Minusta auton keula on tyylikäs ja onnistunut. Samanlainen kuin Jetassa. Sivusta auto myös tyylikäs. Takakontti on iso ja käytännöllinen. Lisäksi kaikenmaailman luukkuja ja laatikoita on tavaratilan pohjan alla useita, on kuormansidontalenkit, kassaikoukkuja, tavaratilan näkösuoja. Tavaratilan alla on täysikokoinen varapyörä.Tavaratilan koko on yli 500 litraa ja kun penkit kääntää tilavuus on yli 1595 litraa ja tavaratilaan mahtuu silloin yli 170cm pitkä esine. Lisävarusteena saa eteenpäin kääntyvän peljääkänpenkin selkänojan.
Takaluukku on iso ja lastattavuus hyvä. Takaa auto voisi olla nätimpikin eli Passatissa on minusta paremmat takavalot ja ne on ylempänä. Golf Variantissa valot alhaalla ja sivusta takaata sekä ihan takaluukusta auto näyttää hyvin paljon Saab 9-5:ltä. Ei auto ruma ole mutta Passat on nätimpi takaa. En tiedä miksi tässä Golf Variantissa on erilaiset takavalot kuin muissa VW:n malleissa.Sitä myös ihmettelen miksi Golfissa, Jetassa ja Variant Golfissa on erilaiset etuvalot kuin Passatissa, Polossa ja Touranissa. Sisaryhtiö Audin malleissa on kaikissa suurinpiirtein samanlaiset etuvalot ja keula. Takavalotkin useissa Audeissa samanlaiset.
Ajettavuudesta...
Ajettavuus tuntuu parantuneen kun vertaa aikaisempaan Golf 5-korimallin 5-oviseen autoon joka oli mulla aiemmin. Siinä oli hyvä jousitus, alusta,iskunvaimennus mutta auto oli paljon herkempi tuulelle ja ohjaus oli veltompi kuin tässä uudessa Variantissa. Ohjaus tuntuu kaupungissa ja etenkin motarilla ihan erilaiselta kuin 2004 vuoden VW Golf 5-korimallin autossa. Auto ei vetele ja vaeltele, eikä tuulet haittaa tätä farmarin menoa niin paljoa kuin perus Golfissa. En tiedä onko ohjausta parannettu vai mistä johtuu. Tää Variant-mallin auto on kyllä vissiin painavampi kuin perus Golf ja peränylitystä on enempi. Peräti 35cm pitempi kuin hatchback Golf.
Renkaillakin on varmaan merkitystä: Variantissa ne on 205/55 R16 kun taas tavallisessa hatchback-mallisessa ne on 195/65 R15. Lisäksi Variantissa on nyt Continetalin Sport Contact renkaat jotka ovat hyvin hiljaiset renkaat ja todella hyvät ajaa. Ne ovat ensiasennusrenkaat. Tosin ne voisivat olla ihan hyvin H-nopeusluokan renkaat eikä V-nopeusluokan. H-nopeusluokan renkaat olisivat ihan riittävät ja rengasmelu olisi vielä hiljaisempi kuin nyt. Mutta noin pääpiirteittäin uusi Golf Varinat tuntuu hiljaisemmalta kuin Golf 5 vuosimallia 2004. 2004 mallin Golf Hatchbackissäni oli GoodYearin renkaat. Ne oli hyvät ajaa myös, mutta ne olivat äänekkäämmät kuin Contit. Ennen vaihtoa ostin edelliseen Golfiini Nokian NRHi-renkaat ja ne olivat todella äänekkäät ja auton ajettavuus oli paljon huonompi kuin GoodYearilla ja Continentalilla.
Kytkimen liikerata ja käytettävyys on parantunut kokoajan ja nyt se ottaa ehkä herkemmin kuin koskaa ja on lähempänä muiden merkkien kytkimiä. Golf nelosessa oli jo parempi kytkin kuin kolmosessa mutta silti se oli hieman toisenlainen kuin muilla. Golf hatchback vm 2004 autossa kytkintä oli edelleen muutettu mutta sen sammumaan tahattomasti helpommin kuin tässä uudessa Variantissa. Mun mielestä tuntuu että uuteen Variant-malliin olis säädetty tätä kytkintä erityyliseksi kuin 3- tai 5-oviseen.
Lisäksi Variant Golfin hinnat alkaen mallit ovat halvempia kuin Jetassa. Jettaan on myös hankalampi lastata tavaraa. Mun kaverit ja tuttavat ovat myös sitä mieltä että Variant on monikäyttöisempia ja nuorekkaamman näköinen kuin Jetta.
Moottorista...
Mulla on 1.6 8v perusmallin kone tässä alla kuten oli vm 2004 5-koppasessa Golfissakin. Tän Variantin kone käy musta suuremmilla kierroksilla tyhjäkäynnnillä kuin toi edellinen auto ja tuntuu et sen alavääntöä ois parannettu koska isompia vaihteita voi käyttää nyt paremmin pienillä nopeuksillakin eikä kone niin helposti yskähtele kolmosellakaan tai jopa nelosella kovin pienissä nopeuksissakaan kuten toi edellinen auto. Okei onhan toi 1.6 ehkä aika mopo mutta se on ollut VAG-yhtymän autoissa jo hyvin pitkään käytössä. Useissa eri malleissa ja merkeissä. se on yksinkertainen kone, mutta toimiva ja kait ne on ihan hyvin kestäneet.
1.4 Tsi (140 tai 170hv) on tietysti paljon vääntävämpi niin ala kuin yläkierroksilla ja vie hitusen vähemmän bensaa kaupungissa ja maantiellä. tosin tehokkaamman Tsi:n yhteydessä suositellaan käytettävksi 98-oktaanista polttoainetta joka on taas kalliimpaa kuin 95E.
1.6 malli riittää hyvin ns. nurkka-ajoon niin kaupungissa ja taajamissakin. Pikkuteillä sillä ajalee mieluusti 80km/h tai satasta. Moottoritiellä meno on muuten ok/huippua, mutta kyllähän Tsi-mallilla on mukavampi varmaa ohitella rekkoja kun tehoa, kiihtyvyyttä ja vääntöä löytyy. Tsi malleissa on enempi ala- ja ylävääntöä kuin 1.6 8v-mallissa ja tietty enempi venttiilejäkin. Tsi mallissa ei tarvitse vatkata vaihdekeppiä kiin usein kuin 1.6 mallissa. Toisaalta moni sanoo että Fsi- ja Tsi-mallit lämpiäis muka hitaammin kuin peruskone. Samoin jotkut väittää että Tsi:ssä on pitkä viive ja että ajo on muka kaupugissa "nykivää" turbon takia... vaikea sanoa kun en oo kojeajanu tai omistanu kyseistä autoa tsi-moottorilla. Lisäksi se pieninkin Tsi-kone on 3500 EUR kalliimpi hankkia kuin tavallinen 1.6 8v. ja mulla kun enempi tulee ajettua lyhyitä matkoja ja kaupunkiajoa niin aattelin et turha maksaa 3500 EUR siitä että autossa on hieman pienempi bensakulutus, ketjuveto, parempi vääntö ja suorituskyky sekä hieman pienemmät vakuutukset.
Uusi VW Golf Variant 2007
30
27016
Vastaukset
- vituta?
Eikö sinua vituta ajaa 2000-luvulla manuaalivaihteisella autolla? Olisit ottanut 1,6 automaatin. Sopisi variantiin hyvin.
