rv 37 ja vauvan paino

äeppä84

Minkä kokoisiksi teidän vauvanne on arvioitu noin rv 37? Minulle lääkäri sanoi että vauva olisi noin 2,5 kg ja minusta se tuntuu kovin pieneltä kun laskettu aika on niin lähelläkin..

7

3883

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se aika

pieni, mutta nuo painoarviot heittää aina suuntaan jos toiseenkin. Eikä tuo sun vauvan koko nyt mitenkään hälyttävän pieni ole. Terve vauva se pienikin vauva voi olla. Ja mun kaverin vauva oli täysiaikaisena noin pieni kuin toi sun. Ja ihan terve 1kk:n ikäinen vauveli on.

• emmili

kanssa nyt menossa raskausviikko 37, olin tänä aamuna synnytystapa-arviossa ja siinä yhteydessä vauvan kooksi arvioitiin tasan kolme kiloa. Kuulemma normaali, ei kovin iso tämäkään. Mutta "normaalin" rajat nyt on niin liukuvat, tuo sinunkin kirppusi ihan ok. :)
      Sehän voi tuo painoarvio kuulemma heittää jopa puoli kiloa, joten tosiaan on kyse pelkästä arviosta. Hyvinhän tuo sinun ehtii laskettuun aikaan mennessä vielä kasvaakin. Mulle vissiin tehdään nyt sitten kahden viikon päästä sektio, kun on vauva perätilassa... :(
      Ole iloinen että pienokaisesi on raivotarjonnassa ja vielä noin pieni, etkä joudu mitään jättiä pakertamaan ulos... ;)

• enemmän

itselläni arvioitiin korkeintaan 3600g mutta totuus oli et tyttö painoi 4960g. et jopa puolenkilon heittoja tulee =))

• emmili
        enemmän kirjoitti:

itselläni arvioitiin korkeintaan 3600g mutta totuus oli et tyttö painoi 4960g. et jopa puolenkilon heittoja tulee =))

toihan on jo hurja heitto! Ja aikamoinen vonkale sitten tuli! ;) Miten se on ees mahdollista, että menee arvio noin metsään....?

No, eipä kai mihinkään uskoon kannata etukäteen kauheesti tuudittautua... Mäkin odotan koko ajan mielessäni pienehköä tyttöä (ultranneen lääkärin mukaan "100% varmuudella tyttö"...), mutta varmaan sieltä sitten tuleekin viisikiloinen pojanjässikkä... :)

• hymysuu

Mulla on rv 35 ja vauvveli on vasta noin 2 kg. Lääkäri sanoin että hyvin on kehittynyt ja ei kaikkien tarvii niin isoja olla. Sanoi että tuskin kasvaa 3 kiloseksi vaikka menisi loppuun asti.Mulla on kaikki 3 lasta ollu alle 3 kilosia vaikka ovat olleet rv 40 ku syntyneet. Älä murehdi kyllä ne pienetkin isoiksi kasvaa.

• rv 36+6

oi.. tehtiin painoarvio viikko sit. paioarvio oli 3400g. et vähän isomman kokoinen.

• isohko tulossa

rv 35 6 arvioi 3 kiloseksi...no on tää maha kyl sen mukanenkin. Toivottavasti ei mene 4:ään kiloon.Normaali paino rv 36:lle on 2,5 kg.Ainakin oppaassa luki niin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      179
      5012
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4397
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3117
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2962
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27