Lindelööffi ja kumpanit ei kyllä OIKEESTI tiedä tai eivät halua tietää tätä tilannetta mikä vanhustenhoidossa on!! Niin turhia ovat meidän päättäjät että voi vee voi vee, kotka voi hyvin ja plaa plaa plaa, mut oikeesti esim.vanhusten omaiset eivät varmaan tiedä miten perseestä esim.kotihoito kotkassa on!! Joo, hyvä Johtaja Kotkassa. Terv.yks hoitsu, ja ps. vittu hermot menee!!!!!!!!
Vanhusten hoito
14
1223
Vastaukset
- ..............
vaihda alaa
- PerusRaul
Ihmettelen miten hoitsujen pinna on kestänyt näinkin kauan....epäkohdista tietävät kaikki, julkisuuteen niitä tuodaan harvoin. Asiat tulisi nostaa esiin ja puhua julkisesti millaista ikäihmisten elämä on kun yhteiskunta ei katso heidän olevan tuottavia! No monet nyt kylmäkiskoisesti asiaan suhtautuvat saavat vielä maistaa vanhustenhoidon arkea..
Terveyden hoito on muutenkin kovaa peliä. Kotkassa suljetaan osastoja ja läheteään ihmisiä Helsinkiin jonottamaan 7 tunniksi...toki palvelu on saatavissa, mutta ei kovin inhimillisesti. Itse jonotuksen vielä kestin, olenhan nuori. Mutta miten jos potilas olisi ollut vanhus, jonka liikkuminenkin Kotkasta helsinkiin on vaikeampaa, missä on inhimillisyys?
Samaa virttä hoilataan pikkukunnissa, palvelut turvataan palvelurakenneuudistuksen velvoittamina, mutta ei edes älytä/tahdota puhua että mistä se palvelu sitten saadaan? Jos kaikki kunnat Kotkan ympärillä liitetään Kotkaan on tuloksena se, että palvelut ovat ehkä Kotkassa tai osastojen sulkujen myötä Helsingissä. Tämä vaan tuppaa unohtumaan kun itse käytetään yksityistä sairaanhoitoa, päästään helposti omalla autolla tai syynä on muut omat kunnianhimoiset tavoitteet.
Liitoksista puheen ollen olen ihmetellyt poliittisentoimittajan Häkkisen intoa liittää Kotkaan kuntia sieltä täältä.
Jos kuntaliitoksia tehdään, niin parempi olisi tehdä kuntaliitos Pyhtäältä ainakin Haminaan saakka. Ja melkeinpä laittaisin pääpaikaksi KARHULAN. Sijainti on keskeinen ja idästä ja lännestä pääsee E18 tietä kätevästi. Rantaratakin kulkisi sujuvasti Karhulaan. Niin kauan kun Kotkansaarikeskeinen politiikka jatkuu ja samat ummehtuneet 70 luvun mentaliteetin omaavat sossupoliitikot pyörittävät pientäpiiriään, on parempi jatkaa näin ja odottaa ajan olevan kypsä todellisiin uudistuksiin.
RL - sinäkin
olet jonainpäivänä VANHA!!! sittempähän tunnet sen nahoissasi
lähestyy kova vauhti, sopii vain toivoa äkkilähtö ennen kun olen taas vaipoissa.
Ei se Kotka lentoon kulttuurin avulla siinä vaiheessa paljon kiinnostaa.- vuosia..
Jos joutuisi olemaan ja yläkerta vielä kunossa, niin kylä se vaan siinä kohtaa kiinnostaa.
- omainen
Haen joka ikinen viikko, välillä jopa kahdesti viikossa äitiäni ulos pyörätuolilla, niin aina on ne jalkatuet hukassa. Kun katselin osaston muita pyörätuoleja, niin vain harvassa oli selaiset ja pyörätuolit siiinä kunnossa, että ne ei kelpaisi edes museoon, aivan järkyttävät. Jo nyt on perkele, että ei edes yksinkertaisiin asioihin, jotka ovat vanhuksille aivan välttämättömiä liikkumiseen, niin ei riitä rahaa. Maalaisjärjellä voitte päättäjät laskea, paljonko teidän edustusillallisiin kuluu rahaa vuodessa ja kuinka nuo rahat menisivät ehdottomasti tärkeämpiin juttuihin. Ovatko vanhukset teistä pelkkä riesa, jotka on tarkoitus sulloa piiloihin venäläisiä sairaaloita muistuttaviin paikkoihin. Montakohan vaippaa ja pesulappua saa yksi vanhus käyttää per päivä ?? Kuinka hyvin Kotkan päättäjät saavat työsuhde-etuja ja rahaa omaan käyttöönsä ??
- Kirjoitit..
Olisin odottanut enemmän kommentteja asiasta, aloit.
- omainen
Kirjoitit.. kirjoitti:
Olisin odottanut enemmän kommentteja asiasta, aloit.
Nyt alku kesällä kun hoidin äitiäni ulos meno kuntoon ja käytin häntä kylppärissä, jossa vaihdettiin hänelle vaatteet, niin huomasin tämän pesutilan olevan täynnä ruosteisia ja rikkinäisiä suihkutuoleja, saippuatelineitä ja muita kaatopaikkatavaraa. Arvaa oliko lähellä, etten heittänyt tota romua ikkunasta ulos ja samalla uhkasin, että laitan sen ruosteisen suihkutuolin pakettiin ja lähetän sen Lindeföötille vai mikä se nyt on, en välitä menikö nimi oikein,mutta en tehnyt sitä.
Kotkansaaren Hoivasairaala on aivan järkyssä kunnossa ja kaikki on rikki. Luulisi kuitenkin, että näihin ehjiin kalusteisiin olisi varaa, eivät maksa paljon siihen verrattuna, mihin sitä rahaa muuten laitetaan. Esimerkiksi nuorison rikkomat ja sotkemat paikat, mitkä maksavat maltaita voisi jättää korjaamatta toistaiseksi, koska ne hajoitetaan aina uudelleen. Pitäisi ottaa täysin selville, ketkä paikkoja rikkovat ja sotkevat ja lähettää LASKUT NÄIDEN KOTIIN, ei kaupungin maksettavaksi. Jos olisin päättämässä, en laittaisi rahaa noihin korjauksiin tietyksi ajaksi, koska siinä raha todella menee kirjaimellisesti harakoille. Pistäisin yksinkertaisesti nuorison tai heidän vanhempansa maksamaan.
Rahaa on, mutta se menee vääriin paikkoihin. Sitä ei osata jakaa järkevästi tärkeyden mukaan. Mielummin korjataan joku bussipysäkki kuin ostetaan vanhuksille paremmat kulkupelit. omainen kirjoitti:
Nyt alku kesällä kun hoidin äitiäni ulos meno kuntoon ja käytin häntä kylppärissä, jossa vaihdettiin hänelle vaatteet, niin huomasin tämän pesutilan olevan täynnä ruosteisia ja rikkinäisiä suihkutuoleja, saippuatelineitä ja muita kaatopaikkatavaraa. Arvaa oliko lähellä, etten heittänyt tota romua ikkunasta ulos ja samalla uhkasin, että laitan sen ruosteisen suihkutuolin pakettiin ja lähetän sen Lindeföötille vai mikä se nyt on, en välitä menikö nimi oikein,mutta en tehnyt sitä.
Kotkansaaren Hoivasairaala on aivan järkyssä kunnossa ja kaikki on rikki. Luulisi kuitenkin, että näihin ehjiin kalusteisiin olisi varaa, eivät maksa paljon siihen verrattuna, mihin sitä rahaa muuten laitetaan. Esimerkiksi nuorison rikkomat ja sotkemat paikat, mitkä maksavat maltaita voisi jättää korjaamatta toistaiseksi, koska ne hajoitetaan aina uudelleen. Pitäisi ottaa täysin selville, ketkä paikkoja rikkovat ja sotkevat ja lähettää LASKUT NÄIDEN KOTIIN, ei kaupungin maksettavaksi. Jos olisin päättämässä, en laittaisi rahaa noihin korjauksiin tietyksi ajaksi, koska siinä raha todella menee kirjaimellisesti harakoille. Pistäisin yksinkertaisesti nuorison tai heidän vanhempansa maksamaan.
Rahaa on, mutta se menee vääriin paikkoihin. Sitä ei osata jakaa järkevästi tärkeyden mukaan. Mielummin korjataan joku bussipysäkki kuin ostetaan vanhuksille paremmat kulkupelit.Keskieurooppalaiseen systeemi, muistan katsoneeni joskus 10 15 vuotta sitten huone no 8 niminen ohjelma, se oli siten se huone mihin kaikesta huonommissa kunnossa ja dementoituneet vanhukset hylättiin.
Eräässä sairaalassa (kristillinen) pidettiin vanhus 7 vuotta hengityskoneessa töpseli vedettiin pois kun loppui säästökirjasta raha.
Suomessa on ollut hyvä systeemi mutta viimeiset 15 vuotta on leikattu säästetty joka paikassa paitsi johtajien palkoissa.
Minun sukupolvi, olemme itse vanhuksia joskus 15-20 vuoden kuluttua toivon että en joudu silloin huone no kahdeksaan, toivoisin että nykyiset päättäjätkin ajattelisivat oma vanhuutta voi olla että säästöt
hengissä pitämiseksi riittää pitemmäksi aika, mutta inflaatio pitää huolen ja myöskin omaiset että töpseli vedetään pois jossain vaiheessa .- omainen
wonterghem kirjoitti:
Keskieurooppalaiseen systeemi, muistan katsoneeni joskus 10 15 vuotta sitten huone no 8 niminen ohjelma, se oli siten se huone mihin kaikesta huonommissa kunnossa ja dementoituneet vanhukset hylättiin.
Eräässä sairaalassa (kristillinen) pidettiin vanhus 7 vuotta hengityskoneessa töpseli vedettiin pois kun loppui säästökirjasta raha.
Suomessa on ollut hyvä systeemi mutta viimeiset 15 vuotta on leikattu säästetty joka paikassa paitsi johtajien palkoissa.
Minun sukupolvi, olemme itse vanhuksia joskus 15-20 vuoden kuluttua toivon että en joudu silloin huone no kahdeksaan, toivoisin että nykyiset päättäjätkin ajattelisivat oma vanhuutta voi olla että säästöt
hengissä pitämiseksi riittää pitemmäksi aika, mutta inflaatio pitää huolen ja myöskin omaiset että töpseli vedetään pois jossain vaiheessa .Pitäisi noi päättäjät itse laittaa noihin haiseviin 4-6 hengen huoneisiin lukkojen taakse, kukaan ei vie ulos ja viriketoiminta lähes olematonta. Suomi antaa järkyttävän huonon hoidon vanhusten hoidosta ja kun luin erään kolumnin, jossa Suomen terveysministeri oli käynnyt Tanskassa ihailemassa Vanhusten hyvää hoitoa ja maininnut tästä sikäläiselle terveysministerille, oli tämä sanonnut, että tämähän on itsestään selvää meillä Tanskassa. Tämä artikkeli löytyy Googlen kautta hakusanalla Tanskalainen vanhustenhoito.
Onneksi voin sanoa itsestäni, että en ole lauma ajattelija päätösten teossa. Edellisessä työpaikassa hoidin ns. likaiset työt, mitä muut eivät uskaltaneet. Oli pakko lähteä pois kun alkoi tympimään lampaat ja liian kiltit luottamusmiehet, jotka nuolevat työnantajien persettä. - kyllä..
omainen kirjoitti:
Pitäisi noi päättäjät itse laittaa noihin haiseviin 4-6 hengen huoneisiin lukkojen taakse, kukaan ei vie ulos ja viriketoiminta lähes olematonta. Suomi antaa järkyttävän huonon hoidon vanhusten hoidosta ja kun luin erään kolumnin, jossa Suomen terveysministeri oli käynnyt Tanskassa ihailemassa Vanhusten hyvää hoitoa ja maininnut tästä sikäläiselle terveysministerille, oli tämä sanonnut, että tämähän on itsestään selvää meillä Tanskassa. Tämä artikkeli löytyy Googlen kautta hakusanalla Tanskalainen vanhustenhoito.
Onneksi voin sanoa itsestäni, että en ole lauma ajattelija päätösten teossa. Edellisessä työpaikassa hoidin ns. likaiset työt, mitä muut eivät uskaltaneet. Oli pakko lähteä pois kun alkoi tympimään lampaat ja liian kiltit luottamusmiehet, jotka nuolevat työnantajien persettä.Saisivat mennä sitä touhua katsomaan ja työtäkin tekemään ankeissa olosuhteissa. jos heidän omainen olisi hoidossa tommosissa paikoissan niin voisin kuvitella että he saisivat ERITYISKOHTELUN!! Minä kun en itse pirulauta pysty asioihin sen kummemmin vaikuttamaan, mutta jos porukalla vaikka, mut onhan hoitoalalla paljonkin perseennuolijoita, joita ei saa ryhtymään "kapinaan" sääli!!!!!!!!!
- omainen
kyllä.. kirjoitti:
Saisivat mennä sitä touhua katsomaan ja työtäkin tekemään ankeissa olosuhteissa. jos heidän omainen olisi hoidossa tommosissa paikoissan niin voisin kuvitella että he saisivat ERITYISKOHTELUN!! Minä kun en itse pirulauta pysty asioihin sen kummemmin vaikuttamaan, mutta jos porukalla vaikka, mut onhan hoitoalalla paljonkin perseennuolijoita, joita ei saa ryhtymään "kapinaan" sääli!!!!!!!!!
Kun haen äitiäni usein ulos, on hänellä poikkeuksetta lähes aina paskanen potilashaalari yllä ja olen sen itse usein vaihtanut puhtaaseen. Pari kertaa sängyllä on ollut täysin riekaleinen peitto, joka on ollut tosiaan joka reunasta reikänen ja rispaantunut. Olen sen kylmästi heittänyt roskiin ja sanonut äidilleni, että en suostu katsomaan tälläistä touhua. Aivan kuin olisi jossain venäläisessä sairaalassa, joissa kaikki on rikkinäistä, alkeellista ja täysin paskaiset vaatteet vanhuksilla.
Hoitohenkilökuntaa en syytä, niitä ehjiä ja uudempia potilasvaatteita ei yksinkertaisesti ole osastoilla. Samoin kalusteet on niin antiikkisia, että hävettää todella. Hoitajat tekevät kokoajan ja ravailevat huoneissa hoitamassa, he eivät ehdi joka paikkaan. Motivaatio työntekoon vielä laskee entisestään, jos palkkoja ei korjata. Ei tuota työtä tehdä mitättömillä palkoilla. Suostuisiko esm. lääkärit kääntelemään useita painavia potilaita päivittäin ja nostelemaan heitä ylös ja vaihtamaan haisevia vaippoja noilla palkoilla, mitä lähi- ja sairaanhoitajat nyt saavat ??? Eivät suostuisi todellakaan. Työ on erittäin raskasta fyysisesti ja henkisesti ja vanhukset eivät ole liukuhihnatavaraa, joiden luota mennään aina seuraavalle hihnalle kääntelemään, nostelemaan ja puhdistamaan haisevia "tuotteita". Ketkä miestyöntekijät suostuisi tälläiseen työhön ? He saavat herkemmin palkkojen korotuksia ja muita etuja, sitä heidän on turha kieltää.
- Mette 76
itsekkin, ja myöskin kovin vittuuntunu vanhusten hoitoon..ja hoitoon yleensä..ja palkkoihin ja..työ on mukavaa ja antoisaa, JOS VAAN SAIS ENEMMÄN HENKILÖKUNTAA JA AIKAA asiakkaan hoitoon. Liukuhihnatyöskentely kuuluu tehtaille, ei hoitoalalle.
- VanhustenPuolesta
Tämä oli tilanne 11 vuotta sitten, eipä ole paljon siitä muuttunut 2019. Tämä palstatila ei riitä kokemus kerrontaan.
Olisiko vaalit olleet lähellä kun pyhtääläinen Raul Lehto itki ;
Terveyden hoito on muutenkin kovaa peliä. Kotkassa suljetaan osastoja ja läheteään ihmisiä Helsinkiin jonottamaan 7 tunniksi...toki palvelu on saatavissa, mutta ei kovin inhimillisesti. Itse jonotuksen vielä kestin, olenhan nuori. Mutta miten jos potilas olisi ollut vanhus, jonka liikkuminenkin Kotkasta helsinkiin on vaikeampaa, missä on inhimillisyys?
Ja sitten tämä meidän Wonterghem, tönöttää vieläkin valtuustossa eikä ole laittanut asioita kuntoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663005
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252103Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671688Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241540- 281291
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161287Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61206Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101117Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001