Vauvan öinen piereskely?

Vauvaantunut

Meillä reilun kuukauden ikäinen vauva on alkanut paukuttelemaan paljon öisin. Pinnasängystä kuuluu kauhea ähkintä ja piereskely. Paukuttelee toki päivälläkin ja kärsii muutenkin mahavaivoista, mutta ei läheskään niin paljon mitä yöllä! Vauva on täysimetyksellä ja syö öisin n. 4 kertaa. Voisiko johtua jotenkin esim. minun ruokavaliostani? Miksiköhän tuo paukuttelu korostuu juuri öisin? Haittaa selvästi vauvankin yöunia...

7

9255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä

rela-tipat sai vauvan pieremään ihan hirveesti öisin. Annatko niitä mahavaivoihin? Jos annat, vaihda merkkiä johonkin vesipohjaiseen maitohappobakteeriin, kysy apteekista. Koita iltaisin jumpata vauvan jalkoja, että pahimmat ilmat tulisi pois. Ja pidä vauvaa ennen nukkumaan menoa mahallaan polviesi päällä.

• Vauvaantunut

Rela-tipat jätin pois noin viikko sitten, epäilin itsekin että niissä voisi olla syy. Täytynee käydä apteekissa, kiitos vinkistä!

• samallaista

Eli ihan sama tilanne reilun kuukauden vanhan kanssa. Tosin tuskin tuo ähinä hirmu vaarallista on, kun vauva ei kuitenkaa itke mokoman vaivan vuoksi?

onkö Cuplaton-lääke hyvä vaihtoehto? Entä jös itse syön Rela-pillerin päivällä oman masuni takia (antibioottikuurilla)? Onko sillä jotain merkitystä?

• tytöllä

oli vauvana myös ilmavaivat ja terveydenhoitaja sanoi että taitaa johtua minun maidon juomisesta. Lopetin imettämisen ajaksi maidon juonnin ja vaihdoin piimään niin ilmavaivatkin katosi lapselta.

• kokenut

Uskoisin johtuvan d-vitamiinista. Kaikki merkit eivät kaikille vauvoille sovi, eikä edes koko d-vitamiinit. Meidän lapsi oli kova yövalvottaja, kunnes otin d-vitamiinit pois ja siihen loppui ilmavaivat. Tajusin tämän vasta kun lapsi oli vuoden ikäinen. On kyllä täyskorvikkeella ja saa siitä tarvittavan määrän d-vitamiinia.

• ja silti neuvola

ohjeisti antamaan D-vitamiinia 3 tippaa. Kannattaa sitä D-vitamiinia kokeilla myöhemmin vaikka ei ihan vauvana sopisikaan.

• normaalia

Itselläsikin toimii vatsa yöllä, kun energiaa ei mene juuri muuhun kuin elimistön toimintoihin, toisin kun päivällä. Vauvalle menee ilmaa vatsaan imiessä, siksi röyhtäytys onkin niin tärkeää. Voit vaikuttaa omallakin ruokavaliolla asiaan, mutta jos vauvallasi ei ole vatsakipuja, eikä hän kärsi itse paukuttelustaan eikä vatsa ole sekaisin, niin älä huoli, se on terveen ruoansulatuksen merkki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6888
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2036
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1688
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1390
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1064
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      996
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      944
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      929
    Aihe