Ensimmäinen lapsenlapsemme, mikä olisi isovanhemmilta sovelias lahja?
Onnittelukortti ja kukkalähetys laitettu jo sairaalaan (asumme isohkon välimatkan päässä)
Kaikille (3) kummilapsilleni olen antanut 6-v. asti kristallieläinhahmon, samoin olen ostanut aidon Swarovski-hahmon tälle pienokaiselle, niitä ajateltiin kerätä hänellekin.
Ketjusta luin, että kummit ostavat kastelahjan, isovanhemmilta riittää pelkkä osallistuminen ja kunnioitus tilaisuutta kohtaan? Mitä mieltä olette?
Vanhempia ajattelimme muistaa kesän mustikka/sienisadolla, nämä tupaantuliaisiksi uuteen kotiinsa (ei osaa edes ajatella siihen mitään "esinettä/tavaraa")
Kaikki mielipiteet/ehdotukset otan riemulla vastaan
"mamma"
isovanhempien kastelahja
6
4852
Vastaukset
- mammi
Minunkin mielestäni ehkä riittäisi osallistuminen jne, mutta jotkut vanhemmat ovat sellaisia että loukkaantuvat jos ei tuo mitään...eli toisaalta voisi viedä jotain pientä :)!Ei ehkä tavanomaisia kastlahjoja, mutta vaatetta, pankki, lelukaari tms :)! Sinähän tunnet lapsesi parhaiten, joten sen mukaan viet jotain tai olet viemättä :)!
- vanha mutsi
niin,kyllä loukkaantuisin,jos lasteni mummu ei ostaisi mitään.meillä kaikki lapset saanut kauniit kultaketjut,joissa suojelusenkeli ja pojalla risti.nimenhän voi kaiverruttaa myöhemmin.se on hyvä ja pysyvä muisto,jota aikuisenakin katsoessa tulee mummu mieleen.meillä näitä koruja käytetään vain juhlissa.
- Kunkin kukkarolle sopiva
Itselläni on viisi lasta ja aikoinaan sain vanhemmiltani rahalahjan per lapsi,jolla sitten ostin tytöile timanttiriipukset ja pojille lusikat.
Nyt lasten ollessa jo aikusia voivat muistuu isovanhemmat mieleen katsellessaan näitä lahjoja.
Summia en muista,mutta jokainen antaa sopimakseen katsovan summan.
- vanhemmilta
toiselta muumi lusikat ja toiselta potkupuvun. Lahjat oli minusta ihan hienot ja soveliaat koska eivät ole kummeja.
jos rahalla pitää ostaa rakkautta se menee väärin minusta tuo ajatus ja vaivannäkö olisi juuri paras lahja mustikat sienet.. - rilli mummu
Minun mielestäni pitää muistaa lapsenlasta jollakin konkreettisella.Ei pelkkä läsnäolo riitä.Vaikka se olisi pieni lahja, mutta sydämellä annettu, se jää mieleen, ja on hyvä asia. Muistoksi lapselle ja erityisesti hänelle, kullanmurulle, LAPSENLAPSELLE.
ps. itse vein vaatteita ja tinaesineen muistoksi. - mapee
toisen äiti tuonut aina vaatetta tarvittiin sitä tai ei eli arvaatte varmaan että anoppi..
Omat vanhempani ovat kustantaneet ristiäiset eli maksaneet kakku yms laskun tai antaneet rahan suoraan. Vauvallahan on kaikkea jo ollut, mitä ttarvitsee ja loput ehtii ostaa aikanaan. Taloudellinen apu varsinkin ekojen kanssa on ollut ihan loistava juttu vaikka olisihan ne tilaukset maksettu sitten muuten..
Kannatta aina jutella asioista. Joku tykkää jopa että lapselle avataan talletustili ja sinne vaikka laitetaan summa aina juhlana jne ja joku vaatteesta ja joku jopa kristallikoristeista..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061082- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161026Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949