Heippa kaikille!!!
Asiani koskee henkilöitä, joilla on sydänvika. Itselläni on synnynnäinen, eli reikä kammioiden väliseinässä, VSD.
Minulla pitää esim. hampaanpoiston yhteydessä antaa antibioottisuoja, ettei bakteerit aiheuttais sydämen sisäkalvontulehdusta ( endokardiittiprofylaksia ).
No niin. Minä menin hammaslääkäriin viimein ja ei ollut mitään oireita. Toukokuussa oli vain hammas lohjennut.
Yksityinen otti hammasröntgenin ja laittoi sairaalalle lähetteen. Hän puhui vain 1 hampaan poistosta tai juurihoidosta.
Ja sitten keskussairaalan hammaslääkäri tutki kans röntgenkuvaa ja sovimme, että hammashoito tapahtuu nukutuksessa, saan profylaksiasuojan...
Mutta paikkauksen sijaan hammaslääkäri ehdotti 7 hampaan poistoa! Sanoi, että korkeintaan pienet pintareijät tointaa paikata. Ja yksityinen hammaslääkäri epäili, että paikkauksen sijasta hampaat kannattaa poistaa - vsd: n takia.
Jotenkas nyt kysyisinkin, että onko teillä, kenellä on sydänvika, niin poistettu tuolla perusteella hampaita vai onko ne paikattu?
Hammashoitajaa arvelutti purennan vaikeutuminen ja sitä enemmän hän oli huolissaan ulkonäkömuutoksesta. Minulle sillä ulkonäöllä ei ole enää väliä, alanhan lähestyä keski - ikää.
Operaatio olis loka - marraskuussa keskussairaalassa. Ja sitä ennen tahtoisin tietää, kuinka Teillä toisilla on menetelty.
Ystävällisin terveisin Suzyanne.
Sydänvika ja hampaat
3
1713
Vastaukset 3
Itselläni ollut suojaus koko aikuisikäni (nyt 50v), enkä koskaan ole moisia ehdotuksia osakseni saanut!
Viimeksi terveyskeskushammaslääkärini painotti, ettei "endo" ole välttämättä aina paikkauksen yhteydessä pakollinen.
Itselläni on monta läppävuotoa, joista yksi paha, laajentunut vasen eteinen ja totaaliblokin vuoksi tahdistin. Lisäksi olen vaikeasti allerginen tietyille lääkeaineille...
Kysyin joskus mahdollisuutta hoidattaa hampaani TAYSin hammaspolilla, mutta se ei kuulemma onnistu!
Sinulla lienee jotakin sellaista ongelmaa hampaistossasi, jota ei ole kunnolla Sinulle selitetty?
Sairaalaympäristö on kuitenkin turvallisempi, jos jotakin ongelmia ilmenee...- Tahtoo tietää
Mitä ihmettä, voitko lukea juuri laittamani viestin rintakivut ja rytmihäiriöt. Minulla nimittäin alettiin keväällä samoihin aikoihin kun vaivani alkoivat, paikkailla reikiä hampaistani, juurihoito ja viisaudenhampaiden poistot.. En ole ajatellutkaan sitä vaihtoehtoa, että olisiko sydämeni voinut mennä siitä sekaisin, vai olisiko mahdollinen sydänvika näkynyt sitten jo viime syksynä sydänkäyrässä?
- Anonyymi
Paikattu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131403
- 45921
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50746Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r133704- 70676
- 67626
- 53607
- 55565
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.114525Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20500Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e101485Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32478- 34477
- 55468
- 5468
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?118466Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142453- 49447
- 52413
- 42410