Lokit riesana!!!

Perch

Lokkien sottaamisesta on tullut todellinen riesa! Laituri on kuin vuorattu sonnalla, suomuilla, ruodoilla ja kaikilla mahdollisilla lokkien ulosteilla! Kysymys kuuluu miten tai millä saan lokit karkotettua???

23

3708

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juha58

tuolla euroopassa näkyy käytettävän laiturin päälle yli 2m korkeuteen pingoitettuja nailon lankoja n.20 cm etäisyydelle toisistaan koko laiturin pituudellle ja leveydelle myöskin, siten jotta alla sopii ihmiset kulkemaan.
      Tällaisilla laitureilla ei juuri lokin paskoja näkynyt ja ilman lankoja olevilla niitä oli haitaksi asti.
      Ei ole kallis kokeilu joten koitapa jos toimisi meilläkin.
      Perustunee siihen jotta lokit ei voi lentää suoraan laiturin yläpuolella, joten ne eivät halua laskeutuakaan laitureille joissa on langat.

• Codeman

Paikoittain kuulemma auttaa kuminen lelukäärme. Varsinkin veneiden kannella. Lokit karttavat näitä.

Kannattaa tietysti varoittaa vieraita ajoissa....

• urmas

Mulla toi kumikäärme toimi kotilaiturissa 2-3 päivää. Sen jälkeen lokit hiffasivat, että ei ole vaarallinen ja vanha meno jatkui. Pitäisi kai vaihtaa se kuminen oikeaan aika ajoin.

Auttaisikohan joku muovinen petolintu paremmin?

• Lokki
        urmas kirjoitti:

Mulla toi kumikäärme toimi kotilaiturissa 2-3 päivää. Sen jälkeen lokit hiffasivat, että ei ole vaarallinen ja vanha meno jatkui. Pitäisi kai vaihtaa se kuminen oikeaan aika ajoin.

Auttaisikohan joku muovinen petolintu paremmin?

Mikään ei auta ainakaan meidän kerholla. Laiturin läheisyydessä on urpoja, jotka ovat ruokkivinaan sorsia, mutta kun paikalle tuleekin enimmäkseen lokkeja ja ne karkottavat sitten nämä pulut, sorsat ja muut, joille pullat on tarkoitettu. Käsittääkseni siinäkin rannassa on lintujen ruokkiminen kielletty, mutta minkäs teet, kun nämä idiootit eivät sitä tajua. Vaikka asiasta keskustelisi asiallisesti heidän kanssaan.

Muuta keinoa lokkeja vastaan en ole keksinyt, kuin pitää kevytpeitettä suojaamassa veneen omaa pressua. Toinen juttu onkin sitten paskakasat kannella. Niissä onkin sitten jynssäämistä...

• tietoa

Lokkien karkoittamiseen venelaiturilla veneitä paskomasta ei auta mitkään muovikäärmeet,petolinnunkuvat tai viirit enempää kuin muutkaan peloittimet, koska lokki on viisas eläin ja parissa päivässä lakkaa pelkäämästä em.juttuja.
      Lokkien määrää voi vähentää vain ja ainostaan pitämällä huolen jottei lokeille ole MITÄÄN ruokaa laitureiden lähettyvillä, roskisten kannet täytyy olla aina kiinni, ja mahdollinen grillipaikka täytyy pitää puhtaana yms. toimet.

Siis Aivan Kaikki lokkien ravinto Pitää poistaa laitureiden lähettyviltä!!!!!

• skeptinen

Eiköhän niille lokeille ole pikkufisuja meressä. Milläs ne poistat, veneiden läheltä?

• Freeware
        skeptinen kirjoitti:

Eiköhän niille lokeille ole pikkufisuja meressä. Milläs ne poistat, veneiden läheltä?

Dynamiitilla. Ei tule kalat takaisin pariin vuoteen.

• Perch

Helpommin sanottu kuin tehty, laiturimme on keskellä optimaalisinta kutualuetta. Viimeisin lokki-show alkoi kun säyneet saapuivat kutemaan!!! Toimet käyvät pian raaoiksi lokkeja kohtaan, ellei jonkinlaista "rauhanomaista" keinoa löydy.PUM PUM Pam.

• tietoa
        skeptinen kirjoitti:

Ei lokit laitureiden lähettyvillä suinkaan paskantele sen takia jotta söisivät vedestä kaloja, vaan lokeille on jotain muuta ravintoa tarjolla laitureiden lähistöllä. Esim. roskikset on avonaisia, savustuspaikan ruuan murut, kalamiesten jättämiä perkausjätteitä tms ravintoa.

Lokit kyttäävät Aina muutaman päivän sillä alueella mistä löytävät joskus jotain syötävää ja ellei muutamaan päivää löydy lisää vaihtavat maisemaa!!

Kokeilkaapa siistiä laitureiden lähistö kaikesta Lokkien ravinnosta mitä ne maalta voivat saada, roskiksiin kannet, savustus paikat siistiksi jne. huomaatte jotta Lokit KATOAVAT muutamassa päivässä.

Meidän venekerhossa saatiin ympäristön siistimisellä lokit lähes täysin muuttamaan pois venelaitureidemme lähistoltä!!!!!!!!!!!!!!!!

• Julle
        skeptinen kirjoitti:

lokit on alkaneet eläviä kaloja syömään.

• ma vain

laittaa jotain myrkkysyöttejä tai yksinkertaisesti ampuu esim äänenvaimennin pianarilla(mahtaa olla raakoja ehdotuksia mulla)

• myrkyt

Lokeihin Ei myrkyt tehoa!!!!! Ne oksentavat myrkytetyt ruuat suustaan!!!

Myrkyttämällä saa vain kaikki muut alueen eläimet hävitettyä, mutta EI LOKKEJA!!

• make

taitaa mennä ikä ja terveys ja iso nippu paukkuja kun alat piakkarilla lokkeja lahtaan. Niinkun tiedät niitä todellakin on riesaksi asti ;) Lokkiahan ärsyttää liike ja ääni joten tuulikello ja tuuliviiri on aika hyvät.

• ma vain
        make kirjoitti:

taitaa mennä ikä ja terveys ja iso nippu paukkuja kun alat piakkarilla lokkeja lahtaan. Niinkun tiedät niitä todellakin on riesaksi asti ;) Lokkiahan ärsyttää liike ja ääni joten tuulikello ja tuuliviiri on aika hyvät.

se kyllä pitää paikkansa, ettei ampuminen ole kovin järkevää, sillä todennäköisesti alueelle saapuisi ajan myötä uusia lokkeja ja kierre jatkuisi. myrkytkään ei näköjään käy, niinkuin edellä todettiin. kuulostaa loogiselta, että erilaiset vippas konstit tulisi ottaa käyttöön

• TDK
        ma vain kirjoitti:

se kyllä pitää paikkansa, ettei ampuminen ole kovin järkevää, sillä todennäköisesti alueelle saapuisi ajan myötä uusia lokkeja ja kierre jatkuisi. myrkytkään ei näköjään käy, niinkuin edellä todettiin. kuulostaa loogiselta, että erilaiset vippas konstit tulisi ottaa käyttöön

Sellaisista laiturin päissä pyörivistä hyrristä joita lokit pelkäävät, olen ainakin kuullut. Mitenkä vaan mahtaa olla, tottuvatko lokit niihinkin ?

• kokeiltu on
        TDK kirjoitti:

Sellaisista laiturin päissä pyörivistä hyrristä joita lokit pelkäävät, olen ainakin kuullut. Mitenkä vaan mahtaa olla, tottuvatko lokit niihinkin ?

>Sellaisista laiturin päissä pyörivistä hyrristä joita lokit pelkäävät, olen ainakin kuullut. Mitenkä vaan mahtaa olla, tottuvatko lokit niihinkin ?<
        -Vaikka oppivat olemaan pelkäämättä vaikka laittaisit minkälaista häkkyrää tai välkettä lairurille eivät pelkää niitäkään muutaman päivän päästä, Lokki on tosi viisas eläin ja Opii muutamassa päivässä mikä on todella vaarallista niille ja mikä ei ole, olkoompa kysymyksessä, ääni,liike,tai eläin tai esine tms.

Myrkkyttämään Lokkeja ei pysty, koska ne todella oksentavat myrkytetyn esim.kalan tms. myrkytetyn pois suustaan enenkuin myrkky ehtii vaikuttaa, monet on tuhonneet myrkyttäessään Lokkeja kaikki muut pieneläimet saarestaan mutta Lokit vain edelleen on pirteänä elossa.

Lokkien määrää voi vähentää vain ja ainoastaan pitämällä paikat siistinä, jottei nille ole MITÄÄN syötävää, ei edes leivän tai makkaran muruja esim. grillipaikan lähellä,jopa sinappiset paperit ovat lokkien ravintoa!!!

• ma vain
        kokeiltu on kirjoitti:

>Sellaisista laiturin päissä pyörivistä hyrristä joita lokit pelkäävät, olen ainakin kuullut. Mitenkä vaan mahtaa olla, tottuvatko lokit niihinkin ?<
        -Vaikka oppivat olemaan pelkäämättä vaikka laittaisit minkälaista häkkyrää tai välkettä lairurille eivät pelkää niitäkään muutaman päivän päästä, Lokki on tosi viisas eläin ja Opii muutamassa päivässä mikä on todella vaarallista niille ja mikä ei ole, olkoompa kysymyksessä, ääni,liike,tai eläin tai esine tms.

Myrkkyttämään Lokkeja ei pysty, koska ne todella oksentavat myrkytetyn esim.kalan tms. myrkytetyn pois suustaan enenkuin myrkky ehtii vaikuttaa, monet on tuhonneet myrkyttäessään Lokkeja kaikki muut pieneläimet saarestaan mutta Lokit vain edelleen on pirteänä elossa.

Lokkien määrää voi vähentää vain ja ainoastaan pitämällä paikat siistinä, jottei nille ole MITÄÄN syötävää, ei edes leivän tai makkaran muruja esim. grillipaikan lähellä,jopa sinappiset paperit ovat lokkien ravintoa!!!

olenpas tässä tullut siihen tulokseen. että parhaimmat keinot ovat siis ampuminen ja paikkojen siistinä pitäminen. aikaisemmin kirjoitin, että ampumisen seurauksena alueelle tulee lisää lokkeja muiden kuoltua. perun hiukan sanojani takaisin, sillä omalla järjelläni ajateltuna tämä olisi hyvin minimaalista.täytyy kuitenkin muistaa, että lokeillakin on oltava pesimärauha, mutta vaikka esim.naurulokki on rauhoitettu läpi vuoden, niin luokittelisin sen siltikin haittaeläimeksi juuri huvivenesatamassa. minulla on lainmukaan oikeus ampua esim. orava taikka jänis omassa puutarhassani, mikäli se aiheuttaa siellä tuhoa.Mutta tätähän ei naapureiden kannata pelätä, silla laki sanoo, ettei sataaviittäkymmentä metriä lähempänä asuttua taloa saa ampua. tämä laki ei koske loukkuja tms.

• Timpuri

Tarvitaan jotain pikkukalaa ja 5tuuman nauloja, naula kalan sisälle ja lokille. Ei montaa päivää lentele.

• ma vain

jotkut kaverini ovat kokeilleet sellaista, että laittaa esim.ranskalaisen sisään nuppineulan tai sopivan mittaisen naulan. sitä he eivät ole nähneet, että lokki kuolisi tuohon, sillä sehän kestää oman aikansa. jos lokkien aiheuttama ongelma olisi todella suuri, niin mulla kyllä löytyisi pokkaa vähentää niitä myös tällä tavalla.

• make

Naulaa kala veneesees kiinni ja johda maasähkö nauloihin. Lokit kuolee laakista kun koskee kalaan. Veneen päälle kertyvän raatokasan voit sitten paistaa vierailles. Reilusti mausteita ja maistuu ihan sianlihalle.

• 123456

Laittakaa silakan sisälle uistin ja virvelistä reilusti siimaa ulos ja sitten vaan kiven taakse odottamaan. Kyllä on mukava ohjastaa lentävää lokkia!!!

• Asiaton vastaus

Kirjoita lappu jossa lukee roskaaminen ja paskaaminen kielletty, edesvastuun uhalla. suomeksi riittää.

• VANIFANI

TOI OLI HYVÄ, LOKKIHAN ON, KUTEN AIEMMIN TODETTU, VIISAS ELÄIN.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      4913
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      526
      2537
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      146
      2117
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      2069
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      19
      1705
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1624
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1515
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      113
      1121
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      127
      894
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      869
    Aihe