Vauvan öinen piereskely?

Vauvaantunut

Meillä reilun kuukauden ikäinen vauva on alkanut paukuttelemaan paljon öisin. Pinnasängystä kuuluu kauhea ähkintä ja piereskely. Paukuttelee toki päivälläkin ja kärsii muutenkin mahavaivoista, mutta ei läheskään niin paljon mitä yöllä! Vauva on täysimetyksellä ja syö öisin n. 4 kertaa. Voisiko johtua jotenkin esim. minun ruokavaliostani? Miksiköhän tuo paukuttelu korostuu juuri öisin? Haittaa selvästi vauvankin yöunia...

7

9218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä

rela-tipat sai vauvan pieremään ihan hirveesti öisin. Annatko niitä mahavaivoihin? Jos annat, vaihda merkkiä johonkin vesipohjaiseen maitohappobakteeriin, kysy apteekista. Koita iltaisin jumpata vauvan jalkoja, että pahimmat ilmat tulisi pois. Ja pidä vauvaa ennen nukkumaan menoa mahallaan polviesi päällä.

• Vauvaantunut

Rela-tipat jätin pois noin viikko sitten, epäilin itsekin että niissä voisi olla syy. Täytynee käydä apteekissa, kiitos vinkistä!

• samallaista

Eli ihan sama tilanne reilun kuukauden vanhan kanssa. Tosin tuskin tuo ähinä hirmu vaarallista on, kun vauva ei kuitenkaa itke mokoman vaivan vuoksi?

onkö Cuplaton-lääke hyvä vaihtoehto? Entä jös itse syön Rela-pillerin päivällä oman masuni takia (antibioottikuurilla)? Onko sillä jotain merkitystä?

• tytöllä

oli vauvana myös ilmavaivat ja terveydenhoitaja sanoi että taitaa johtua minun maidon juomisesta. Lopetin imettämisen ajaksi maidon juonnin ja vaihdoin piimään niin ilmavaivatkin katosi lapselta.

• kokenut

Uskoisin johtuvan d-vitamiinista. Kaikki merkit eivät kaikille vauvoille sovi, eikä edes koko d-vitamiinit. Meidän lapsi oli kova yövalvottaja, kunnes otin d-vitamiinit pois ja siihen loppui ilmavaivat. Tajusin tämän vasta kun lapsi oli vuoden ikäinen. On kyllä täyskorvikkeella ja saa siitä tarvittavan määrän d-vitamiinia.

• ja silti neuvola

ohjeisti antamaan D-vitamiinia 3 tippaa. Kannattaa sitä D-vitamiinia kokeilla myöhemmin vaikka ei ihan vauvana sopisikaan.

• normaalia

Itselläsikin toimii vatsa yöllä, kun energiaa ei mene juuri muuhun kuin elimistön toimintoihin, toisin kun päivällä. Vauvalle menee ilmaa vatsaan imiessä, siksi röyhtäytys onkin niin tärkeää. Voit vaikuttaa omallakin ruokavaliolla asiaan, mutta jos vauvallasi ei ole vatsakipuja, eikä hän kärsi itse paukuttelustaan eikä vatsa ole sekaisin, niin älä huoli, se on terveen ruoansulatuksen merkki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      63
      5608
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4237
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      155
      2193
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1926
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      128
      1760
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      988
    Aihe