Mukavin/epämukavin vaatekappale

niisku-myy46

Äsken oli toisessa kohti puhetta syksystä. Mainitsin siinä vaatekappaleen nimeltä sukkahousut. YÄKS!
Totta mooses, nehän lämmittävät mukavasti, mutta... jo se verhoutuminen niihin...

Entäs, kun on "viralliset" juhlat ja änkäät päällesi sukkahousut, alushameen ja mekon. Johan olet paketissa koko ihminen. Luojan lykky, ettei jokapäiväinen työasu ole joku jakkupuku ja paitapusero systeemi.

Mukavia vaatekappaleita on pilvin pimein: villasukat, jo hyvin muotonsa löytänyt villapaita ja alusasu, joka on kuin toinen iho. Pitsillä :)

60

2523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sisään vaan.

      Tissiliivit on hankalia avata ja rumia läskin naisen päällä.

      =DW=

      • kokeilin kerran

        vaimoni kenkiä.
        En ymmärrä, miten naiset voi pitää sellaisia.
        Olo oli hutera ja epävarma,
        meillä jalat ovat samaa numeroa,
        joten ei siitä johdu.
        En kestäisi yhtään.


      • pohkeet kaunistuu.
        kokeilin kerran kirjoitti:

        vaimoni kenkiä.
        En ymmärrä, miten naiset voi pitää sellaisia.
        Olo oli hutera ja epävarma,
        meillä jalat ovat samaa numeroa,
        joten ei siitä johdu.
        En kestäisi yhtään.

        Tosin korkojen laatu vaikuttaa: pitää olla piikit sillä nk. tolppakorot aiheuttavat lonksupolvet ja muljahtelevat nivelet, kiilakorot taas nilkkavammoja. Piikkikoroilla kävelyä aloitteleva nainen oppii varomaan alun alkaenkin askeleitaan ja käyttää vaistomaisesti pohjelihaksiaan apuna, jolloin pohkeet vahvistuvat, samoin vaikutus tuntuu etureisilihaksissa ja nilkat pysyvät vanhemmiten siroina eivätkä kerää makkaroita.


      • niisku-myy ejk
        pohkeet kaunistuu. kirjoitti:

        Tosin korkojen laatu vaikuttaa: pitää olla piikit sillä nk. tolppakorot aiheuttavat lonksupolvet ja muljahtelevat nivelet, kiilakorot taas nilkkavammoja. Piikkikoroilla kävelyä aloitteleva nainen oppii varomaan alun alkaenkin askeleitaan ja käyttää vaistomaisesti pohjelihaksiaan apuna, jolloin pohkeet vahvistuvat, samoin vaikutus tuntuu etureisilihaksissa ja nilkat pysyvät vanhemmiten siroina eivätkä kerää makkaroita.

        Ne ovat kauniit. Totta kai. Saavat tällaisen töppöjalankin näyttämään pidemmälle ja solakoittavat pohjetta. Kävely, noh, se vaatii harjoittelua. Ei niitä jokapäiväisenä voisi pitää. Not like women naapurimaassa. ÖH.


    • kikakakkonen

      Erehdyin kerran ostamaan bodyn, joka myös oli jonkinmoinen vartaloa muokkaava kuristava systeemi. KÄytin kerran ja voisin selostaa pitkästi millaista oli käydä vessassa saati kuroa body taas paikoilleen ja koko ajan oli tunne, etten saa kunnolla henkeä. En käsitä miten kukaan voi pukea moisia ylleen ja väittää sen jälkeen viihtyvänsä enää missään.Pelkkä istuminen oli viheliäistä ja nauraminen jonkinmoista tukahtunutta hytkyntää,joka varmasti vaikutti omituiselta minulle tuttujen ihmisten seurassa.

      Mukavia vaatteita ovat kaikki mitkä venyvät ja tietysti farkut, joiden kanssa saa elää huoleti. Kesäisin rakastan shortseja ja lankaolkaisia toppeja.

      • niisku-myy ejk

        korsetit on varmaan olleet vielä kamalampia. Eipä ihme,että naiset on pyörtyilleet seisovilta jaloiltaan niiden ahdistuksessa.

        Kiva kuulla sinusta :)


      • Anonyymi

        Tavallisestihan bodyssä on hakaset haaroissa juuri vessa käyntiä varten


    • sukkahousut ne vasta ovat viheliäiset,ku ne pitäs saada ehjinä päälle..:/ Hautajaisiin piti kerran mennä ja olin varannut kolmet,ja niinhän siinä kävi,että kahdet meni heti rikki, ja kolmannet sain joten kuten ehjinä päälle..

      Mukavin asu on fleese-kankaasta tehdyt oloasut..niitä pitäis vaikka aina..:)

      • niisku-myy ejk

        mutta se on jo taitolaji.

        Fleece on hyvä. Lämmin ja mukava. Sukkahousuja voisivat vähän kehitellä. Vai voiko niitä miksikään muuttaa ;( Makkarankuoret - mitkä makkarankuoret.


      • kestävyydestä
        niisku-myy ejk kirjoitti:

        mutta se on jo taitolaji.

        Fleece on hyvä. Lämmin ja mukava. Sukkahousuja voisivat vähän kehitellä. Vai voiko niitä miksikään muuttaa ;( Makkarankuoret - mitkä makkarankuoret.

        Nykyään aikuinen nainenkin voi käyttää myös vähän paksumpia sukkahousuja, kunhan ne on väriltään asuun sopivat. Helpoin valinta on tietysti jotkut ihonväriset 15 den sukkahousut, mutta niiden saaminen jalkaan ja pitäminen ehjänä, on taidetta. Mutta kun laittaa esim. 40-60 den sukkahousut, niin ne kestääkin jo kymmeniä käyttökertoja. Hautajaisissa 40 den mustat sukkahousut on kestävät ja hyvän näköiset. Ei tietysti sovi kuumina kesäpäivinä, mutta suomen suvessa ei montaa sellaista päivää ole, että ne olisi liian kuumat.

        20 vuotta sitten oli selvää ettei yli 20 vuotias nainen voinut laittaa jalkaansa yli 20 den sukkahousuja, ennen kuin sitten mummona ne paksut mummosukkikset. Mutta nyt on muoti muuttunut, joten rohkeasti sovittelemaa paksumpia sukkahousuja jalkaan. Talvella vaikka sitten sellaisia puuvilla-polyamidi sukkiksia.


      • Anonyymi

        Itse jos joskus tarttee olla sukkahousut jalassa min laitan joko vinyylihanskat läsintresse Tao aptering kangas hanskat niin menet sujuvasti ettei repee
        Harvoin juuri käytetään enää sukkahousuja
        Lotionen vaatteet on ihanimmat


    • Seijasini

      aloitetaan, niin se on ehdottomasti farkut. Yläosaa muuntelemalla käy arkeen ja pieneen juhlaankin. Töissä ne eivät ikävä kyllä ole aina soveliaat, vaan pitää laittaa jakkupuku päälle. Onneksi nutturaa ei kuitenkaan :)
      Sitten olisi jo tosi ahdistavaa.

      Sukkahousuista olen luopunut lähes kokonaan. Mihin niitä pitkien housujen kanssa edes tarvitsisi? Hameen kanssa stay up'it ovat ehdottomat. Ja kun ostaa muutamat samanlaiset, ei sukan rikkoutuessa tarvitse vaihtaa kuin toinen sukka...

      • akiakos

        .. että mukavuus ja tyylikkyys eivät oikein ole yhteen asukokonaisuuteen ympättävissä? Ennemminkin näyttäisi olevan niin, että mitä upeamman näköinen asu, sen vaivalloisempi se kantajalleen on.

        Ja jos riittävän pitkälle mennään, niin kaikkein tyylikkäin asu on sellainen, jossa ei voi tehdä enää mitään muuta kuin vain olla kanssakansalaisten ihmeteltävänä ja ihasteltavana. Hassua.

        Jakkupukulook voi olla tosi upea. Toivottavasti moisen käyttö ei sinulle liikaa ahdistusta tuota, koskapa muuten meiltä etäämmältä ihailevilta kaikkoaisi silmänilo kauas pois.. :)


      • Seijasini
        akiakos kirjoitti:

        .. että mukavuus ja tyylikkyys eivät oikein ole yhteen asukokonaisuuteen ympättävissä? Ennemminkin näyttäisi olevan niin, että mitä upeamman näköinen asu, sen vaivalloisempi se kantajalleen on.

        Ja jos riittävän pitkälle mennään, niin kaikkein tyylikkäin asu on sellainen, jossa ei voi tehdä enää mitään muuta kuin vain olla kanssakansalaisten ihmeteltävänä ja ihasteltavana. Hassua.

        Jakkupukulook voi olla tosi upea. Toivottavasti moisen käyttö ei sinulle liikaa ahdistusta tuota, koskapa muuten meiltä etäämmältä ihailevilta kaikkoaisi silmänilo kauas pois.. :)

        Kesäisin tulee käytettyä paljon hameita. Ja töissä kotelomekkoa jakulla tai ilman - ovat oikeasti mukavia päällä. Ja oikein asustettuina jopa tyylikkäitä.

        Tyylikkyydessähän on paljon kiinni siitäkin, miten vaatteen kantaa. Joku voi näyttää upealta vaikka juuttisäkki päällä!


      • niisku-myy ejk

        Minulla täytyy olla farkkujen alla jotkut lämmittävät jutskat. Yleensä just nämä sukkahousut olen ängännyt tai sitten naiselliset pitsiset pitkikset. Pitsit löytyy lahkeensuista. Muutenhan ne tappavat erotiikan tehokkaasti. Vaikka kuolluthan se on muutenkin minun kohdalla ;) Eipä huolta..

        Farkut on mukavat.


      • niisku-myy ejk

        Hamonen on mukava kesähelteellä. Sellainen kevyt ja ilmava kappale nimittäin.

        Onneksi miehet ei käytä hameita - ainakaan yleisesti.

        "mielikuvitus alkaa laukata - stop...."


      • Seijasini
        niisku-myy ejk kirjoitti:

        Minulla täytyy olla farkkujen alla jotkut lämmittävät jutskat. Yleensä just nämä sukkahousut olen ängännyt tai sitten naiselliset pitsiset pitkikset. Pitsit löytyy lahkeensuista. Muutenhan ne tappavat erotiikan tehokkaasti. Vaikka kuolluthan se on muutenkin minun kohdalla ;) Eipä huolta..

        Farkut on mukavat.

        Pöh. Sä oot ihan yhtä nuori kuin minäkin :))

        Jos farkkujen alle tarvii jotain tunkea, laitan samantien pitkät kalsarit. Naiselliset (?), jos pitsi lahkeensuussa saa sen aikaan.

        Mulla on tänäänkin hame päällä... opettelin käyttämään "virallisemmankin" oloista... ei aina jaksa housujakkupukua...

        Mitä se erotiikka on? Onks se joku uus jäätelömaku, vai mistä lienee kyse... :D


      • niisku-myy ejk
        Seijasini kirjoitti:

        Pöh. Sä oot ihan yhtä nuori kuin minäkin :))

        Jos farkkujen alle tarvii jotain tunkea, laitan samantien pitkät kalsarit. Naiselliset (?), jos pitsi lahkeensuussa saa sen aikaan.

        Mulla on tänäänkin hame päällä... opettelin käyttämään "virallisemmankin" oloista... ei aina jaksa housujakkupukua...

        Mitä se erotiikka on? Onks se joku uus jäätelömaku, vai mistä lienee kyse... :D

        Jäätelömaku justiinsa. Minä taisin sekottaa tiikerin ja erotiikan - voi, voi :))

        Juu, sellaiset pitkät naiselliset kalsarit voiskin olla ihan kivat...mutta pitsiä olla pittää :) Vaikkei sitä tiikeriä olekaan :))


      • Seijasini
        niisku-myy ejk kirjoitti:

        Jäätelömaku justiinsa. Minä taisin sekottaa tiikerin ja erotiikan - voi, voi :))

        Juu, sellaiset pitkät naiselliset kalsarit voiskin olla ihan kivat...mutta pitsiä olla pittää :) Vaikkei sitä tiikeriä olekaan :))

        Herahti vesi kielelle.
        Nyt on hankittu tiikeri pakkaseen.
        Ensin saunaan ja sitten...
        jako neljään ja pian on tiikerijäätelö historiaa.

        Pitsi on aina naisellista, eikä edes värillä väliä. Totta on väittämä, jonka mukaan hyvä pukeutuminen lähtee alusasusta saakka. Pitsiä alla niin ryhti nousee kummasti.


      • niisku-myy ejk
        Seijasini kirjoitti:

        Herahti vesi kielelle.
        Nyt on hankittu tiikeri pakkaseen.
        Ensin saunaan ja sitten...
        jako neljään ja pian on tiikerijäätelö historiaa.

        Pitsi on aina naisellista, eikä edes värillä väliä. Totta on väittämä, jonka mukaan hyvä pukeutuminen lähtee alusasusta saakka. Pitsiä alla niin ryhti nousee kummasti.

        Minäkin... heti huomenna...haen kaupasta paketillisen er.... tiikerijätskiä :))


    • jannu-huoleton

      jää säärikarvat joteski ilikiästi kiinni jos koetan laittaa sukkahousuja ja sitten kun tempasee nopsaan sukkahosut pois nii sähköä tulee vaaltavasti että sillä energialla sais ainakin tv:n tai ees digiboxin toimiman.ei vaiskaan kerran kokelin.. ja minä kun oon luullut että naiset tykkää sukkahousuista kovasti kun niin moni käyttää niitä,oon pojilta kuullut,enhän sentään oo nähäny paljon sukkahousuja muualla ku stokmannin alennusmyynnissä.minusta pipo on aivan kauhia kapine se kyllä päätä kutittaa ja kun tempasee nopsaan..ei taas tämä alakaa alusta.:)höh.laita sitten pään tyynyyn.

      • mamma mia

        jää taatusti multakin narikkaan :))))) Näytän ihan eskimolta pipo päässä tai joltain laitoksesta karanneelta. "korvaläpät" pukee, niitä käytän tai takin huppua.


      • Hörähdys

        ......pääsi huuliltain ( vaikkakin naisimmeisenä pitäis kaiketi vienosti naurahtaa)
        Sinulla on elävä tapa kirjoittaa - se sai aikaan hauskoja mielikuvia. Sain siittä poweria päivään. -Kiitos!


      • jannu-huoleton
        Hörähdys kirjoitti:

        ......pääsi huuliltain ( vaikkakin naisimmeisenä pitäis kaiketi vienosti naurahtaa)
        Sinulla on elävä tapa kirjoittaa - se sai aikaan hauskoja mielikuvia. Sain siittä poweria päivään. -Kiitos!

        kiittää on täälläpäin tapana sanoa,mukavaa kun toisillakin on mukavaa.päässä kyllä pyörii kaikelaista ajatusta niinkuin nyt miehen päässä yleensä,sais vaan joteski sanoiksi.hyvee syksyn jatkoa sinulle.on se hyvä ettei hymyjä tarvi ostaa,muuten taas pitäs mennä johonki missä on alennusmyynti...


      • niisku-myy ejk

        Kyllä täti ymmärtää :) Ei ole kiva:(

        Kokeile pitkiä kalsareita, tai siis sellaisia sopivan pitkiä. Niissä on ihan kivoja kuviakin. Minunkin nuoriso käyttää :))


      • niisku-myy ejk
        mamma mia kirjoitti:

        jää taatusti multakin narikkaan :))))) Näytän ihan eskimolta pipo päässä tai joltain laitoksesta karanneelta. "korvaläpät" pukee, niitä käytän tai takin huppua.

        Toisille se käy ja toisille ei. Mulle ei. Olen ihan karsea näky pipo päässä. Se menee päätä myöten ja ihan kuin posket pullistuis ulos...Tai sitten mulla on niin iso pää, ettei tähän löydy kuin tiukkoja pipoja.

        Joskus huvikseni koklannut baskereita yms. Ei ole lasten katottavaa :(


      • jannu-huoleton
        niisku-myy ejk kirjoitti:

        Kyllä täti ymmärtää :) Ei ole kiva:(

        Kokeile pitkiä kalsareita, tai siis sellaisia sopivan pitkiä. Niissä on ihan kivoja kuviakin. Minunkin nuoriso käyttää :))

        juu minulla on niitä kuva kalsareita niissä on kuulemma mielenkiintisia kuvia yhdetkin on jossa on varmaan kaikki galaxit värikuvina,hui kauhia niitten vuoksi voi mähdä jot humanoidi unia, ne ei silleen tuota sähköä mutta ahistaa ne ei auta kun kävellä kesät talvet säärikarvat törröllään. ps .sukkiksia en koskaan uskalla enää kokeilla,viimeksi huomasin että rannekellokin oli edestänyt 28 minuuttia! ja tämä tarina on tosi ja staattinen!))


      • niisku-myy ejk
        jannu-huoleton kirjoitti:

        juu minulla on niitä kuva kalsareita niissä on kuulemma mielenkiintisia kuvia yhdetkin on jossa on varmaan kaikki galaxit värikuvina,hui kauhia niitten vuoksi voi mähdä jot humanoidi unia, ne ei silleen tuota sähköä mutta ahistaa ne ei auta kun kävellä kesät talvet säärikarvat törröllään. ps .sukkiksia en koskaan uskalla enää kokeilla,viimeksi huomasin että rannekellokin oli edestänyt 28 minuuttia! ja tämä tarina on tosi ja staattinen!))

        Löytyy kalsareita ihan hillityissäkin väreissä. Juu... täti tietää :)

        Ei tosiaankaan kannata sukkiksia kokeilla. Tuohan on ihan kamalaa. Siis; mitä tästä opimme:

        Sukkiksia käyttävät naiset ajatkoot säärikarvansa säännöllisesti!


      • Hörähdys
        jannu-huoleton kirjoitti:

        kiittää on täälläpäin tapana sanoa,mukavaa kun toisillakin on mukavaa.päässä kyllä pyörii kaikelaista ajatusta niinkuin nyt miehen päässä yleensä,sais vaan joteski sanoiksi.hyvee syksyn jatkoa sinulle.on se hyvä ettei hymyjä tarvi ostaa,muuten taas pitäs mennä johonki missä on alennusmyynti...

        Uteliaisuuttani ja tiedonhalustani kysyn Sinulta nyt ; - Miehen päässäkö pyörii kaikenlaisia ajatuksia ? Eipä muuten, mutta kun joskus on tuntunut jotta vain yhdenlaisia.......
        Mutta johtuisko tää väärinkäsitykseni tuosta mainitsemastasi asiasta, että pitäis saada jotenkin sanoiksi......
        Jospa se sanoiksi saaminen tullee sitten enempi siittä yhestä ajatuksen aiheesta ......?
        Tämmöstä jäin tässä nyt jotensakin pohtimaan kirjoituksesi pohjalta.....
        Muutoin kiitokset syksyn toivotuksesta ja myötäisiä tuulia Sinulle
        Ps. Alehinnoilla saaduista hymyistä ei ole todellista iloa...............


      • jannu-huoleton
        niisku-myy ejk kirjoitti:

        Löytyy kalsareita ihan hillityissäkin väreissä. Juu... täti tietää :)

        Ei tosiaankaan kannata sukkiksia kokeilla. Tuohan on ihan kamalaa. Siis; mitä tästä opimme:

        Sukkiksia käyttävät naiset ajatkoot säärikarvansa säännöllisesti!

        säärikarvojen ajelun lisäksi täytyy pitää turvaetäisyys elektronisista laitteista(jannu setä tietää) ai nii auton vahauksessa sukkikset on kova sana kiilloitus vaiheessa,eikä nyky autot srntään nii herkkiä staattiselle sähölle ole.pitää mennä kauppaan 15 sekunnuksi vaateostoksille osamaan niitä lyhyitä kuvia..))ystävällisesti nam.))


      • jannu-huoleton
        Hörähdys kirjoitti:

        Uteliaisuuttani ja tiedonhalustani kysyn Sinulta nyt ; - Miehen päässäkö pyörii kaikenlaisia ajatuksia ? Eipä muuten, mutta kun joskus on tuntunut jotta vain yhdenlaisia.......
        Mutta johtuisko tää väärinkäsitykseni tuosta mainitsemastasi asiasta, että pitäis saada jotenkin sanoiksi......
        Jospa se sanoiksi saaminen tullee sitten enempi siittä yhestä ajatuksen aiheesta ......?
        Tämmöstä jäin tässä nyt jotensakin pohtimaan kirjoituksesi pohjalta.....
        Muutoin kiitokset syksyn toivotuksesta ja myötäisiä tuulia Sinulle
        Ps. Alehinnoilla saaduista hymyistä ei ole todellista iloa...............

        tietää! mutta varmaan suurimmalla osalla päässä liikku vaan se.. mutta on siellä muunkilaista aivotoimintaa,ainakin minulla (eikä ole kysymys mistään häiriöstä) minä ainakin tulen helposti väärin ymmärretyksi johtuen siitä kun olen tämmönen nii just tämmönen. tuntemuksien sanoiksi ja teoiksi muuntaminen on vaan vaikiaa minulle ja varmaan aika monelle miehelle.


      • Hörähdys
        jannu-huoleton kirjoitti:

        tietää! mutta varmaan suurimmalla osalla päässä liikku vaan se.. mutta on siellä muunkilaista aivotoimintaa,ainakin minulla (eikä ole kysymys mistään häiriöstä) minä ainakin tulen helposti väärin ymmärretyksi johtuen siitä kun olen tämmönen nii just tämmönen. tuntemuksien sanoiksi ja teoiksi muuntaminen on vaan vaikiaa minulle ja varmaan aika monelle miehelle.

        .....välillä se ajatusten sanoiksi pukeminen on vaikeaa kelle tahansa......
        Ja tuntuu, että silloin kun ei ihan tarkkahan tiedä miten ne ajatukset sanoiksi pukisi, suusta alkaa pomppailla nitä sammakoita.
        Ja sitten kun niitä ammakoita yrittää saaha aisoihin...... Eipä uskalla enää jatkaa....
        Joskus sitten se kömmähdyksistä pahin eli väärähän aikana pääsee huulilta se hörähdys....


      • jannu-huoleton
        Hörähdys kirjoitti:

        .....välillä se ajatusten sanoiksi pukeminen on vaikeaa kelle tahansa......
        Ja tuntuu, että silloin kun ei ihan tarkkahan tiedä miten ne ajatukset sanoiksi pukisi, suusta alkaa pomppailla nitä sammakoita.
        Ja sitten kun niitä ammakoita yrittää saaha aisoihin...... Eipä uskalla enää jatkaa....
        Joskus sitten se kömmähdyksistä pahin eli väärähän aikana pääsee huulilta se hörähdys....

        että hörähtää väärässä paikassa ja väärään aikaan,mutta minusta nauru ei oo pahasta koskaan,varsinkaan jos ottaa terveys seikat huomioon))kyllä minäkin hörähtelen ja monesti itselle kun huomaa että on ollut toope.niille hyvä vinkki joita ei meinaa oikein naurattaa,kun menet suihkuun työnnä kieli ulos suihkun alla nii,jopas alakaa naurattamaan)))))))ha ha haaa...


      • Hörähtänyt
        jannu-huoleton kirjoitti:

        että hörähtää väärässä paikassa ja väärään aikaan,mutta minusta nauru ei oo pahasta koskaan,varsinkaan jos ottaa terveys seikat huomioon))kyllä minäkin hörähtelen ja monesti itselle kun huomaa että on ollut toope.niille hyvä vinkki joita ei meinaa oikein naurattaa,kun menet suihkuun työnnä kieli ulos suihkun alla nii,jopas alakaa naurattamaan)))))))ha ha haaa...

        ja höyrähtänytkin kai....
        Suihkutemppu kokematta.......
        Muutoin minunlaistani sanottiin ennenmuinoin kaiketi "tyhjännaurajaksi" kun ei pitänt aikaa tuhlata tuhaan hörähtelyhyn, vaan ahkerasti tehä töitä.
        Nykyänsä sitä vain näin yökyöpelinä valvotaan ja aamusella ollaan silmät sikkarassa :)


      • yksi ja sama
        Hörähtänyt kirjoitti:

        ja höyrähtänytkin kai....
        Suihkutemppu kokematta.......
        Muutoin minunlaistani sanottiin ennenmuinoin kaiketi "tyhjännaurajaksi" kun ei pitänt aikaa tuhlata tuhaan hörähtelyhyn, vaan ahkerasti tehä töitä.
        Nykyänsä sitä vain näin yökyöpelinä valvotaan ja aamusella ollaan silmät sikkarassa :)

        =)))


      • jannu-huoleton
        Hörähtänyt kirjoitti:

        ja höyrähtänytkin kai....
        Suihkutemppu kokematta.......
        Muutoin minunlaistani sanottiin ennenmuinoin kaiketi "tyhjännaurajaksi" kun ei pitänt aikaa tuhlata tuhaan hörähtelyhyn, vaan ahkerasti tehä töitä.
        Nykyänsä sitä vain näin yökyöpelinä valvotaan ja aamusella ollaan silmät sikkarassa :)

        vanhemmat sanoi että räkänokastakin tulee mies muttei tyhjän naurajasta.piti sitte koettaa olla totinen ja senhän tietää mitan siinä käy kun oikein koasti naurua pidättää.työn syrjässä ninunkin lapsuus vierähti,tiset lapset oli pihalla hippasta ja minä maatöissä ainakin usein näin kävi.silti oli ihan mukava nuoruus kun siihen oli tottunut eikä tiennyt paremmasta.no höö siitä on nii kauan että aika on kullannut muistot.en kyllä jaksa yötämyöten kirjoitella kun työ syö suurimman osan ajastani,elikkä jatkan samaan malliin mihin vanhemmat opetti))))joko kokeilit kieli juttua suihkussa? :)


      • jannu-huoleton
        yksi ja sama kirjoitti:

        =)))

        sinnuuki naurattaa.ei saa liian pljon olla suihkussa kieli ulkona joutuupi korvia siirtämään kun hymy leviää liian pitkälle..=))


      • Hörähdän....... ja huokaan
        jannu-huoleton kirjoitti:

        vanhemmat sanoi että räkänokastakin tulee mies muttei tyhjän naurajasta.piti sitte koettaa olla totinen ja senhän tietää mitan siinä käy kun oikein koasti naurua pidättää.työn syrjässä ninunkin lapsuus vierähti,tiset lapset oli pihalla hippasta ja minä maatöissä ainakin usein näin kävi.silti oli ihan mukava nuoruus kun siihen oli tottunut eikä tiennyt paremmasta.no höö siitä on nii kauan että aika on kullannut muistot.en kyllä jaksa yötämyöten kirjoitella kun työ syö suurimman osan ajastani,elikkä jatkan samaan malliin mihin vanhemmat opetti))))joko kokeilit kieli juttua suihkussa? :)

        ......ensi kerralla sitten yritän muistaa kun suihkussa käyn..... ;)
        Mulla kaiketi kaks persoonaa ; - kun välillä pirskatisti laiskottaa ja välillä sitten puurtaa "siihen entisajan malliin"

        Nyt kuitenkin treffit unimatin kanssa. Ois kiva ois antais pilvenpehmeitä unia :)


      • jannu-huoleton
        Hörähdän....... ja huokaan kirjoitti:

        ......ensi kerralla sitten yritän muistaa kun suihkussa käyn..... ;)
        Mulla kaiketi kaks persoonaa ; - kun välillä pirskatisti laiskottaa ja välillä sitten puurtaa "siihen entisajan malliin"

        Nyt kuitenkin treffit unimatin kanssa. Ois kiva ois antais pilvenpehmeitä unia :)

        heitti matti sepeliä hiekan sijaan kun jäi unet vähiin.huonoja jutskia suorastaan tulvi illalla.no ei siitä voi mattia moittia,on ihan pakko mennä suihkuun.... kun on nii suu mutrullaan.pitää tänään mennä nollaamaan muistikortti johonki hyvään soittoruokalaan ja tanssata jalat muusiksi,nii saan muuta ajateltavaa.kerran kun menin muka nollaamaan kort.nii seuraavana yönä oli käynyt varkaita,joku oli vienyt viinat päästä ja paskantanut suuhun.toivottavasti ensi yönä ei käy näin!! no nii nyt jo toinen suupieli nykäs kohta naurattaa taas:)


      • Hörähdän....... ja vakavoidun
        jannu-huoleton kirjoitti:

        heitti matti sepeliä hiekan sijaan kun jäi unet vähiin.huonoja jutskia suorastaan tulvi illalla.no ei siitä voi mattia moittia,on ihan pakko mennä suihkuun.... kun on nii suu mutrullaan.pitää tänään mennä nollaamaan muistikortti johonki hyvään soittoruokalaan ja tanssata jalat muusiksi,nii saan muuta ajateltavaa.kerran kun menin muka nollaamaan kort.nii seuraavana yönä oli käynyt varkaita,joku oli vienyt viinat päästä ja paskantanut suuhun.toivottavasti ensi yönä ei käy näin!! no nii nyt jo toinen suupieli nykäs kohta naurattaa taas:)

        Minä tässä jäin miettimään, jotta mitä murheita...
        Se kummasti tässä elämässä käy niin, että tullee kuormakaupalla kerralla...
        Ei välistä tiää, että miten sen selvittäis...

        - tauko -

        Arvaapa ku jatkoin lukemista niin johan ratkes...
        Kiessus ihan hartiat hötköili kun pääs nauru....
        Vai, että varkahia :)

        Ps.näin unta, jotta mulla oli uusi iso pytinki.
        - Mutta kummasti vaan siinä isossakin talossa hääräsin kyökissä.
        -käyny huonosti näille pumpuliunillekin
        -liippaavat liian liki elämänfaktaa...voih,voih


      • jannu-huoleton
        Hörähdän....... ja vakavoidun kirjoitti:

        Minä tässä jäin miettimään, jotta mitä murheita...
        Se kummasti tässä elämässä käy niin, että tullee kuormakaupalla kerralla...
        Ei välistä tiää, että miten sen selvittäis...

        - tauko -

        Arvaapa ku jatkoin lukemista niin johan ratkes...
        Kiessus ihan hartiat hötköili kun pääs nauru....
        Vai, että varkahia :)

        Ps.näin unta, jotta mulla oli uusi iso pytinki.
        - Mutta kummasti vaan siinä isossakin talossa hääräsin kyökissä.
        -käyny huonosti näille pumpuliunillekin
        -liippaavat liian liki elämänfaktaa...voih,voih

        minullkin vaan unta.taiat olla meedio,asumista koski yksi asia joka menee päin peetä,ja samassa rytäkässä tietnkin jäläkikasvun koulu,päin p... eikä siinä vielä kaikki niinku tv:chopissa viikatemies meinas vierailla suvussa,onneksi ei kuitenkaan näin käynyt. se murffin laki näyttää pitävän aikalailla paikkansa kolme peräkkäistä hyvää tai pahaa tulee aina,onneksi mulla on lehemän hermot.ja ei tämän huonommin voi mennä,siis parempaa tulossa!!)nyt vaan soi päässä jaakko tepon jäläkitaati,,mulla kiinni mäni siellä räppänä... ps.laitan parempia unia tulemaan !! :>


      • vakavana ("ex-hörähtel...
        jannu-huoleton kirjoitti:

        minullkin vaan unta.taiat olla meedio,asumista koski yksi asia joka menee päin peetä,ja samassa rytäkässä tietnkin jäläkikasvun koulu,päin p... eikä siinä vielä kaikki niinku tv:chopissa viikatemies meinas vierailla suvussa,onneksi ei kuitenkaan näin käynyt. se murffin laki näyttää pitävän aikalailla paikkansa kolme peräkkäistä hyvää tai pahaa tulee aina,onneksi mulla on lehemän hermot.ja ei tämän huonommin voi mennä,siis parempaa tulossa!!)nyt vaan soi päässä jaakko tepon jäläkitaati,,mulla kiinni mäni siellä räppänä... ps.laitan parempia unia tulemaan !! :>

        Tuntuu, että kaikki lapsiin liittyvä on jotenkin eniten itseä koskettavaa....
        Sinulle on nyt suotu molemmin käsin ja enemmänkin kannettavaa....
        Kliseet eivät tässä auta, mutta uskon, että sinä pomppaset pintaan syvemmästäkin syöveristä....
        Jos mulla ois velhottaren vikaa, lähettäisin sulle oikein kunnon voimataian!

        Minä nukuin oikein pitkät unet!
        - ja herättyäni sain oikein tähän päivään herättävän puhelun! Sen jälestä vahän aikaa istuksin yksinäni ja suoraan sanottuna v....ti,
        Vaan, koska en ko.asiaan pysty enään vaikuttamaan, olen rauhoittunut......
        Nyt aattelen, että oisinpa se AkuAnkan Milla -vois laittaa vähän ukkosta ja salamaa.....
        Ei vaineskaan, rauhaa rakastava olen minä. :)

        Voimaterveiset täältä sinulle!


      • jannu-huoleton
        vakavana ("ex-hörähtel... kirjoitti:

        Tuntuu, että kaikki lapsiin liittyvä on jotenkin eniten itseä koskettavaa....
        Sinulle on nyt suotu molemmin käsin ja enemmänkin kannettavaa....
        Kliseet eivät tässä auta, mutta uskon, että sinä pomppaset pintaan syvemmästäkin syöveristä....
        Jos mulla ois velhottaren vikaa, lähettäisin sulle oikein kunnon voimataian!

        Minä nukuin oikein pitkät unet!
        - ja herättyäni sain oikein tähän päivään herättävän puhelun! Sen jälestä vahän aikaa istuksin yksinäni ja suoraan sanottuna v....ti,
        Vaan, koska en ko.asiaan pysty enään vaikuttamaan, olen rauhoittunut......
        Nyt aattelen, että oisinpa se AkuAnkan Milla -vois laittaa vähän ukkosta ja salamaa.....
        Ei vaineskaan, rauhaa rakastava olen minä. :)

        Voimaterveiset täältä sinulle!

        kyllä täältä noustaan vielä.vähän ankiaa on tällä hetkellä.mutta kuhan tästä piristyn niin taas huuli lentää.kiitän kannustuksesta! ja koita ittekki pärjäillä))


      • vakavana ex-höris
        jannu-huoleton kirjoitti:

        kyllä täältä noustaan vielä.vähän ankiaa on tällä hetkellä.mutta kuhan tästä piristyn niin taas huuli lentää.kiitän kannustuksesta! ja koita ittekki pärjäillä))

        Just tulin kotio töistä ja päätin kävästä täällä ennen iltapuhteita. - Mulla oli kiva työpäivä....
        Kiitokset sulle ajattelin tähän laittaa.....

        .... vain pieni tuuli joskus voi liekin sammuttaa, vaan toisinaan se myrskyn kestää voi...
        Uskon ettei se sinulta ihan hevin sammu....
        Toivotan parasta mitä voin....!


      • jannu-huoleton
        vakavana ex-höris kirjoitti:

        Just tulin kotio töistä ja päätin kävästä täällä ennen iltapuhteita. - Mulla oli kiva työpäivä....
        Kiitokset sulle ajattelin tähän laittaa.....

