oli Hektor Linksrheim, syntynyt 1.1.1895, kasvattaja Friedrich Sparwasser. Hektorin isoisä oli valkoinen koira Greif (1878-). Vuonna 1882 Greif oli ollut näytteillä Hannoverin näyttelyssä: se oli ensimmäinen valkoinen paimenkoira, joka oli esitettävänä näyttelyssä. Hektor omisti väistyvän valkoista väriä periyttävän geenin perittynä isoisältään Greifilta, joten siitä tuli nykyisen saksanpaimenkoira –rodun esi-isä, mutta samalla myös valkoisenpaimenkoiran esi-isä. Valkoinen väri ei ole mutaatio vaan tullut perimään valkoista väriä periyttävän geenin tuloksena."

        Jotkut kovin kärkkäästi haukkuvat valkoisia sakemanneja, jos valkoinen paimenkoira on jo nyt jalostettu pilalle nämä valkoiset sakemannit ovat vielä aivan samanlaisia kuin normaalivärisetkin, valkoinen väri on vaan erotuksena.

        Valkoiset sakemannit eivät kanna mitään erityistä sairauttakaan geeneissään siten , että ne periyttäisivät sitä jotenkin enemmän kuin normaaliväriset sakemannit.


      • ....
        minulla on kirjoitti:

        Se myynti-ilmoitus oli tällä palstalla, ei edes Suomi 24:n torilla, nyttemmin poistettu.

        Kasvattajat olivat todella mukavia kertoivat päivittäin pennun voinnista ja kommelluksista ja pitivät minut ajan tasalla ja vielä nytkin yhteys pelaa.

        Ostin Pennun Keskisuomesta itse asun vantaalla.

        Koira ei ole rekisteröity eij - ei jalostukseen rekisteriin. sitä ei ole rekisteröity ollenkaan.
        Eivät katsoneet aiheelliseksi rekisteröidä koska valkoisten paimenkoirien rotuun-otto on lopetettu tänä vuonna ja Periaatteessa rotu on " Kuollut" alkaa varmaan tulemaan aika sisäsiittosia koiria luulisin.
        Jenkeissä kyllä rekisteröidään valkoiset paimenkoiratkin valkoisiksi saksanpaimenkoiriksi.
        Suomessa Valkealla spk:lla ei ole jalostuksellista arvoa se on värivirhe joka ennen kuitenkin hyväksyttiin.Ne voi kyllä rekata eij rekisteriin mutta näyttelyyn sillä ei ole asiaa, kumotkoon ken tietää paremmin.

        Kuitenkin Valkoinen koira(Griff) on ymmärtäkseni sakemannisuvunkin esi-isä.
        Lainaus koirat com:ista:
        "Historiaa

        Valkoisenpaimenkoiran historia kulkee käsi kädessä saksanpaimenkoiran –rodun historian kanssa. Rodun alullepanija on Max E. Von Stephanitz (1864-1936). Kantakoira uudelle rodulle löytyi Karlsruhessa 3.4.1899, yhdessä ensimmäisistä saksalaisille koiraroduille järjestetystä koiranäyttelystä. Koira oli Hektor Linksrheim, syntynyt 1.1.1895, kasvattaja Friedrich Sparwasser. Hektorin isoisä oli valkoinen koira Greif (1878-). Vuonna 1882 Greif oli ollut näytteillä Hannoverin näyttelyssä: se oli ensimmäinen valkoinen paimenkoira, joka oli esitettävänä näyttelyssä. Hektor omisti väistyvän valkoista väriä periyttävän geenin perittynä isoisältään Greifilta, joten siitä tuli nykyisen saksanpaimenkoira –rodun esi-isä, mutta samalla myös valkoisenpaimenkoiran esi-isä. Valkoinen väri ei ole mutaatio vaan tullut perimään valkoista väriä periyttävän geenin tuloksena."

        Jotkut kovin kärkkäästi haukkuvat valkoisia sakemanneja, jos valkoinen paimenkoira on jo nyt jalostettu pilalle nämä valkoiset sakemannit ovat vielä aivan samanlaisia kuin normaalivärisetkin, valkoinen väri on vaan erotuksena.

        Valkoiset sakemannit eivät kanna mitään erityistä sairauttakaan geeneissään siten , että ne periyttäisivät sitä jotenkin enemmän kuin normaaliväriset sakemannit.

        kiitos kun jaksoit vastailla :) kävipä tuuri kun satuit koirasi näiltä palstoilta löytämään. itse olen koirasivuilla joka päivä, alkaa olla jo epätoivoista :) olisi mukava nähdä kuva koirastasi, valkoisia sakamanneja kun ei oikein tule missään vastaan. olen muuten itsekin keski-suomesta kotoisin (nyt seinäjoella), täytyy alkaa pitää silmät auki kotipuolessa käydessä :) hyvää syksyn alkua!


      • Valkoinen Ami
        .... kirjoitti:

        kiitos kun jaksoit vastailla :) kävipä tuuri kun satuit koirasi näiltä palstoilta löytämään. itse olen koirasivuilla joka päivä, alkaa olla jo epätoivoista :) olisi mukava nähdä kuva koirastasi, valkoisia sakamanneja kun ei oikein tule missään vastaan. olen muuten itsekin keski-suomesta kotoisin (nyt seinäjoella), täytyy alkaa pitää silmät auki kotipuolessa käydessä :) hyvää syksyn alkua!

        Hei Vaan,
        Pari kuvaa täällä.


      • hupsista.

      • ...
        hupsista. kirjoitti:

        http://valkeeami.vuodatus.net/

        jos laitat jossakin vaiheessa lisää kuvia noille sivuille, niin pitää aina käydä välillä kattomassa..näkee koirulin sitten isompanakin. kiitos linkistä :)


    • gumma hebbu

      On. Olisiko syynä se, ettei keskustelussa alettu vittuilemaan toisille, teinit eivät ymmärtäneet sitä, niin pysyivät poissa?
      Ei ollut tarpeeksi palstan näköinen.

      • gumma hebbu

        Kone alkoi vittuilemaan kun ei palstalla sitä tehyt. Sori tämän saitin lukijat.


    • myynnissä.
      • huuhaata!!!!

        Nuo koirat ovat sekarotuisia. Miksi kukaan haluaisi ostaa 500 eurolla sekarotuisen ja tukea ihan älytöntä tehtailua? Tämän tehtailutoiminnan takana on todennäköisesti eräs tietty taho, joka pennuttaa mitä tahansa, mikä tiineeksi tulee.

        Kyllä tosiaan kannattaa joo.


    • Anonyymi

      Olkoon vaan kun löytyy niin ilmoita minulle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2555
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1917
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 76
      1484
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      112
      1397
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe