Sydänvika ja hampaat

suzyanne

Heippa kaikille!!!

Asiani koskee henkilöitä, joilla on sydänvika. Itselläni on synnynnäinen, eli reikä kammioiden väliseinässä, VSD.

Minulla pitää esim. hampaanpoiston yhteydessä antaa antibioottisuoja, ettei bakteerit aiheuttais sydämen sisäkalvontulehdusta ( endokardiittiprofylaksia ).

No niin. Minä menin hammaslääkäriin viimein ja ei ollut mitään oireita. Toukokuussa oli vain hammas lohjennut.

Yksityinen otti hammasröntgenin ja laittoi sairaalalle lähetteen. Hän puhui vain 1 hampaan poistosta tai juurihoidosta.

Ja sitten keskussairaalan hammaslääkäri tutki kans röntgenkuvaa ja sovimme, että hammashoito tapahtuu nukutuksessa, saan profylaksiasuojan...

Mutta paikkauksen sijaan hammaslääkäri ehdotti 7 hampaan poistoa! Sanoi, että korkeintaan pienet pintareijät tointaa paikata. Ja yksityinen hammaslääkäri epäili, että paikkauksen sijasta hampaat kannattaa poistaa - vsd: n takia.

Jotenkas nyt kysyisinkin, että onko teillä, kenellä on sydänvika, niin poistettu tuolla perusteella hampaita vai onko ne paikattu?

Hammashoitajaa arvelutti purennan vaikeutuminen ja sitä enemmän hän oli huolissaan ulkonäkömuutoksesta. Minulle sillä ulkonäöllä ei ole enää väliä, alanhan lähestyä keski - ikää.

Operaatio olis loka - marraskuussa keskussairaalassa. Ja sitä ennen tahtoisin tietää, kuinka Teillä toisilla on menetelty.

Ystävällisin terveisin Suzyanne.

3

1505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselläni ollut suojaus koko aikuisikäni (nyt 50v), enkä koskaan ole moisia ehdotuksia osakseni saanut!

Viimeksi terveyskeskushammaslääkärini painotti, ettei "endo" ole välttämättä aina paikkauksen yhteydessä pakollinen.

Itselläni on monta läppävuotoa, joista yksi paha, laajentunut vasen eteinen ja totaaliblokin vuoksi tahdistin. Lisäksi olen vaikeasti allerginen tietyille lääkeaineille...

Kysyin joskus mahdollisuutta hoidattaa hampaani TAYSin hammaspolilla, mutta se ei kuulemma onnistu!

Sinulla lienee jotakin sellaista ongelmaa hampaistossasi, jota ei ole kunnolla Sinulle selitetty?
      Sairaalaympäristö on kuitenkin turvallisempi, jos jotakin ongelmia ilmenee...

• Tahtoo tietää

Mitä ihmettä, voitko lukea juuri laittamani viestin rintakivut ja rytmihäiriöt. Minulla nimittäin alettiin keväällä samoihin aikoihin kun vaivani alkoivat, paikkailla reikiä hampaistani, juurihoito ja viisaudenhampaiden poistot.. En ole ajatellutkaan sitä vaihtoehtoa, että olisiko sydämeni voinut mennä siitä sekaisin, vai olisiko mahdollinen sydänvika näkynyt sitten jo viime syksynä sydänkäyrässä?

• Anonyymi

Paikattu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      6074
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3043
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2203
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1817
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1778
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1773
    7. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1522
    8. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1519
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      49