temporaalinen araknoideakysta,

mitä tarkoittaa??

eli päässä tuollainen, miten se vaikuttaa elämään?????????????????????

2

3425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monesti kuvattu

      kai miten löytyi? Tarkoitti muistaakseni aivokalvokystää, joka sijaitsee otsalohkossa(?). Sen varmaan tiedätkin.. Isältäni löytyi niitä kaksi n. vuosi sitten, koska kadotti yhtäkkiä muistinsa puoleksi päiväksi. Hänen tapauksessaan niille ei tehdä mitään eivätkä oletettavasti ole sen jälkeen oireilleet, jotain huimausoireita satunnaisesti on kaiketi ilmennyt.

      Jos omasi eivät oireile niin olisin melko huoleti. Mutta teoriassa esim. epileptistyyppiset kohtaukset voivat olla eräs oireilun muoto. Leikkauskaan ei ole välttämättä mikään herkullinen vaihtoehto, siitäkin se epilepsia saattaa seurata jälkipalkintona (olen itse joutunut leikkaukseen toisenlaisen kasvaimen vuoksi).

      Tsemppiä, älä laita itseäsi yltiöstressaaviin tilanteisiin:)

      • hanna25v

        Kyseinen kysta on aivokalvojen välissä, voi olla missä tahansa, ei vain otsan alueella. Jos ovat pieniä ja sellaisessa kohtaa aivoja ettei ne välttämättä haittaa millään lailla. Mun pojalta löydettiin magneetti kuvauksessa sellainen kysta, joka oli paisunut yli puolet hänen aivojen koosta. Hän oli kehityksestä jäljessä puheessa ja motorisesti, oli esim kömpelö ja sormi näppäryyttä ei ollut, ei saanut palloa kiinni koskaan. Mentiin leikkaukseen, jossa kysta puhkaistiin ja kystan kohdalle laitettiin shuntti. Eli letku, jossa on kolme läppää ja se pumppaa sitä nestettä aivoista pois, joka menee ihon alla jonnekin vatsa onteloon ja sitä kautta imeytyy, niinkuin normaalisti selkä-ydin nesteen pitää. Pojallani kysta oli oikean korvan ylä puolella. Lääkäriin ehdottomasti selvittään asioita,.siellä kerrotaan miten vaikuttaa, jos vaikuttaa. Mun pojalla nykysin kaikki hyvin, opettelee puhumaan terapeutin kans, joka käy tarhassa ja on erityislapsille tarkoitetussa tarha ryhmässä. Ei kompuroi ja saa limppari pullonkin jo itse auki :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe