Mikä on teidän tuntemuksenne kuopiolaisista autokauppojen palvelusta. Onko joku liike isommista liikkeistä erityisesti ollut tikkuna lihassa tai ässänä hihassa? Kaveri tuossa etsinyt autoa ja koluttiin nämä suurimmat autoliikkeet männä päivinä.
Näyttäisi eri liikkeillä olevan omat tapansa laskea koeajolle.. tarkoitan nyt tälläistä että kävelee liikkeeseen sisään ja kiinnostuu autosta sekä tietysti tuntemukset pitää testata tien päällä pienoisella lenkillä. Osalle riittää että näyttää ajolisenssin taskusta, rintajoupilla ottivat kopion ajokortista, delta-autolla piti allekirjoittaa pieni lappunen koeajosta. Lieneekö sen sijaan väänäsen liikkeellä ollut rautakanki nielty vai minkä moinen katiska viritettynä asiakkaille, koska oli tarkoitus koeajaa kiinnostava yksilö, käveltiin sisään ja kysyttiin että pääseekö koeajolle. Koeajoon myyjä tuumasi että pitää ensin olla jotain ns. vakuuksia vai mitähän se oikein meinasi. Sen piti siis saada laskea ensin tarjous välirahasta ja sitten jos tarjous "miellytti" koeajolle vasta päästiin, kun pääsee samalle aaltopituudelle. Tämä on jotenkin mielestämme kummallista toimintaa. Eikös autoja koeajeta juuri siksi että jos se auto miellyttää niin sitten on paras puljailla sitä hintaa. Toki liikkeen sulkemiseen oli puolisen tuntia ja auto oli parin auton takana jonossa, mutta lieneekö tämä vain liikkeen menettelytapa. Vai pitääkö sinne kävellä frakki päällä, että maksukykyä ei kyseenalaisteta. Autolle sai koeajomahdollisuuden seuraavalle päivälle.
Kuopiolaisten autokauppojen toiminta tavat ja miellyttävyys
72
14502
Vastaukset
- noin....
Vakuuksilla tarkoitettiin varmaan jonkinlaista panttia, joka varmistaisi koeajolta palaamisen. Pantin saa tietty koeajon jälkeen takaisin.
- dtk8
Tarkoitin kielikuvallisesti vakuuksia. En muista tarkkaan mitä myyjä siellä sanoi, mutta se liikkeen tapa tuntui kummalliselta - onko se sitten niiden oma juttunsa laskea ensin tarjous ja sitten katsoa mihin se johtaa.
- Muuten pulassa
dtk8 kirjoitti:
Tarkoitin kielikuvallisesti vakuuksia. En muista tarkkaan mitä myyjä siellä sanoi, mutta se liikkeen tapa tuntui kummalliselta - onko se sitten niiden oma juttunsa laskea ensin tarjous ja sitten katsoa mihin se johtaa.
Kannattaa käytetyn kans olla tarkkana, jos ostat Väänäseltä. Vian ilmetessä eivät tahdo millään laittaa autoa kuntoon. Itsellä tämä kerran tapahtui ja en hevillä tuolla asioi. Tutkituta auto jollakin puolueettomalla tarkastajalla, ennen kaupan tekoa.
- ostamassa
Kyllähän autokaupoissa osaavat lukea paljonkin asiakkaan kamppeista ja pärstäkertoimestakin, mahdollisen autokaupan suntymistä.
Kiertelin autokauppoja, fillarilla ajellen, vaatimattomissa duunarin vapaa-ajan asusteissani. Useimmissa ei tultu edes kysymään, mitä etsin? Jossain kysästiin ohimennen ja urahdeltiin jotain, että siinähän niitä on "autoja!"
Kolmessa liikkeessä tehtiin sentään kirjallinen tarjous hintatietoineen päivineen. Lupailin palata myöhemmin asiaan...
Kului pari kuukautta, kun olin tehnyt päätökseni ja marssin To-tan liikkeeseen, tarjouslappu mukanani. Kysyin, että vieläkö tarjous on voimassa? Myyjä katseli ihmeissään ja totesi itse tehneensä ko. laskelmat, joten paperin tiedot siis piti paikkansa. Ilmoitin että minulle yksi kpl ko. auto. Siihen radiosoitin, vetokoukku, lämmitys systeemit, renkaat, väri ym. "Ei ole Kuopiossa!" sanottiin. Mistä pitää hakea, kyselin? Koneelta löytyi tieto: Hangon satamassa olisi.. pari viikkoa menee.. Parin viikon kuluttua menin hakemaan autoani, kaikki oli valmiina. Vielä piti esittää pankkisiirto kuitti, millä olin maksanut auton pankissa autoliikkeen tilille. Senjälkeen sain avaimet kouraani ja pääsin vasta sitten autoani koeajamaan. - verkkariduunari
Hartikaisella ei tajuta ainakaan sitä että Mersun tai Bemarin ostamiseen vaikkapa käteisellä ei tarvita jalkaan suoria housuja ja pikkutakkia päälle. Hyvä kello kauas kuuluu ja paha...
Huvittavin räkälä löytyy kyllä eteläisen siilinjärven teollisuusalueelta.- Jobbariliikkeet
Olen autoa etsiessäni kiertänyt vähän näitä jobbariliikkeitä, sillä etsin hieman matalamman hintaluokan kulkuneuvoa.
Ahonen & Rosberg, hyvää palvelua ja autoissa kohtuuhinnat. Koeajolle samantien vaan. Vielä vaan ei ole tullut semmoista vastaan minkä ostaisi.
Nettoauto Maxin pihassa, koeajolle suoraan mutta hintapyynnöt käsittämättömiä, ja vastaan eivät tule.
Vuorelan rampin liikkeiden pihalla olen käynyt katselemassa, pitääkin katsastaa paikka aukioloaikana.
Noihin isoihin liikkeisiin en mene. Toisaalta voisi puku päällä käydä katsomassakin minkälaista palvelua saa. - DTK8
Jobbariliikkeet kirjoitti:
Olen autoa etsiessäni kiertänyt vähän näitä jobbariliikkeitä, sillä etsin hieman matalamman hintaluokan kulkuneuvoa.
Ahonen & Rosberg, hyvää palvelua ja autoissa kohtuuhinnat. Koeajolle samantien vaan. Vielä vaan ei ole tullut semmoista vastaan minkä ostaisi.
Nettoauto Maxin pihassa, koeajolle suoraan mutta hintapyynnöt käsittämättömiä, ja vastaan eivät tule.
Vuorelan rampin liikkeiden pihalla olen käynyt katselemassa, pitääkin katsastaa paikka aukioloaikana.
Noihin isoihin liikkeisiin en mene. Toisaalta voisi puku päällä käydä katsomassakin minkälaista palvelua saa.Hyvääkin palvelua me saatiin. Aiemmin käytiin lauantaina rintajoupilla ja siellä sai asiallista palvelua, kun pyysi autoa koeajolle. Tultiin kyselemään ja muuta. Sen sijaan nyt viikolla päivällä kun käytiin niin tervehtivät vain. Tosin saattoi se rintajoupin mp tunnistaakin että pyörähettiin aiemmin.
Esimerkillistä palvelua saatiin Laakkoselta jossa toisen puolen myyjä ihan soitti viereiseen taloon, että onko se auto siellä. Delta-autosta myyjä soitti kun koeajamamme auto oli myyty, vaikka erityisesti sitä ei oltu varattu edes. Toyotalla miellyttävää palvelua ilman kummempia mutkia. Myös Miettisen autoliike jäi mieleen myös erittäin positiivisesti. Myyjä ei sen kummemmin tyrkytellyt autoja. Jos valitsisi liikkeen mistä ostaisi auton.. todennäköisesti Miettinen voisi olla ensisijainen vaihtoehto. - autoliikkeistä
Jobbariliikkeet kirjoitti:
Olen autoa etsiessäni kiertänyt vähän näitä jobbariliikkeitä, sillä etsin hieman matalamman hintaluokan kulkuneuvoa.
Ahonen & Rosberg, hyvää palvelua ja autoissa kohtuuhinnat. Koeajolle samantien vaan. Vielä vaan ei ole tullut semmoista vastaan minkä ostaisi.
Nettoauto Maxin pihassa, koeajolle suoraan mutta hintapyynnöt käsittämättömiä, ja vastaan eivät tule.
Vuorelan rampin liikkeiden pihalla olen käynyt katselemassa, pitääkin katsastaa paikka aukioloaikana.
Noihin isoihin liikkeisiin en mene. Toisaalta voisi puku päällä käydä katsomassakin minkälaista palvelua saa.se joensuuntien viereinen liike ok, mutta se ylempi voi jestas sentään mitä touhua, minkähän aikaa on pystyssä. Kauppalehden sivujen perusteella ei kovinkaan kauan.
- Pirssimiekkonen
autoliikkeistä kirjoitti:
se joensuuntien viereinen liike ok, mutta se ylempi voi jestas sentään mitä touhua, minkähän aikaa on pystyssä. Kauppalehden sivujen perusteella ei kovinkaan kauan.
Tosin kun käytännössä joka autokaupassa on joku tuttu myyjä, niin se on pikkuisen eri tilanne kuin täysin ummikolla. Toisaalta ymmärrän autokauppiastakin, että jos ei ostajaa tunne, niin ei sitä nyt autojakaan ihan noin vaan anneta ilman että on jotain takuuta siitä että se tulee vielä takaisinkin. Luottamus pitää ansaita.
- dtk8
Pirssimiekkonen kirjoitti:
Tosin kun käytännössä joka autokaupassa on joku tuttu myyjä, niin se on pikkuisen eri tilanne kuin täysin ummikolla. Toisaalta ymmärrän autokauppiastakin, että jos ei ostajaa tunne, niin ei sitä nyt autojakaan ihan noin vaan anneta ilman että on jotain takuuta siitä että se tulee vielä takaisinkin. Luottamus pitää ansaita.
Nykyään on niin helppoa katsoa autoa netistä ja sitten mennä paikan päälle pälyilemään. Näkee suoriltaan että onko kiinnostavia autoja muita eikä välttämättä tarvitse haaskata aikaa kummallisemmin mihinkään muuhun seposteluun.
Jotku ihmiset varmastikin luo itsestään euroopan omistajakuvan. Itse en tykkää sikailla julkisesti vaan vedän mieluummin asialinjaa. - haug
autoliikkeistä kirjoitti:
se joensuuntien viereinen liike ok, mutta se ylempi voi jestas sentään mitä touhua, minkähän aikaa on pystyssä. Kauppalehden sivujen perusteella ei kovinkaan kauan.
Lienee lyhyestä virsi kaunis.
- Asiakkaana
Pirssimiekkonen kirjoitti:
Tosin kun käytännössä joka autokaupassa on joku tuttu myyjä, niin se on pikkuisen eri tilanne kuin täysin ummikolla. Toisaalta ymmärrän autokauppiastakin, että jos ei ostajaa tunne, niin ei sitä nyt autojakaan ihan noin vaan anneta ilman että on jotain takuuta siitä että se tulee vielä takaisinkin. Luottamus pitää ansaita.
Jos asiakkaana menen liikkeeseen ostoaikeissa ei asiakkaan tarvitse ansaita yhtään mitään vaan myyjän on tehtävä hommaansa ja luoda luottamus asiakkaaseen.
Usein on näin että auto on katsottu netistä valmiiksi ja ollaan ostoaikeissa menossa katsomaan ja kokeilemaan ei siinä enää myyjän kannata ämpyillä koeajon suhteen jos myydä meinaa.
Itse tulen ainakin kääntymään kannoillani jos myyjä rupee vikisemään jotain outoa esim. koeajovakuuksia pyytelemään yms. ....saa silloin pitää "tunkkinsa" rauhassa. - huonoja.käytettyjä
Jotain 10 vuotta sitten olin ostamassa käytettyä autoa kun paalasin entisen, eli ei vaihtoautoakaan ollut myyjän harmiksi tulossa ja käteisellä vielä olin ostamassa niin ei ilmeisesti tällainen kauppa myyjiä miellyttänyt kun alennuksia ei tippunut.
Netistä koetin katsella sopivia autoja mutta kerrankin kävi niin että netin mukaan auto oli liikkeessä myynnissä mutta paikan päällä autoa ei näkynyt eikä kukaan tiennyt missä sellainen auto oli sillä hetkellä.
Silloin oli ainakin autojen kunto masentava hintaan nähden, ruostetta, teinituunauksia, rikkinäisiä osia, tuulilasit oli miltei järjestään halki, leimat vanhoja, jne. >_<!
Kun ei oikein hyvää vaihtoehtoa löytynyt ja alkoi 3kk autottomuus ottaa päähän niin ladoin sitten 4.500 euroa tiskiin vähiten huonosta, 7 vuotta vanhasta B-segmentin pikkuautosta joka sekään ei ihan virheetön ollut mutta siedettävä. Ajoin sillä 3 vuotta ja vaihdoin sitten tuliterään pikkuautoon jolla puolestaan ajoin n. 4,5 vuotta jolloin se vaihtui jälleen uuteen, vähän isompaan autoon millä ajelen tällä hetkellä. - Että_silleen
No kerro vielä sen kuopiolaisen autokaupan nimi? Kysehän oli:
Kuopiolaisten autokauppojen toiminta tavat ja miellyttävyys - Täydet_pisteet
Asiakkaana kirjoitti:
Jos asiakkaana menen liikkeeseen ostoaikeissa ei asiakkaan tarvitse ansaita yhtään mitään vaan myyjän on tehtävä hommaansa ja luoda luottamus asiakkaaseen.
Usein on näin että auto on katsottu netistä valmiiksi ja ollaan ostoaikeissa menossa katsomaan ja kokeilemaan ei siinä enää myyjän kannata ämpyillä koeajon suhteen jos myydä meinaa.
Itse tulen ainakin kääntymään kannoillani jos myyjä rupee vikisemään jotain outoa esim. koeajovakuuksia pyytelemään yms. ....saa silloin pitää "tunkkinsa" rauhassa.Papukaija ja kymmenen pistettä. Löysit 10 vuotta vanhan viestiketjun! Tyhmempi olisi aloittanut uuden.
- Anonyymi
Audin, Bemarin ja Mersun merkkiliikkeet ovat suurelta osin ahdistavia paikkoja. Ylimieliset geelitukkajätkät tai pönäkät vanhemmat ukkomyyjät ovat niin olevinaan ja katsovat ostokandia halveksivasti. Siksi en moisiin liikkeisiin mene vaan hankin tavismerkkisiä uutena ostamiani autoja, palvelu on parempaa.
- pe....tä
Kävin taannoin katsastamassa kiinostavaa autoa, ja kysäisin mahdollisuutta koeajaa niin myyjä tuumi että auto sotkeutuu ja kyllä se kunnossa on??? Empä ole sen jälkeen ko. liikkeessä asioinut.
- halvalla ajava
nettoautosta maxin pihasta ostin auton, tyytyväinen olen saatuun palveluun, vaikka ostetun auton kanssa oli alkuun vikoja ihan riittämiin, hyvin tulivat korjausasioissa vastaan ja korjasivat myöskin. Suosittelen...., eikä se hintatasokaan niin hirveän korkea ole kun vertaa joihinkin merkkiliikkeisiin.....
- kaapunnipoeka
halvalla ajava kirjoitti:
nettoautosta maxin pihasta ostin auton, tyytyväinen olen saatuun palveluun, vaikka ostetun auton kanssa oli alkuun vikoja ihan riittämiin, hyvin tulivat korjausasioissa vastaan ja korjasivat myöskin. Suosittelen...., eikä se hintatasokaan niin hirveän korkea ole kun vertaa joihinkin merkkiliikkeisiin.....
sitte mänin Miettise Kisu kaappaa aatoja kahtelemmaa. Kissa kysäs mitteepä etit. Sanoen jotta taetaas olla tua Mini. Kissa käski oottoo vähä ja toe avvaamet ja tilillepanokortin sekä sano jotta tuo aato joskus takasi tae maksa pankkii. Maskoen seeraavana päevänä ja kissa lähetti luovutustotistukse Ee ollunna palaveluksesta tietookaa ku minä vuo ostoo rummaatin aaton enkä minä eekä kissa aavottu turhoo päetämmö.
- jkl555
Hyvä palvelu Nettoautossa. Ostettiin auto ja ilmeni jarru vika. Korjaavat. Jotkut vois vaan olla tekemättä mitään.
- tuomo3
Rintajoupin palvelu loppu siihen, kun lyötiin kaupat lukkoon. Keskuslukko rupes reistaamaan, niin oli tosi tuskasta saada heitä tulemaan yhtään vastaan, eli jälkimarkkinointi ontuu pahasti. Naisasiakkaat eivät saa minkäänlaista palvelu varaosatiskin partajermulta, ei edes päivää osata sanoa.
- mieluummin muualta
Samanlaisia kokemuksia Rintajoupista. Kaupanteossa tarjotuista kolmesta vuosihuollosta ei ollut pantu tietoa järjestelmiin. Tiukkana kun oli, niin ainakin ensimmäinen oli maksuton. Kohta nähdään ovatko nyt panneet kehouksestani seuraavaa kertaa varten. Naisena nauratti, kun yrittivät tarjota punaista autoa, vaikka en ollut siitä kiinnostunut.
- TuulaKelloniemest
Menee vähän sivuun, mutta menköön. Vianorilla nin etevää palvelua, että rengaspultti katkaistiin sisään eivätkä osanneet poistaa. Piti mennöä merkkilikkeeseen. Vianor ei korvannut. Arvaa asioinko uudestaan?
- .....
Olishan ne joutuneet korvaamaan, jos et olisi antanut periksi. Törkeä tapaus liikkeen suunnalta joka tapauksessa.
- Automies.
Jos on niin uusavuton ettei ole tuossa Vianorin tapauksessa osannut VAATIA korjaamista, niin saakin sitten maksaa......joku selkäranka pitää ihmisellä olla.
- tuomo3
Kuluttaja-asiamiehen kautta, jos ei muuten onnistu. Sitten yleensä rupeaa homma toimimaan...
- carläpimätä
tuomo3 kirjoitti:
Kuluttaja-asiamiehen kautta, jos ei muuten onnistu. Sitten yleensä rupeaa homma toimimaan...
Ei kannata ostaa autoa carcartanosta, tuttu osti vähän aikaa sitten käytetyn auton sieltä ja kesti noin 60kilometriä ja hajosi. Autokauppias ei suostunut perumaan kauppoja, eikä ottamaan vastuuta paskan myymisestä. Eikä ole ensimmäinen auto joka ei ole kestänyt kuin max 100km.
Myyjä todella töykeä kun olivat soittaneet hajonneesta autosta. - CarCartano=kusetus
carläpimätä kirjoitti:
Ei kannata ostaa autoa carcartanosta, tuttu osti vähän aikaa sitten käytetyn auton sieltä ja kesti noin 60kilometriä ja hajosi. Autokauppias ei suostunut perumaan kauppoja, eikä ottamaan vastuuta paskan myymisestä. Eikä ole ensimmäinen auto joka ei ole kestänyt kuin max 100km.
Myyjä todella töykeä kun olivat soittaneet hajonneesta autosta.joo ei todellakaan kannata ostaa kyseisestä puljusta yhtään mitään..
siis carcartanosta, ei oo kuulunu mitään muuta ku huonoo palautetta.
autot hajoileevat kun oot niillä ajanu just sen max 100km ja kun soitat hajonneesta autosta, vaikka samanpäivän aikana kun olet auton ostanut, sanoovat tyyliin että iteppä ostit, vikise kuluttaja asiamiehelle.
kun vikiset niille niin ei kuluttaja asiamiestä halvan käytetyn auton kohtalo kiinnosta, näin myyjä pääsee kuin koiraveräjästä. :) - erkkikuopijolaine
carläpimätä kirjoitti:
Ei kannata ostaa autoa carcartanosta, tuttu osti vähän aikaa sitten käytetyn auton sieltä ja kesti noin 60kilometriä ja hajosi. Autokauppias ei suostunut perumaan kauppoja, eikä ottamaan vastuuta paskan myymisestä. Eikä ole ensimmäinen auto joka ei ole kestänyt kuin max 100km.
Myyjä todella töykeä kun olivat soittaneet hajonneesta autosta.no ny ossuit naalan kantaan ite en eres sylykääsis kysseisee liikkeesee päi!
- LEIF23421
CarCartano=kusetus kirjoitti:
joo ei todellakaan kannata ostaa kyseisestä puljusta yhtään mitään..
siis carcartanosta, ei oo kuulunu mitään muuta ku huonoo palautetta.
autot hajoileevat kun oot niillä ajanu just sen max 100km ja kun soitat hajonneesta autosta, vaikka samanpäivän aikana kun olet auton ostanut, sanoovat tyyliin että iteppä ostit, vikise kuluttaja asiamiehelle.
kun vikiset niille niin ei kuluttaja asiamiestä halvan käytetyn auton kohtalo kiinnosta, näin myyjä pääsee kuin koiraveräjästä. :)JOO TÄMÄ CARCARTANO ON TÄYTTÄ KUSETUSTA MYYVÄT AUTOJA JOTKA EI EDES TOIMI KUIN VÄHÄN AIKAA
EI TEILLÄ OLE MUUTAKUIN MAINE MIKSI HALUATTE SENKIN PILATA
HÄVETKÄÄ
ETTEKÄ OTA VASTUUTA TEOISTANNE
TOIVOTTAVASTI MENET KONKURSSIIN CARCARTANO
- penapapena
joo elekee ostako aatoo carcartanosta !!! huijareita koko sakki!
- aatoja aatoja
nohnoh, aatoja on moneks, kannattee koeajjoo ennen ostoo...
vanha aato voip löysätä, iliman et myyjäkää vikkoo ossoo ennustee, mut perussääntönä ois kuitennii, ettei 1eurolla voi ostoo 2euron autoo
asemat tarjoo pikkumaksuu vasten puolueetonta kuntotarkastusta, jos ite ei kehtoo tutkia, tai ei tiijä aatoista ite mittee... nii ei tarvii itkee jälk'kätteen tieällä, jossei homma hoiju kuitenkaa...
esim.
http://www.a-katsastus.fi/Palvelut/Autotohtori/Sivut/default.aspx
- Tee-se-itsemies
Miksi ihmeessä ette osta autoa suoraan yksityiseltä,jää autoliikkeen kulut välistä pois?Olkoonkin että takuu päättyy kun perävalot häviävät näkyvistä,mutta kait sitä itsekin sen verran osaa katsoa autoa ostaessa ettei ole mitään kallista vikaa?Ja autoliikkeen takuukin on kyseenalaista,monelle on osoitettu ovea kun ovat menneet takuun perään kyselemään,sanokoot kuluttajansuojalaki mitä hyvänsä.
- yuhijoklpä¨öå
Auton piileviä, joskus kalliitakin vikoja on täysin mahdoton tee-se-itse-miehenkään havaita, eli siinä suhteessa ei kannata paljoa elvistellä......
- Tee-se-itsemies
yuhijoklpä¨öå kirjoitti:
Auton piileviä, joskus kalliitakin vikoja on täysin mahdoton tee-se-itse-miehenkään havaita, eli siinä suhteessa ei kannata paljoa elvistellä......
Ei ole tullut itselleni vastaan sellaista vikaa mitä en olisi havainnut....No,pakkoko se on uudehkoa ostaa,sama vaikka ostat vanhemman mersun jossa on ilmastoinnista lähtien kaikki herkut viidelläsadalla,jos poikii niin menetät viisisataa....Voi kestääkin ikuisuuden,sen sijaan jos ostat uudehkon ja se poikii,niin liike voi tulla vastaan puolella korjauskuluista,itsesi tappioksi jää taatusti yli viisisataa...
- tein iha ite
yuhijoklpä¨öå kirjoitti:
Auton piileviä, joskus kalliitakin vikoja on täysin mahdoton tee-se-itse-miehenkään havaita, eli siinä suhteessa ei kannata paljoa elvistellä......
Tee-se-itsemiehiä on ainakin kolomee sorttia:
1. Ensimmäisen asteen tee-se-itsemies kehhuu retostee rintaröyheänä, ku vaihtaa ihan ite talvirenkaat ja vahaa kerran kesässä auton käsin pikavahalla. Muistaa vahata samalla kaikki mustat listat, ettei paska tartu. Auton hallintalaitteet tuttuja, mutta ei ymmärrä tekniikasta paskanvertaa.
2. Toisen asteen tee-se-itsemies tekee edellisten lisäksi mm. öljynvaihdot sekä yleisimpien suodattimien ja tulppien/hehkutulppien vaihdot. Mutta ei kehtaa vaihtaa esim. raitisilmasuodatinta, kun se on liian hankalaa. Ostaa motohelv***stä sitä mitä myyjä tai varaosakuvasto suosittaa. Suodattimien tai öljyjen laadulla ei merkitystä, kuhan saa halvalla. Vahaa korkeintaan halpiskoneella, jos kehtaa vahata ollenkaa, ku kyllähän se pikapesun kuumavaha on jo maalipinnassa itikoitten ja lokinpaskojen päällä. Suihkii silikoniöljyä kojetaululle, että kiiltää upeasti. Ei ymmärrä tekniikasta muuta kuin perusasiat.
3. Kolmannen asteen tee-se-itsemies on omasta mielestään jo täydellinen autokorjaaja. Etsii auton vin-koodilla tarvitsemansa varaosat netistä, ennakoi tulevat vaihtotarpeet ja tilaa reilusti huolto-osia omaan varastoon. Käyttää laatuöljyjä sekä muitakin laadukkaita ja tunnettuja alkuperäislaatua vastaavia varaosia. Vaihtaa edellisten tasojen TI-miesten lisäksi mm. vaihteisto- ja peräöljyt käyttäen oikeita viskositeetteja. Tietää öljypurkin kyljessä olevien numeroiden väliset erot ja mm. redlinen pakkasen kesto-ominaisuudet laatikkoöljynä ja vetonivelrasvoissa. Huoltohommissa hänellä on laadukkaat "ikuisentakuun" työkalut ja vaikeimmista huolto-operaatioista mainitsee ohimennen ainakin kannentiivisteen ja jakohihnanvaihdot. Jos ei omista prässiä, niin keksii ratkaisun esim. pyöränlaakerin halpaan, mutta ah niin hitaaseen ja hikiseen vaihtamiseen (lue: vääntämiseen). Tietää tekniikasta lähes kaiken ja mitä ei tiedä, niin osaa selvittää. Osaa tehdä obd-mittaukset & omistaa vähintään yhden vikakoodinlukijan. Muistaa ulkoa vuosimallirajan, jota vanhemmista autoista vikakoodit saa ulos paperiliittimen avulla. Tuntee erilaiset tekniikat mm. kaksoismassavauhtipyöristä erityyppisiin automaattilaatikoihin saakka. Jos kolmostason tee-se-itsemies menee ostamaan autoa, niin aivan varmasti löytää "piilevät viat" TESTAAMALLA ja KUUNTELEMALLA sekä HUOLTOKIRJAA SELAAMALLA.
Jos huomaat kuuluvasi ykkös- tai kakkostason tee-se-itsemiesten ryhmään, ota autokauppaan mukaan kolmannentason kaveri. Näin et menetä kasvojasi ostettuasi paskan auton. Samalla säästät kaikkien osapuolten aikaa ja omaa rahaa. - tein ihan ite
tein iha ite kirjoitti:
Tee-se-itsemiehiä on ainakin kolomee sorttia:
1. Ensimmäisen asteen tee-se-itsemies kehhuu retostee rintaröyheänä, ku vaihtaa ihan ite talvirenkaat ja vahaa kerran kesässä auton käsin pikavahalla. Muistaa vahata samalla kaikki mustat listat, ettei paska tartu. Auton hallintalaitteet tuttuja, mutta ei ymmärrä tekniikasta paskanvertaa.
2. Toisen asteen tee-se-itsemies tekee edellisten lisäksi mm. öljynvaihdot sekä yleisimpien suodattimien ja tulppien/hehkutulppien vaihdot. Mutta ei kehtaa vaihtaa esim. raitisilmasuodatinta, kun se on liian hankalaa. Ostaa motohelv***stä sitä mitä myyjä tai varaosakuvasto suosittaa. Suodattimien tai öljyjen laadulla ei merkitystä, kuhan saa halvalla. Vahaa korkeintaan halpiskoneella, jos kehtaa vahata ollenkaa, ku kyllähän se pikapesun kuumavaha on jo maalipinnassa itikoitten ja lokinpaskojen päällä. Suihkii silikoniöljyä kojetaululle, että kiiltää upeasti. Ei ymmärrä tekniikasta muuta kuin perusasiat.
3. Kolmannen asteen tee-se-itsemies on omasta mielestään jo täydellinen autokorjaaja. Etsii auton vin-koodilla tarvitsemansa varaosat netistä, ennakoi tulevat vaihtotarpeet ja tilaa reilusti huolto-osia omaan varastoon. Käyttää laatuöljyjä sekä muitakin laadukkaita ja tunnettuja alkuperäislaatua vastaavia varaosia. Vaihtaa edellisten tasojen TI-miesten lisäksi mm. vaihteisto- ja peräöljyt käyttäen oikeita viskositeetteja. Tietää öljypurkin kyljessä olevien numeroiden väliset erot ja mm. redlinen pakkasen kesto-ominaisuudet laatikkoöljynä ja vetonivelrasvoissa. Huoltohommissa hänellä on laadukkaat "ikuisentakuun" työkalut ja vaikeimmista huolto-operaatioista mainitsee ohimennen ainakin kannentiivisteen ja jakohihnanvaihdot. Jos ei omista prässiä, niin keksii ratkaisun esim. pyöränlaakerin halpaan, mutta ah niin hitaaseen ja hikiseen vaihtamiseen (lue: vääntämiseen). Tietää tekniikasta lähes kaiken ja mitä ei tiedä, niin osaa selvittää. Osaa tehdä obd-mittaukset & omistaa vähintään yhden vikakoodinlukijan. Muistaa ulkoa vuosimallirajan, jota vanhemmista autoista vikakoodit saa ulos paperiliittimen avulla. Tuntee erilaiset tekniikat mm. kaksoismassavauhtipyöristä erityyppisiin automaattilaatikoihin saakka. Jos kolmostason tee-se-itsemies menee ostamaan autoa, niin aivan varmasti löytää "piilevät viat" TESTAAMALLA ja KUUNTELEMALLA sekä HUOLTOKIRJAA SELAAMALLA.
Jos huomaat kuuluvasi ykkös- tai kakkostason tee-se-itsemiesten ryhmään, ota autokauppaan mukaan kolmannentason kaveri. Näin et menetä kasvojasi ostettuasi paskan auton. Samalla säästät kaikkien osapuolten aikaa ja omaa rahaa.Lisäksi:
kolmostason tee-se-itsemies ei suihki silikonia auton sisälle tai muihinkaan muoviosiin, vaan silikonitonta muovinhoitoainetta ns. CockPit'iä. Silikonia hän suihkii korkeintaan kankaaseen, jolla pyyhkii moottoritilan kumiletkut ja -tiivisteet. Talvella ovien tiivisteisiin levittää paksumpaa silikonia silikonipuikosta.
Joululahjaksi saatuaan Flex PE 14-2-150 rotaryn kolmostason tee-se-itsemies hymyilee muikeasti. Hän säilyttää konetta ensimmäiset viikot kirjahyllyssä erilaisten vahapurkkien kanssa, joista esim. yhtä käytetään hologrammien poistoon. Hän myös tietää mihin käyttöön ClayBar (älä lue vahingossakaan: GayBar) on...
Auton osto:
Kolmostason tee-se-itsemiehen ostaessa itselleen halpaa auton, hän muistaa tarkistaa jakohihnan vaihtovälin sekä varautuu jo huoltamaan auton, sisältäen kaikki öljyt, suodattimet, tulpat, tulpanjohdot ja moniurahihnan rullineen. Sekä kaikki muut mahdollista vaihtoa kaipaavat kulutusosat.
Hän ei viitsi soittaa jälkikäteen myyjälle esim. jarrupaloista, jotka mahdollisesti kuluvat loppuun ensimmäisten 10-1000km kuluessa, koska arvioi pääsevänsä helpoimmalla vaihtamalla 20euron palat itse. Jarrupalat hän jätti ostotilanteessa tarkoituksella tarkistamatta SILMÄMÄÄRÄISESTI, koska piti sitä merkityksettömänä (halpana, ei kuitenkaan tieliikenneturvallisuuden kannalta merkityksettömänä) tarkistuskohteena. Jarrupalat tulisi hänen mielestään kuitenkin tarkistaa aina pyöränvaihdon yhteydessä ja tarvittaessa vaihtaa. Mieluummin ajoissa, kuin liian myöhään -30celsiuksen pakkasessa punaisten sormien rukoillessa armoa päästäkseen sujahtamaan lämpimään paikkaan. Jarrupalathan on mahdollisesta pakkasesta huolimatta vaihdettava viimeistään silloin, kun metallinen hankausääni alkaa vähänkään kuulumaan jarrutettaessa.
Kolmostason tee-se-itsemies ymmärsi jo ostaessaan, että edellä mainitut kulutusosat, mukaanlukien esim. jarrupalat, joutuvat jossain vaiheessa vaihdetaviksi. Hän oli/on myös varautunut muihin yllättäviin huoltoihin, esim. käsijarruvaijerin vaihtoon & säätöön, koska hän osti KÄYTETYN auton, eikä uutta tai 100% huollettua harrasteautoa.
Leppoisia kilometrejä kaikille autoilijoille ja autottomille :-) - tein ihan ite
tein ihan ite kirjoitti:
Lisäksi:
kolmostason tee-se-itsemies ei suihki silikonia auton sisälle tai muihinkaan muoviosiin, vaan silikonitonta muovinhoitoainetta ns. CockPit'iä. Silikonia hän suihkii korkeintaan kankaaseen, jolla pyyhkii moottoritilan kumiletkut ja -tiivisteet. Talvella ovien tiivisteisiin levittää paksumpaa silikonia silikonipuikosta.
Joululahjaksi saatuaan Flex PE 14-2-150 rotaryn kolmostason tee-se-itsemies hymyilee muikeasti. Hän säilyttää konetta ensimmäiset viikot kirjahyllyssä erilaisten vahapurkkien kanssa, joista esim. yhtä käytetään hologrammien poistoon. Hän myös tietää mihin käyttöön ClayBar (älä lue vahingossakaan: GayBar) on...
Auton osto:
Kolmostason tee-se-itsemiehen ostaessa itselleen halpaa auton, hän muistaa tarkistaa jakohihnan vaihtovälin sekä varautuu jo huoltamaan auton, sisältäen kaikki öljyt, suodattimet, tulpat, tulpanjohdot ja moniurahihnan rullineen. Sekä kaikki muut mahdollista vaihtoa kaipaavat kulutusosat.
Hän ei viitsi soittaa jälkikäteen myyjälle esim. jarrupaloista, jotka mahdollisesti kuluvat loppuun ensimmäisten 10-1000km kuluessa, koska arvioi pääsevänsä helpoimmalla vaihtamalla 20euron palat itse. Jarrupalat hän jätti ostotilanteessa tarkoituksella tarkistamatta SILMÄMÄÄRÄISESTI, koska piti sitä merkityksettömänä (halpana, ei kuitenkaan tieliikenneturvallisuuden kannalta merkityksettömänä) tarkistuskohteena. Jarrupalat tulisi hänen mielestään kuitenkin tarkistaa aina pyöränvaihdon yhteydessä ja tarvittaessa vaihtaa. Mieluummin ajoissa, kuin liian myöhään -30celsiuksen pakkasessa punaisten sormien rukoillessa armoa päästäkseen sujahtamaan lämpimään paikkaan. Jarrupalathan on mahdollisesta pakkasesta huolimatta vaihdettava viimeistään silloin, kun metallinen hankausääni alkaa vähänkään kuulumaan jarrutettaessa.
Kolmostason tee-se-itsemies ymmärsi jo ostaessaan, että edellä mainitut kulutusosat, mukaanlukien esim. jarrupalat, joutuvat jossain vaiheessa vaihdetaviksi. Hän oli/on myös varautunut muihin yllättäviin huoltoihin, esim. käsijarruvaijerin vaihtoon & säätöön, koska hän osti KÄYTETYN auton, eikä uutta tai 100% huollettua harrasteautoa.
Leppoisia kilometrejä kaikille autoilijoille ja autottomille :-)1.tason, 2.tason & 3.tason tee-se-itsemiehet kilpailivat kuka saa eniten tuheroa. Arvaa kuka sai?
1.tason TI-mies osti auton komian myyntimaalauksen & aluvanteiden takia.
Sitten siitä laakes savuttava kone. Itki akalleen, soitteli liikkeeseen.
Akalla paloi hihat & meni naapuriin 3.tason TI-miehen luo.
KOLMONEN SAI.
2.tason TI-mies osti auton, ensin jahkaili ja potki renkaita aikansa.
Het tuli s**tana asentotunnistimesta johtuva sytytysvika. Itki akalleen, soitteli liikkeeseen.
Akalla paloi käämit & akka meni juutuubbiin kattomaan 3.tason TI-miehen korjausvideoita & samalla akka ite sai.
Viikonloppuna sama akka roikkui claybaarissa kaatokännissä 3.tason TI-miehen kauluksessa. Menivät vessaan.
KOLMONEN SAI.
3.tason TI-mies osti auton, ei ostanu halvinta ekaa. Osti hyväkuntosen tokan.
Auto kesti & 3.tason TI-mies pesi ja kiillotti kaaraa. Ei itkenyt akalleen, ei soitellut liikkeeseen.
Akka oli oikein tyytyväinen TI-mieheensä. Illalla
KOLMONEN SAI...
. - leppoisia kilometrej
tein ihan ite kirjoitti:
Lisäksi:
kolmostason tee-se-itsemies ei suihki silikonia auton sisälle tai muihinkaan muoviosiin, vaan silikonitonta muovinhoitoainetta ns. CockPit'iä. Silikonia hän suihkii korkeintaan kankaaseen, jolla pyyhkii moottoritilan kumiletkut ja -tiivisteet. Talvella ovien tiivisteisiin levittää paksumpaa silikonia silikonipuikosta.
Joululahjaksi saatuaan Flex PE 14-2-150 rotaryn kolmostason tee-se-itsemies hymyilee muikeasti. Hän säilyttää konetta ensimmäiset viikot kirjahyllyssä erilaisten vahapurkkien kanssa, joista esim. yhtä käytetään hologrammien poistoon. Hän myös tietää mihin käyttöön ClayBar (älä lue vahingossakaan: GayBar) on...
Auton osto:
Kolmostason tee-se-itsemiehen ostaessa itselleen halpaa auton, hän muistaa tarkistaa jakohihnan vaihtovälin sekä varautuu jo huoltamaan auton, sisältäen kaikki öljyt, suodattimet, tulpat, tulpanjohdot ja moniurahihnan rullineen. Sekä kaikki muut mahdollista vaihtoa kaipaavat kulutusosat.
Hän ei viitsi soittaa jälkikäteen myyjälle esim. jarrupaloista, jotka mahdollisesti kuluvat loppuun ensimmäisten 10-1000km kuluessa, koska arvioi pääsevänsä helpoimmalla vaihtamalla 20euron palat itse. Jarrupalat hän jätti ostotilanteessa tarkoituksella tarkistamatta SILMÄMÄÄRÄISESTI, koska piti sitä merkityksettömänä (halpana, ei kuitenkaan tieliikenneturvallisuuden kannalta merkityksettömänä) tarkistuskohteena. Jarrupalat tulisi hänen mielestään kuitenkin tarkistaa aina pyöränvaihdon yhteydessä ja tarvittaessa vaihtaa. Mieluummin ajoissa, kuin liian myöhään -30celsiuksen pakkasessa punaisten sormien rukoillessa armoa päästäkseen sujahtamaan lämpimään paikkaan. Jarrupalathan on mahdollisesta pakkasesta huolimatta vaihdettava viimeistään silloin, kun metallinen hankausääni alkaa vähänkään kuulumaan jarrutettaessa.
Kolmostason tee-se-itsemies ymmärsi jo ostaessaan, että edellä mainitut kulutusosat, mukaanlukien esim. jarrupalat, joutuvat jossain vaiheessa vaihdetaviksi. Hän oli/on myös varautunut muihin yllättäviin huoltoihin, esim. käsijarruvaijerin vaihtoon & säätöön, koska hän osti KÄYTETYN auton, eikä uutta tai 100% huollettua harrasteautoa.
Leppoisia kilometrejä kaikille autoilijoille ja autottomille :-)haha, hyvä v1ttuilu, kyllähän se autotonta alkaa jo parin kilometrin jälkeen v1tuttamaan kun vielä on edessä 98 km... :D
- Tee-se-itsemies
Heheheheh,mihin ryhmään itse kuulut "tein ihan ite" mies?Itseeni ei ihan täydellisesti osunut yksikään kuvaus,mutta enempi kolmosryhmään kuin noihin kahteen ensimmäiseen...Unohdit kuvauksestasi,että kolmosryhmän tee-se-itsemiehet tekevät mitä haluavat,muut tekevät mitä osaavat... ;=D
- tein ihan ite
Tee-se-itsemies kirjoitti:
Heheheheh,mihin ryhmään itse kuulut "tein ihan ite" mies?Itseeni ei ihan täydellisesti osunut yksikään kuvaus,mutta enempi kolmosryhmään kuin noihin kahteen ensimmäiseen...Unohdit kuvauksestasi,että kolmosryhmän tee-se-itsemiehet tekevät mitä haluavat,muut tekevät mitä osaavat... ;=D
Oot sitten välimallinjätkä...
...kuten minäkin.
Kolmosryhmään kait sitä itehi eniten kuuluu, kuitenni käyttäen niitä halpisosia & omia kaluja, jotka puristettussa nyrkissä parraalta millonki tuntuu..
Tuohan ol iha hauskuuttamistarkoituksessa kirjotettu, et varmaan hokassutkaan :D
Mutta kai siellä jokunen tottuuski rivien välissä piilee? - 69-päivä
Tee-se-itsemies kirjoitti:
Heheheheh,mihin ryhmään itse kuulut "tein ihan ite" mies?Itseeni ei ihan täydellisesti osunut yksikään kuvaus,mutta enempi kolmosryhmään kuin noihin kahteen ensimmäiseen...Unohdit kuvauksestasi,että kolmosryhmän tee-se-itsemiehet tekevät mitä haluavat,muut tekevät mitä osaavat... ;=D
Se ois sitten tän vuoden 69 päivä, puolisoille *vink* *vink*
Välimallin jätkä:
http://www.youtube.com/watch?v=MXiIV_ecS88
Auton osto:
http://www.youtube.com/watch?v=z0JebT4kIPU
- automuistelija
Autoliikkeistä puheenollen, kun meinaa jo unohtua niin ajattelin listata tähän ja muut saa lisäillä mitä autoliikkeitä ennen oli Kuopiossa mutta jotka jo poistuneet.
Esim. Fiatia möi Kinnusen Auto jossain keskustassa, lisäksi taisi myös Hankkija myydä Fiatia toisessa osoitteessa mutta möikö samaan aikaan vai eri aikakautena?
Ihan varmaksi en enää muista mutta olikohan Pihlajaharjun Auto nimeltään jossa myytiin alkujaan Daihatsua siinä Laakkosen ja Toyota -liikkeen välissä?
Missäs myytiin Datsunia/Nissania ennen 80-luvulla valmistunutta nykyistä liikettä?
Opelia myytiin Saastamoisen Autossa / Tukkumannin Autossa ennenwanhaan Haapaniemellä, sitten joskus 80-luvulla Väliköntielle valmistui liike jossa myytiin ainakin Opelia. Myöhemmin siihen tuli Delta-Auto ja nythän Opelia myydään Rinta-Joupilla.
Väliköntiellä myytiin myös Mitsubishia, nykyinen Maxi-Makasiinin rakennus oli alkujaan muistaakseni Automaailma -niminen Mitsubishia myyvä autoliike, taisi valmistua joskus 1988.
Nykyisen S-market Ykkösrastin paikalla oli joskus 80-luvun lopulla valmistunut autoliike jossa myytiin Mersuja ja Fiateja ainakin, ettei vaan samassa rakennuksessa ollut joskus myös Fordin liike, Ford keskus tai jotain sinne päin ehkä 90-luvulla?- jäpäkki
Hankkija möi Satamakadulla Fiatia ja Mitsubishia ainakin joskus 80-luvun loppupuoliskolla. Kinnusen Auto tais myydä sitä ennen Fiatia.
Ellen väärin muista niin Automaailma möi myös Fiatia sitten kun Hankkija lopetti automyynnin.
Fordia möi ennemmin Auto Itkonen oliko Vuorelassa, sitten 1988 aloitti Autosompa Volttikadulla, 1996 Fordin myynti siirtyi Kuopion Ford-keskukselle Ykkös-rastille, sitten Delta-autolle ja sitten Hartikaiselle ja Rinta-joupille joka nykyään myy merkkiä.
Se Ykkösrastilla ollut autoliike oli ennemmin nimeltään Autorasti ja möi ainakin Mersua ja Hondaa.
Näin siis muistelen olleen, korjatkoon jos joku muistaa paremmin. - Saab99
jäpäkki kirjoitti:
Hankkija möi Satamakadulla Fiatia ja Mitsubishia ainakin joskus 80-luvun loppupuoliskolla. Kinnusen Auto tais myydä sitä ennen Fiatia.
Ellen väärin muista niin Automaailma möi myös Fiatia sitten kun Hankkija lopetti automyynnin.
Fordia möi ennemmin Auto Itkonen oliko Vuorelassa, sitten 1988 aloitti Autosompa Volttikadulla, 1996 Fordin myynti siirtyi Kuopion Ford-keskukselle Ykkös-rastille, sitten Delta-autolle ja sitten Hartikaiselle ja Rinta-joupille joka nykyään myy merkkiä.
Se Ykkösrastilla ollut autoliike oli ennemmin nimeltään Autorasti ja möi ainakin Mersua ja Hondaa.
Näin siis muistelen olleen, korjatkoon jos joku muistaa paremmin.Eikö kukaan ole vielä maininnut Väliköntiellä sijainnutta Scan-Autoa, jossa myytiin Saabeja ja myöhemmässä vaiheessa myös Seateja.
Ja oliko se Laakkonen, joka alunperin rakennutti Väliköntiellä edelleen sijaitsevan, nykyisen kauppapaikka Birgerin? - automuistelija
Saab99 kirjoitti:
Eikö kukaan ole vielä maininnut Väliköntiellä sijainnutta Scan-Autoa, jossa myytiin Saabeja ja myöhemmässä vaiheessa myös Seateja.
Ja oliko se Laakkonen, joka alunperin rakennutti Väliköntiellä edelleen sijaitsevan, nykyisen kauppapaikka Birgerin?Ei kai se Laakkonen ollut vaan muistaakseni Saastamoisen Auto / Tukkumannin Auto joka möi Opelia.
Mulla on tässä TM numero 7/1986 (myyntiaika 15.4. - 13.5.1986) jonka kansissa on vieläkin kiinni Opelin Kadett E:n mainos, "henkilökohtainen kutsu" tulla koeajamaan uusi porrasperäinen Opel Kadett. Kutsukortin piirimyyjän kohdalla lukee Saastamoisen Auto, Haapaniemi, Kuopio joten Väliköntien liike lienee rakennettu 80-luvun lopulla, ainakin 1988 se oli jo olemassa.
Rautasavon Auto tuli vielä mieleen jossa myytiin ainakin Ladaa ja Talbotia, sijaitsi melkeinpä Autorastin vieressä. - jäpäkki
automuistelija kirjoitti:
Ei kai se Laakkonen ollut vaan muistaakseni Saastamoisen Auto / Tukkumannin Auto joka möi Opelia.
Mulla on tässä TM numero 7/1986 (myyntiaika 15.4. - 13.5.1986) jonka kansissa on vieläkin kiinni Opelin Kadett E:n mainos, "henkilökohtainen kutsu" tulla koeajamaan uusi porrasperäinen Opel Kadett. Kutsukortin piirimyyjän kohdalla lukee Saastamoisen Auto, Haapaniemi, Kuopio joten Väliköntien liike lienee rakennettu 80-luvun lopulla, ainakin 1988 se oli jo olemassa.
Rautasavon Auto tuli vielä mieleen jossa myytiin ainakin Ladaa ja Talbotia, sijaitsi melkeinpä Autorastin vieressä.Joo, Rautasavon Auto taisi olla Tehdaskadulla.
Tukkumannin Auton tilalle tuli sitten 90 luvulla Autoputkola joka möi Opelia, Mitsubishia ja muistaakseni myös Mersua.
Scan Auto oli siinä missä myöhemmin ollut Delta Auto.
- jaakkokuopio
AUTOMYYNTI ROSBERG JOHTAJA ON KUIN ELVIS ei ole palvelua vain ylimielisiä katseita ,että mitähän tuokin tällä tekee ,menin avainvaunuun ja ostin sieltä oli hyvä palvelu
- Anonyymi
Aivan täysin päinvastaisia kokemuksia Rosbergista. Useita autoja häneltä ostanut ja aina ystävällistä palvelua saanut ja jos vikoja on ilmennyt ne on korjattu.
- Anonyymi
Onko Keke Rosbergin sukua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan täysin päinvastaisia kokemuksia Rosbergista. Useita autoja häneltä ostanut ja aina ystävällistä palvelua saanut ja jos vikoja on ilmennyt ne on korjattu.
Rosberg itse kirjoittelee?
- Huoltoko
Kuopion autotalo hartikaisella eivät osaa huoltaa autoa mutta hintaa osaavat nosta sovitusta ylöspäin ja autoa ei saada kuntoon sama vika kun huoltoon viedessä. Kävin esimmäistä kertaa asikkaana ja myös viimeistä kertaa onneksi on iisalmi lähellä ja muut mersu osaajat on sattunut varmaan muillekkin samanlainen kokemus kyseisestä osaamisesta.
- Serialkilleri
Autoliike Miettinen. Entinen auto särkyi, romuttamolle vietiin se. Netistä katseltiin vaihtoehtoja ajoiksi. Miettisellä oli tarjolla mielenkiintoinen yksilö.
Soitin myyjälle, kysyin hintaa käteisellä ilman vaihdokkia. Hinta putosi silloin 15 prosenttia.
Autoliikkeessä myyjä antoi avaimet käteen, käski koeajolle. Koeajoin auton. Paperit tehtiin ja maksoin ostoksen.
Pieniä vikoja ilmaantui, varmaan ne kuuluu käytetyn hintaan. Ilmastointi ei toiminut. Sen Korjauskustannukset jaettiin. - Sigge69
Itellä on kokemusta vain Ahonen & Rosberg firmasta. Puhelimessa sovitut ja luvatut asiat eivät ainakaan pitäneet paikkaansa ja jälkeenpäin niitä ei ole mitenkään selitelty. Eniten ihmetyttää se, että ilmeisesti heillä on tapana ilmoittaa renkaiden urasyvyys yhteenlaskettuna kaikki neljä rengasta, kun muut ilmoittaa mm/rengas. Onko tämä tapa Kuopiossa vai vaan ko. firmassa?
- fsdkjfkjskdkjl
Ohoh, ei sentään mukaan oltu laskettu myös vararenkaan urasyvyyttä vai puuttuiko se kokonaan...
- Anonyymi
fsdkjfkjskdkjl kirjoitti:
Ohoh, ei sentään mukaan oltu laskettu myös vararenkaan urasyvyyttä vai puuttuiko se kokonaan...
Tervetuloa tälle vuosituhannelle! Harvemmin autoissa on enää vararengasta vaan vaahdot jne. löytyy takaluukuista.
- Anonyymi
Pitääkö sanonta paikkaansa, että savolainen on niin kiero, että se ei edes pasko sinne, mihin se kyykkii?
- Volovo
Eipä voi Rinta-Joupin "automyyjiä" juurikaan palvelualttiudesta kehua. Kiertelin parikymmentä minuuttia katselemassa vaihtoautoja, tarkoituksena ostaa vähän jämerämpi auto asuntovaunun vetämiseen. Yksikään myyjä ei ollut huomaavinaan, vaikka olin ainoa asiakas koko liikkeessä.
Myyjiä oli istuskelemassa pöytien takana useampia, ilmeisesti pelailivat nettipelejä.
Ei kannata näitä herroja enää jatkossa mennä häiritsemään. Ostin auton netin kautta yksityiseltä myyjältä. - Aktiivihuolto
Eniten myyty auto Kuopissa, VW. Näin valta vaihtuu kun myös huolto pelaa. Entisen ykkösmerkin haltijalla on miettisen paikka miten asiakasta varsinkin huollosssa palvellaan.
- Anonyymi
Myyjät on lähes järjestään jotenkin sellaisia limanuljaskoja ja pellejä, harva niistä herättää luottamusta. Olen itse aika vakavamielinen mies, voisi olla että ostaisin auton mieluummin asentajalta joka työssään toimii faktojen ja tosiasioiden pohjalta eikä rakentele mitään mielikuvia jotka eivät ole totta.
- Anonyymi
Jalkapalloijat ovat väärii kaverei autohommisa ei tajuu tekniikas mitää, ite oon
ostellut autoni uudet pori turku akselilta parhaat alennukset siell. - Anonyymi
Haaveilen skodasta silti.
- Anonyymi
ajoitko 70-80-luvuillakin Skodalla vai peräti Ladalla?
- Anonyymi
Mulla oli 1988 vuonna Tatsun Serry.
- Anonyymi
Kävin saksasta hakee uuden c 63 R kun sanovat ett pitkä toimitusaika on , mulla
ei mennyt kun kaks päivee jo oli auto alla se siitä liikkeestä.- Anonyymi
KUOPIO? Autokeskustelut käydään muuall tauno!
- Anonyymi
Autojen osto-ja myynti keskustelut ei kuulu tänne.
- Anonyymi
Autoliike Hartikainen
Ei kiinnosta asiakkaille vastaaminen, eikä takaisinsoitot. Tullut jätettyä puolenkymmentä takaisinsoittopyyntöä viimeisen kolmen viikon aikana, kun ei pääse läpi. Pitäkööt tunkkinsa. - Anonyymi
Auton vaihto edessä. Tuoreempaa vaihdettava. Ehdottakaa luotettavaa myyjää.
- Anonyymi
Keskity mieluummin ehtimään mahollisimman luotettava aato. Myyjä on ihan sivuseikka.
- Anonyymi
Ei ainakaan KAMUX
- Anonyymi
90-luvulla kahtelin käätettyjä aatoja Kuopiossa ja yhessä liikkeessä ku myöjä kysy jotta voepko olla avuks ja sanoen jotta kahtelen vuan käätettyjä aatoja nii ukko ärähti vuan jotta kulluuhan se aeka silleennii.
No en ostanna aenakaan siitä liikkeestä sitten aatoo siihen hättään.
Aeka lama-ajan runtelemia olj kyllä aatot siihen aekaan, ee meenannu kelevollista löötyä millään, eekä sekkään minkä sitte ostin, osottaatunna kovin kaksiseks.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1496459- 322312
- 1872089
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101333Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.821263- 731067
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241047Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,25987Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44951Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke10838