e-pillerit

Jennifer-85

Onko kukaan huomannu että e-pillereillä olisi jotain vaikutusta psoriin? itellä ollu psori noin 4 vuotta, ja lopetin pillereiden syömisen 2 viikkoa sitten, ja nyt jo näyttää iho paljon paremmalta. Muilla kokemuksia? mietin että edes lääkäreille ei ole tullut mieleen että niiden lopettammisella oisi olla vaikutusta psoriin.

7

1611

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -85-

Mä oon useemman vuoden syöny Diane Novia aknen takia ja nyt pari vikaa vuotta on psori ollut tosi huonona. Päätin sitten lopettaa pillerit ja kuukauden oon ollu syömättä niitä -> ihottumat paremmat kun aikoihin, vaikka syksy ja koulun alkaminen aiheuttaa stressiä. Parempi iho kun koko kesänä!

• Jennifer-85

Tosi hyvänä iho kyllä tuon lopettamisen jälkeen:) parempi olo taas itellä eikä tuleva talvi masenna niin paljoa:) kuinka paha psori sulla -85- on ollut?

• -85-
        Jennifer-85 kirjoitti:

Tosi hyvänä iho kyllä tuon lopettamisen jälkeen:) parempi olo taas itellä eikä tuleva talvi masenna niin paljoa:) kuinka paha psori sulla -85- on ollut?

Mulla edelleen psoriläikät ohuempia kuin vuosiin, eli kyllä tuolla mun kohalla näyttäis olevan jotakin vaikutusta että nuo pillerit jätin poies :) Mulla on pisarapsoriasis eli läikät on tosi pieniä mutta niitä on nykyään ihan ympäri kroppaa, pari kasvoissa ja päänahassa isompiakin alueita. Ne on ollut kuitenkin jonkin aikaa ahkerasta rasvaamisesta ja lääkitsemisestä huolimatta pahana, jopa kipeitä. Tällä hetkellä näyttää lähinnä kuivalta iholta niissä kohdissa missä ennen oli punertavia läikkiä ja paksuja hilsekakkuja.

• -85-
        Jennifer-85 kirjoitti:

Kuinka paha psori sulla itsellä on Jennifer? Saanko udella miksi lopetit pillerit? :)

• hanna

Minulla psori on pysynyt yhtä huonona vaikka olen vuosi sitten lopettanut e-pillereiden syönnin. En ole huomannut sen vaikuttavan mitenkään, mutta psoriasishan ei ole jokaisella samalla tavalla käyttäytyvä.

• kiinostunut

nii aattelin vaan et jos mikä vaikutus jos vaihtaa pilleri renkaaseen tai laastariin.

• Koutsi has kokemusta

Joo mulla to psori jäi 3 vuotta sitten oireettomaksi kun lopetin e-pillerit suun kautta ja aloin työntämään niitä esinahan sisään, terskan päälle! vähän se kyllä kutittaa mutta se auttoi minulle, ja samaalla pillerit syövyttävät siemeniäni joten kai siinä tuli sitten hakattua 2 kärpästä yhdellä iskulla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      183
      6513
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      94
      5432
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      17
      3772
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      123
      3397
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      232
      3237
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      83
      2381
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      3
      2125
    8. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1726
    9. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      47
      1709
    10. Läppärit kahviloissa

Aika omituista nykyään, että mennään ”trendikkäästi” tekemään lämppärillä töitä kahviloihin ja viedään moneksi tunniksi
      Kahvilat
      44
      1449
    Aihe