Keltakuumerokotus

kuumeinen matkaaja

Olen suuntaamassa Afrikkaan jota varten tarvitsen keltakuumerokotteen. Saanko tän kunnalliselta puolelta (terveyskeskuslääkäriltä), vai annetaanko ainoastaan yksityisellä puolella? Polion joudun myös uusimaan, ja senhän saan terkkariltakin.

Mikä on muuten keltakuumerokotteen hinta? Medivireeltä sanoivat että "jotain parikymppiä". Ja mikä on se tehosterokotteen antoväli? Reissaan joulukuussa, jos nyt syyskuussa otan ekan rokotteen, ehdinkö ottaa tehosteen ennen reissua?

Kiitooosh!

8

13344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä päin

      Minä ainakin sain keltakuumerokotteen terveyskeskuslääkäriltä, kun ensin kävin hakemassa rokotteen apteekista. Hintaa en muista, kun aikaa on jo muutama vuosi. Ja ei kai keltakuumerokotuksessa tehosterokotetta ole.

    • -------------------------

      ei kuulu terv.keskuksessa annettaviin, se kun ei kuulu perusrokote-ohjelmaan. Itse hain yksityiseltä sektorilta.
      Muistathan malarialääkityksenkin!

      • terveyskeskuksessa

        Itse sain kyllä terveyskeskuksesta reseptin ja piikkin,aineen hain apteekista.Hintaa en muista. Muista pyytää myös rokotetodistus,jos eivät itse huomaa,sitä voit joutua näyttämään Afrikan matkalla.


    • Miukkis1975

      Mä otin just itse asioista selvää, kun olen lähdössä afrikkaan maaliskuussa ja haluan nyt jo hoitaa pois alta kaaikki rokotteet ym.

      Asustan Hesassa ja tällä ei saa terveysasemalla keltakuume rokotetta eikä malarialääke reseptiä. Ne on haettava yksityiseltä. Matkailuklinikalla keltakuume rokote on noin 20€ poliklinikka maksu joka on kai jotakin 25€. Keltakuumerokotetta ei pistetä kuin se yksi. Ja niinkuin joku kirjoitti tuolla. Muista pyytää todistus,että olet saanut rokotteen.

      A&B Hebatiitti rokoteen saa niin terveysasemalla, että lääkäri kirjoittaa sulle reseptin ja käyt itse ostamassa rokotteen ja Th pistää sen sulle. Tämä rokote pistetään 3 eri kertaa. Eli eka piikki siitä 1kk toinen ja kolmas 6kk päästä. Jo kahden rokoteen jälkeen sulla on suoja!

      Mukavaa matkaa!:O)

    • rokote.

      Me olemme nyt lähdössä toisen kerran Afrikkaan, viime vuonna otettiin kaikki tarvittavat rokotteet, ja kaikki receptit saatiin terveyskeskuksesta, haettiin apteekista, ja sairaanhoitaja pisti ne meille tk:ssa. Helppo homma.Muista myös Malaria estolääkitys, meillä oli Lariam, siitä voi tulla sivuvaikutuksia,(niin kuin kaikista lääkkeistä) mutta me kaikki neljä siedettiin se hyvin.
      Mihin päin Afrikkaa olette lähdössä?
      Mukavaa matkaa.

    • Toomii

      Tk:sta sanoivat, että itse rokote maksaa alle kympin, mutta rokotustodistus onkin sitten jo à 27€! Tässä viisihenkisen perheen loman lisälaskua laskeskelen... hmm

      • voipi

        pistää keltakuume rokotteen.
        luin just oliko se rokote.fi sivulta.
        laki muuttunut.
        rokote maksoi 17 euroa ja todistus olisi maksanut n,25 euroa kpl,kallista.
        mutta ei tarvittu maksaa.
        meille 2 henk maksoi 300 euroa lääkkeet gambiaan.
        soitto tk niin selviää.


      • Näin Espoossa
        voipi kirjoitti:

        pistää keltakuume rokotteen.
        luin just oliko se rokote.fi sivulta.
        laki muuttunut.
        rokote maksoi 17 euroa ja todistus olisi maksanut n,25 euroa kpl,kallista.
        mutta ei tarvittu maksaa.
        meille 2 henk maksoi 300 euroa lääkkeet gambiaan.
        soitto tk niin selviää.

        Itse vaan marssin terkkarin puheille ja ilmoitin kohdemaat. Se katto koneelta mitä kaikkia lääkkeitä tartten ja kirjotti kaikkiin reseptit ( malaria). Kävin apteekista hakemassa kaikki ja terveydenhoitaja pisti kaikki ja kirjoitti rokotustodistukset. Terveydenhoitajan palvelut olivat ilmaisia ja itse maksoin vain rokotteet.

        Helppoa & Hyvää!

        Näin Espoossa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe