Niin, valaiskaapa minua, millaista on jazz-tanssi. Onko se jonkinlaista nykytanssia? kertokaa vähän sille ominaisia likkeitä jne. kiitos. :)
Millaista on jazz-tanssi?
19
5189
Vastaukset
- GINA
Joo on se vähän niinkun nykytanssia, mutta kyllä siinä on paljon samaa tekniikkaa ku baletissa
- paljon harrastanut
jazzia voi olla aika montaa eri tyylistä, sis. enemmän svengaavaa, terävää, rytmikästä, sulavaa...! Mutta yleispiirteisesti se on aika rytmikästä mutta sulavaa ja samalla vahvaa. niin eli tosi kiva ja monipuolinen laji. suosittelen kaikille lämpimästi! :)
- jazz tanssija -91
Niin, olen itse tanssinut 6 vuotta jazzia, joten tiiän aika paljon siitä. Jazz on aika rentoa, mutta ei kuitenkaan mitään breikkiä, mikäli tiedät mitä baletti on, niin siitä voit päätellä millaista se on. Eli jazz on balettiin verrattuna; löysempää, ei niin tiukkoja vaatteita, rennompaa, nopeampaa ja kulmikkaampaa tanssia. Jos olet aikeissa aloittaa jazzi, niin ehdotan että, menet ensin katsomaan sitä tuntia, siitä se voikin alkka! joten rahkaise itsesi ja kysy, voitko tulla katsomaan tuntia pari ensimmäistä kertaa. Mutta muista kertoa, ettet oikein tiedä minkälaista se on. Itse menin katsomaan yhden tunnin ja koitin yhden, siitä se sitten lähti. ONNEA!
- Mukula
No, ainakin näiden vastausten perusteella se kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta. Voisin todellakin käydä katsomassa ainakin yhden tunnin verran ja jos näyttää mukavalta, niin ei kun mukaan vaan. Sillä tanssimaan minulla on suuri himo ja tämä vaikuttaa ihanalta. :)
- joskus harrastanut...
Se ei ole mitään Jazz-musiikin tahdissa tanssimista. Se on sellaista show-tanssia, jota tanssitaan vaikkapa pop-musan kanssa. Vähän erilaista kuitenkin kuin hip hop...vaativampaa. Siinä on hieman vaikeampia liikkeitä, kuin esim. juuri tuossa hip hopissa.
- Jazz dance
tai dancing. Eiköhän tuo selviä muutaman tuhannen pätkän katselun jälkeen.
- Jazz-hiphop tanssija
jazz on omasta mielestä kyllä helpompaa kun hiphop.. hip hopissa tulee koko ajan uusia liikkeitä - jazzissa vanhoja samoja liikkeitä mukautetaan vain.. :)
- showjazztanssija
Itse harrastan showjazzia nykyään, harrastin ennen niin sanottua hiphoppia eli street dancea, mielestäni jazztanssi on haastavempaa kun hiphoppi kun jazzia harrastaessa pitää olla lihakset kunnossa eli tunneila tehdään paljon lihaskuntoa kun taas hiphopissa ei tehty ikinä. Eli kyllä se jazz on paljon haastavampaa.
- .....
Itse hip hopia monta vuotta tanssineena en voi verrata sitä jazziin. Molemmat vaikeita kuitenkin riippuen kuinka tosissasi tanssit. Jazzia voi tanssia melkein mihin musiikkin vain, pääpiirteitä tanssissa on nilkkojen ojennukset, ryhti, hypyt ja piruetit, sulavuus ja keveys. Osaat varmasti youtubea käyttää, sinne isket hakusanaksi jazz dance.
- Haluais alottaa...
Kysymys teille jotka harrastatte jazz tanssia... Tehdäänkö/harjotellaanko jazz tanssissa spagaattia tai spiraalia? Haluaisin kovasti aloittaa jazz tanssin syksyllä, koska haluaisin oppia samalla spagaatin ja mitä olen nähnyt, vaikuttaa tosi mukavalta! Eli jos viitsitte vastata. :)
- Tanssi♥
Kyllähän jazz-tunneillakin venytellään ja ne tunnit millä minä olen käynyt niin ihan splittiä eli spagaattia on venytetty(: Riippuu hiukan opettajasta:)
- Kauko.
Tampereella olin keväällä tulossa erään tanssiyhdistyksen kevätkokouksesta.
Olin lukenut lehdestä että Tullikamarin pakkahuoneella oli joku tanssinäytös. Poikkesin sinne. Lippu maksoi jotain 10€. Näytös oli jo menossa ja suunnistin katsomon keskelle saliin vapaalle paikalle istumaan. Tanssijat näyttivät nuorilta naisilta tai tytöilta. Tanssi oli jazz balettia. Melu oli sietämätöntä. Tutkin taskujani siinnä toivossa että löytyisikö mitään korvatulppa ainesta. Ei eipä löytynyt. Istuin hetken ja harkitsin ja sitten työnsin käteni pimeässä selkärepuuni. Käteen tuntui joku kopiopaperin tuntuinen. Revin siitä sopivat palaset. Pehmensin palaset syljellä ja työnsin korviin. Melutaso laski hieman. Sitten tuli tauko. Kävin miksauspöydän luona huomattamassa kahdelle aikamiehelle sietämättömästä melusta. He näyttivät melumittaria ja kiistelivät asiasta. Katsoin ohjelmasta tanssinohjaajan nimen. Kyselemällä löysin hänet ja kerroin hänelle sietämättömästä melusta joka tekee korvissa kipeää. Ei vastetta, minulla kuulemma on jotkut erikoisen herkät korvat. Tauolla hain vessata pehmeää paperia josta valmistin sellaiset korvatulpat joilla katsoin näytöksen lopuun.
Kotona tutkin mikä meni. Paperi oli moottorisahan ostokuitti!
Jäi Jatzi tanssista aika rahvaanomainen jälkimaku. - Ernesti vaan
Parempi vetää kortsu päähän...
- Jazzbalettityttö-14v
Mä oon just alottaas Jazztanssii jossain alottelijaryhmäs
- showgirl112
Jazz tanssi ona aika vaikeeta, kun on tottunu nykytanssiin jossa ei niin hirveenä niitä askelia oo. Aloitin just showjazzin, ja nykytanssia olin harrastanut yli neljävuotta.
- Anonyymi
onks siis showjazz nopeempaa ku jazz
- enkeksimitään
jazztanssi on hyvin monenlaista, siksi se onkin paras laji! :)
Sitä voi tanssia ihan pop-musiikin tahdissa, mutta myös hitaammissa ja tunteellisemmissa biiseissä. Jazzin liikkeet sopivat niin moneen rytmiin ja tunnelmaan! Kannattaa kokeilla!! - nolo4
mäkin oon alottamassa :) Sanokaa joku liike
- korotoistositärkeet
jatsdances ehoton edellytys on et naisel on viistoist senttiset stiletti korot mut ne kyl karsii aika koval kädel hakijoit ku ne jää lyhkäsemmiks jote jossai kori palloilijoitte saunaillas tai pikkujouluis vois toi noi taka kentä torni vaik innostuuki hakee jatsdancelle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 906352
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303803törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283170Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859