miten "at" merkki näppäillään?

Hei

Maailman yksinkertaisin kysymys: miten saan sähköpostissa tarvittavan at merkin kirjoitettua. Olen painanut näppäimistöstä jotain näppäintä, minkä seurauksena "1" valo palaa, eikä at merkkiä voi näppäillä tavan mukaan ATLGR ja 2 näppäimellä. "1" valo on CAPSLOCKIN (A)viereinen valo. Olen painanut suunnilleen kaikkia näppäimiä eikä se vaan pimene....
Ilmoita

17 Vastausta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

muuta nimeä kuin "1". Omassani on kolme vierekkäin:
Num Lock - Caps Lock - Scroll Lock. Tuo ensimmäinen valo sammuu Num Lock näppäimestä, mutta ei sen palaminen tai palamattomuuskaan vaikuta ainakaan minulla @-merkin kirjoittamiseen. Joten joku muu aiheuttaa nyt ongelman.
Ilmoita
Wordissani toimii ns. automaattinen korjaus, joka muuttaa näppäilyn (a) ät-merkiksi @.

Tosin kysymyksesi ei ehkä koskenut Wordia, vaikka Word-palstalla ollaankin. Windowsissa yleisesti (lähes missä tahansa tilanteessa) toimii Alt 064 (Alt-näppäin alas, 064 numeronäppäimistöltä, Alt ylös), joka tuottaa @-merkin, kuten yleisesti Alt 0nnn tuottaa merkin, jonka koodi on nnn.

Kannattaisi kyllä selvittää, mikä sotki näppäimistöasettelun.

Valo ”1” tuskin liittyy asiaan, koska se ilmaisee, että numeronäppäimistö on Num Lock -tilassa. Sen pitäisi syttyä ja sammua, kun painat numeronäppäimistön Num Lock -näppäintä.

Jos näppäimistöasettelu on amerikkalainen (ja tähän tilaan – ja siitä pois – pääsee kai oletusarvoisesti näppäilyllä Alt Vaihto), niin AltGr 2 ei tuota mitään. Mutta jos siitä olisi kyse, niin Ä-näppäinkään ei toimisi suomalaisittain vaan tuottaisi '-merkin. Kenties sinulla on jokin muu näppäimistöasettelu? Mitähän näkyy kuvaruudun alimmalla rivillä siellä, missä näkyy näppäistöasettelun kieli (FI = suomi)? No, tämä ei oikein ole Word-asiaa...

P.S. Merkin ”@” virallinen suomenkielinen nimi on ”ät-merkki” (jo vuodesta 1997).
Ilmoita
mulla on pitkään ollu tää ongelma enää ei toimi ctrl+alt+2 eikä mikää muukaa auttakee plz tarviin ät- merkin
Ilmoita
Näytönohjaimen ohjauspaneelin pikanäppäimet joskus kaappaavat mm. ät-merkin.

Onko Atin (CCC ainakin aiemmin) tai nVidian Contorol panelia tai vastaavaa?

Enlantilaisella näppiksellä olisi Shift+2 eli vaihto+2.
Ilmoita
Windows ei kerro mikä ohjelma on rekisteröinut näppäinyhdistelmän.

Outoa kun Windows perustuu rekisterin käyttöön, ettei sieltä kautta hallita asiaa.
Olisi keskitetystä rekisteristä kerrankin hyötyä.

http://www.donationcoder.com/forum/index.php?topic=18189.msg162881
1 VASTAUS:
Katso onko ctrl+alt+2 varattu jollekin ohjelmalle.

Huomasin että Ethervane Activehotkeys ohjelma, kun olin painanut "test activehotkeys" esti altgr+2 ja ctrl+alt+2 toiminnan, kunnes sammutin ohjelman.
Esim. tuolla ohjelmalla näkee onko varattu johonkin. Nirsoftilla on myös yksinkertaisempi hotkey ohjelma http://www.nirsoft.net/utils/hot_keys_list.html
+Lisää kommentti
No pika-apu on kopsata se tuosta ylhäältä tekstistä, Ctrl-C ja Ctrl-V toiminevat.
Ilmoita
Toimiiko virtuaalinäppäimistö? Ainakin Seiskassa: All Programs - Accessories - Tablet PC - Tablet PC Input Panel
Ilmoita
Vittu ihmiset on tyhmiä. Windowsissa saattaa esim aikajaoin näppäimistöasettelu muuttua jos kielu muuttuu. Käy vaan asetuksista vääntämässä takas suomeks ni pelittää... Tietokoneen pois ihmisiltä jotka niistä ei mitään ymmärrä kiitos.
1 VASTAUS:
On se vaan tosi tyhmää riehua vanhassa ketjussa.
+Lisää kommentti
@
"Alt Gr" ja "2" samaan aikaan tällä koneella ainakin.

@
Tuo "Alt" ja "64" temppu ASCII-koodin kirjoittamiseksi näytti toimivan vain numeronäppäimistön kautta "Num Lock" päällä.
Ilmoita
En ymmärrä vieläkään miten tehdään @
Helppp
1 VASTAUS:
Kaveriko sitten laittoi uusimman viestisi, jossa se @ näkyi?

Jos et saa vieläkään itse tehtyä tuota merkkiä, niin tuskin tarvitset sitä mihinkään.
+Lisää kommentti
voiko joku nyt vaa perkkele kertoo selvästi miten mäkkiin sais ätin helposti. ollaa testattu kaikkee.. plz fukn helppppppp
3 VASTAUSTA:
Sun ei auta muuta kuin kutsua palstan Ylijumala M - K a r laittamaan kone kuntoon.
Käy sitä ennen ostamassa pari rullaa alumiinifoliota!
miten mäkkiin sais ätin helposti

mikä se ätin on ja mikäs on mäkki, ja miten ne liittyy avaukseen ?

se on helppoa, paina ensin a ja t
Nyt p@@ kiinni @p@r@t, @iti @l@ht@@, @lk@@ @hkikö, p@@ tyynyyn jo.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Hei

Maailman yksinkertaisin kysymys: miten saan sähköpostissa tarvittavan at merkin kirjoitettua. Olen painanut näppäimistöstä jotain näppäintä, minkä seurauksena "1" valo palaa, eikä at merkkiä voi näppäillä tavan mukaan ATLGR ja 2 näppäimellä. "1" valo on CAPSLOCKIN (A)viereinen valo. Olen painanut suunnilleen kaikkia näppäimiä eikä se vaan pimene....

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta