Onko kukaan huomannu että e-pillereillä olisi jotain vaikutusta psoriin? itellä ollu psori noin 4 vuotta, ja lopetin pillereiden syömisen 2 viikkoa sitten, ja nyt jo näyttää iho paljon paremmalta. Muilla kokemuksia? mietin että edes lääkäreille ei ole tullut mieleen että niiden lopettammisella oisi olla vaikutusta psoriin.
e-pillerit
7
1622
Vastaukset
- -85-
Mä oon useemman vuoden syöny Diane Novia aknen takia ja nyt pari vikaa vuotta on psori ollut tosi huonona. Päätin sitten lopettaa pillerit ja kuukauden oon ollu syömättä niitä -> ihottumat paremmat kun aikoihin, vaikka syksy ja koulun alkaminen aiheuttaa stressiä. Parempi iho kun koko kesänä!
- Jennifer-85
Tosi hyvänä iho kyllä tuon lopettamisen jälkeen:) parempi olo taas itellä eikä tuleva talvi masenna niin paljoa:) kuinka paha psori sulla -85- on ollut?
- -85-
Jennifer-85 kirjoitti:
Tosi hyvänä iho kyllä tuon lopettamisen jälkeen:) parempi olo taas itellä eikä tuleva talvi masenna niin paljoa:) kuinka paha psori sulla -85- on ollut?
Mulla edelleen psoriläikät ohuempia kuin vuosiin, eli kyllä tuolla mun kohalla näyttäis olevan jotakin vaikutusta että nuo pillerit jätin poies :) Mulla on pisarapsoriasis eli läikät on tosi pieniä mutta niitä on nykyään ihan ympäri kroppaa, pari kasvoissa ja päänahassa isompiakin alueita. Ne on ollut kuitenkin jonkin aikaa ahkerasta rasvaamisesta ja lääkitsemisestä huolimatta pahana, jopa kipeitä. Tällä hetkellä näyttää lähinnä kuivalta iholta niissä kohdissa missä ennen oli punertavia läikkiä ja paksuja hilsekakkuja.
- -85-
Jennifer-85 kirjoitti:
Kuinka paha psori sulla itsellä on Jennifer? Saanko udella miksi lopetit pillerit? :)
- hanna
Minulla psori on pysynyt yhtä huonona vaikka olen vuosi sitten lopettanut e-pillereiden syönnin. En ole huomannut sen vaikuttavan mitenkään, mutta psoriasishan ei ole jokaisella samalla tavalla käyttäytyvä.
- kiinostunut
nii aattelin vaan et jos mikä vaikutus jos vaihtaa pilleri renkaaseen tai laastariin.
- Koutsi has kokemusta
Joo mulla to psori jäi 3 vuotta sitten oireettomaksi kun lopetin e-pillerit suun kautta ja aloin työntämään niitä esinahan sisään, terskan päälle! vähän se kyllä kutittaa mutta se auttoi minulle, ja samaalla pillerit syövyttävät siemeniäni joten kai siinä tuli sitten hakattua 2 kärpästä yhdellä iskulla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2385172Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204211- 593891
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363627- 513570
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413315Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv72714Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202596- 232486
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo612397