Vaikea Utrikaria vaivannut jo vuosia. Nykylääketiede ei pysty auttamaan, vain kortisoni hoitoa ja zyrtec.
Onko kellään kokemuksia luontaishoidoista?
Esim. Antioksidanttiklinikka?
Utrikaria
6
1909
Vastaukset
- toinen samanlainen
Minulla on sama vaiva ollut jo vuosia. Ihotautilääkäri sanoi, että parantaa sitä ei voi, tulee esiin aina silloin tällöin, mutta että Zyrteciä huomattavasti tehokkaampi lääke on joku loratadiinivalmiste. Minulla on tuota reseptillä, mutta ilman reseptiä sitä löytyy esimerkiksi nimellä Loratadin Generics. Maksaa noin kolme euroa kymmenen tabletin paketti.
Luontais- tms. hoidoista ei ole mitään kokemusta, mutta tuo lääke on auttanut minua joka kerta kun ihottuma alkaa antaa merkkejä itsestään (minulla se tahtoo myös turvottaa hengitystiet). Yhdellä tabletilla vaiva on noin tunnissa siltä erää ohi. Sellainen vaiva tuo kyllä on, että ainakin minulla on aina lääke taskussa kun koskaan ei tiedä mistä ja milloin tuo puhkeaa. Välillä ei tarvita muuta syytä kuin se, että jännittää jotain asiaa tavallista enemmän. Lääkärikin sanoi että yksi syy saattaa olla stressi, jos sellaista on.- nokkostyttö
..että jollakin muullakin on samanlaisia oireita. Kävin tänään ekaa kertaa ensiavussa niiden takia, kun silmät ja kurkku alkoi olla niin tukossa et olo oli hankala. Mulla oireet puhkeaa ulkoilemisesta, mutta ei toki aina. Keväästä asti olen nyt tästä kärsinyt. Ihotautilääkärille on laitettu lähete, mut saattaapi kestää ennen ku sinne pääsee. Yritän kyllä niitä painostaa. :)
Täytyy pitää tuo lääke mielessä, jos ei lääkäri osaa sitä ehdottaa. Jaksamisia teille muillekin! - nokkonen täällä
nokkostyttö kirjoitti:
..että jollakin muullakin on samanlaisia oireita. Kävin tänään ekaa kertaa ensiavussa niiden takia, kun silmät ja kurkku alkoi olla niin tukossa et olo oli hankala. Mulla oireet puhkeaa ulkoilemisesta, mutta ei toki aina. Keväästä asti olen nyt tästä kärsinyt. Ihotautilääkärille on laitettu lähete, mut saattaapi kestää ennen ku sinne pääsee. Yritän kyllä niitä painostaa. :)
Täytyy pitää tuo lääke mielessä, jos ei lääkäri osaa sitä ehdottaa. Jaksamisia teille muillekin!Mulla urtikaria tuli yksi kaunis päivä 1,5vuotta sitten todella rajuna ilman "syytä". Pari ensiapu reissua alkuun ja siitä eteenpäin ennaltaehkäisevä lääkitys. Zyxalia tai vastaavaa kerran(kaksi kertaa tarvittaessa) päivässä ja lisäksi vatsasuojalääke ranixal iltaisin. Rokon ollessapahimmillaan otan kortisoniamahd. pienen annoksen. Nyt tilanne on rauhottunut ja on jopa muuatma päiväilam rokkoa ollut, uskallan ehkäjo kokeilla ilman lääkkeitäkin vapaapäiviä. Enääei tarvi joka yö stressata että onko aamulla miten turvonneet silmät ja paukurainen puhainen keho peilissä. Töistäkään ei oo tavinnu olla moneen kuulauteen pois tämän takia. Voi kun hyvä suunta jatkuisi..
Sinuna hakisin esim zycalia, kestineä tms apteekista ihan vaikka päivittäiseen käyttöön jos se helpottaa.Ei tarvi pelätä ensiapuun lähtöäkokoaikaa. Itte tein niin kun ootin allergialääkäriin aikaa. Pahimmas vaihees ei kyllä nekään auttanu, ainoastaan kortisooniapoistamaan oireet hetkellisesti...
Mitää syytä urtikariaan ei löytynyt, on autoimmuuni sairaus mulla.Lääkäri sanoi että voi kestää vuosia, loppuelämänkin, tai voi mennä pois yhtä nopeeta kun tulikin. Hullu homma.
Jaksamista kohtalotovereille! - minttuli 81
nokkonen täällä kirjoitti:
Mulla urtikaria tuli yksi kaunis päivä 1,5vuotta sitten todella rajuna ilman "syytä". Pari ensiapu reissua alkuun ja siitä eteenpäin ennaltaehkäisevä lääkitys. Zyxalia tai vastaavaa kerran(kaksi kertaa tarvittaessa) päivässä ja lisäksi vatsasuojalääke ranixal iltaisin. Rokon ollessapahimmillaan otan kortisoniamahd. pienen annoksen. Nyt tilanne on rauhottunut ja on jopa muuatma päiväilam rokkoa ollut, uskallan ehkäjo kokeilla ilman lääkkeitäkin vapaapäiviä. Enääei tarvi joka yö stressata että onko aamulla miten turvonneet silmät ja paukurainen puhainen keho peilissä. Töistäkään ei oo tavinnu olla moneen kuulauteen pois tämän takia. Voi kun hyvä suunta jatkuisi..
Sinuna hakisin esim zycalia, kestineä tms apteekista ihan vaikka päivittäiseen käyttöön jos se helpottaa.Ei tarvi pelätä ensiapuun lähtöäkokoaikaa. Itte tein niin kun ootin allergialääkäriin aikaa. Pahimmas vaihees ei kyllä nekään auttanu, ainoastaan kortisooniapoistamaan oireet hetkellisesti...
Mitää syytä urtikariaan ei löytynyt, on autoimmuuni sairaus mulla.Lääkäri sanoi että voi kestää vuosia, loppuelämänkin, tai voi mennä pois yhtä nopeeta kun tulikin. Hullu homma.
Jaksamista kohtalotovereille!Minulla on ollut nokkosihottuma nyt 1,5 kk. Alkoi ollessani meressä uimassa, jolloin nousi ekat paukamat. Mutta ihotautilääkärin mukaan tämä on sisäsyntyistä kun on kestänyt niin pitkään.
Tällä hetkellä pitäisi ottaa aamulla Kestine ja illalla Xyzal, mutta Xyzal aiheuttaa vatsakipuja ja omituista hengitysteiden särkyä (???) joten sen olen jättänyt pois. Nyt pitäisi hakea apteekista Singulairia. Kortisoni ei auttanut.
Joka aamu on punaiset kutiavat paukamat ympäri kehoa ja välillä naama turvonnut, samoin kieli ja huulet. Ja kamalinta on tämä väsymys!! Eli aina kun ihottuma on paha, olen aivan kuoleman väsynyt.
Olen huomannut, että jos valvon tosi myöhään niin seuraavana ihottuma on tosi paha.
En haluaisi syödä lääkkeitä ollenkaan, mutta yhden päivän olin ilman antihistamiinia ja läiskät lehahtivat tosi pahoina ja erityisesti kasvoihin. :( Tosi noloa selitellä kaikille töissä..
Kuullostaa kyllä aivan kammottavalta jos tätä jatkuu vuosikausia!!!! - vielä kirjoittaa
minttuli 81 kirjoitti:
Minulla on ollut nokkosihottuma nyt 1,5 kk. Alkoi ollessani meressä uimassa, jolloin nousi ekat paukamat. Mutta ihotautilääkärin mukaan tämä on sisäsyntyistä kun on kestänyt niin pitkään.
Tällä hetkellä pitäisi ottaa aamulla Kestine ja illalla Xyzal, mutta Xyzal aiheuttaa vatsakipuja ja omituista hengitysteiden särkyä (???) joten sen olen jättänyt pois. Nyt pitäisi hakea apteekista Singulairia. Kortisoni ei auttanut.
Joka aamu on punaiset kutiavat paukamat ympäri kehoa ja välillä naama turvonnut, samoin kieli ja huulet. Ja kamalinta on tämä väsymys!! Eli aina kun ihottuma on paha, olen aivan kuoleman väsynyt.
Olen huomannut, että jos valvon tosi myöhään niin seuraavana ihottuma on tosi paha.
En haluaisi syödä lääkkeitä ollenkaan, mutta yhden päivän olin ilman antihistamiinia ja läiskät lehahtivat tosi pahoina ja erityisesti kasvoihin. :( Tosi noloa selitellä kaikille töissä..
Kuullostaa kyllä aivan kammottavalta jos tätä jatkuu vuosikausia!!!!Jeps nyt alkaa jo olla toivoa että rokossa tulisi ainakin hiljaiseloa. Oon pärjänny monta viikkoa ilman kortisonia ja pystynyt jättämään aamun kestinen ja iltaisin otettavan vatsasuojalääkkeen pois. Nyt kokeilen vielä saada ilta antihistamiinin pois. Joskus söin pahimpina aikoina myös nukahtamislääkkeitä kun en saanut millään unta raapimisen ja stressin keskellä- myös niistä olen päässyt lähestulkoon eroon! Iltaisin on vaihtoehtona zycalille ollut atarax joka myös väsyttää yöllä.Sitäkin voi kokeilla kun uniongelmiakin tuo rokko tuo.
Joo siis 1,5 vuotta meni ennenkun näkyy valoa tunnelin päässä. Jännittää tietenkin että josko jokin laukaisee sen taas takaisin, kun ei tiedä mistä se tuli alunperin.Mutta voihan se tosiaan yhtä mystisesti parantuakkin. Hullu homma.
Mulla oli myös sama homma että rokko vei voimat tosi pahasti ja tietty liitännäinen unettomuus päälle- nyt jaksaa paljon paremmin! Myös lääkkeet jo väsyttää. joten niitä kannattaa kokeilla että mikä merkki sopii esim antihistamiineista.Ja valvominen pahentaa joo! Yövuorojen jälkeen seuraava päivä ja yö oli ihan kauheita, monesti jouduin sairaslomapäiviäkin pitämään..
Sitten vielä kumma juttu: rokko pysyi loitolla kun olin viihteellä myöhään yöhön kera alkoholin. Muutama punkkulasi ei vielä tehny vaikutusta mutta kunnon juhliminen teki..
Juominen ei vaan käy oikein hoitomuodosta.heh..
Tsemppiä sulle ja toivotaan että pääsisit lyhyemmällä "kidutuksella"! - minttuli-81
vielä kirjoittaa kirjoitti:
Jeps nyt alkaa jo olla toivoa että rokossa tulisi ainakin hiljaiseloa. Oon pärjänny monta viikkoa ilman kortisonia ja pystynyt jättämään aamun kestinen ja iltaisin otettavan vatsasuojalääkkeen pois. Nyt kokeilen vielä saada ilta antihistamiinin pois. Joskus söin pahimpina aikoina myös nukahtamislääkkeitä kun en saanut millään unta raapimisen ja stressin keskellä- myös niistä olen päässyt lähestulkoon eroon! Iltaisin on vaihtoehtona zycalille ollut atarax joka myös väsyttää yöllä.Sitäkin voi kokeilla kun uniongelmiakin tuo rokko tuo.
Joo siis 1,5 vuotta meni ennenkun näkyy valoa tunnelin päässä. Jännittää tietenkin että josko jokin laukaisee sen taas takaisin, kun ei tiedä mistä se tuli alunperin.Mutta voihan se tosiaan yhtä mystisesti parantuakkin. Hullu homma.
Mulla oli myös sama homma että rokko vei voimat tosi pahasti ja tietty liitännäinen unettomuus päälle- nyt jaksaa paljon paremmin! Myös lääkkeet jo väsyttää. joten niitä kannattaa kokeilla että mikä merkki sopii esim antihistamiineista.Ja valvominen pahentaa joo! Yövuorojen jälkeen seuraava päivä ja yö oli ihan kauheita, monesti jouduin sairaslomapäiviäkin pitämään..
Sitten vielä kumma juttu: rokko pysyi loitolla kun olin viihteellä myöhään yöhön kera alkoholin. Muutama punkkulasi ei vielä tehny vaikutusta mutta kunnon juhliminen teki..
Juominen ei vaan käy oikein hoitomuodosta.heh..
Tsemppiä sulle ja toivotaan että pääsisit lyhyemmällä "kidutuksella"!AH! Ensimmäinen yö pariin kuukauteen kun en raapinut lainkaan!! Pari päivää sitten aloitin yhdistelmän Loratadin illalla Kestine aamulla, ja kutinaa ei ole enää lainkaan. :) Pieniä paukamia nousee illalla, mutta ne ei ole kuin pari senttiä halkasijaltaan. Ei ole ollut enää tiistain jälkeen naama turvoksissa eikä hullut läiskät ympäri kehoa. Toivottavasti tää olo pysyy!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371802
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33629Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141471- 51453