yli 7kk juomatta ja

kuivahuikka päällä

Olo on kuin rääkätyllä kissalla. Kiree ja vituttaa tämä synkkä maailma. Olen yrittänyt kääntää asioita positiiviseksi ja yrittänyt muokata ajatusmaailmaa suvaitsevaisemmaksi. Oli kausia jolloin en ajatellut juomista, tai oikeastaan ajattelin että juomatta on niin paljon paremmin. Elämä meni eteenpäin ja olin onnellinen...

...Nyt viimeisen kuukauden aikana on tullut olo, että tässäkö tämä nyt sitten oli!!??. Missä se hyvä olo on? Mihin katosi se tunne että nujersin alkoholin himon. Olo on tyhjä ja turhautunut.

Tiedän, että jos nyt heitän tämän jakson hukkaan alkaa kaikki alusta tai ei ala...

Perkele kun on sellainen olo, että ollakko vai eikö olla....Nyt mää tiedän miltä Shakespearestä tuntu kun se Hamlettia kirjoitti.

Pulma on paha

T: kuiva

42

4194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jusa47

Mulla itselläni oli paskamaisimmat vaiheet 6 -9 kk:n välillä. Sen jälkeen mietin, mihin kaikkeen
      olin viinaa tarvinnut ja aloin kohtaamaan niitä
      asoita selvin päin. Sitten listasin asioita mistä
      olin haaveillut, ja aloin toteuttamaan niitä.
      Positiivisten asioiden ajattelu ei pelkästään
      riitä, vaan niitä pitää seurata positiivisia
      tekoja. Tsemppiä sulle, mulle tulee 14.9 18v
      ilman viinaa.

• vino veritas

Mistähän repis sen energian mikä kantais pois pullosta. Duunit kärsiny jo jonkin aikaa, samoin perhe. Masennukset on syvempiä ja syvempiä joka putken jälkeen. Itseään peilistään katsoessa tuntuu siltä, että mä en tunne enää tätä miestä. Mä kadehdin teidän kuukausia, itse jos sais edes päiviä. Oon yrittäny, viikko onnistuu nippa nappa. Lasten syntymän jälkeen tais olla peräti kaksi selvää viikkoa.En ole kymmeneen vuoteen ollu yhtään kuukautta täysin selvänä. Millä te sen voititte?

• vee-e
        vino veritas kirjoitti:

Mistähän repis sen energian mikä kantais pois pullosta. Duunit kärsiny jo jonkin aikaa, samoin perhe. Masennukset on syvempiä ja syvempiä joka putken jälkeen. Itseään peilistään katsoessa tuntuu siltä, että mä en tunne enää tätä miestä. Mä kadehdin teidän kuukausia, itse jos sais edes päiviä. Oon yrittäny, viikko onnistuu nippa nappa. Lasten syntymän jälkeen tais olla peräti kaksi selvää viikkoa.En ole kymmeneen vuoteen ollu yhtään kuukautta täysin selvänä. Millä te sen voititte?

ettei etukäteen päätä, että olen x päivää/viikkoa juomatta. koska sen jälkeen juo kaksin käsin säästyneet.

myös se ajatus, että olisi loppuikänsä raittiina on yleensä mahdottomuus viimeistään ajan myötä.

yksinkertainen juttu, että on tämän yhden päivän juomatta. eilinen meni jo ja huomenna on huomisen murheet.

se onnistuu kyllä, huomisesta ei pidä murehtia mutta ei juomista pidä myöskään suunnitella.
        kyllä aina juuri sen yhden päivän voi olla juomatta vaikka millainen juoppo olis.
        siitä niitä raittiita päiviä alkaa kertymään.

omavoimaisuus riittää kai joillekin raitistumiseen, senhän sinä olet jo testannutkin.

helpompaa se elämän muutos on yhdessä muiden samanlaisten kanssa, vertaistuella.

sillä tavalla minun elämä muuttui, oli myönnettävä olevansa täysin voimaton alkoholin edessä ja elämän jatkuvan vain jos ei ota sitä ensimmäistä ryyppyä.

mikä sitten lie sinun, vaimosi ja lastesi kohtalo? vain sinä voit sen päättää juomisen osalta.

• ex-Jasu
        vino veritas kirjoitti:

Noin alkoholismia sairastava toimii.
        Vaakakupissa eivät paina mitään lupaukset tai päätökset,sillä kun kroppa alkaa huutamaan viinaa, niin sitä on juotava.

Tilanteesi on minulle tuttu vuosien takaa. Itsesyytökset vaivaavat ja oman tilanteen miettiminen sekä sen vertaaminen muiden juoppojen tilanteeseen pyörittävät mieltä kuin noidankehässä.
        Päälle vielä pelkotilat, duuni-asiat ja sitä myötä raha-asiat, terveystilanne jne...

Silloin joutuu joskus miettimään, että kuka tuo kaveri peilissä oikein on ja miksi helvetissä se juo niin paljon.

Vaarallisia sinulle ovat nuo masennukset.
        Ellei sinulla jo ole niihin määrättynä lääkitystä, niin pian melko varmasti on. Benzot ja alkoholi yhdessä tekevät sinusta sekakäyttäjän, ja vauhti sen kun vain kiihtyy.
        Jossain vaiheessa alkavat ne perinteiset lähdöt, työpaikka, kortti, perhe ja henki. Järjestys ensin mainittujen osalta voi tosin vaihdella.

Toisaalta, jossain vaiheessa voi päässä syttyä myös lamppu, joka auttaa näkemään oman tilan oikeassa valossa. Ja silloin on mahdollisuus aloittaa uusi elämä.

Kysyit, että "millä te sen voititte?"
        Vastaan sinulle rehellisesti, ettemme millään. Niin kauan kun yritimme voittaa kuningas alkoholin, niin kauan me sitä jouduimme juomaan. Mutta välittömästi kun minä myönsin hävinneeni taistelun alkoholia vastaan, sain lopettaa juomisen. Tässä yksi elämän suuri paradoksi joka toimii.

Sinulla on varmasti sellainen käsitys, että raitistuminen olisi sinulta jonkinlainen uhraus. Tuntuu kuin juomisesta luopuminen olisi liian kova hinta maksettavaksi siitä, että pääsisit eroon masennuksesta ja krapuloista.
        Mutta tähänkin pätee paradoksi, eli ainoa mistä joutuisit luopumaan olisi kurjuus.
        Juominen on kuitenkin aina helpompaa aloittaa uudestaan kuin lopettaa se. Siksi tässä ei todellakaan ole menetetty muuta kuin se kurjuus.

Niitä raittiita kuukausia tai vuosia kertyy sitten yksi kerrallaan ja ajan kanssa, vähän niin kuin mustikoita sankoon, yksi mustikka kerrallaan.
        Mutta tärkeimmäksi ajan myötä muodostuu se yksi päivä, se jota parhaillaan eletään.
        Ja oikeastaan, niinhän sen pitäisi olla kaikille ihmisille, ettei vaan meille alkoholisteille.

• vino veritas
        ex-Jasu kirjoitti:

Noin alkoholismia sairastava toimii.
        Vaakakupissa eivät paina mitään lupaukset tai päätökset,sillä kun kroppa alkaa huutamaan viinaa, niin sitä on juotava.

Tilanteesi on minulle tuttu vuosien takaa. Itsesyytökset vaivaavat ja oman tilanteen miettiminen sekä sen vertaaminen muiden juoppojen tilanteeseen pyörittävät mieltä kuin noidankehässä.
        Päälle vielä pelkotilat, duuni-asiat ja sitä myötä raha-asiat, terveystilanne jne...

Silloin joutuu joskus miettimään, että kuka tuo kaveri peilissä oikein on ja miksi helvetissä se juo niin paljon.

Vaarallisia sinulle ovat nuo masennukset.
        Ellei sinulla jo ole niihin määrättynä lääkitystä, niin pian melko varmasti on. Benzot ja alkoholi yhdessä tekevät sinusta sekakäyttäjän, ja vauhti sen kun vain kiihtyy.
        Jossain vaiheessa alkavat ne perinteiset lähdöt, työpaikka, kortti, perhe ja henki. Järjestys ensin mainittujen osalta voi tosin vaihdella.

Toisaalta, jossain vaiheessa voi päässä syttyä myös lamppu, joka auttaa näkemään oman tilan oikeassa valossa. Ja silloin on mahdollisuus aloittaa uusi elämä.

Kysyit, että "millä te sen voititte?"
        Vastaan sinulle rehellisesti, ettemme millään. Niin kauan kun yritimme voittaa kuningas alkoholin, niin kauan me sitä jouduimme juomaan. Mutta välittömästi kun minä myönsin hävinneeni taistelun alkoholia vastaan, sain lopettaa juomisen. Tässä yksi elämän suuri paradoksi joka toimii.

Sinulla on varmasti sellainen käsitys, että raitistuminen olisi sinulta jonkinlainen uhraus. Tuntuu kuin juomisesta luopuminen olisi liian kova hinta maksettavaksi siitä, että pääsisit eroon masennuksesta ja krapuloista.
        Mutta tähänkin pätee paradoksi, eli ainoa mistä joutuisit luopumaan olisi kurjuus.
        Juominen on kuitenkin aina helpompaa aloittaa uudestaan kuin lopettaa se. Siksi tässä ei todellakaan ole menetetty muuta kuin se kurjuus.

Niitä raittiita kuukausia tai vuosia kertyy sitten yksi kerrallaan ja ajan kanssa, vähän niin kuin mustikoita sankoon, yksi mustikka kerrallaan.
        Mutta tärkeimmäksi ajan myötä muodostuu se yksi päivä, se jota parhaillaan eletään.
        Ja oikeastaan, niinhän sen pitäisi olla kaikille ihmisille, ettei vaan meille alkoholisteille.

kolmas päivä selvinpäin mun 18 vuotta kestäneen dokaamisen jälkeen. Mä oon levoton,masentunut ja peloissani. En kestä/pysty katsomaan kotona tai töissä ketään silmiin. Nyt ei olis varaa romahtaa.Liian paljon töissä ja kotona musta kiinni.

Hain mä sen AA:n numeron, mutta en pystyny soittamaan, kun en ole ollu sillan alla.Vielä...
        Mä en nyt millään jaksais moraalisaarnoja jumalalta tai sen edustajilta.Vituttaa muutenkin ihan tarpeeksi.

ex-Jasu kirjoitti:

"Sinulla on varmasti sellainen käsitys, että raitistuminen olisi sinulta jonkinlainen uhraus. Tuntuu kuin juomisesta luopuminen olisi liian kova hinta maksettavaksi siitä, että pääsisit eroon masennuksesta ja krapuloista".

Se on muuten juuri näin.

• pääsy tavalliseen
        vino veritas kirjoitti:

kolmas päivä selvinpäin mun 18 vuotta kestäneen dokaamisen jälkeen. Mä oon levoton,masentunut ja peloissani. En kestä/pysty katsomaan kotona tai töissä ketään silmiin. Nyt ei olis varaa romahtaa.Liian paljon töissä ja kotona musta kiinni.

Hain mä sen AA:n numeron, mutta en pystyny soittamaan, kun en ole ollu sillan alla.Vielä...
        Mä en nyt millään jaksais moraalisaarnoja jumalalta tai sen edustajilta.Vituttaa muutenkin ihan tarpeeksi.

ex-Jasu kirjoitti:

"Sinulla on varmasti sellainen käsitys, että raitistuminen olisi sinulta jonkinlainen uhraus. Tuntuu kuin juomisesta luopuminen olisi liian kova hinta maksettavaksi siitä, että pääsisit eroon masennuksesta ja krapuloista".

Se on muuten juuri näin.

elämään voi olla mahdotonta. Minulla oli koti, työ, ja muutkin asiat päällisin puolin kunnossa, kun soitin. Alkoholi oli kuitenkin jo saanut ylivallan. Soitettuani pääsin porukkaan ja raittiutta on jo päivä kerrallaan tullut pitkä aika.

• ex-Jasu
        pääsy tavalliseen kirjoitti:

elämään voi olla mahdotonta. Minulla oli koti, työ, ja muutkin asiat päällisin puolin kunnossa, kun soitin. Alkoholi oli kuitenkin jo saanut ylivallan. Soitettuani pääsin porukkaan ja raittiutta on jo päivä kerrallaan tullut pitkä aika.

Nämä siltojen alla asustavat kaverit ovatkin monessa mielessä poikkeustapaus. He yleensä tissuttelevat hiljalleen koko päivän, tai sitten ohjelmaan kuuluu ensin aamupäivästä juoman hankkiminen.
        He saattavat lopettaa tissuttelunsa illan mittaan, eivätkä yleensä kovin usein edes sammu.

Joskus tuntuu kuin he eivät olisikaan alkoholisteja, vaan jonkinlaisia elämästä oppositioon ajautuneita "kohtuukäyttäjiä", jonkinlaisia protestijuoppoja.
        He ovat hyväksyneet tavan elää tuolla lailla, eivätkä kuvittele elävänsä missään muussa maailmassa, kuten alkoholisti tekee samalla itseään koko ajan pettäen.

Jos minä aikoinani olisin joutunut mukaan tuollaiseen elämän rytmiin, olisin melko nopeasti juonut itseni hengiltä, ja näin on todennut moni muukin alkoholisti. Minä olisin juonut itseni sammuksiin joka päivä, ja loppu olisi tullut ennen pitkää hyvinkin nopeasti.

Koska he ovat hyväksyneet oman kohtalonsa, jopa hakeutuneet sitä kohti, heille ei synny tarvetta lähteä hakemaan apua. Heillä ei ole edes perhettä tai työtä eikä minkäänlaista häpeän tunnetta joka ajaisi heidät esim. AA:han.
        Siksi sillan alta tullaan niin kovin harvoin ylös.

AA:ssa käy käsittääkseni enimmäkseen työelämässä olevia perheellisiä ihmisiä.
        Eli "sillan alla" olon vaatimus on väärä kynnys estämään avun hakemista. Aivan kuten kaikki muutkin syyt olla hakematta apua itselleen, ne ovat keksittyjä.

• vee-e

mulla oli tiukkaa. oli ensimmäinen kesä ilman alkohoolii alkamassa. terassit auki ja naisilla vaatteet vähissä.
      no mulla se meni päivä kerrallaan. kävin silloin aa:ssa ahkerasti ja kuivana selvisin.
      en osaa muuta neuvoo antaa.
      onko sulla jotain mistä pystyt saamaan mielenrauhaa ?
      koska "tämäkin menee ohi".

• sAAmari

enimmäkseen harmaata ja arkista. Laskuja, vesisadetta, postia verottajalta, ärsyttäviä naapureita, kiukuttelevia lapsia... Olisihan se kivaa jos jokainen päivä olisi yhtä orgasmia ilotulitusrakettien räjähdellessä ja suklaan sulaessa suussa, mutta se ei ole kovin realistinen odotus.

Oma "kuherruskuukauteni" raittiuden kanssa loppui vajaan 1,5 vuoden kohdalla, sen jälkeen elämästä tuli tavallista arkea.

Juovaan aikaani liittyi jokin alitajuinen odotus siitä, että "kohta elämä oikeasti alkaa". Odotin, että jotain suurta tapahtuisi. Odotellessani tapoin aikaa viinalla; mitä nopeammin sammuin, sitä nopeammin oli sekin päivä ohi. Moni vakavasti sairas olisi varmaan ottanut mielellään nekin päivät täysipainoiseen käyttöön, jos se olisi ollut mahdollista.

Vaikka varsinaiseen kaamokseen on vielä aikaa niin valon väheneminen alkaa jo tuntua ainakin omassa olossani. Voisiko mielialan muutos sinunkin kohdallasi liittyä alkavaan kaamosmasennukseen; onko sinulla siihen taipumusta?

• PUHUT

Olin 6kk raittiina,sitten retkahdin.
        Nyt 16kk kaljaa joka päivä.

Kumpi on ollut parempaa aikaa?
        Nyt on ainakin rahat loppu,laskut maksamatta ja hemmetin hyvää seuraa ryyppy porukassa.

Tuttua asiaa 32v kokemuksella.

Ehkä 6kk oli sittenkin jotain?

• häipyi minultakin joskus

raittiuden alkuaikoina, uhan vaan nujertamatta. Elämään on tullut sitten monenlaista sisältöä työn, sukulaisten, entisten juoppojen ja harrastusten kautta.
      Yhden kerran olen jopa nähnyt Hamletin teatterin lavalla ja ihan selvin ainakin minä. Oletan, että Hamletkin.

• pelkäsin

edelliset (mm. vee-e) kirjoittivat osuvasti siitä, miten se raittius etenee päivä kerrallaan, eikä sitä todellakaan kannata suunnitella kovin pitkälle. Päivä kerrallaan.
        Minulla oli loppusysäys alkoholin käytön lopetukselle se, että jouduin lähiökuppilassani ikävien juorujen kohteeksi. Silloinen miesystäväni oli todella uhkaava kännissä ja eräänä yönä humalan huuruisessa olotilassa tein itselleni selväksi, että nyt riitti! En puhunut siitä mitään kenellekään, seuraavana aamuna otin viimeiset tipat (taisi olla giniä) ja menin omaan kotiini miettimään mitä elämältäni haluan.
        Aloitin lenkkeilyn, uinnin, muutin pois paikkakunnalta, katkaisin välit miesystävääni sitten myöhemmin, tosin hankalaa se oli, koska oli läheisriippuvainen yms.
        Itse alkoholin himoa ei juurikaan ole tullut näiden vuosien aikana. Ehkä pari kolme kertaa on tullut sellainen sekunnin murto-osan himo, mutta se on mennyt ohi.
        Mutta minun kohdallani siis peruspointti on se, että minulla on vapaus itse päättää, otanko vai enkö ota. Minä en tee siitä sen kummempaa sopimusta kenenkään kanssa. En vain yksinkertaisesti halua pilata omaa ja lasteni elämää alkoholin takia.

• Jouman

Minä olin kännissä kaikkien ystävä ja hyvä jätkä. Kyllästyin siihen, kun minut kutsuttiin juomariksi erinlaisiin tapahtumiin. 12kk juomatta ja saan olla rauhassa, puhelin ei soi ja kaverit on häipyneet. Jatkan raittiuttani.

• Anonyymi

Haluaisin myös itse aloittaa raittiuden mutta luultavasti jään ihan yksin todennäköisesti kaverit kaikkoavat ja puhelin ei soi moneen kuukauteen onko näin että kaverit lähtee jos et juo alkoholia

• asdfh16497

Juon kuin viimeistä päivää eikä siitä kärsi ainoastaan percereikä vaan ripulia alkaa valua aivoistakin jota sitten naputtelen tänne kunhan pöntöllä karjumasta kerkiän.

• Naapurikarjuu

Naapurin karjunta sontapöntöllä on tällä hetkellä päivittäistä. Putki alkoi vajaa viikko sitten eikä loppua vielä näy. Vessaa vedetään useampaan otteeseen peräkanaa. Aamuisin kuuluu huuto-oksennus. Toisaalta iltaa kohden hiljenee yöpuulle varhain. Ovihyökkäyksiä teki aikaisemmin mutta nykyään ostaa riittävän suuren lastin eikä wiina pääse loppumaan ja seuraakaan ei kaipaa. Yksin ryypiskelee paitsi joskus aamuisin käy lähikapakassa loiventamassa tai hakemassa uuden nousun.

• miksipirunkusta

Laittakaa paremmaksi.
      Yli 62 vuotta raittiina,keväällä täytän 63.

• Kylmät_kädet_

Epäuskottavaa, sillä mitä ihmettä sitten ylipäätään teet täällä? Eikö juu, nyt hokasin. Taidat kuulua S24:sen henkilökuntaan.

• Miesviiskasi

Itse pääsin alkoholista eroon 32 vuotta sitten kerralla. Usko Jeesukseen Kristukseen tuli tilalle ja samalla toivo iankaikkiselta elämästä. Viina on pirun kusta. Moni on päässyt huumeistakin eroon Jumalan avulla. On raittiita hyviä ystäviä ja kesällä moottoripyörä ajelut odottavat Gospel Ridersien kanssa. Siunausta Jouluksi.

• asdfh1266643666

Auttoiko raitistumisesi jokapäiväiseen ripuliin joka juopon percereikää polttelee?

Juotko nykyään vain mietoja alkoholituotteita suositellun 17 päiväannoksen merkeissä?

• Kylmis_42v

Eikö aloittaja voi ammentaa voimaa, jaksamista ja mielihyvää siitä ajatuksesta, kuinka paljon rahaa on säästynyt ja sisuskalut stabiilissa tilassa? Itse olin viimeksi selvinpäin seitsemän kuukautta putkeen joskus 90-luvun alkupuoliskolla, eli about 25 vuotta sitten. Edes Suomi24:sta ollut keksitty, ainoastaan tuli ja sähkö.

• Suntionsatoa

Joulun aperitiivien, glögien ja rankan dokaamisen seurauksena keltanaamaisia vapisevia sontaseppoja on taas näkynyt osastolla sopertaen kellertävät silmät rähmäisinä, että normaalit ruokajuomat sivistyneesti perheen parissa nauttineet.
      Yllättävän nopeasti ovat tänä vuonna vaipuneet maksakoomaan, mutta osalta taju on ollut vielä tallella katsoessaan auki viillettyä vatsaansa, josta sisuskalut pursottaa antiseptisen teltan suojissa. Monelle vatsan auki viilto painekivun hoitona on aina yhtä suuri yllätys, lisäksi samoissa vaipoissa makaaminen toista viikkoa rassaa hermoja, varsinkin hoitajien välinpitämättömästi huomauttaen , että pian nukut pois ja kivut lakkaa sitten vaipat ei kiristä. Tyypillinen sontasepon matka päivystyksestä kalmoon kestää kolmisen viikkoa, eikä mitään lääkettä ole kuin odottaa kuolemaa. Turhauttavaa, mutta huudoista päätellen tuskallista ja stressaavaa potilaalle.
      Onko alkoholia pakko vetää kaksin käsin tai tissutella vuosikaudet ? Mikä siinä liuottimessa kiehtoo?

• Kylmis__

Murheet, kivut ja Maailman synkkyys unohtuu ja velatkin tuntuvat saatavilta, jne. Kyllä sinä tiedät 1hoitsu.

• Kylmis_parka

Ei Kylmis ole veljelleen kateellinen, joka väitteli tohtoriksi. Kyse oli vain siitä, että Keijo ei ikinä uskonut sen tapahtuvan. Se oli siitä satavarma.

Kylmis vaipui maahan ja alkoi kalsarikänneissään miettimään, kuinka monessa MUUSSA asiassa hän on ollut täysin väärässä, filosofi kun on. Ei edes onnitellut veljeään, koska oli henkisesti niin lukossa ja jopa shokissa väärässä olostaan.

• Meitä_paremmat_tyypit

Kusi sillä kolahti päähän, kun ei vaivautunut tulemaan edes joulupöytään. Isä oli melko surullinen, vaikka minua ei kutsuttu edes miekankolisteluihin. Luuleeko olevansa nyt parempi, kun me muut? Tulen vittuilemaan veljelleni aina, kun saan kunnian tavata hänet. Siitä tulee hauskaa, voi päättyä ovien paukutteluihin.

• Kuole_jo_Kylmis
        Meitä_paremmat_tyypit kirjoitti:

Kusi sillä kolahti päähän, kun ei vaivautunut tulemaan edes joulupöytään. Isä oli melko surullinen, vaikka minua ei kutsuttu edes miekankolisteluihin. Luuleeko olevansa nyt parempi, kun me muut? Tulen vittuilemaan veljelleni aina, kun saan kunnian tavata hänet. Siitä tulee hauskaa, voi päättyä ovien paukutteluihin.

Veljesi on tohtori. Älä marise. Jos ei tule joulupöytään, se johtuu SINUSTA, kun olet aina päissään ja nolaat itsesi lisäksi muitakin pöydässä olevia.

Vituttaa, kun Kylmis avautuu täällä ikäänkuin kerjätäkseen henkistä apua ahdistukseensa, vaikka sen oma sisko on psykiatri.

• Kylmis__
        Kuole_jo_Kylmis kirjoitti:

Veljesi on tohtori. Älä marise. Jos ei tule joulupöytään, se johtuu SINUSTA, kun olet aina päissään ja nolaat itsesi lisäksi muitakin pöydässä olevia.

Vituttaa, kun Kylmis avautuu täällä ikäänkuin kerjätäkseen henkistä apua ahdistukseensa, vaikka sen oma sisko on psykiatri.

Siskoni mies oli tosi myötätuntoinen mua kohtaan, kun uutisesta shokissa möläytin, että: "ei vittu voi pitää paikkaansa!", vaikka pikkuisia lapsiakin oli paikalla.

Meillä ei siskoni miehellä ole ollut koskaan kovin lämpimät välit, mutta ne lämpeni noin 150 astetta siinä tilanteessa. Oletan, että sanoin vain ääneen sen, että miten hemmetissä mun veli voi väitellä tohtoriksi ja vieläpä huippu arvosanoin, kun siinä on samaa verta kuin minussa.

• totuus_kylmäkädestä

Veljesi ei ole hunningolle joutunut juopporatti.

• Veljeskateus_häpeä_Kk
        Kylmis__ kirjoitti:

Siskoni mies oli tosi myötätuntoinen mua kohtaan, kun uutisesta shokissa möläytin, että: "ei vittu voi pitää paikkaansa!", vaikka pikkuisia lapsiakin oli paikalla.

Meillä ei siskoni miehellä ole ollut koskaan kovin lämpimät välit, mutta ne lämpeni noin 150 astetta siinä tilanteessa. Oletan, että sanoin vain ääneen sen, että miten hemmetissä mun veli voi väitellä tohtoriksi ja vieläpä huippu arvosanoin, kun siinä on samaa verta kuin minussa.

Ei voi olla samaa verta, sillä sun veri on erittäin alkoholipitoista 24/7.

• Sermintakaa

Tohtoreita, psykiatreja eli tyypillisiä kirjanpainajia, väärentäjiä ja hevosmiehiä. Sen verran psykiatria veressä virtaa tummana, että lääkkeetkin täytyy yrittää saada omalla reseptillä. Laitoshoitoa siitä seuraa. Sen patonkipojat tietävät, kun koko suku kelan hommissa.

• kylmis_42

Olen keski-ikäinen mies ja minulla on päihdeongelma. Tilanne jatkunut vuosia ja nykyisin asun vanhassa vuokra-asunnossa toimeentulotuen ja asumistuen turvin Oulun Maikkulassa.

Kaikki rahat menevät halvimpaan kaljaan ja teen kiljua lisäksi. Kuukauden lopulla vatsani oireilee kiljun juonnista ja ravinnon puutteesta. Töihin en kykene,vaatteet kirpputorilta hankittua samoin ikivanha kodin elektroniikka.

Minulla ei ole ystäviä ja ainut harrastus kirjoitella tänne ja kerran kuussa käyn psykiatrilla. Vanhat luokkakaverit pärjänneet hyvin elämässä ja minulla ei ole edes tyttöystävää , ei perhettä , ei rahaa vaan kaljamaha, rapistuva ulkonäkö ja masturbointi. Vedän taas kiljua kitaan ja nappailen bentsoja katsellen VHS-nauhalta Napakymppiä. Ette arvaa kuinka vituttaa, kun en enää osaa laskea päässä ostosten hintaa enkä ratkoa ristisanatehtäviä.

• Kk_
        kylmis_42 kirjoitti:

Olen keski-ikäinen mies ja minulla on päihdeongelma. Tilanne jatkunut vuosia ja nykyisin asun vanhassa vuokra-asunnossa toimeentulotuen ja asumistuen turvin Oulun Maikkulassa.

Kaikki rahat menevät halvimpaan kaljaan ja teen kiljua lisäksi. Kuukauden lopulla vatsani oireilee kiljun juonnista ja ravinnon puutteesta. Töihin en kykene,vaatteet kirpputorilta hankittua samoin ikivanha kodin elektroniikka.

Minulla ei ole ystäviä ja ainut harrastus kirjoitella tänne ja kerran kuussa käyn psykiatrilla. Vanhat luokkakaverit pärjänneet hyvin elämässä ja minulla ei ole edes tyttöystävää , ei perhettä , ei rahaa vaan kaljamaha, rapistuva ulkonäkö ja masturbointi. Vedän taas kiljua kitaan ja nappailen bentsoja katsellen VHS-nauhalta Napakymppiä. Ette arvaa kuinka vituttaa, kun en enää osaa laskea päässä ostosten hintaa enkä ratkoa ristisanatehtäviä.

Hitto repeen aina tuolle 1hoitsun: "..nappailen bentsoja katsellen VHS-nauhalta Napakymppiä. "

Melkolailla kyllä osuva kirjoitus kokonaisuudessaan. Sanotaan 75%.

• 1.............hoitsu

Osuva perälyysi, vaikka itse laadin sen patonkipojasta.

• Kuolema_Kylmäkädelle_Ry

Miksi feikkaat Kylmistä, kun selvästi näköjään vain viihdytät häntä toiminnallasi?

• istuinrengastippa

Kylmis antoi perälyysistäsi melko korkean arvosanan. IMDb:ssä moinen (7.5) on huippu arvosana. Silloin jos aihe kiinostaa, se on pakkokatsaus.

• asdfh3359

Monikultuurisuus on rikkaus

Voi kuinka hienoa monikulttuurin auvoa on Oulussa saatu kokea kun maahanmuuttajat paistavat pizzamme ja siivoavat käytävämme sekä jakavat lehtemme. Ehkä jakavat muutakin. Mutta asiaan:

Maikkula tarvitsee viipymättä satoja uusia nuoria, laihoja ja urheilullisia 18-29-vuotiaita Irakilaisia miehiä tekemään hommat, jotka eivät sontiksille tai kantiksille muuten kelpaa. Ruttuiset kaksikymppiset käyttöön niin aina ovat alttiita tarjoamaan extrapalveluita. Lisäksi raittiitakin ovat, joten eivät kilpaile nobetölkeistä kantisten kanssa.

Miksi sontikset, jotka kuitenkin hyötyvät mamujen työnteosta ja joiden työnteosta sosiaalituet maksetaa vastustavat maahanmuuttoa?

Olemme menossa kohti suunnatonta avartumisen aikaa ja luulisi jokaisen tervejärkisen sen ymmärtävän. Tarvitsemme miesvaltaista , nuorta, työperäistä maahanmuuttoa eritoten Irakista ja erityisesti sekä viipymättä Maikkulaan! Rajat auki!

• Kylmät_kädet__

Tällaiseen trolliin ei koske edes Jussi Halla-ahon apulainen.

• asdfh3354

Raitistelu on homoiIIe.

• asdfh4321

Kyllä nyt maailma on avartunut aivan uudella lailla kun on jyystetty läpi yön. Paljon muutakin avartunut.

Meidän on nyt vain syytä kantaa sosiaalinen vastuumme Irakista ja otettava nuoria miehiä vastaan! Suomellakin on valtava verivelka siitä kun orjalaivojen tervaa täällä valmistettiin, ja tämä voidaan paikata vain ottamalla Suomeen ja erityisesti Maikkulan alueelle työperäistä maahanmuuttoa. Kaikki voittavat! Miksi ette voi ymmärtää tätä?

On jo kiire! ONko jo liian myöhäistä?

• Kylmät_kädet_

No jos se olisikin pääsääntöisesti työperäistä maahanmuuttoa, mutta kun käytännössä se on aivan jotain muuta. Keskustelu asiasta kuuluu toiselle osiolle.

• Anonyymi

Alkoholi on todennäköisesti pilannut aivosi jo mitään ei ole enää tehtävissä

• Anonyymi

Seitsemän vuotta sitten oli kova meininki!

Asd

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      175
      7304
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      80
      3119
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      2275
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      67
      1445
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      368
      1389
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      1323
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1276
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1051
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1018
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1010
    Aihe