Elikkäs tälläinen on nyt tilanne.. että jo reilu 30 päivää ainakin syönyt jo rautatabuja kaks päivässä ja tänään neuvolassa hb tulos jo alle sadan. Ottivatte labrassa sitten jotain kokeita mistä huomenna saan tuloksia.
Onko kellään vastaavasta kokemuksia, että miksi ei rautatabut ole auttaneet.
Itse kävin sitten eri merkkisiä tabuja hakemassa apteekista ja ajattelin niitä kokeilla että toimisivatteko paremmin.
Ulkoillut olen, hedelmiä en tosin kauheesti syönyt kun aika monelle hedelmälle allerginen.. viinirypäleitä, appelsiineja syönyt kyllä..
Mutta mistä voisi olla apua?
Raskausajan anemia
9
4619
Vastaukset
- parhaita
mulla sama tilanne kuin sulla ja vasta obsidaneilla sain hb:n nousemaan. Tosin kuukauden ja 2 päivässä syönnin jälkeen. Nyt hb jo 112.Ja raskausviikkoja 36 2.
- omansa raudasta...
Näin mulle sanottiin kun mulla oli laskenut 105:sta 103:een hemoglobiini. Raskauden alussa oli 89...Tällä hetkellä syön obsidania 2 kertaa päivässä, vaikka ohjeessa lukee yksi, mutta terveydenhoitaja sanoi että kannattaa syödä kaksi kertaa päivässä. Ennen käytin retoferia, ja sitten apteekissa sanottiin etä obsidan vaikuttaa eri paikkoihin ja sopii siten raskaana olevalle paremmin. Vauva kyllä voi hyvin kun ottaa aina ensin omansa. Vaikka olin oksennustaudissa ja laihduin. Maksamakkarassa on rautaa, ja sitä saa nykyään syödä raskaana olevat kohtuudella. Ehkä olet saanut terkkarilta lapun ruoista. Sitten myös vihannekset auttavat rautaa imeytymään paremmin. Yllättävän helposti totuin syömään niitä enemmän, vaikkei maku aina miellyttänytkään.
- hunnye
täällä kans hemoglobiini huitelee reilusti alakantissa, ja rautaa on popsittu purkkitolkulla.
Vimeksi hg oli 90, alkutilanne oli 119. Viime vuonna tekemäni lääkkeellinen tyhjennys (oli tuulimuna) on varmaan kaiken alku, sillä silloin vuoto oli reilua ja hg tippui 62:een asti, eikä sitten elimistön rautavarannot ehtineet täyttyä kyllin ennen tätä raskautta.
Nyt juon joka päivä kräuterblutsaftia (saa luontaistuoteliikkeistä) ja nappaan spartocinea 3 kpl päivässä. Ja tuoremehun kera, c-vitamiini auttaa imeytymistä. Ja torstaina tuo selviää, mikä on tilanne hg:kanssa.
Vähän pelottaa synnytys, jos ei hempat lähde nousuun, mut saahan sieltä sairaalasta verta, jos heikoksi käy tuo hg. - mom82
Mullakaan ei rautatabletit esikoista odottaessa auttanu. Kokeilin sitten sellaista luontaistuotetta kun Kreuterblutsaft (jotenkin noin se kirjoitettiin). Sitä saa apteekista ilman reseptiä ja ainakin Stockmannilta ja on erityisesti raskaana oleville suositeltu ja mun kohdalla nosti Hb:a hyvin. Muistaakseni se oli nestemäistä liuosta ja sitä otettiin joku 1-2vkoa päivittäin. Kannattaa kokeilla- mulla se toimi ja olin tyytyäinen.
Mukavaa odotusta! Mulla vasta alussa (vko7).- asiallisista vastausista!
Mä söin sen reilu 30pvä tällästä vitaplexin rautavalmistetta, otetaan 2päivässä ja se nyt siis ei ole auttanut.
Eilen sit tuota obsidania hain ja ainakin masuun se vaikutti heti, alko sellanen jylläys :) että toivottavasti tuosta nyt olisi sitten apua.
Jotenkin vain säikäytti neuvolassa kun heti laitto labraan ja näytteitä otettiin että onko jotain muuta sitten, mutta toivottavasti tuo vitaplexi sit ei vaan auttanut minun kohdalla vaikka onkin raskaana oleville suunniteltu.
- nestemäistä
Kokeile nestemäistä Käuterblutsaftia luontaistuotekaupasta. Mulle suositeltiin sitä neuvolassa, kun pillereistä ei alkanut imeytymään rauta, mutta maha meni ihan sekaisin kuitenkin. Toi "rautamehu" auttoi tosi nopeasti ja nyt Hb on pysynytkin hyvänä ilman lisärautaa. Viimeksi oli 134 ja viikkoja 31 4.
- juoda..
Nimittäin esikkoa odottaessa neuvolassa kiellettiin ton kra...saftin juominen.Se on luontaistuote eikä niitä suosita raskausaikana koska määristä ei ole tarkkaa tietoa ja voi rasittaa maksaa..
Mulla ei kans auttanu tabut mutta voisin suositella Maltoferia nestemäistä siis,se autto vähän - he eivät
juoda.. kirjoitti:
Nimittäin esikkoa odottaessa neuvolassa kiellettiin ton kra...saftin juominen.Se on luontaistuote eikä niitä suosita raskausaikana koska määristä ei ole tarkkaa tietoa ja voi rasittaa maksaa..
Mulla ei kans auttanu tabut mutta voisin suositella Maltoferia nestemäistä siis,se autto vähänsaa suositella sitä, just siksi kun se on luontaistuote.
Mulle kuitenkin suositeltiin, kun ei nuo tabut yksinkertaisesti imeydy. Ja ummetus on kauhee, kun käyttää rautatabuja, nimenomaan obsidania.
- oikea valmiste
Kenelle rautalisää suositellaan
Perussääntönä voidaan sanoa, että lasten ja naisten tulisi tankata rautaa kuukauden kuuri 2-4 kertaa vuodessa. Raskausaikana rautalisää tarvitaan lähes koko ajan, sillä lapset, jotka syntyvät aneemisille äideille, kärsivät tutkimusten mukaan elämänsä aikana huomattavasti enemmän eri sisäelinten sairauksista, verenkiertotaudeista, sydänvioista sekä diabeteksesta. Urheilevat miehet tarvitsevat myös rautalisää vähintään muutaman kuurin vuodessa ja urheilevat naiset vähintään 4 kuuria vuodessa. Raudan puute aiheuttaa heikkoa hapenottokykyä, joten kovasta väsymyksestä kärsivät henkilöt, astmaatikot, ym. hyötyvät selvästi rautalisästä. Heikko raudan hyväksikäyttö kulkee yleensä suvuittain, joten jos joku perheenjäsen kärsii alhaisista seerumin raudoista, kannattaa muutkin perheenjäsenet tutkituttaa.
Rautavalmisteiden erot
Rautavalmisteissa on paljon eroja. Nestemäiset raudat sisältävät pieniä määriä hyvin imeytyvää rautaa ja niitä voi turvallisesti käyttää pitkiäkin aikoja. Apteekista saatavat, yleensä epäorgaanista rautaa isoina pitoisuuksina sisältävät tabletit puolestaan ovat usein haitallisia, aiheuttaen erilaisia vatsavaivoja sekä elimistön hapettumista. Tästä johtuen usein kuulee varoteltavan raudan haitoista, sillä isoina epäorgaanisina pitoisuuksina se härskiinnyttää soluja. Tätä pelkoa ei ole, kun nautitaan kasvipohjaisia, hyvin imeytyviä rautavalmisteita.
http://www.luontaisnetti.fi/index.php?valikko=valikko&sivu=aikuiset_seerumin_rauta_tarkea_terveyden_mittari
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315296- 363681
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833253- 112485
- 292092
- 121977
- 1631856
- 1051342
- 141288
- 1371144