- Mä vaan
olishan se automaatti ollu ehkä hieman nopeampi vaihtaan kun käsivalintainen ja eikä olis tarvinnu vaihtaa niitä vaihteita mikä kaupungissa ajettaessa ärsyttää. Hintaakaan ei olis tullu kuin 2000 EUR lisää, mutta suoritusarvot ois hieman heikentyny ja kulutus noussut. TSI ja DSG yhdistelmä olis ollut tietty se kaikista maukkain, mutta mun varallisuudelle liian kallis ja tosiaan aika turha.Lähinnä siksi valitsin manuaalin koska tyttöystävä on vasta autokoulussa ja saa ehkä sitten sen kortin joskus. Kun ei pahemmin oo ajanut manuaalivaihtesellakaan niin siksi aattelin etten sotke ajoa sillä että kun kortti tulee joutuu ajamaan automaatilla kun ei manuaalillakaan oo paljoo ajellu. Tietty automaatti on helpompi, mutta se oli myös tyttöystävän toive että osta mieluummin manuaalivaihteinen. Siksi myös otin tälläisen Golf Variant Comfortline mallin 1.6 8v koneella kun sellainen sattui olemaan varastossa ja heti saatavilla autoliikkeen pihassa.Väri wheatbeige (vaalea kullanruskea)ja sisustus tummanharmaa/grafiitinharmaa. Autossa oli myös metallivärin lisäksi pelkästään automaatti-ilmastointi lisävarusteena. Uusiin tehdastilauksiin ei saa sitä pelkästään vaan joutuu ottamaan myös xenonvalot mukaan joilloin tämän lisävarusteparekin hinta on yli 1000 euroa. Tosin pelkkä automaatti-ilmastointi maksaa 650 EUR lisää joten ehkä olis kannattanut ottaa se mukavuuspaketti koska kaasupurkausvalot ois saanu siihen tosihalvalla. Toimitusaika olis muuten ollu 2,5 kk tai jopa 5 kk:tta jos en ois kelpuuttanut varastossa olevaa mallia. Lisäksi sain vanhasta autosta yli 17000 EUR vaihossa juuri tuohon kyseiseen autoon eikä ajokilometreillä ollu niin suurta merkitystä kun uusi oli jo liikkeen pihassa. Väliraha jäi 9360 euroon. Se ratkas kanssa aika paljon...
Takalasi autossa voisi olla hieman jyrkempi että se ei likaantuis niin herkästi. Passatissa on hieman pystympi perä ja pienempi takalasi. Mutta ei se niin kauheeta oo... Ovet pelaa paremmin uudessa Golf Variantissa kuin Golf 5-korimallin 5-ovisessa mallissa. Siinä niitä takaovia joutui paiskomaan että menis kiinni. Nämä Variantin takaovet pelaa todella hienosti. samoin takaluukku toimii jouhevammin kuin hatchback-mallissa jossa se on tosi raskas laittaa kiinni ja se Golf-merkistä käännettävä aukaiseminen ja sulkeminen on paljon hankalampaa kuin Jetassa ja Variantissa oleva perinteinen sulkemis- ja avaamistapa. - Mä vaan
Mä vaan kirjoitti:
olishan se automaatti ollu ehkä hieman nopeampi vaihtaan kun käsivalintainen ja eikä olis tarvinnu vaihtaa niitä vaihteita mikä kaupungissa ajettaessa ärsyttää. Hintaakaan ei olis tullu kuin 2000 EUR lisää, mutta suoritusarvot ois hieman heikentyny ja kulutus noussut. TSI ja DSG yhdistelmä olis ollut tietty se kaikista maukkain, mutta mun varallisuudelle liian kallis ja tosiaan aika turha.Lähinnä siksi valitsin manuaalin koska tyttöystävä on vasta autokoulussa ja saa ehkä sitten sen kortin joskus. Kun ei pahemmin oo ajanut manuaalivaihtesellakaan niin siksi aattelin etten sotke ajoa sillä että kun kortti tulee joutuu ajamaan automaatilla kun ei manuaalillakaan oo paljoo ajellu. Tietty automaatti on helpompi, mutta se oli myös tyttöystävän toive että osta mieluummin manuaalivaihteinen. Siksi myös otin tälläisen Golf Variant Comfortline mallin 1.6 8v koneella kun sellainen sattui olemaan varastossa ja heti saatavilla autoliikkeen pihassa.Väri wheatbeige (vaalea kullanruskea)ja sisustus tummanharmaa/grafiitinharmaa. Autossa oli myös metallivärin lisäksi pelkästään automaatti-ilmastointi lisävarusteena. Uusiin tehdastilauksiin ei saa sitä pelkästään vaan joutuu ottamaan myös xenonvalot mukaan joilloin tämän lisävarusteparekin hinta on yli 1000 euroa. Tosin pelkkä automaatti-ilmastointi maksaa 650 EUR lisää joten ehkä olis kannattanut ottaa se mukavuuspaketti koska kaasupurkausvalot ois saanu siihen tosihalvalla. Toimitusaika olis muuten ollu 2,5 kk tai jopa 5 kk:tta jos en ois kelpuuttanut varastossa olevaa mallia. Lisäksi sain vanhasta autosta yli 17000 EUR vaihossa juuri tuohon kyseiseen autoon eikä ajokilometreillä ollu niin suurta merkitystä kun uusi oli jo liikkeen pihassa. Väliraha jäi 9360 euroon. Se ratkas kanssa aika paljon...
Takalasi autossa voisi olla hieman jyrkempi että se ei likaantuis niin herkästi. Passatissa on hieman pystympi perä ja pienempi takalasi. Mutta ei se niin kauheeta oo... Ovet pelaa paremmin uudessa Golf Variantissa kuin Golf 5-korimallin 5-ovisessa mallissa. Siinä niitä takaovia joutui paiskomaan että menis kiinni. Nämä Variantin takaovet pelaa todella hienosti. samoin takaluukku toimii jouhevammin kuin hatchback-mallissa jossa se on tosi raskas laittaa kiinni ja se Golf-merkistä käännettävä aukaiseminen ja sulkeminen on paljon hankalampaa kuin Jetassa ja Variantissa oleva perinteinen sulkemis- ja avaamistapa.Radio ja kaiuttimet on mun mielestä paremmat tässä uudessa Golf Variantissa kuin 5-korimallin Golf hatchback:ssä. Variantissa on tavallinen piiska-antenni kuin "tavallisessa mallissa" on lasiantenni joten radiokanavat kuuluu paremmin. Bassokajarit on myös paremmat kuin ennen.
Mitä kromilistoihin tulee niin mulla ne oli Comfortline-mallissa mukana ja myös takasivulasit on tummenettu hieman. En oo kuullutkaan ettei muissa Comfortline Varianteissa oliskaan niitä listoja mukana!!!! Siis muualta kuin täältä suomi24:n palstoilta.
Mitä hajuun tulee niin kaikki uudet autot haisee nykyään ja haisivat ennenkin uutena pahalle/uudelle autolle. Niin haisee Mersut, Audit,Toyotat, VW:t, Ladat kuin muutkin. Se haju häviää jo viimesitään parin viikon sisällä. Äkkiä se rupee haisemaan niille jotka siinä kyydissä olevat ja sitä autoa ajavat :)
Mitä laatuun tulee niin suurinosa autoista valmistetaan nykyään Englannissa, Tsekissä, Slovakiassa, Puolassa, Turkissa ja Meksikossa. Monia autoja ei valmisteta enää siellä missä ne ovat aluperin syntyneet. Ne Saksalaiset autot ja muunkinmaalaiset jotka valmistetaan kotimaassa niin niitäkin on Kiinaa lukuunottamatta kasaamassa jotkut muut kuin kyseisessä maassa alunperin syntyneet. Asiasta viidenteen suuri osa Lassija&Tikaojan jätesäkeistäkin valmistetaan Kiinassa jonne raaka-aine viedään täältä Suomesta.
Moni autonvalmistaja käyttää keskenään sanoja osia ja komponentteja. Moottoritkin usein osiltaan ja tekniikaltaan samoja vain eri "leima" päällä. Ja vaikka auto olisikin tehty vaikka Afkanistanissa voi sen laatu olla yhtä hyvä kuin muualla, jos laaduvalvonta ja muut asiat ovat täysin kunnossa!!!
Mitä Golf variantin hintaan tulee niin sen hinnat alkaen malli on halvempi kuin Jettassa. Samoin Skodan Octavia farmari on kalliipi monta tonnia vaikka moottori taitaa olla ihan sama ja varusteet ainakin oli samat. Toain Octavia on vielä hieman suurempi vaikka on tehty samalle pohjalevylle.
Laadusta sen verrran vielä että autossa ei ole sollut vielä mitään vikaa jos vertaan edellisiin Saksassa valmistteiuhin Golfeihin joissa oli pieniä mutta kiusallisia vikoja lähes ensikilometreistä asti. varsinkin Neloskorin 3-ovinen Golf oli oikea murheenkryyni. - käsittääkseni
Mä vaan kirjoitti:
Radio ja kaiuttimet on mun mielestä paremmat tässä uudessa Golf Variantissa kuin 5-korimallin Golf hatchback:ssä. Variantissa on tavallinen piiska-antenni kuin "tavallisessa mallissa" on lasiantenni joten radiokanavat kuuluu paremmin. Bassokajarit on myös paremmat kuin ennen.
Mitä kromilistoihin tulee niin mulla ne oli Comfortline-mallissa mukana ja myös takasivulasit on tummenettu hieman. En oo kuullutkaan ettei muissa Comfortline Varianteissa oliskaan niitä listoja mukana!!!! Siis muualta kuin täältä suomi24:n palstoilta.
Mitä hajuun tulee niin kaikki uudet autot haisee nykyään ja haisivat ennenkin uutena pahalle/uudelle autolle. Niin haisee Mersut, Audit,Toyotat, VW:t, Ladat kuin muutkin. Se haju häviää jo viimesitään parin viikon sisällä. Äkkiä se rupee haisemaan niille jotka siinä kyydissä olevat ja sitä autoa ajavat :)
Mitä laatuun tulee niin suurinosa autoista valmistetaan nykyään Englannissa, Tsekissä, Slovakiassa, Puolassa, Turkissa ja Meksikossa. Monia autoja ei valmisteta enää siellä missä ne ovat aluperin syntyneet. Ne Saksalaiset autot ja muunkinmaalaiset jotka valmistetaan kotimaassa niin niitäkin on Kiinaa lukuunottamatta kasaamassa jotkut muut kuin kyseisessä maassa alunperin syntyneet. Asiasta viidenteen suuri osa Lassija&Tikaojan jätesäkeistäkin valmistetaan Kiinassa jonne raaka-aine viedään täältä Suomesta.
Moni autonvalmistaja käyttää keskenään sanoja osia ja komponentteja. Moottoritkin usein osiltaan ja tekniikaltaan samoja vain eri "leima" päällä. Ja vaikka auto olisikin tehty vaikka Afkanistanissa voi sen laatu olla yhtä hyvä kuin muualla, jos laaduvalvonta ja muut asiat ovat täysin kunnossa!!!
Mitä Golf variantin hintaan tulee niin sen hinnat alkaen malli on halvempi kuin Jettassa. Samoin Skodan Octavia farmari on kalliipi monta tonnia vaikka moottori taitaa olla ihan sama ja varusteet ainakin oli samat. Toain Octavia on vielä hieman suurempi vaikka on tehty samalle pohjalevylle.
Laadusta sen verrran vielä että autossa ei ole sollut vielä mitään vikaa jos vertaan edellisiin Saksassa valmistteiuhin Golfeihin joissa oli pieniä mutta kiusallisia vikoja lähes ensikilometreistä asti. varsinkin Neloskorin 3-ovinen Golf oli oikea murheenkryyni.kohta sinulla on uusi variant alla.
Kirjoitit asiaa, itselläni on samat kokemukset Jetasta.
Ja meksikaanin kestävyydesta:
tähän saakka ei mitään vikoja. Riittää kun tankkaa välillä.
- malli sulla!
Olet fiksu mies: ostit juuri järkevimmän peruskoneen ja varustetason. Tuo versio pitää jatkossa parhaiten hintansa ja aikanaan taas vaihtaessasi pääset huippupienellä välirahalla. Tosiasiahan on se, että farmari-bensagolfit viedään käytettynä käsistä ja arvonsäilyvyys huippua, peittoaa kepeästi vielä mm. kuulun Corollan siinäkin. Työkaverillani 3. farkkugoffi menossa ja tilauksessa uusin malli 1,6-bensana, hymistelee iloisesti sitä että selviää aina vaihdoissa sikapienellä välirahalla.
Sanoisin että jos autoissa joku on fiksu ostos, niin 1,6-varianttigolf, on kuin laittaisi rahaa sukanvarteen...- Uusi omistaja 77
Moikka
Mä ostin eilen Golf Variantin, sellaisen Harmaan metallin värisen Comfortline varusteilla.
MOOTTORI:
Koeajoin sekä 1.6 sekä 1.4 TSI. Molemmat oli hyviä mutta otin sen 1.6 sillä se on sen verran hyvä etten viitsinyt pistää rahaa enemmän kun noin 1.6 bensikset kuitenkin menee tosiaan jatkossa käsistä kun niitä myy
MUOTOILU:
Ehdottomasti kandee ostaa Comfortline, sillä ne kromilistat tuo autoon ihan toisenlaisen ilmeen. Näyttää mageelta. Vertasin Trendlineä ja Comfortlinea ja päädyin että kromilistat on todella mageet
VÄRIT:
Kukin makunsa mukaan, mutta mä halusin ehdottomasti metallin harmaan. Muut vaihtoehdot olis ollut metallin musta tai beige. Ne on mun mielestä mageimmat. Mutta sen harmaan halusin joten ostin jopa auton toisesta kaupungista sillä niillä sattu juuri olemaan varastossa se väri
MANUAALI vai AUTOMATIC:
No joo, mun miehellä on automaattinen Bemari ja sillä on julmetun ihana ajaa, mutta ei niiiin ihana että mä olisin viitsinyt maksaa siitä 1800 euroa enemmän:-) 1800 euroakin on valitettavasti itselleni paljon rahaa, mielummin käyn tänä talvena parin viikon kaukomatkalla ;-) Ja sitä paitsi manuaalivaihteiset ns. myy vielä paremmin Suomessa joten ajattelin asiaa jälkimyynninkin kannalta. Jos automaattivaihteisto olis tosi in jne niin olisin sijoittanut automaattiin.
PUOLI VAI TÄYSAUTOMAATINEN ilmastointi:
Noh, tietty täysautomaattinen on tosi bueno, mutta kun koeajoin Comfortlinen puoliautomaattisella niin yllätyinkin että se on hyvä, joten en sitten halunutkaan maksaa 1070 euroa lisää. Olen tosin tottunut täysautomaattiseen, mutta toisaalta ajanut myös aivan paskoilla autoilla joissa ilmastointi aivan naurettava, joten meni sitten siihen että päätin vaan että minulle henk koht oli likaa maksaa 1070 euro siitä kun en itse tarvi. Jälkimyynnillisesti ei ehkä järkevin ratkaisu sillä nykyään ihmiset haluaa full automatic, joten mun moka tavallaan.
MUUTA:
Ehdottomasti kandee nyt miettiä kandeeko hankkia tavallisen 5-ovisen Golfin sijasta uusi Variant. Kun autot varustetaan 1,6-litraisella moottorilla, Variantin ostaja joutuu sijoittamaan rahaa autoon vain 1 110-1300 euroa enemmän. Saa enemmän tilaa ja mun mielestä tyyllikkäämmän auton:-)
Haen mun auton ensi viikolla ja sitten on hymy kasvoilla.
Mukavaa syksyä! - Mä vaan
Uusi omistaja 77 kirjoitti:
Moikka
Mä ostin eilen Golf Variantin, sellaisen Harmaan metallin värisen Comfortline varusteilla.
MOOTTORI:
Koeajoin sekä 1.6 sekä 1.4 TSI. Molemmat oli hyviä mutta otin sen 1.6 sillä se on sen verran hyvä etten viitsinyt pistää rahaa enemmän kun noin 1.6 bensikset kuitenkin menee tosiaan jatkossa käsistä kun niitä myy
MUOTOILU:
Ehdottomasti kandee ostaa Comfortline, sillä ne kromilistat tuo autoon ihan toisenlaisen ilmeen. Näyttää mageelta. Vertasin Trendlineä ja Comfortlinea ja päädyin että kromilistat on todella mageet
VÄRIT:
Kukin makunsa mukaan, mutta mä halusin ehdottomasti metallin harmaan. Muut vaihtoehdot olis ollut metallin musta tai beige. Ne on mun mielestä mageimmat. Mutta sen harmaan halusin joten ostin jopa auton toisesta kaupungista sillä niillä sattu juuri olemaan varastossa se väri
MANUAALI vai AUTOMATIC:
No joo, mun miehellä on automaattinen Bemari ja sillä on julmetun ihana ajaa, mutta ei niiiin ihana että mä olisin viitsinyt maksaa siitä 1800 euroa enemmän:-) 1800 euroakin on valitettavasti itselleni paljon rahaa, mielummin käyn tänä talvena parin viikon kaukomatkalla ;-) Ja sitä paitsi manuaalivaihteiset ns. myy vielä paremmin Suomessa joten ajattelin asiaa jälkimyynninkin kannalta. Jos automaattivaihteisto olis tosi in jne niin olisin sijoittanut automaattiin.
PUOLI VAI TÄYSAUTOMAATINEN ilmastointi:
Noh, tietty täysautomaattinen on tosi bueno, mutta kun koeajoin Comfortlinen puoliautomaattisella niin yllätyinkin että se on hyvä, joten en sitten halunutkaan maksaa 1070 euroa lisää. Olen tosin tottunut täysautomaattiseen, mutta toisaalta ajanut myös aivan paskoilla autoilla joissa ilmastointi aivan naurettava, joten meni sitten siihen että päätin vaan että minulle henk koht oli likaa maksaa 1070 euro siitä kun en itse tarvi. Jälkimyynnillisesti ei ehkä järkevin ratkaisu sillä nykyään ihmiset haluaa full automatic, joten mun moka tavallaan.
MUUTA:
Ehdottomasti kandee nyt miettiä kandeeko hankkia tavallisen 5-ovisen Golfin sijasta uusi Variant. Kun autot varustetaan 1,6-litraisella moottorilla, Variantin ostaja joutuu sijoittamaan rahaa autoon vain 1 110-1300 euroa enemmän. Saa enemmän tilaa ja mun mielestä tyyllikkäämmän auton:-)
Haen mun auton ensi viikolla ja sitten on hymy kasvoilla.
Mukavaa syksyä!Täysautomaatti-ilmastointi on aikas loistava: on digitaalinäyttö molemmille puolille, hyvä ja nopea huurteenpoistojärjestelmä, mahdollisuus säätää lämpötilaa puolen asteenkin verran kerrallaan jos niin haluaa. Voi säätää saman lämpötilan yhtäaikaa vasemmalle ja oikealle tai sitten erikseen eri lämpötilat kummallekin puolelle. Automaatti pitää todella hyvin kyseisen lämpötilan vakiona joka sille asetetaan. Volkkarin automaatti-ilmastoinnissa on myös vedonpoisto toiminto jolloin pää ei tule vedosta kipeäksi. Noita ennemmainittuja ominaisuuksia ei oo manuaalimallissa ainakaan kakkia.
Silloin kuin haluaa vain lämmittää sisäilmaa tai ei halua käyttää ilmastointia laitetta voi käyttää myös manuaalisesti. Kun hommaa Comfortline-varustetason niin etupenkkien välissä olevassa Kyynärtuki/säilytyslokeroyhdistelmässä on suulakkeet joista voi johtaa viilennettyä tai lämmintä ilmaa takapenkkiläisille. Lisäksi hanskalokeroon saa johdettua ilmastoitu/viilennettyä ilmaa. (se toiminto on tosin manuaalimallissakin se hanskalokeron viilennys). 1070 EUR lisähinta ei oo paha kun mukaan tulee siihen hintaan tehokkaa bixenon kaasupurkausvalot. ELI NE KAASUPURKAUSVALOT MAKSAA SIINÄ PAKETISSA 420 EUR JA TÄYSAUTOMAATTI-ILMASTOINTI 650 EUR (YHT. 1070 EUR). Monesti kaaupurkausvalot maksaa lisää monta tonnia. - rakenne
Mä vaan kirjoitti:
Täysautomaatti-ilmastointi on aikas loistava: on digitaalinäyttö molemmille puolille, hyvä ja nopea huurteenpoistojärjestelmä, mahdollisuus säätää lämpötilaa puolen asteenkin verran kerrallaan jos niin haluaa. Voi säätää saman lämpötilan yhtäaikaa vasemmalle ja oikealle tai sitten erikseen eri lämpötilat kummallekin puolelle. Automaatti pitää todella hyvin kyseisen lämpötilan vakiona joka sille asetetaan. Volkkarin automaatti-ilmastoinnissa on myös vedonpoisto toiminto jolloin pää ei tule vedosta kipeäksi. Noita ennemmainittuja ominaisuuksia ei oo manuaalimallissa ainakaan kakkia.
Silloin kuin haluaa vain lämmittää sisäilmaa tai ei halua käyttää ilmastointia laitetta voi käyttää myös manuaalisesti. Kun hommaa Comfortline-varustetason niin etupenkkien välissä olevassa Kyynärtuki/säilytyslokeroyhdistelmässä on suulakkeet joista voi johtaa viilennettyä tai lämmintä ilmaa takapenkkiläisille. Lisäksi hanskalokeroon saa johdettua ilmastoitu/viilennettyä ilmaa. (se toiminto on tosin manuaalimallissakin se hanskalokeron viilennys). 1070 EUR lisähinta ei oo paha kun mukaan tulee siihen hintaan tehokkaa bixenon kaasupurkausvalot. ELI NE KAASUPURKAUSVALOT MAKSAA SIINÄ PAKETISSA 420 EUR JA TÄYSAUTOMAATTI-ILMASTOINTI 650 EUR (YHT. 1070 EUR). Monesti kaaupurkausvalot maksaa lisää monta tonnia.Manuaali-puoliautomaatti on paras. Täysautomaattinen ilmastointi on ajan oloon vikaherkkä, lukekaas vaikka ultimatevw-palstaa. Siinä on antureita ja tunnistimia ja elektroniikkaa aivan liikaa. Manuaalinen pelaa vanhempanakin kun perushuolto tehdään 3 v välein.
Tosta automaattilootasta: DSG on hieno, sujuva mutta vanhana varmasti kallis ja vikaherkkä. Perusautomaatti 1,6:ssa on kestävä, tosin syö helvetisti bensaa. Mutta manuaalilootainen on vittumainen ajaa Helsingin kovissa ruuhkissa, itse ottaisin sen 1,6-bensan perusautomaatilla. - Onslow
Mä vaan kirjoitti:
Täysautomaatti-ilmastointi on aikas loistava: on digitaalinäyttö molemmille puolille, hyvä ja nopea huurteenpoistojärjestelmä, mahdollisuus säätää lämpötilaa puolen asteenkin verran kerrallaan jos niin haluaa. Voi säätää saman lämpötilan yhtäaikaa vasemmalle ja oikealle tai sitten erikseen eri lämpötilat kummallekin puolelle. Automaatti pitää todella hyvin kyseisen lämpötilan vakiona joka sille asetetaan. Volkkarin automaatti-ilmastoinnissa on myös vedonpoisto toiminto jolloin pää ei tule vedosta kipeäksi. Noita ennemmainittuja ominaisuuksia ei oo manuaalimallissa ainakaan kakkia.
Silloin kuin haluaa vain lämmittää sisäilmaa tai ei halua käyttää ilmastointia laitetta voi käyttää myös manuaalisesti. Kun hommaa Comfortline-varustetason niin etupenkkien välissä olevassa Kyynärtuki/säilytyslokeroyhdistelmässä on suulakkeet joista voi johtaa viilennettyä tai lämmintä ilmaa takapenkkiläisille. Lisäksi hanskalokeroon saa johdettua ilmastoitu/viilennettyä ilmaa. (se toiminto on tosin manuaalimallissakin se hanskalokeron viilennys). 1070 EUR lisähinta ei oo paha kun mukaan tulee siihen hintaan tehokkaa bixenon kaasupurkausvalot. ELI NE KAASUPURKAUSVALOT MAKSAA SIINÄ PAKETISSA 420 EUR JA TÄYSAUTOMAATTI-ILMASTOINTI 650 EUR (YHT. 1070 EUR). Monesti kaaupurkausvalot maksaa lisää monta tonnia.jep, täytyy tännekin siis kommentoida omat kokemukseni sekä edellisen Jetta V:n climatic-puoliautomaatista että nykyisen -09 V Variantin climatronicista. Ero kuin yöllä ja päivällä täysautomaattisen hyväksi!
Climatronicia et joudu vekslaamaan käytännöllisesti katsoen milloinkaan muulloin kuin oikein märillä vaatteilla autoon noustessa ja kaatamalla vettä sataessa voi joutua painamaan tuulilasin tehohuurteenpoistonappia, muutoin ei mitään vekslauksia. Ja erittäin tasainen lämpö, lämmönsäätö erikseen molemmille edessä, ja se epäsuora tuuletus (keskiritilä josta tulee vedottomasti ilmaa eikä kuivata silmiä) on luksusta. Climaticissa joutuu välillä vekslaamaan puhallusnopeutta ja suuntausta, toki se täytyy todeta että sekin on paljon parempi toiminnaltaan kuin 99% muista manuaali- tai puoliautomaatti-kylmästöinneistä. Ja lopputoteamana myös se että V variantin kojelauta on vielä paremman näköinen climatronicin kolmella kromatulla säätönamiskalla.
Olen myös uutta kutos-Golfia kokeillut montakin kertaa ja ihan kesähelteellä, eikä sen climatronic tuntunut enää niin hyvältä (ei ole sitä epäsuoraa tuuletusta ja säätimet sekavammat ja halvemman oloiset).
- Myös kohta omistaja
eli Golffin ostanut.
- vai 2008?
kumpana vuonna?
- hapa7
Asiallisia arvioita uudesta variantista mutta yksi erikoisuus autonvalinnassa paistaa läpi, kun lukee näitä juttuja. Moni tuntuu ostavan uuden auton sillä varustetasolla, moottorilla ja vaihteistolla mistä luulee joskus vuosien päästä saavan parhaan hinnan vaihdossa seuraavaan. Ette kai ole tosissanne? Minä ostan auton sen mukaan mikä itsestä tuntuu sillä hetkellä parhaalta ja nautin siitä nykyisestä autosta sen ajan, kun se minulla on. Siitä saa sitten joskus vaihdossa mitä saa mutta ei tarvitse kärsiä tehottomasta koneesta tai manuaalivaihteistosta, jos tosiasiassa haluaa tehokkaan automaatin. Esim. Golf variantin tapauksessa lähtisin hieromaan kauppoja 1.4TSI DSG:stä ehdottomasti automaatti-ilmastoinnilla ja xenoneilla. Siinä olisi aika liki minun peli. Toisaalta kukin taaplaa tyylillään.
- Uusi omistaja 77
Moikka
Joo Hapa7 mä tajuun sun pointin. Itseasiassa kun kirjoittelin tota mun tekstiä niin ehkä siinä oli vaan plussana se kirjoittelu siitä jälleenmyyntiarvo asiasta. Ostin kuitenkin juuri sen auton minkä halusin.
ILMASTOINTI:
Ja nyt kun olen ajannut uudella Variantilla (Comfortline) niin se puoliautomaattinen ilmastointi on mulle juuri riittävä. Toimii hyvin. Katotaan sitten pakkasella miten toimii. Tiedän kyllä täysautomaattisen plussa mutta kuten sanoin en viitsi maksaa täysautomaattisesta yli tonnia lisää kun en sitä itse tarpeelliseksi näe Ja Xenon valot, jotka kuuluvat täysautomaattisen ilmastoinnin pakettiin, niin ne on plussaa jos ajelee paljon pitkiä matkoja yöllä, jos on vaikka tuömatkoja ympäri suomea jne, mutta itse en kokenut tarpeelliseksi.
VAIHTEISTO:
Ja vielä siitäs manuaali vaihteistosta vs automaattisesta. Ei kyllä kande ottaa 1.6 konetta automaattivaihteistolla. Se on kuulemma aika laiska peli. Eri asia on sitten isomalla koneella. Olen kokeillut automaattia mm 2.0 ja 2.4 koneilla ja niillä se toimii. Mutta ei 1.6 koneella.
Olen nyt ajannut mun Variantilla tässä parisen viikkoa ja voin sanoa että olen ollut tyytyväinen. Mutta välillä haittaa korkea melutaso, mikä varmaan johtuu osoittais leveistä renkaista sekä paskasta rengaslaadusta jotka möivät mulle auton mukana.. Ja myös välillä huomasin eättä moottorin ääni on aika kova, mutta mielestäni 1.4 TSI:ssa se oli vielä kovempi ja häiritsevämpi.. Mutta muuten mahtava auto , ainakin mulle.
Plussaa mm. Tosi hyvä ajoasento, Hemmetin isot tilat, Puoliautomaattinen ilmastointi hyvä, erittäin tyylikäs sisältä (Tumma sisustus)..sain mm. kommentteja että näyttää tosi laadukkaalta sisältäkin. Sekä hyvän näkönen ulkoa (Plussanan kromilistat), Paljon lokeroita (mm. istuinten alla) , Sivupeileissa mageet ne vilkkuvalot:-).
Ja se mikä Golffissa on hyvä että niin paljon kuuluu pakettiin , eli ei paljon tarvi ostaa lisävarusteita. Esim siskoni Audiin joutui ostaa hemmetisti erikseen tarpeellisia asioita, mitkä oli jo Volkkarissa mukana. Sama mieheni Bemarissa, eli piti ostaa sikana erikseen varusteita.
Mutta sellasta. Kysykää pois jos joku haluu lisätietoa. - Uusi omistaja 77
Uusi omistaja 77 kirjoitti:
Moikka
Joo Hapa7 mä tajuun sun pointin. Itseasiassa kun kirjoittelin tota mun tekstiä niin ehkä siinä oli vaan plussana se kirjoittelu siitä jälleenmyyntiarvo asiasta. Ostin kuitenkin juuri sen auton minkä halusin.
ILMASTOINTI:
Ja nyt kun olen ajannut uudella Variantilla (Comfortline) niin se puoliautomaattinen ilmastointi on mulle juuri riittävä. Toimii hyvin. Katotaan sitten pakkasella miten toimii. Tiedän kyllä täysautomaattisen plussa mutta kuten sanoin en viitsi maksaa täysautomaattisesta yli tonnia lisää kun en sitä itse tarpeelliseksi näe Ja Xenon valot, jotka kuuluvat täysautomaattisen ilmastoinnin pakettiin, niin ne on plussaa jos ajelee paljon pitkiä matkoja yöllä, jos on vaikka tuömatkoja ympäri suomea jne, mutta itse en kokenut tarpeelliseksi.
VAIHTEISTO:
Ja vielä siitäs manuaali vaihteistosta vs automaattisesta. Ei kyllä kande ottaa 1.6 konetta automaattivaihteistolla. Se on kuulemma aika laiska peli. Eri asia on sitten isomalla koneella. Olen kokeillut automaattia mm 2.0 ja 2.4 koneilla ja niillä se toimii. Mutta ei 1.6 koneella.
Olen nyt ajannut mun Variantilla tässä parisen viikkoa ja voin sanoa että olen ollut tyytyväinen. Mutta välillä haittaa korkea melutaso, mikä varmaan johtuu osoittais leveistä renkaista sekä paskasta rengaslaadusta jotka möivät mulle auton mukana.. Ja myös välillä huomasin eättä moottorin ääni on aika kova, mutta mielestäni 1.4 TSI:ssa se oli vielä kovempi ja häiritsevämpi.. Mutta muuten mahtava auto , ainakin mulle.
Plussaa mm. Tosi hyvä ajoasento, Hemmetin isot tilat, Puoliautomaattinen ilmastointi hyvä, erittäin tyylikäs sisältä (Tumma sisustus)..sain mm. kommentteja että näyttää tosi laadukkaalta sisältäkin. Sekä hyvän näkönen ulkoa (Plussanan kromilistat), Paljon lokeroita (mm. istuinten alla) , Sivupeileissa mageet ne vilkkuvalot:-).
Ja se mikä Golffissa on hyvä että niin paljon kuuluu pakettiin , eli ei paljon tarvi ostaa lisävarusteita. Esim siskoni Audiin joutui ostaa hemmetisti erikseen tarpeellisia asioita, mitkä oli jo Volkkarissa mukana. Sama mieheni Bemarissa, eli piti ostaa sikana erikseen varusteita.
Mutta sellasta. Kysykää pois jos joku haluu lisätietoa.Hei
TRässä yksi testi jonka kanssa olen aikalailla samaa mieltä:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Jämäkkä ja tilava perusfarmari/HL20070818SI1AL02bl4?merkki=Volkswagen - vwvwvw
Uusi omistaja 77 kirjoitti:
Hei
TRässä yksi testi jonka kanssa olen aikalailla samaa mieltä:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Jämäkkä ja tilava perusfarmari/HL20070818SI1AL02bl4?merkki=VolkswagenUuden golf variantin melu tosiaan häiritsee.
Ajomukavuus kärsii kovasta rengasmelusta.
Jetassa melu väheni, kun vaihtoi 15" pyörät.
Olen nähnyt jopa vw-liikkeissä koeajo-Jettoja pienemmillä 15" kumeilla ja hiljaisempiahan todella ovat verrattuna 16":lla kumitettuihin
Onnistuukohan sama golfiin? - Mä vaan
vwvwvw kirjoitti:
Uuden golf variantin melu tosiaan häiritsee.
Ajomukavuus kärsii kovasta rengasmelusta.
Jetassa melu väheni, kun vaihtoi 15" pyörät.
Olen nähnyt jopa vw-liikkeissä koeajo-Jettoja pienemmillä 15" kumeilla ja hiljaisempiahan todella ovat verrattuna 16":lla kumitettuihin
Onnistuukohan sama golfiin?väitetään ettei Variantti-Golfiin voi asentaa muka Rengaskokoa 196/65 R15. No mulla on uusi Variant ja sen rekisteröintiselosteessa lukee kyllä että 196/65 R15 käy siihen!
- Mä vaan
Mä vaan kirjoitti:
väitetään ettei Variantti-Golfiin voi asentaa muka Rengaskokoa 196/65 R15. No mulla on uusi Variant ja sen rekisteröintiselosteessa lukee kyllä että 196/65 R15 käy siihen!
Tuota kokoa ja rengasmyyjät väitti myös että ton koon voi laittaa hyvin alle!!!
- Juice5
Mä vaan kirjoitti:
Tuota kokoa ja rengasmyyjät väitti myös että ton koon voi laittaa hyvin alle!!!
Itselläni on tällä hetkellä 5-ovinen Golf V 1.6 FSI 2004 comfortline. Ja ajattelin vaihtaa uuteen Golf varianttiin keväällä. Huomasin saman kun kävin koeajamassa variantin, että se oli tosiaan hiljaisempi kuin tää mun golf V. Renkaat on tärkeässä roolissa. Golffissani suvikummeina Michelinin Energyt ja talvirenkaina Gontinentalit.
HUOMATTUJA VIKOJA GOLF 1.6 FSI 2004:
-Ovien tiivisteet irtosivat kun ensimmäiset pakkaset tulivat. (pesun jälkeen kuivasin aina tiivisteet ja laitoin silikonia, mutta silti)
- lämpiää tosi hitaasti pienelläkin pakkasella ( jokaisen pieniruokaisen auton ongelma). esim. 15 asteen pakkasella kaupunkiajossa ei moottorin lämpötila nouse.
-lievää "heijausta" kaasuttaessa. Johtuu laihaseos moottorista (FSI). Olen päässyt muuten oman keskikulutusmittarin mukaan 5.2 l/100km. Joskin ajoin tarkoituksella pintakaasulla ja katkaisin polttoainesyötön aina alamäissä(nostamalla kaasun pois). Keskinopeus oli muistaakseni noin 67km/h. Ja matkaa kerääntyi 95 km. Takaisin en pääsyt kuin 5.8 l /100km.
Vielä tosta uudesta variantista 1.6 litraisena. Ise kävin koeajamassa sen ja 1.4 TSI niin 1.6 oli rauhallisempi ja sopi ihan hyvin koriin. Itse harkitsen vielä kumman ostan. Harkitsen vielä jopa panorama kattoa. - lanky
Juice5 kirjoitti:
Itselläni on tällä hetkellä 5-ovinen Golf V 1.6 FSI 2004 comfortline. Ja ajattelin vaihtaa uuteen Golf varianttiin keväällä. Huomasin saman kun kävin koeajamassa variantin, että se oli tosiaan hiljaisempi kuin tää mun golf V. Renkaat on tärkeässä roolissa. Golffissani suvikummeina Michelinin Energyt ja talvirenkaina Gontinentalit.
HUOMATTUJA VIKOJA GOLF 1.6 FSI 2004:
-Ovien tiivisteet irtosivat kun ensimmäiset pakkaset tulivat. (pesun jälkeen kuivasin aina tiivisteet ja laitoin silikonia, mutta silti)
- lämpiää tosi hitaasti pienelläkin pakkasella ( jokaisen pieniruokaisen auton ongelma). esim. 15 asteen pakkasella kaupunkiajossa ei moottorin lämpötila nouse.
-lievää "heijausta" kaasuttaessa. Johtuu laihaseos moottorista (FSI). Olen päässyt muuten oman keskikulutusmittarin mukaan 5.2 l/100km. Joskin ajoin tarkoituksella pintakaasulla ja katkaisin polttoainesyötön aina alamäissä(nostamalla kaasun pois). Keskinopeus oli muistaakseni noin 67km/h. Ja matkaa kerääntyi 95 km. Takaisin en pääsyt kuin 5.8 l /100km.
Vielä tosta uudesta variantista 1.6 litraisena. Ise kävin koeajamassa sen ja 1.4 TSI niin 1.6 oli rauhallisempi ja sopi ihan hyvin koriin. Itse harkitsen vielä kumman ostan. Harkitsen vielä jopa panorama kattoa.Kiva lukea, että hyviä autoja arvostetaan. Itse olen kiinnostunut lähinnä automaateista, mieiuiten DSG:stä. Nykyään ajelen muun merkkisellä automaattifarmarilla ja 2-litrainen kone on taatusti mukavimpia eteentulleita. Sen vuoksi Golfissakin kiinnostaa eniten tuo TSI-DSG yhdistelmä. Jos haluan säästää en missään nimessä edes vilkaise uusia autoja. Olkoon väliraha mikä vaan.
- eka uusi auto
Uusi omistaja 77 kirjoitti:
Moikka
Joo Hapa7 mä tajuun sun pointin. Itseasiassa kun kirjoittelin tota mun tekstiä niin ehkä siinä oli vaan plussana se kirjoittelu siitä jälleenmyyntiarvo asiasta. Ostin kuitenkin juuri sen auton minkä halusin.
ILMASTOINTI:
Ja nyt kun olen ajannut uudella Variantilla (Comfortline) niin se puoliautomaattinen ilmastointi on mulle juuri riittävä. Toimii hyvin. Katotaan sitten pakkasella miten toimii. Tiedän kyllä täysautomaattisen plussa mutta kuten sanoin en viitsi maksaa täysautomaattisesta yli tonnia lisää kun en sitä itse tarpeelliseksi näe Ja Xenon valot, jotka kuuluvat täysautomaattisen ilmastoinnin pakettiin, niin ne on plussaa jos ajelee paljon pitkiä matkoja yöllä, jos on vaikka tuömatkoja ympäri suomea jne, mutta itse en kokenut tarpeelliseksi.
VAIHTEISTO:
Ja vielä siitäs manuaali vaihteistosta vs automaattisesta. Ei kyllä kande ottaa 1.6 konetta automaattivaihteistolla. Se on kuulemma aika laiska peli. Eri asia on sitten isomalla koneella. Olen kokeillut automaattia mm 2.0 ja 2.4 koneilla ja niillä se toimii. Mutta ei 1.6 koneella.
Olen nyt ajannut mun Variantilla tässä parisen viikkoa ja voin sanoa että olen ollut tyytyväinen. Mutta välillä haittaa korkea melutaso, mikä varmaan johtuu osoittais leveistä renkaista sekä paskasta rengaslaadusta jotka möivät mulle auton mukana.. Ja myös välillä huomasin eättä moottorin ääni on aika kova, mutta mielestäni 1.4 TSI:ssa se oli vielä kovempi ja häiritsevämpi.. Mutta muuten mahtava auto , ainakin mulle.
Plussaa mm. Tosi hyvä ajoasento, Hemmetin isot tilat, Puoliautomaattinen ilmastointi hyvä, erittäin tyylikäs sisältä (Tumma sisustus)..sain mm. kommentteja että näyttää tosi laadukkaalta sisältäkin. Sekä hyvän näkönen ulkoa (Plussanan kromilistat), Paljon lokeroita (mm. istuinten alla) , Sivupeileissa mageet ne vilkkuvalot:-).
Ja se mikä Golffissa on hyvä että niin paljon kuuluu pakettiin , eli ei paljon tarvi ostaa lisävarusteita. Esim siskoni Audiin joutui ostaa hemmetisti erikseen tarpeellisia asioita, mitkä oli jo Volkkarissa mukana. Sama mieheni Bemarissa, eli piti ostaa sikana erikseen varusteita.
Mutta sellasta. Kysykää pois jos joku haluu lisätietoa.Ostaa päräytin sitten itselleni ensimmäisen uuden auton ja valituksi tuli Variant 1.4 Tsi dsg-7 vaihteisena tuo 122 hv uusin versio. Vähän hirvittää kun ei ole kokemuksia tuosta kuivakytkimestä tai sen kestosta pitkällä aikavälillä. No, onneksi on takuuta ainakin joksikin aikaa, mutta jälleenmyyntiarvo askarruttaa. Tuli sitten tilattua auto kaikilla heebeleillä panoraama kattoluukku mukaanlukien. Se on toinen mikä askarruttaa. Minulle kyllä "vakuuteltiin", että alkuperäiset tehdasasenteiset kattoluukut on tänäpäivänä ihan ok, mutta entäs 5 vuoden päästä...onkohan pestävä auto käsin kahden vuoden jälkeen, että ei ole tekojärveä auton sisällä??? Täysautomaattista ilmastointiakaan ei ole koskaan ollut, mutta seurattujen keskustelujen jälkeen tuli sitten sellainenkin tilaukseen. Toimitusaika vaan hurja tällä uudelle pelille (n. 6 kk!!!) Onko jollain jo kokemuksia tuon kattoluukun toiminnasta...onko hyvä. Päätilaa se ainakin vie (on koeistuttu) jonkun verran. Otin mustan sisustan, sillä se tuntui maukkaimmalta vaihtoehdolta...toki makuasia. Olin ensin ottamassa confortline-version, mutta nähtyäni "livenä" kankaan materiaalin, päädyin sportline verhoukseen. Saankohan "kivireen" kaupanpäälle. Toki vanha autokin aikas kovalla saksalaisella alustalla. Dsg-vaihteistoa odotan innolla...tuntui koeajossa todella maukkaalta yhdistelmältä, eikä minusta melutaso autossa ole "häiritsevän" kova. Meteliä nyt aina syntyy. Uutta autoa odotellessa, keskusteluja jännityksellä seuraten.
- hankinnasta!
eka uusi auto kirjoitti:
Ostaa päräytin sitten itselleni ensimmäisen uuden auton ja valituksi tuli Variant 1.4 Tsi dsg-7 vaihteisena tuo 122 hv uusin versio. Vähän hirvittää kun ei ole kokemuksia tuosta kuivakytkimestä tai sen kestosta pitkällä aikavälillä. No, onneksi on takuuta ainakin joksikin aikaa, mutta jälleenmyyntiarvo askarruttaa. Tuli sitten tilattua auto kaikilla heebeleillä panoraama kattoluukku mukaanlukien. Se on toinen mikä askarruttaa. Minulle kyllä "vakuuteltiin", että alkuperäiset tehdasasenteiset kattoluukut on tänäpäivänä ihan ok, mutta entäs 5 vuoden päästä...onkohan pestävä auto käsin kahden vuoden jälkeen, että ei ole tekojärveä auton sisällä??? Täysautomaattista ilmastointiakaan ei ole koskaan ollut, mutta seurattujen keskustelujen jälkeen tuli sitten sellainenkin tilaukseen. Toimitusaika vaan hurja tällä uudelle pelille (n. 6 kk!!!) Onko jollain jo kokemuksia tuon kattoluukun toiminnasta...onko hyvä. Päätilaa se ainakin vie (on koeistuttu) jonkun verran. Otin mustan sisustan, sillä se tuntui maukkaimmalta vaihtoehdolta...toki makuasia. Olin ensin ottamassa confortline-version, mutta nähtyäni "livenä" kankaan materiaalin, päädyin sportline verhoukseen. Saankohan "kivireen" kaupanpäälle. Toki vanha autokin aikas kovalla saksalaisella alustalla. Dsg-vaihteistoa odotan innolla...tuntui koeajossa todella maukkaalta yhdistelmältä, eikä minusta melutaso autossa ole "häiritsevän" kova. Meteliä nyt aina syntyy. Uutta autoa odotellessa, keskusteluja jännityksellä seuraten.
Vähän on juttua ollut. Kansa lomailee. Meilläkin mies näyttää aavistuksen verran vihreää Golfille. Taidan vain sotkea systeemit liialla innostuksella... Kerrothan kokemuksiasi?
Mitä on tuo dsg? Automaattivaihdeko?
Seuraavassa pelissä on ilmastointi. Pitänee tutkia se puoliautomaattinen, riittääkö tarpeisiin. Hyvä on tietää täysautomaatin ikkunoiden huurteenpoisto-ominaisuudesta.
Malli on toinen askartelukysymys. Periaatteessa meille riittäisi viisiovinen malli, mutta enemmän rollaattoria mahtuisi Variantiin. Toyota farkku menee myyntiin. Ihan jees, mutta ei ole enää tarvetta kahdelle autolle. On muuten tilaihme Corsa viisiovisena, toinen nykyinen peli. Viety on kiuas, nojatuoli jne. Rollaattorille tavaratila on kapea joka suuntaan.
Korkeampi istuinkin on hakusessa. Kokeilemallahan se sitten selviää, kunhan se lupa heltiäisi.. - Yleisasentaja Niko
Juice5 kirjoitti:
Itselläni on tällä hetkellä 5-ovinen Golf V 1.6 FSI 2004 comfortline. Ja ajattelin vaihtaa uuteen Golf varianttiin keväällä. Huomasin saman kun kävin koeajamassa variantin, että se oli tosiaan hiljaisempi kuin tää mun golf V. Renkaat on tärkeässä roolissa. Golffissani suvikummeina Michelinin Energyt ja talvirenkaina Gontinentalit.
HUOMATTUJA VIKOJA GOLF 1.6 FSI 2004:
-Ovien tiivisteet irtosivat kun ensimmäiset pakkaset tulivat. (pesun jälkeen kuivasin aina tiivisteet ja laitoin silikonia, mutta silti)
- lämpiää tosi hitaasti pienelläkin pakkasella ( jokaisen pieniruokaisen auton ongelma). esim. 15 asteen pakkasella kaupunkiajossa ei moottorin lämpötila nouse.
-lievää "heijausta" kaasuttaessa. Johtuu laihaseos moottorista (FSI). Olen päässyt muuten oman keskikulutusmittarin mukaan 5.2 l/100km. Joskin ajoin tarkoituksella pintakaasulla ja katkaisin polttoainesyötön aina alamäissä(nostamalla kaasun pois). Keskinopeus oli muistaakseni noin 67km/h. Ja matkaa kerääntyi 95 km. Takaisin en pääsyt kuin 5.8 l /100km.
Vielä tosta uudesta variantista 1.6 litraisena. Ise kävin koeajamassa sen ja 1.4 TSI niin 1.6 oli rauhallisempi ja sopi ihan hyvin koriin. Itse harkitsen vielä kumman ostan. Harkitsen vielä jopa panorama kattoa.Ota vaan tuolla 1.6 8 ventt. moottorilla. Sehän ei ole mikään FSI eli laihaseos,vaan vanha tuttu golfin moottori,joka varmasti lämpenee tappiinsa 2km ajon jälkeen tai sitten siinä on jotain vikaa.
Panorama katon unohtaisin tyystin.
- guugel
Voiko uudenmallin vw Golffiin vaihtaa helposti itse ajovalopolttimot.Corollaan ei pysty ja vaihto palveluna on sikakallista. Viimeinen Toyota
- vwa
se on sama kone joka oli viimeisissä nelos farkuissa jotka kantiovat pasific mallitarkennusta. neloskoppa viimeinen malli atlantic oli sama motti mutta eri ruiskussa oli eroa ja vikaa. uudessa vitos farkussa on tämä perus 1.6 ja vanhemman mallin ruisku
- Juuso99
...auto on vallan erinomainen valinta, varsinkin dieselinä. Kulutus on kohtuullinen ja suorituskyky vähintäänkin riittävä.
Muiden käyttäjien kokemuksia Golfeista: http://www.koeajot.com/autot/Volkswagen/Golf/V_Variant_2007-2008 - Onslow
Juuso99 kirjoitti:
...auto on vallan erinomainen valinta, varsinkin dieselinä. Kulutus on kohtuullinen ja suorituskyky vähintäänkin riittävä.
Muiden käyttäjien kokemuksia Golfeista: http://www.koeajot.com/autot/Volkswagen/Golf/V_Variant_2007-2008Itsellä -09 1,4 118kW dsg sportline variant, met.musta ja lisäkilkkeiksi laitoin kromiset peilikuvut ja kromatut keulan alaritilät sekä tummat takalasit. Kunnon aluilla auto on todella tyylikäs ja porukat katsovat; paljon kalliimman oloinen look kuin mitä hintalapussa oli.
Auto on mahtavan hyvä ajettava, nopeus, urat, sivutuuli, ne eivät tunnu missään ja siksi nopeus nousee ilman vakkarin käyttöä salakavalasti kortinlähtölukemiin. Jousitus on tanakkka ja sporttinen eikä vello, mutta silti mukavuutta löytyy paremmin kuin varsinaisista GTI-sporteista. Rengasmelu on kohtuullisen vähäinen ainakin perusrengaskoolla ja sportline-varusteisena.
Penkit ovat yksi vahvuus: meikä on selkävikainen mutta posottelen helposti vaikka yli 1000 km:n päivämatkoja ilman vastalauseita, jos joisi kupin kahvia lisää niin voisi lähteä tuplareissuun. Climatronic on huipputoiminen, peittoaa kokemukseni mukaan monet puolta kalliimpien autojen vastaavat. Mukavuus-suutin keskellä eli ns. epäsuora tuuletus on harvinaista herkkua ja V Variantissa se vielä on, VI-versiosta otettu jo pois ilmeisesti säästösyistä. Bi-Xenonit ovat koko konsernin tehokkaimmat; valmistaja AL joka kuulemma lehtien testien mukaan tekee parhaat xenonit. Valoteho on mahtava sekä lyhyillä että pitkillä, sateinen syksyilta on nautinto ajaa kun näkee turvallisesti ja kaukaa. Kutosessa ei ole enää kaukovaloissa apuhalogeeneja joten valokuvio on lyhyt ja leveyssuunnassakin heikompi ja valmistaja Hella joka ei ole onnistunut AL:N veroisesti.
Ja se kone! mahtava. Kulkee mutta ei paljoa kuluttele. Kulutus on laskenut koko ajan kilsojen myötä ollen nyt alle 7 seka-ajossa pk-seudulla tiukassa ydinkeskustaruuhkassa ja motareilla yhteislukemana. Ja poweria löytyy pintakaasulta alkaen, kompura on todella upea vehje ja avittaa kulkupuolta, eikä mitään häiriöitä ole ollut.
Muukin tekninen pelaaminen ja viattomuus ovat olleet kymmenen plus-arvosanan luokkaa, eli tykkään helvetisti autosta enkä tule ihan äkkiä luopumaan! :)
- eri merkki
Lankesin ansaa kehuivat vw golf variantia ostin uuden 2004 vuonna olipa huono ostos ajoin 3 v 70 00km jatkuvaan vikoja jarrut reistas auto nyki välillä akkutyhjeni itsestään oli monta kertaa korjaamolla vaihdoin heti pois nyt on ollut erimerkin auto 4v ei muuta kun huollot tehty
- 3+4
Jos sä ostit 2004 auton ajelit sillä kolme vuotta ja nyt olet ajellut toisella 4 vuotta niin joku ei kyllä täsmää
- 1531ynh
Romppeta laitellaan joka malliin ei se sen kummempi ole.
Ankean näköinen kapistus, niinkuin vw eleensäkin. - !
Paljastuit vokkelomyyjäksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752