Minne ruskaretkelle???

merja

Voisitteko antaa vinkkejä missä olisi hienoja maisemia aloittelevalle luontoretkeilijälle? en ole ikinä käynyt Lapissa, mutta tänä syksynä haluaisin lähteä. mihin aikaan kannattaa mennä??

3

1247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "paäi"

...siellä on ainakin monenmoista tarjolla,me asuttiin Jerisjärvellä ja sieltäkäsin liikuttiin. Muonio ei ole kovin kaukana eikä Pallatunturitkaan,sekä siinä lähistöllä on paljon kivoja pikkutuntureita jotka kannattaa käydä tarpomassa!Jos taas haluaa pitempää matkaa Hetasta lähtee reitti joka päättyy Pallakselle.Me tosin olimme loppukesällä useita vuosia sitten joten ruskasta siellä en osaa sanoa.Oma auto olis hyvä tällä matkalla sillä näille eri tuntureille on liian pitkä matka kävellä jos kaikki aikoo katsastaa.

• TapHe

Ylläs tietysti ja siellä Äkäslompolo. Hyvät yhteydet jos julkisilla kulkee. Maisemat ja kylä mitä mainioimmat, merkittyjä reittejä joka tasoisia ja pituisia, jos ihan omiaan kulkee siihenkin hyvät mahdollisuudet. Seitsemän tunturia päivämatkan etäisyydellä, kylässä kapakoita ja kappeli. Majoitusta löytyy myös jokaiseen makuun.
      Ja aika, sehän alkaa nyt olla parhaimmillaan.

• suositeltu

Itse en ole ollut Lapissa ruska-aikaan, mutta tuttavani palasivat juuri Äkäslompolosta ja kehuivat paikkaa. Laakso tunturien sylissä on ilmeisesti aika suotuisa ilmastollisesti ja löytyy pohjoiseen sijantiin nähden aika vehreää ja erityyppistä luontoa tunturivaelluksista suomaastoon pitkiksiä pitkin (tai melontaan tunturijärvillä). Ylläsjärvi tunturin toisella puolen kai yhtä hyvä vaihtoehto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1786
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1262
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      975
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      742
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe