Alkoi avensiksen vedet häviämään ja korjaamolla huomasivat että tekee paineen syyläriin, neste lensi pois paisuntasäiliön korkin kautta.
Kannentiiviste oli arvaus.
Avauksen yhteydessä huomasivat että kolme kannen pulttia niin löysässä että voi avata sormin.
Kaikki löysät pultit lohkolämmittimen kohdalla.
Olisiko mahdollista että lämmittimen aiheuttama lämpölaajenema kierteessä olisi löystyttänyt pultit?
Lämmitin kiinni lohkon kyljessä, ei vesitilassa
Onko vastaavia kokemuksia?
- 03 2.0 vvt kansi löysässä
14
6291
Vastaukset
- krauta
Oli sylinterilohkosta kierteet hajalla. Toyota huoltoliikkeissä tiesivät että asiasta on tullut jonkinlainen tieto, mutta ei tiedote ko asiasta.
En saanut vielä selville millainen tieto on.
Huoltoliikkeessä sanoivat ettei mene takuuseen.
Porissa ainakin yksi aikaisempi tapaus, onko muilla tietoa?- jarppa .. ...
Jos 2003 vm autosta lohkosta kierteet rikki, niin sehän ei ole normaalia kulumaa, eikä käyttäjän aiheuttamaa (ellei käyttäjä itse ole menyt ropaamaan ). Rakennevikahan tuo on, tai heikkous joka moottorissa on ollut jo tehtaalta lähtiessä.
Ei kun kuluttaja-asimieheen yhteyttä niin homma ratkeaa.
Aika outoa jos huoltoliikkeissä on jopa tietoa mutta silti ei menisi takuuseen.
Omaan autoon vaihdettiin takuuna kytkimen työsylinteri automaattisesti huollon yhteydessä. Sylinteri piti pientä kitinää, mutta oli muuten toimiva. - krauta
jarppa .. ... kirjoitti:
Jos 2003 vm autosta lohkosta kierteet rikki, niin sehän ei ole normaalia kulumaa, eikä käyttäjän aiheuttamaa (ellei käyttäjä itse ole menyt ropaamaan ). Rakennevikahan tuo on, tai heikkous joka moottorissa on ollut jo tehtaalta lähtiessä.
Ei kun kuluttaja-asimieheen yhteyttä niin homma ratkeaa.
Aika outoa jos huoltoliikkeissä on jopa tietoa mutta silti ei menisi takuuseen.
Omaan autoon vaihdettiin takuuna kytkimen työsylinteri automaattisesti huollon yhteydessä. Sylinteri piti pientä kitinää, mutta oli muuten toimiva.Niinhän se minustakin menee, mutta toyotalla ei olla lainkaan samaa mieltä, eikä edes perustella tai kerrota omaa kantaa mistä voisi johtua.
Vein pultin paikalliseen toyota liikkeeseen. Siellä pultista otettiin kuva ja lähetettiin maahantuojalle. Siellä sanottiin ettei takuu ole enää voimassa.
Pultissa oli 3 kierrosta kierettä - jarppa . . . . .
krauta kirjoitti:
Niinhän se minustakin menee, mutta toyotalla ei olla lainkaan samaa mieltä, eikä edes perustella tai kerrota omaa kantaa mistä voisi johtua.
Vein pultin paikalliseen toyota liikkeeseen. Siellä pultista otettiin kuva ja lähetettiin maahantuojalle. Siellä sanottiin ettei takuu ole enää voimassa.
Pultissa oli 3 kierrosta kierettäOletko jo kysynyt heidän mielipidettään asiasta vai odotatko ensin Toyotan "virallista" kantaa?
Millaisiosta summista tuossa remontissa on kyse? - krauta
jarppa . . . . . kirjoitti:
Oletko jo kysynyt heidän mielipidettään asiasta vai odotatko ensin Toyotan "virallista" kantaa?
Millaisiosta summista tuossa remontissa on kyse?En ole kysynyt kuluttajasuojasta, en oikein edes tiedä miten se toimii.
Toyotan virallinen kanta oli että olen itse ajanut moottorin liian kuumaksi ja siksi kierre hajonnut. Kone ei ole keittänyt tämän takia. Lisäksi siellä sanottiin koska olen 3. tai 4. omistaja niin takuuta ei ole. Maahantuojalla minua syytettiin valehtelustakin kun keroin ensin kilometrit noin 210 000 ja tarkensin 220 000
toyotalla tiedettiin että samanlaisia tapauksia on useita ollut. Mutta ei ole valmisturvirhettä, silti tieto asiasta on annettu huoltoliikkeille.
Ilmeisesti uusi alakerta vaihdettu monissa tapauksissa.
Minulle kierretään uusi jenka sinne helicoililla.
Kallis remontti tästä tulee, 1000-2000 epäilen. Uusi alakerta maksaisi noin 2500 - Mutta miten
krauta kirjoitti:
En ole kysynyt kuluttajasuojasta, en oikein edes tiedä miten se toimii.
Toyotan virallinen kanta oli että olen itse ajanut moottorin liian kuumaksi ja siksi kierre hajonnut. Kone ei ole keittänyt tämän takia. Lisäksi siellä sanottiin koska olen 3. tai 4. omistaja niin takuuta ei ole. Maahantuojalla minua syytettiin valehtelustakin kun keroin ensin kilometrit noin 210 000 ja tarkensin 220 000
toyotalla tiedettiin että samanlaisia tapauksia on useita ollut. Mutta ei ole valmisturvirhettä, silti tieto asiasta on annettu huoltoliikkeille.
Ilmeisesti uusi alakerta vaihdettu monissa tapauksissa.
Minulle kierretään uusi jenka sinne helicoililla.
Kallis remontti tästä tulee, 1000-2000 epäilen. Uusi alakerta maksaisi noin 2500Miten he perustelevat että se on ajettu liian kuumaksi?
Onhan siellä varoitusvalo kyseiselle toiminnolle, onko se palanut ajon aikana?
Kuinka pitkään auto on sinulla ollut, tai paljonko olet itse ajanut.
Ostitko merkkiliikkestä, vai yksityiseltä? - krauta
Mutta miten kirjoitti:
Miten he perustelevat että se on ajettu liian kuumaksi?
Onhan siellä varoitusvalo kyseiselle toiminnolle, onko se palanut ajon aikana?
Kuinka pitkään auto on sinulla ollut, tai paljonko olet itse ajanut.
Ostitko merkkiliikkestä, vai yksityiseltä?Ei ne sitä mitenkään perustele, toteavat vaan.
Minun aikana ei ole kuumentunut niin että olisi merkkivalo syttynyt tai keittänyt.
Minulla auto on ollut puolivuotta ja yksityiseltä ostin.
Olen ajanut noin 10000km.
Olen ymmärtänyt että tämä on tyyppivika tässä moottorissa, koska tapauksia on ollut useita ja toyotalla ongelma tiedetään.
Syyksi he sanovat että moottori on ajettu liian kuumaksi, minusta tuolla perusteella kierre lohkosta ei saisi hajota
Mitäs tähän nyt sanoisi, minusta he selvästikkin valehtelavat ja siirtävät vastuun valmistusvirheestä käyttäjälle. - Pete ex Avensisti
krauta kirjoitti:
Ei ne sitä mitenkään perustele, toteavat vaan.
Minun aikana ei ole kuumentunut niin että olisi merkkivalo syttynyt tai keittänyt.
Minulla auto on ollut puolivuotta ja yksityiseltä ostin.
Olen ajanut noin 10000km.
Olen ymmärtänyt että tämä on tyyppivika tässä moottorissa, koska tapauksia on ollut useita ja toyotalla ongelma tiedetään.
Syyksi he sanovat että moottori on ajettu liian kuumaksi, minusta tuolla perusteella kierre lohkosta ei saisi hajota
Mitäs tähän nyt sanoisi, minusta he selvästikkin valehtelavat ja siirtävät vastuun valmistusvirheestä käyttäjälle.Pyydä ensin Toyota korjaamolta kirjallisena moottorivaurion syynaiheuttaja. Seuraavaksi tutkitutat moottorin puolueettomassa tutkimuspaikassa esim. Helsingin ammattikorkeakoulu Stadian materiaalitekniikan laboratoriossa. puh no. 050-3504192. Sieltä saadun raportin kanssa yhteys kuluttaja-valitus-lautakuntaan ja juttu vireelle. Sieltä tulee aikanaan päätös kumpi tutkimuksista oli tehty oikein. Elä anna hajonnutta moottoria maahantuojalle lisätutkimuksiin enään tämän jälkeen, koska se häviää melkovarmasti julkisuudelta piiloon. Lohkon pulttienkierteet ovat vahvimmat paikat kestämään moottorissa. Lämpötilat ja niiden lämmönvaihtelut ovat kymmenkertaisia verrattuna jäähdytys nesteiden lämpötiloihin. Nämä kierteet eivät kestäneet lähellekkään mihin ne suunniteltiin tehtaalla eli kyseessä on valmistevika eikä siihen vaikuta vaikka ei olisikaan auton ensiomistaja.
- krauta
Pete ex Avensisti kirjoitti:
Pyydä ensin Toyota korjaamolta kirjallisena moottorivaurion syynaiheuttaja. Seuraavaksi tutkitutat moottorin puolueettomassa tutkimuspaikassa esim. Helsingin ammattikorkeakoulu Stadian materiaalitekniikan laboratoriossa. puh no. 050-3504192. Sieltä saadun raportin kanssa yhteys kuluttaja-valitus-lautakuntaan ja juttu vireelle. Sieltä tulee aikanaan päätös kumpi tutkimuksista oli tehty oikein. Elä anna hajonnutta moottoria maahantuojalle lisätutkimuksiin enään tämän jälkeen, koska se häviää melkovarmasti julkisuudelta piiloon. Lohkon pulttienkierteet ovat vahvimmat paikat kestämään moottorissa. Lämpötilat ja niiden lämmönvaihtelut ovat kymmenkertaisia verrattuna jäähdytys nesteiden lämpötiloihin. Nämä kierteet eivät kestäneet lähellekkään mihin ne suunniteltiin tehtaalla eli kyseessä on valmistevika eikä siihen vaikuta vaikka ei olisikaan auton ensiomistaja.
Ehkä tässä kävi niinkuin toyotalla on suunniteltu, kiistää valmistusvirheen ja syyttävät käyttäjää, kunnes tämä korjaa vian omaan laskuun.
Minulla voisi olla tallella palasia vanhasta kierteestä ja muutama digikuva kannen pultista, missä näkyy kolme kierrosta vanhaa kierrettä.
Kierteet on korjattu helicoililla
- Samoin kävi mulla
Toissa kesänä, remppa meni liikkeen piikkiin vaikka autolla oli jo sillon ajettu 260000 km
Sillon sanovat että "merkkivika"
Tänään ave jätti jälleen tien poskeen, keitti ja heitti vedet pihalle. Merkkikorjaamolle hinattiin ja nyt sitte jännityksellä odotan mikä vikana tällä kertaa. Toivottavasti vesipumppu ja mahdollisimman pienet vauriot, sammutin auton välittömästi kun punanen valo sytty.
On muuten jonkinsortin insinöörien järjenjuoksun osotus tämäkin ettei autossa ole LÄMPÖMITTARIA :/
Siis lämmöistä ei ole minkäänlaista hajua ennen ku auto KEITTÄÄ !
HURRAA :D- krauta
Korjasiko tämä liike mistä olit ostanut auton vai?
Mikä heidän perustelu tai tuntuma oli siihen että on merkkivika?
Minulla on -03 mallissa lämpömittari, siksi kone ei ole päässyt keittämään tai ylikuumenemaan. Ilman sitä näin olisi varmaan käynyt - -o1 ave
krauta kirjoitti:
Korjasiko tämä liike mistä olit ostanut auton vai?
Mikä heidän perustelu tai tuntuma oli siihen että on merkkivika?
Minulla on -03 mallissa lämpömittari, siksi kone ei ole päässyt keittämään tai ylikuumenemaan. Ilman sitä näin olisi varmaan käynytmyyjä korjasi omaan piikkiinsä, tosin en tiedä mitä tekivät, enkä tiedä mihin perustui tuo "merkkivika"... ehkä sisäpiirin tietoa olihan liike "toyota merkkiliike"
nyt olen kyseisen kulkupelin jo heivannut maailmalle -> kansi halki :(
- KELJUTTAA
Toyota 2.0 bens. Itsellä lähti kierteet viidestä pultista. Turunsanomissa oli juttu 14.10-17 KOBE yhtiön toimittaneen alumiinia väärennetyillä lujuustodistuksilla yli 500 yhtiölle. Toyota yrittää selvittää mihin he ovat sitä käyttäneet. Itsellä korjaus on kallis mutta auto ilman moottoria on arvoton. Auto vanha joten taidan olla yksi huijauksen maksajista.Mutta pieni murhe koska artikkelin mukaan (VÄÄRENNETTYÄ) ALUUMIINIA ON KÄYTETTY MYÖS LENNTOKONEENOSISSA!!! Kirjoitettu 16.10-17
- Toyota-trollipojun
ja yökastelijan tämänkertainen oksennus oli pojun älylle melkoinen ponnistus ja siksi se menikin taas kerran täysin perseelleen. Ensin valittaa että lohkon alumiinissa on valmistusvikaa ja sitten siihen perään että viidestä pultista oli kierteet lähteneet. Poju hyvä, ei ne pultit ole alumiinista tehtyjä vaan ne on aika tiukkaa terästä joten ei niistä kierteet mihinkään katoa, ainakaan alumiinilohkoon kierrettyinä. Koetapas nyt vähän miettiä mitä tänne oikein kirjoitat. Sinähän nolaat näillä oksennuksilla vain itsesi joka kerta aina vaan uudestaan. Nämä juttusi ovat muutenkin kaikessa noloudessaan ja lapsellisuudessaan jo vähän liian läpinäkyviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!922155- 841925
- 491500
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai481466- 1481420
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481354Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1441274Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261136Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket251064- 1021037