Moi! Odotan jo toista lasta, mutta olen siltikin ulkona raskausviikoistani.. Eli tänään on 11 6 (eli 12.rvko) ja huomenna siis 12 0 (eli 13rvko). Tällä viikolla oli lääkärineuvola ja hän puhui että olen viikolla 11, vaikka kirjoittikin äitiyskorttiin 11 3 ja samoin kun lääkäri/neuvolan täti puhuu esim ultrasta, joka on vkolla 14, tarkoittavatko he 13 vai 14 ...
Siis olen nyt ihan ymmällä mikä viikko on meneillään....!!!
Mikä raskausviikko oikeasti?
8
944
Vastaukset
- näissä menee sekaisin
..ja huomenna viikolla 12. Eli ultra sulla on silloi kun olet vkolla 14
- ...............
Luku 11 6 tarkoittaa sitä, että olet viikolla 11 ja siihen vielä kuusi päivää päälle. Eli ensimmäinen luku kertoo täydet viikot ja plussan jälkeen tulevat ne päivät, jotka ylittävät nuo täydet viikot. Huomenna olet siis viikolla 12 (12 0=tasan viikolla 12).
- kohta kolmen äiti
Kolmatta odottaessa voin jo varmasti sanoa että jos on esim. viikolla 26 5 niinkuin minä nyt, olen viikolla 27. eli 26 täyttä viikkoa ja viisi päivää päälle, silloinhan sitä on käynnissä 27 viikko! Katsokaa vaikka neuvolasta saadusta vau-kirjan vihkosesta, siihenhän on joka viikon kohdalle merkitty että mitkä päivät koskevat sitä viikkoa. (esim. viikko 13= 12 0 - 12 6)!
- raskaana rv 24
Meillä siis kirjoitetaan korttiin yms esim rv 23 5 mutta kyllä tuossa kohtaa mennään raskausviikkoa 24......eikä siis23...ja näin puhutaan tuossa naapurikaupungissakin...
Ja neuvolasta saadussa kirjassakin ihan selvästi lukee että kun on rv 12 0-12 6 niin on meneillään rv 13 - ???
raskaana rv 24 kirjoitti:
Meillä siis kirjoitetaan korttiin yms esim rv 23 5 mutta kyllä tuossa kohtaa mennään raskausviikkoa 24......eikä siis23...ja näin puhutaan tuossa naapurikaupungissakin...
Ja neuvolasta saadussa kirjassakin ihan selvästi lukee että kun on rv 12 0-12 6 niin on meneillään rv 13Joo, elikkä itse olen elänyt tämän tavan mukaan eli nyt kun olen 12 0 niin tämä on 13rvko.(nyt siis alkaa 4raskauskuukausi)
Mutta nuo neuvolantädin ja lääkärin sanomiset pisti taas pään sekaisin...
Ultraan piti varata aika rvko 14 ja varasinkin sen, mutta se on 14 2, eli eikö se oikeasti ole 15.rvko...???!!!! ja siis sanoin aivan selkeästi parikin kertaa millä viikoilla nyt mennään...
Eli elän nyt kuitenkin tolla et nyt on 12 0 eli 13.rvko eli 4.kk!! - toista odottava
??? kirjoitti:
Joo, elikkä itse olen elänyt tämän tavan mukaan eli nyt kun olen 12 0 niin tämä on 13rvko.(nyt siis alkaa 4raskauskuukausi)
Mutta nuo neuvolantädin ja lääkärin sanomiset pisti taas pään sekaisin...
Ultraan piti varata aika rvko 14 ja varasinkin sen, mutta se on 14 2, eli eikö se oikeasti ole 15.rvko...???!!!! ja siis sanoin aivan selkeästi parikin kertaa millä viikoilla nyt mennään...
Eli elän nyt kuitenkin tolla et nyt on 12 0 eli 13.rvko eli 4.kk!!niin se menee... 12 0 on viikolla 13..
- miten sanotaan
toista odottava kirjoitti:
niin se menee... 12 0 on viikolla 13..
raskausviikko kahdeksan on eri asia kuin kahdeksas raskausviikko. Jos jossakin lukee, että 8. raskausviikko, puhutaan viikoista 7 ja jos lukee raskausviikkoja 8, tarkoitetaan sillä 8 viikkoja. Siis vähän sama asia kun voidaan 12v lapsesta sanoa, että se on toisella kymmenellä..
- ???
miten sanotaan kirjoitti:
raskausviikko kahdeksan on eri asia kuin kahdeksas raskausviikko. Jos jossakin lukee, että 8. raskausviikko, puhutaan viikoista 7 ja jos lukee raskausviikkoja 8, tarkoitetaan sillä 8 viikkoja. Siis vähän sama asia kun voidaan 12v lapsesta sanoa, että se on toisella kymmenellä..
Niin joo, tuotahan oikeastaan juuri tarkoitin kahdeksaN ja kahdeksaS...(kun ammattilaiset puhuu "hieman" epäselvästi!) Mutta tämä selvensi nyt viimeistään minulle tämän asian!!
Kiitoksia vastanneille!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552513Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot981020- 64881
- 61774
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648