Vauvan öinen piereskely?

Vauvaantunut

Meillä reilun kuukauden ikäinen vauva on alkanut paukuttelemaan paljon öisin. Pinnasängystä kuuluu kauhea ähkintä ja piereskely. Paukuttelee toki päivälläkin ja kärsii muutenkin mahavaivoista, mutta ei läheskään niin paljon mitä yöllä! Vauva on täysimetyksellä ja syö öisin n. 4 kertaa. Voisiko johtua jotenkin esim. minun ruokavaliostani? Miksiköhän tuo paukuttelu korostuu juuri öisin? Haittaa selvästi vauvankin yöunia...

7

9127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä

rela-tipat sai vauvan pieremään ihan hirveesti öisin. Annatko niitä mahavaivoihin? Jos annat, vaihda merkkiä johonkin vesipohjaiseen maitohappobakteeriin, kysy apteekista. Koita iltaisin jumpata vauvan jalkoja, että pahimmat ilmat tulisi pois. Ja pidä vauvaa ennen nukkumaan menoa mahallaan polviesi päällä.

• Vauvaantunut

Rela-tipat jätin pois noin viikko sitten, epäilin itsekin että niissä voisi olla syy. Täytynee käydä apteekissa, kiitos vinkistä!

• samallaista

Eli ihan sama tilanne reilun kuukauden vanhan kanssa. Tosin tuskin tuo ähinä hirmu vaarallista on, kun vauva ei kuitenkaa itke mokoman vaivan vuoksi?

onkö Cuplaton-lääke hyvä vaihtoehto? Entä jös itse syön Rela-pillerin päivällä oman masuni takia (antibioottikuurilla)? Onko sillä jotain merkitystä?

• tytöllä

oli vauvana myös ilmavaivat ja terveydenhoitaja sanoi että taitaa johtua minun maidon juomisesta. Lopetin imettämisen ajaksi maidon juonnin ja vaihdoin piimään niin ilmavaivatkin katosi lapselta.

• kokenut

Uskoisin johtuvan d-vitamiinista. Kaikki merkit eivät kaikille vauvoille sovi, eikä edes koko d-vitamiinit. Meidän lapsi oli kova yövalvottaja, kunnes otin d-vitamiinit pois ja siihen loppui ilmavaivat. Tajusin tämän vasta kun lapsi oli vuoden ikäinen. On kyllä täyskorvikkeella ja saa siitä tarvittavan määrän d-vitamiinia.

• ja silti neuvola

ohjeisti antamaan D-vitamiinia 3 tippaa. Kannattaa sitä D-vitamiinia kokeilla myöhemmin vaikka ei ihan vauvana sopisikaan.

• normaalia

Itselläsikin toimii vatsa yöllä, kun energiaa ei mene juuri muuhun kuin elimistön toimintoihin, toisin kun päivällä. Vauvalle menee ilmaa vatsaan imiessä, siksi röyhtäytys onkin niin tärkeää. Voit vaikuttaa omallakin ruokavaliolla asiaan, mutta jos vauvallasi ei ole vatsakipuja, eikä hän kärsi itse paukuttelustaan eikä vatsa ole sekaisin, niin älä huoli, se on terveen ruoansulatuksen merkki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      2545
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1101
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66