Sain hienon idean ostaa ensi vuonna äidilleni kompostin syntymäpäivä lahjaksi. Hän kun on sitä jo kauan haikaillut, mutta ei ole raaskinut ostaa kun niin kalliita.
No heti ensimmäisenä ryntäsin nettiin etsimään tietoa lämpökompostoreista. Itse kun asun kaupungissa eikä tällaista asiaa ole koskaan tullut ajatelleeksikaan, niin oma tieto on miinuksen puolella. Lueskelin täälläkin keskusteluita, mutta haluaisin vielä varmistaa mitä olette mieltä. Pahoittelen jos teistä tuntuu että samoja asioita kysellään miljoonaan kertaan.
Komposti tarve olisi ympärivuotiseen käyttöön, kolme henkinen perhe josta kompostoitavaksi kotitalousjäte ja lisäksi kevät-kesä-syksy aikaan paljon puutarhajätettä.
Niin olin tuossa jo kallistumassa L&T:n Lahti kompostorin puoleen, mutta kävin lukemassa että olisi vain kotitalousjätteelle?
Onko totta, että kaikki lämpökompostorit jäätyvät talvella?
Olisi kiva tietää myös noin-hintoja, kun niitä vähemmän miltään sivuilta löytyy.
Muheva vai Lahti vai joku muu?
2
1325
Vastaukset
- mutta osta
esim. Biolanin pikakompostori kotitalous jätteille ja joku iso puutarhajätteille.Tosin mitkään suuretkaan eivät riitä puutarhapuolen jätteille, koska sitä tulee tosi paljon, jos on lehtipuita ja kasvimaa.Meillä omakotialueella, vaikka on postimerkin kokoinen tontti, tulee niin paljon syksyisin lehtijätettä, että on pakko viedä osa kaatopaikalle.Kolme kompostoriakaan ei riitä.
Sehän se ongelma on, jos on kova pakkastalvi,tahtovat jäätyä.
Puutarhakompostorit maksavat muutamia kymppejä ja pikakompostorit jopa yli 400€, jos oikein muistan.- PITKÄIKÄISIÄ
ÄLÄ TUIJOTA HINTAA. KOMPOSTI KESTÄÄ.
MINULLA ON OLLUT SAMA KOMPOSTI JO 15 VUOTTA.
HANKIN ISON 600L KOMPOSTIN. SIINÄ ON OHUT SUOJAUS, SE EI KUITENKAAN RIITÄ JA KOMPOSTINI JÄÄTYY TALVELLA. EIPÄ HÄTÄÄ. SE SULAA KYLLÄ. KUN SE ON TARPEEKSI ISO NIIN TALVELLA SE TAHTOO TÄYTTYÄ MUTTA KESÄÄLLÄ KUN SE TAAS ALKAA LÄMMETÄ HUMAHTAA MÄÄRÄ NOPEASTI ALASPÄIN. KESÄLLÄ PARASTA ON RUOHOSILPPU.
TYHJENNÄN KOMPOSTIN SYKSYLLÄ. TEEN SIITÄ KASAN JA PEITTELEN SEN LEHDILLÄ JA MUULLA KATTEEKSI SOPIVALLA. PISTÄN SEN KEVÄÄLLÄ KATEPENKKIIN, ALLE RISUJÄTÖS, KOMPOSTI,LEHTIKERROS , MULTA. TÄMÄ PENKKI SÄILYY ELINVOIMAISENA USEITA VUOSIA, EI TARTTE HIRVEESTI LANNOITUSTA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418