VHS ja BOX toimintaan

ööverix

Hellou!
Osaisikos joku kertoa kuinka suoritetaan yhdyntä sellaisen boksin, videon ja television välillä, kun boksissa =1scart, tv =1scart ja video =2scart?

toinen ryhmä.
Box =2scart, tv =2scart, vhs =1scart?

Alan olla aika jumissa näiden onnettomien ohjekirjojen kanssa!

Kiitos.

9

641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sittenhän se selviää

      Näistä on monta uutta keskustelunavausta päivittäin, joten kannattaa katsoa vanhoja viestejä.

      Joka tapauksessa näyttäisi siltä, että tarvitset antennijohdon johonkin väliin. Esim. videoista telkkariin ja virität sitten vaan telkkariin videoitten kanavan, joka on oletuksena yleensä 36 (voi olla välillä 30-39). Tai sitten scart-jakajan... mutta ei kannata ostaa halpaa vaan sellaisen, jossa on valitsin.

      Boksista kannattaa ottaa kuva SCARTista.

      Ja toivottavasti siinä yhden scartin boksissasi on RF-modulaattori. Sitten vaan miettimään ja kokeilemaan. Piirrä vaikka paperille ensin, miten kytket ja mikä on signaalin suunta ja tv:n ja videoitten kanavat. Ja mieti, voiko se toimia.

      Katso myös http://www.digitv.fi :stä kytkentäohjeita (-> laitteet).

    • aika paljon

      siitä mitkä speksit noissa laitteissa on. Mutta voisit aloittaa ekassa vaihtoehdossa siitä että kytket videot televisoon ja boksi sitten videoon kakkos scarttiin. Riippuen boksista ja videosta saattaa boksin signaali mennä automaattisesti läpi eli kun pistät boksin päälle siirtyy tv automaattisesti scart muistipaikalle. Pahimmassa tapauksessa joudut valitsemaan oikean tulon televisiosta itse sekä valitsemaan videosta kakkosscartin muistipaikan. Joissaki videoissa pitää tuo kakkosscartin tyyppi valita jostakin menusta erikseen.

      Vaihtoehdossa 2 voit kytkeä videon television scarttiin ja boksin toiseen. Jos haluat boksilta tallentaa niin kytket vielä boksin ja videon väliin scartin.

      Saatat joutua muuttamaan boksien lähtösignaalin videoksi jos se on esim.RGB (kaikista videoista ei mene RGB läpi)

      Mikä tässä nyt on niin vaikeata? Niistä ohjekirjoista selvää mitä tarkempia toimenpiteitä vaaditaan.

      • ööverix

        a) kun ei ole tällaisesta tekniikasta yhtään perillä.
        b) Kun ei ole tällaisesta tekniikasta tippaakaan kiinnostunut.
        C) Kun vituttaa valmiiksi ruveta muuttelemaan toimivia systeemejä huonosti toimivalla digivirityksillä.
        d) Kun on niin helvetin paljon kaikenmaailman kirjain yhdistelmiä ja lyhenteitä mistä ei ymmärrä tuon taivaallista. On RGB, RCA, ScartRCA, RF ja sitten vielä joku modulaattori? Yhdestäkään ei ole hajuakaan mitä ne on tai tarkoittaa.
        e) Niistä ohjekirjoista, jotka on tallella, ei ota Erkkikään selvää. Jos ois parikymmentä vuotta nuorempi vois vielä jotain mennä perillekkin, muttei enään.


      • lisätietoa!
        ööverix kirjoitti:

        a) kun ei ole tällaisesta tekniikasta yhtään perillä.
        b) Kun ei ole tällaisesta tekniikasta tippaakaan kiinnostunut.
        C) Kun vituttaa valmiiksi ruveta muuttelemaan toimivia systeemejä huonosti toimivalla digivirityksillä.
        d) Kun on niin helvetin paljon kaikenmaailman kirjain yhdistelmiä ja lyhenteitä mistä ei ymmärrä tuon taivaallista. On RGB, RCA, ScartRCA, RF ja sitten vielä joku modulaattori? Yhdestäkään ei ole hajuakaan mitä ne on tai tarkoittaa.
        e) Niistä ohjekirjoista, jotka on tallella, ei ota Erkkikään selvää. Jos ois parikymmentä vuotta nuorempi vois vielä jotain mennä perillekkin, muttei enään.

        Jos kerrot laitteiden merkit ja mallit ( scart-liittimien määrät samassa yhteydessä), voisi ehkä paremmin tietää, miten homma onnistuu.

        Mutta kyllä se onnistuu. Rauhallisesti vaan. :)

        Sitten oma lukunsa on ajastuksien tekeminen, mutta siitäkin on jo täällä omat keskustelunsa tänäänkin.


      • neuwwoo

      • ööverix

      • ööverix
        lisätietoa! kirjoitti:

        Jos kerrot laitteiden merkit ja mallit ( scart-liittimien määrät samassa yhteydessä), voisi ehkä paremmin tietää, miten homma onnistuu.

        Mutta kyllä se onnistuu. Rauhallisesti vaan. :)

        Sitten oma lukunsa on ajastuksien tekeminen, mutta siitäkin on jo täällä omat keskustelunsa tänäänkin.

        Tv on sanyo ja 2scrt liitintä.
        Vhs on daewoo ja 1scrt liitin.
        Digib on Humax F4-FTA ja 2scrt liitäntää.

        Ajastuksesta ei tarvitse välittää.


      • ööverix
        lisätietoa! kirjoitti:

        Jos kerrot laitteiden merkit ja mallit ( scart-liittimien määrät samassa yhteydessä), voisi ehkä paremmin tietää, miten homma onnistuu.

        Mutta kyllä se onnistuu. Rauhallisesti vaan. :)

        Sitten oma lukunsa on ajastuksien tekeminen, mutta siitäkin on jo täällä omat keskustelunsa tänäänkin.

        lastenhuoneen sydeemi on:
        tv on daewoo 1scert liitin.
        Vhs on ? 2scrt liitintä.
        Digib on thomson 1scrt liitin.

        Ajastuksesta ei välitetä nyttenkään.


      • ... kun muutin digiboxi asetuksissa tuon alla suluissa olevan. Kiitos!!
        (Saatat joutua muuttamaan boksien lähtösignaalin videoksi jos se on esim.RGB (kaikista videoista ei mene RGB läpi)
        RGB muutettiin CVBS muotoon digiboxiasetuksista. Nyt videonauhuri nauhoittaa myös digiä. RGB asetuksessa nauhoitti vaan mustaa eli ei mitään. Meinasi palaa lopullisesti hermot, kun kytkennät oli varmana oikein ja moneen kertaan tarkistettu ohjeiden mukaan. En muista nyt tarkkoja videoiden koodinimiä, mutta minun Daewoo ainakin hyväksyy RGB:een, jota taas äitini Sharp ei hyväksynyt... vaan ja ainoastaan CVBS:sän. Kahden päivän miettimisen jälkeen olo on aika helpottunut. Nauhoitus on kumminkin tärkeää myös digi-aikana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe