Muheva vai Lahti vai joku muu?

halukas tietämään

Sain hienon idean ostaa ensi vuonna äidilleni kompostin syntymäpäivä lahjaksi. Hän kun on sitä jo kauan haikaillut, mutta ei ole raaskinut ostaa kun niin kalliita.

No heti ensimmäisenä ryntäsin nettiin etsimään tietoa lämpökompostoreista. Itse kun asun kaupungissa eikä tällaista asiaa ole koskaan tullut ajatelleeksikaan, niin oma tieto on miinuksen puolella. Lueskelin täälläkin keskusteluita, mutta haluaisin vielä varmistaa mitä olette mieltä. Pahoittelen jos teistä tuntuu että samoja asioita kysellään miljoonaan kertaan.

Komposti tarve olisi ympärivuotiseen käyttöön, kolme henkinen perhe josta kompostoitavaksi kotitalousjäte ja lisäksi kevät-kesä-syksy aikaan paljon puutarhajätettä.

Niin olin tuossa jo kallistumassa L&T:n Lahti kompostorin puoleen, mutta kävin lukemassa että olisi vain kotitalousjätteelle?

Onko totta, että kaikki lämpökompostorit jäätyvät talvella?

Olisi kiva tietää myös noin-hintoja, kun niitä vähemmän miltään sivuilta löytyy.

2

1309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta osta

      esim. Biolanin pikakompostori kotitalous jätteille ja joku iso puutarhajätteille.Tosin mitkään suuretkaan eivät riitä puutarhapuolen jätteille, koska sitä tulee tosi paljon, jos on lehtipuita ja kasvimaa.Meillä omakotialueella, vaikka on postimerkin kokoinen tontti, tulee niin paljon syksyisin lehtijätettä, että on pakko viedä osa kaatopaikalle.Kolme kompostoriakaan ei riitä.
      Sehän se ongelma on, jos on kova pakkastalvi,tahtovat jäätyä.
      Puutarhakompostorit maksavat muutamia kymppejä ja pikakompostorit jopa yli 400€, jos oikein muistan.

      • PITKÄIKÄISIÄ

        ÄLÄ TUIJOTA HINTAA. KOMPOSTI KESTÄÄ.
        MINULLA ON OLLUT SAMA KOMPOSTI JO 15 VUOTTA.
        HANKIN ISON 600L KOMPOSTIN. SIINÄ ON OHUT SUOJAUS, SE EI KUITENKAAN RIITÄ JA KOMPOSTINI JÄÄTYY TALVELLA. EIPÄ HÄTÄÄ. SE SULAA KYLLÄ. KUN SE ON TARPEEKSI ISO NIIN TALVELLA SE TAHTOO TÄYTTYÄ MUTTA KESÄÄLLÄ KUN SE TAAS ALKAA LÄMMETÄ HUMAHTAA MÄÄRÄ NOPEASTI ALASPÄIN. KESÄLLÄ PARASTA ON RUOHOSILPPU.
        TYHJENNÄN KOMPOSTIN SYKSYLLÄ. TEEN SIITÄ KASAN JA PEITTELEN SEN LEHDILLÄ JA MUULLA KATTEEKSI SOPIVALLA. PISTÄN SEN KEVÄÄLLÄ KATEPENKKIIN, ALLE RISUJÄTÖS, KOMPOSTI,LEHTIKERROS , MULTA. TÄMÄ PENKKI SÄILYY ELINVOIMAISENA USEITA VUOSIA, EI TARTTE HIRVEESTI LANNOITUSTA.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1741
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1735
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    8. 114
      1699
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe