paras matka-sportti, matkapyörä

joka kaupugissakin hyvä ajaa

Etsin sitä elämäni pyörää. Aikaa on,..

Pyörän ominaisuudet oltava:
-kuski tuulelta ja sateelta suojassa, kun syksyllä ajelee motareilla ja kaupugillakin, ruuhkisa

19

3833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jatkoa edelliseen..

      Siis niistä ominaisuusvaatimuksista:
      -olis kiva ajella syyssateilla töihin motaria myöten ja loppu matka kaupunkiajoa.
      -Kesällä mukava leppoisessa kaupunki sekä maaseudun pikkutie-ajelussa.
      -riittävästi voimaa ja vääntöä leikittelyyn vaikkapa motarilla ajettaessa. Jaksaa nostaa etufillarin kaasukahvasta vääntämällä.
      -turvalisuus ajan hegen mukainen: abs joka pois kytkettävä.
      -hiekkatielläkin kelvollinen ajettava.
      -Siis, kaikilta ominaisuuksiltaan helvetin tai sanoisiko, taivaallisen hyvä pyörä.

      • rakastuin

        ostin uuden honda 1100xx koska ajan matkaa sekä kaupunki ajoa. todella hyvä ajaa yksin sekä kaks päällä. nousee keula kaasulla. omasta mielestä lähes täydellinen. taloudellinen ajaa. suosittelen käydä koe ajamassa jos on mahdollista. mut makuasioista ei voi kiistellä. t. onnellinen bläkkärin omistaja!


      • Nuuskamuikkunen09
        rakastuin kirjoitti:

        ostin uuden honda 1100xx koska ajan matkaa sekä kaupunki ajoa. todella hyvä ajaa yksin sekä kaks päällä. nousee keula kaasulla. omasta mielestä lähes täydellinen. taloudellinen ajaa. suosittelen käydä koe ajamassa jos on mahdollista. mut makuasioista ei voi kiistellä. t. onnellinen bläkkärin omistaja!

        onko abs ko. pyörässä?


      • hyvä ja suosittu
        Nuuskamuikkunen09 kirjoitti:

        onko abs ko. pyörässä?

        Itselläni on kyseinen pyörä, ja ei ole abs jarruja, mutta hondissa on "dual brake system" eli etujarru vaikuttaa myös takajarrun, ja toisinpäin.. On hyvä ajaa niin kaupungissa kuin maantielläkin. Ostin keväällä ajanut 10 000 km ja ollut tyytyväinen. Keulii ykkösellä kaasun kanssa, ei enään kakkosella ellet vaihda keula ilmassa.. Ja muutama sana abs jarruista, en tiedä kuin paljon olet ajanut pyörällä, mutta ensipyörän ostajalle ei suositella ABS jarruja, parempi ensin opetella jarrutus ilman abs:sää, ja pyörän hallinta muutenkin kunnolla, se pelastaa parhaiten äkkitilanteissa..


      • cbf 1000

        Itse mietin viime talven tuota kysymystä. Keväällä ostimme Honda cbf1000:n, kun vaimokin tykkäsi istuma-asennosta. Kulkee minulle riittävästi, mutta en ole kokeillut, jaksaako nostaa etupyörää. Täyttää muut vaatimuksesi. Ehkä tuo suoja motarilla on pyörän heikoin ominaisusus. Jos olisimme painottaneet sitä, niin valinta olisi ollut Yamaha fjr 1300. Se taas tuntui turhan isolta kaupunkipyörittelyyn.

        Sopivaa kompromissia joudut tekemään. Mutta oli valinta mikä tahansa, niin ajoittain siihen on täydellisen tyytyväinen ja ajoittain melkoisen pettynyt. Onnea etsintään.


      • jarrut ongelmallisia
        hyvä ja suosittu kirjoitti:

        Itselläni on kyseinen pyörä, ja ei ole abs jarruja, mutta hondissa on "dual brake system" eli etujarru vaikuttaa myös takajarrun, ja toisinpäin.. On hyvä ajaa niin kaupungissa kuin maantielläkin. Ostin keväällä ajanut 10 000 km ja ollut tyytyväinen. Keulii ykkösellä kaasun kanssa, ei enään kakkosella ellet vaihda keula ilmassa.. Ja muutama sana abs jarruista, en tiedä kuin paljon olet ajanut pyörällä, mutta ensipyörän ostajalle ei suositella ABS jarruja, parempi ensin opetella jarrutus ilman abs:sää, ja pyörän hallinta muutenkin kunnolla, se pelastaa parhaiten äkkitilanteissa..

        Aika oudolta tuntuu tuo sinun väittämäsi, että ensipyöräksi ei voisi ostaa abs:ia. Varmaan olisi hyvä harjoitelle perinteisellä, jos meinaa joskus ajaa perinteisellä. Itse olen ajatellut ajaa loppuikänä pelkästään abs:illa, joten enpä usko tarvitsevani perinteisen harjoittelua.

        Sen sijaan tuo XX:n dual-jarru vaatii kiperässä tilanteessa jo todellista ammattimiestä. Jos siinä polkaiset takajarrun lukkoon, niin pelkän jarrupolkimen löysääminen ei riitä vapauttamaan takarengasta. Kahvasta tulee niin paljon jarruvoimaa taakse, että lukitus säilyy. Keväällä kuulin ajokouluttajalta, että tämän ominaisuuden vuoksi poliisit eivät oikein tykkää XX:stä ja ovat varmasti jarruttamisen ammattilaisia. Dual-jarrut vaativat ehdottomasti abs:n mukaan, jolloin ne ovat taas jo varmaankin ne kaikkein helppokäyttöisimmät jarrut myös aloittajalle.


      • jarruista
        jarrut ongelmallisia kirjoitti:

        Aika oudolta tuntuu tuo sinun väittämäsi, että ensipyöräksi ei voisi ostaa abs:ia. Varmaan olisi hyvä harjoitelle perinteisellä, jos meinaa joskus ajaa perinteisellä. Itse olen ajatellut ajaa loppuikänä pelkästään abs:illa, joten enpä usko tarvitsevani perinteisen harjoittelua.

        Sen sijaan tuo XX:n dual-jarru vaatii kiperässä tilanteessa jo todellista ammattimiestä. Jos siinä polkaiset takajarrun lukkoon, niin pelkän jarrupolkimen löysääminen ei riitä vapauttamaan takarengasta. Kahvasta tulee niin paljon jarruvoimaa taakse, että lukitus säilyy. Keväällä kuulin ajokouluttajalta, että tämän ominaisuuden vuoksi poliisit eivät oikein tykkää XX:stä ja ovat varmasti jarruttamisen ammattilaisia. Dual-jarrut vaativat ehdottomasti abs:n mukaan, jolloin ne ovat taas jo varmaankin ne kaikkein helppokäyttöisimmät jarrut myös aloittajalle.

        Veljeni osti ensipyörän keväällä, ja silloin hondan liikkeestä neuvottiin että ei abs jarruja.. mielipiteitä asiasta varmasti on muitakin, mutta näin hondalla neuvottiin kun kyseistä pyörää myytiin sekä abs jarruilla että ilman..


      • vaaralliset jopa: kokemusta on
        jarruista kirjoitti:

        Veljeni osti ensipyörän keväällä, ja silloin hondan liikkeestä neuvottiin että ei abs jarruja.. mielipiteitä asiasta varmasti on muitakin, mutta näin hondalla neuvottiin kun kyseistä pyörää myytiin sekä abs jarruilla että ilman..

        Ajoin keväällä kolarin just sen takia kun Deauvillessä oli nuo kehutut yhdistelmäjarrut, mutta ilman abs:ää.

        Tosi huonosti oli hallittavissa, kun auto pamahti sadekelissä etteen, punaisien takaa risteyksessä.

        Ennätin vain tajuta, vältyin siis väliin puristumiselta tai ylilentämiseltä, kun kaadoin pyörän ennen törmäystä.

        Uskon, että abs olisi tehostanut jarrutusta ja olisin enemmän huoletta voinut pistää jarrut kiinni välittömästi.

        Abs ehdottomasti, varsinkin jos yhdistelmäjarrut on.


      • et saa kaikkia

        noita ominaisuuksia.


      • juuri mitään
        cbf 1000 kirjoitti:

        Itse mietin viime talven tuota kysymystä. Keväällä ostimme Honda cbf1000:n, kun vaimokin tykkäsi istuma-asennosta. Kulkee minulle riittävästi, mutta en ole kokeillut, jaksaako nostaa etupyörää. Täyttää muut vaatimuksesi. Ehkä tuo suoja motarilla on pyörän heikoin ominaisusus. Jos olisimme painottaneet sitä, niin valinta olisi ollut Yamaha fjr 1300. Se taas tuntui turhan isolta kaupunkipyörittelyyn.

        Sopivaa kompromissia joudut tekemään. Mutta oli valinta mikä tahansa, niin ajoittain siihen on täydellisen tyytyväinen ja ajoittain melkoisen pettynyt. Onnea etsintään.

        kokoonsa nähden tehoton mopo.


      • totta,että
        hyvä ja suosittu kirjoitti:

        Itselläni on kyseinen pyörä, ja ei ole abs jarruja, mutta hondissa on "dual brake system" eli etujarru vaikuttaa myös takajarrun, ja toisinpäin.. On hyvä ajaa niin kaupungissa kuin maantielläkin. Ostin keväällä ajanut 10 000 km ja ollut tyytyväinen. Keulii ykkösellä kaasun kanssa, ei enään kakkosella ellet vaihda keula ilmassa.. Ja muutama sana abs jarruista, en tiedä kuin paljon olet ajanut pyörällä, mutta ensipyörän ostajalle ei suositella ABS jarruja, parempi ensin opetella jarrutus ilman abs:sää, ja pyörän hallinta muutenkin kunnolla, se pelastaa parhaiten äkkitilanteissa..

        takajarru vaikuttaa muös etupyörään???
        En ikinä moisia huolisi.
        Käytän usein hiekalla takajarrua kaarroksessa,mitä jos etujarru jarruttaa samalla???Huh huh


      • höpö...
        et saa kaikkia kirjoitti:

        noita ominaisuuksia.

        ensinnäkin xx nostaa vielä 2 vaihteella kaasun kans keulan niin ylös kun haluaa ja osaa!! ainakin eilen mulla nosti tämän vuojen vakio mallli. ja ne jarrut. kun jarrutat takajarrulla niin etunen ottaa noin 10-15% ja toisinpäin.


      • Kierroksilla
        höpö... kirjoitti:

        ensinnäkin xx nostaa vielä 2 vaihteella kaasun kans keulan niin ylös kun haluaa ja osaa!! ainakin eilen mulla nosti tämän vuojen vakio mallli. ja ne jarrut. kun jarrutat takajarrulla niin etunen ottaa noin 10-15% ja toisinpäin.

        No oma xx ei kyllä suostu 2 vaihteella keulimaan pelkän kaasun kanssa, olen yrittänyt eri kierroksilla mutta ei.. ykkösellä menee hienosti loppuun asti, mutta vaihtaminen keula ilmassa vaatii hiukka vielä harjoittelua..


      • kuka nyt puhuu
        höpö... kirjoitti:

        ensinnäkin xx nostaa vielä 2 vaihteella kaasun kans keulan niin ylös kun haluaa ja osaa!! ainakin eilen mulla nosti tämän vuojen vakio mallli. ja ne jarrut. kun jarrutat takajarrulla niin etunen ottaa noin 10-15% ja toisinpäin.

        tupla x:stä.Aloittaja kysyy cbf 1000 pyörästä.
        Mistä te nyt sen cbr 1100:n veditte??


      • väliä
        höpö... kirjoitti:

        ensinnäkin xx nostaa vielä 2 vaihteella kaasun kans keulan niin ylös kun haluaa ja osaa!! ainakin eilen mulla nosti tämän vuojen vakio mallli. ja ne jarrut. kun jarrutat takajarrulla niin etunen ottaa noin 10-15% ja toisinpäin.

        jollain keulimisella on oikeassa elämässä. Nuo jutut kuuluu kortittomille teinipelleille sekä muuten kehityksestä jälkeenjääneille nuorisomotoristeille joille on tärkeää kerätä huomiota keinolla millä hyvänsä.


      • Alpo k
        kuka nyt puhuu kirjoitti:

        tupla x:stä.Aloittaja kysyy cbf 1000 pyörästä.
        Mistä te nyt sen cbr 1100:n veditte??

        Katohan peelo nimimerkki RAKASTUIN kirjoitus ennenkuin ameeba alat kyselemään yhtään mitään. Tupläksästä eli Bläkkäristähän tossa on kyse!


      • Elämä alkaa 300:sta
        väliä kirjoitti:

        jollain keulimisella on oikeassa elämässä. Nuo jutut kuuluu kortittomille teinipelleille sekä muuten kehityksestä jälkeenjääneille nuorisomotoristeille joille on tärkeää kerätä huomiota keinolla millä hyvänsä.

        No olen varmaan sitten kortiton teinipelle, tai sitten sinä vain et osaa:)
        Itsestä on hienoa vääntää kahvasta ja antaa keulan nousta, mitä vikaa siinä on.. en tee sitä kumminkaan kaupunki alueella, enkä yleensä edes jos muita on liikenteessä.. Ei kaikki osta pyörää ajaakseen vain 80km/h ja mummu kyydissä..


      • Anonyymi
        jarrut ongelmallisia kirjoitti:

        Aika oudolta tuntuu tuo sinun väittämäsi, että ensipyöräksi ei voisi ostaa abs:ia. Varmaan olisi hyvä harjoitelle perinteisellä, jos meinaa joskus ajaa perinteisellä. Itse olen ajatellut ajaa loppuikänä pelkästään abs:illa, joten enpä usko tarvitsevani perinteisen harjoittelua.

        Sen sijaan tuo XX:n dual-jarru vaatii kiperässä tilanteessa jo todellista ammattimiestä. Jos siinä polkaiset takajarrun lukkoon, niin pelkän jarrupolkimen löysääminen ei riitä vapauttamaan takarengasta. Kahvasta tulee niin paljon jarruvoimaa taakse, että lukitus säilyy. Keväällä kuulin ajokouluttajalta, että tämän ominaisuuden vuoksi poliisit eivät oikein tykkää XX:stä ja ovat varmasti jarruttamisen ammattilaisia. Dual-jarrut vaativat ehdottomasti abs:n mukaan, jolloin ne ovat taas jo varmaankin ne kaikkein helppokäyttöisimmät jarrut myös aloittajalle.

        Olen ajanut xx Hondalla noin 100tkm ja ei ole vielä tullut paikkaa missä sen jarrujen kanssa olisi ollut ongelmia. Väitän että en ole maailman rauhallisin kuljettaja joten on niitä tilanteita ollut erilaisia matkan varrella. Sen sijaan en ole koskaan kaivannut abs jarruja aina on pyörä pysynyt lapsessa. Itselläni on ollut Hayabusa, xx, vfr, fj, ja Pan Europa, ja täytyy sanoa että jos nyt tältä istumalta pitäisi ostaa pyörä niin se on Honda xx.


    • Anonyymi

      On tullut ihmeteltyä, että mikä on se joka panee jonkun hankkimaan moottoripyörän. Lukeamalla tämän ketjun tarkkaan hokasin, että mikä se juttu on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1473
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1291
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1284
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1154
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1086
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      1019
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      224
      1012
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      949
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      277
      928
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      915
    Aihe