        .... vain pieni tuuli joskus voi liekin sammuttaa, vaan toisinaan se myrskyn kestää voi...
        Uskon ettei se sinulta ihan hevin sammu....
        Toivotan parasta mitä voin....!

        kyllä on asiat menossa.koulu asiat selvis hyvin ja asijoilla on tapana järjestyä.olin ihan varma että olin eilen tai toissapäivänä kirjoitellut tännne jotain se on sitten sensuroitu tai häävinnyt bittiavaruuteen,tai päässä humisee jos se oli vaan joku hallusinaatio.ei kai se kumma kun on sama pää kesät talvet.työpäiväkin oli tänään jo jopa siedettävä mutta ei nyt sentään nautittava,se olis jo sairasta,ainakin minulta.kohta pitää muuten aikas monen laittaa sukkikset pieniin rupisiin jalkoihin lämmikkeeksi,ja sähköä tuottamaan.saiskohan siitä ideaa pimeisiin syysiltoihin ettei mopot aja päälle.aurinkokenno ei ainakaan toimisi sitähä joutuis aina menemään myötä tuuleen. nytn,yt, taas karkaa mopo käsistä.kiitos kyllä kuuluu sinulle!:>


      • Hörähdinkin taas
        jannu-huoleton kirjoitti:

        kyllä on asiat menossa.koulu asiat selvis hyvin ja asijoilla on tapana järjestyä.olin ihan varma että olin eilen tai toissapäivänä kirjoitellut tännne jotain se on sitten sensuroitu tai häävinnyt bittiavaruuteen,tai päässä humisee jos se oli vaan joku hallusinaatio.ei kai se kumma kun on sama pää kesät talvet.työpäiväkin oli tänään jo jopa siedettävä mutta ei nyt sentään nautittava,se olis jo sairasta,ainakin minulta.kohta pitää muuten aikas monen laittaa sukkikset pieniin rupisiin jalkoihin lämmikkeeksi,ja sähköä tuottamaan.saiskohan siitä ideaa pimeisiin syysiltoihin ettei mopot aja päälle.aurinkokenno ei ainakaan toimisi sitähä joutuis aina menemään myötä tuuleen. nytn,yt, taas karkaa mopo käsistä.kiitos kyllä kuuluu sinulle!:>

        Huomenix! Tuo jälkipolvi valloitti eilisiltana koneen niin, että nyt vasta tuli minun vuoroni. Nopeat syövät hitaat.
        - Ihanaa huomata, että olet taas "oma itsesi"
        Enkäs tarkoita ettetkö ois saanut olla murheellinen -murheet tullee pyytämättä ja ne pittää läpikäydä niinkusta sinä teit.Tarkoitan,jotta on mukava kuulla, että asiat selkiintyy.

        Sinä kun otit puhheeks"rupiset jalat" :) niin mulla ajatus lähti kulkeutumaan rupisammakoihin ja siittä sitten mielehen tuli kertoa oma sammakkotarina : Tiedätkös kun mulla asuu suussa kokonainen sammakkoperhe.Välillä sieltä hypähtelee joku maailman tuulia haisteleen(ja tietty ihan väärähän aikaan) - ja tiekkönnä se onkin semmoinen populaatio, ettei sieltä lopu asukit laisinkaan. Tässä kerran yritin tunkasta ne kurkusta alas,niin siittäkö se isä-sammakko suuttui.Se hyppäs suusta ja päästi viel ihan hirviän äänen. Se ponnisti niin pontevasti,että mun naama muuttui ihan punaiseksi.
        - Siinä ei kuule kiiltosukkahousutkaan paljon lohduttaneet!
        Että tämmöinen tarina.-Senhän jo arvasitkin jo tietty, että tämä tarina on tosi.

        Saa nähä hävettääkö jälestäpäin kun tään salaisuuden näin paljastin.
        Ps.Mun päässäni on jokin semmoinen vika,hole, että toi teknologia jotenkin menee semmoiseen koomatilaan ; en pysty tohon aurinkokenno-asiaan oikein sanomaan mielipidettä.....

        Vointeja! :)


      • Horähdykseltä
        jannu-huoleton kirjoitti:

        kyllä on asiat menossa.koulu asiat selvis hyvin ja asijoilla on tapana järjestyä.olin ihan varma että olin eilen tai toissapäivänä kirjoitellut tännne jotain se on sitten sensuroitu tai häävinnyt bittiavaruuteen,tai päässä humisee jos se oli vaan joku hallusinaatio.ei kai se kumma kun on sama pää kesät talvet.työpäiväkin oli tänään jo jopa siedettävä mutta ei nyt sentään nautittava,se olis jo sairasta,ainakin minulta.kohta pitää muuten aikas monen laittaa sukkikset pieniin rupisiin jalkoihin lämmikkeeksi,ja sähköä tuottamaan.saiskohan siitä ideaa pimeisiin syysiltoihin ettei mopot aja päälle.aurinkokenno ei ainakaan toimisi sitähä joutuis aina menemään myötä tuuleen. nytn,yt, taas karkaa mopo käsistä.kiitos kyllä kuuluu sinulle!:>

        lähetin ke aamuna viestin, mutta eipä vaan mitään näy......
        Kokeilenpa to aamuna uudelleen....
        Nyt hyvää yötä.....


      • Anonyymi
        mamma mia kirjoitti:

        jää taatusti multakin narikkaan :))))) Näytän ihan eskimolta pipo päässä tai joltain laitoksesta karanneelta. "korvaläpät" pukee, niitä käytän tai takin huppua.

        😂😂😂


    • Pipo

      Kesäisin aina vapaa-aikana on nautinto olla paljain säärin kun sukkahousuista saapi työn takia pilvinpimein nauttia.
      Ei vaineskaan, siihen talven aikana kummasti tottuu.
      Välillä on se alushamekin käytössä -siis vuorittoman hameen kanssa. Se vuoriton pahalainen kipuaa sukkahousuja pitkin ylös ja tarjoais liikaakin "asiakasetuja".
      Kotona on sitten kiva laittaa "lökäpöksyt" jalkaan.
      Pipon jos laittais päähän, niin vois aiheuttaa liikenteeseen vaaratilanteita. Ihmiset kääntyis katteleen, jotta on ihmeen suuri muna istutettu Eevan-tyttären hartehille.

    • Koklaa näit:

      Unohda sukkahousut! Ikuisesti!

      Siirry Stay Upeihin tai oikeisiin sukkiin. Itse käytän stay upeja jopa farkkujen alla arkena enkä vain juhlapukimissa sillä en siedä sitä, että vyötärölleni kertyy erilaisia housunkauluksia kolmin kappalein: alkkarit, sukkikset ja farkut!

      Juhliin voit pukea kunnon sukat liiveineen. Ne eivät ole enää kauheita kuin ennen vanhaan.

      Muistan joskus esikouluikäisenä 60-luvun loppupuolella joutuneeni kiinnittämään pitkävartista sukkaa 5-pennin kolikon avulla leveisiin kuminauhoihin jotka roikkuivat pitkin reisiä. Sen "komeuden" päälle piti pukea vielä karheat villahousut, argh!

      Inhokkeihini kuuluvat stringit ja hipstersit, sekä naisten boxerit (suosin tai-mallia mieluimmin).

      • Niisku-myy back

        Hitsi. Mulla on ollut vähä ennakkoluuloja noita stei appeja kohtaan. Niinkö ne töppökintuissa pysyy ylhäällä ja onko niitä muille kuin säihkyville säärille ;) Pittää koklata.


        Muistan nuo lapsuuden "liivit". KÄÄÄK! En tämän enempätä halua muistella, vaikka lapsuus kultaista aikaa olikin. Muistatkos ekat terveyssiteet? Minä muistan. KÄÄÄK!


      • äidin kaapissa!
        Niisku-myy back kirjoitti:

        Hitsi. Mulla on ollut vähä ennakkoluuloja noita stei appeja kohtaan. Niinkö ne töppökintuissa pysyy ylhäällä ja onko niitä muille kuin säihkyville säärille ;) Pittää koklata.


        Muistan nuo lapsuuden "liivit". KÄÄÄK! En tämän enempätä halua muistella, vaikka lapsuus kultaista aikaa olikin. Muistatkos ekat terveyssiteet? Minä muistan. KÄÄÄK!

        Ne siteet mitä hän käytti, olivat sellaisia pitkiä paksuja verkkopusseja joiden sisällä oli vanua. Siteiden molemmat päät olivat pitkiä ja ne solmittiin vyötärölle laitettavaan kuminauhaan.
        Luulin niitä vaan tavallista hankalammin säilötyiksi pumpulipakkauksiksi ja revin kerran muutaman kun tarvitsin lemmikkihiireni pesään pehmikettä - silloin sain ainoan kerran äidiltäni valistusta kuukautisista: Kun sitten joskus kasvat isoks, tiedät että naisten pyllyistä voi tulla muutakin kuin pissaa.
        Jep, siinä kaikki info tulevasta... Onneks kaverit pitivät paremmin ajan tasalla....

        Stay Upit pysyvät kunhan et käytä polvien yläpuolelle vartalovoiteita. Sukkien yläosa on kumia ja niiden pysyminen ylhäällä perustuu kumin kiinnityskykyyn iholle. Katso myös, että ostat juuri oikean kokoiset! Kannattaa kysyä myyjältä eli osta sellaisesta liikkeestä joissa on asusteosastolle oma asiantunteva myyjänsä. Jatkossa voit sitten ostaa itseksesi halpahalleista.


      • niisku-myy ejk
        äidin kaapissa! kirjoitti:

        Ne siteet mitä hän käytti, olivat sellaisia pitkiä paksuja verkkopusseja joiden sisällä oli vanua. Siteiden molemmat päät olivat pitkiä ja ne solmittiin vyötärölle laitettavaan kuminauhaan.
        Luulin niitä vaan tavallista hankalammin säilötyiksi pumpulipakkauksiksi ja revin kerran muutaman kun tarvitsin lemmikkihiireni pesään pehmikettä - silloin sain ainoan kerran äidiltäni valistusta kuukautisista: Kun sitten joskus kasvat isoks, tiedät että naisten pyllyistä voi tulla muutakin kuin pissaa.
        Jep, siinä kaikki info tulevasta... Onneks kaverit pitivät paremmin ajan tasalla....

        Stay Upit pysyvät kunhan et käytä polvien yläpuolelle vartalovoiteita. Sukkien yläosa on kumia ja niiden pysyminen ylhäällä perustuu kumin kiinnityskykyyn iholle. Katso myös, että ostat juuri oikean kokoiset! Kannattaa kysyä myyjältä eli osta sellaisesta liikkeestä joissa on asusteosastolle oma asiantunteva myyjänsä. Jatkossa voit sitten ostaa itseksesi halpahalleista.

        Eikös merkki ollut joku Perfketa tai jotain...glumps. Eläköön Libretot - ja ihan mikä vaan, kunhan on teippijuttu mukana.


      • Anonyymi

        Stay upit ei sovi kaikille itse ostin ja voi kamala muistutin mikkihiirtä ne jalassa


    • niisku-myy ejk

      Vähän väärään kohti jonossa vinksahti eräs kommenttini. Mietin miestä ja hametta... hmmm...

      Siis, ei jotenkin kyllä... vaikka tottahan se mukava olisi kesähelteellä... helmat liehuen...

      Onhan naisillakin onneksi mahdollisuus pitkiin housuihin? Tasa-arvon vuoksi pitäisi kai miehillekin antaa oikeus pukeutua vaikka mekkoon.

      Nyt menen jatkamaan unia!!!

      • Anonyymi

        Meidän kaupungin bussikuskit käyttää piruuttaan kesällä hameita, kun heiltä kiellettiin shortsit
        Säännöissä luki että hame tai housut, joten johtajat eivät voineet mitään ja miehet ne vaan ajelivat hameet yllä sitten en tiedä miten oli hameen alla


    • musta-g

      on mahottoman mukavat. Semmoiset paljon käytetyt ja sillointällöin pestytkin. Vihreet.

      • blackwomans

        Mitäs vikaa vihleissa velkkaleissa mjuka on?
        Mul on monet vihleet velkkarit ja piste:))


      • niisku-myy ejk
        blackwomans kirjoitti:

        Mitäs vikaa vihleissa velkkaleissa mjuka on?
        Mul on monet vihleet velkkarit ja piste:))

        olettaa niisku-myy von Ujottaja- monet verkkarit pessyt


    • Anonyymi

      Jannu-huoleton on palannut luolastaan,yli 20 vuoden päästä.
      Järkeä ei ole edellenkään tullut päähän ja hiukset ovat menettäneet tumman värinsä ja liekkö kypärä hagannut uurteita kasvoihinkin ;)
      No..Eihän tätä tietysti kukaan huomaa kun aika meni "luolassa" rypemiseen.Mutta menihän siinä tulitikkuja ja mieli tasaantui.
      Menisinköhän ikäisteni seuraan +60 palstalle höpiseen..
      Jannu-huoleton

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5454
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2416
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1947
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1658
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe