Voisitteko antaa vinkkejä missä olisi hienoja maisemia aloittelevalle luontoretkeilijälle? en ole ikinä käynyt Lapissa, mutta tänä syksynä haluaisin lähteä. mihin aikaan kannattaa mennä??
Vastaukset 3
- "paäi"
...siellä on ainakin monenmoista tarjolla,me asuttiin Jerisjärvellä ja sieltäkäsin liikuttiin. Muonio ei ole kovin kaukana eikä Pallatunturitkaan,sekä siinä lähistöllä on paljon kivoja pikkutuntureita jotka kannattaa käydä tarpomassa!Jos taas haluaa pitempää matkaa Hetasta lähtee reitti joka päättyy Pallakselle.Me tosin olimme loppukesällä useita vuosia sitten joten ruskasta siellä en osaa sanoa.Oma auto olis hyvä tällä matkalla sillä näille eri tuntureille on liian pitkä matka kävellä jos kaikki aikoo katsastaa.
- TapHe
Ylläs tietysti ja siellä Äkäslompolo. Hyvät yhteydet jos julkisilla kulkee. Maisemat ja kylä mitä mainioimmat, merkittyjä reittejä joka tasoisia ja pituisia, jos ihan omiaan kulkee siihenkin hyvät mahdollisuudet. Seitsemän tunturia päivämatkan etäisyydellä, kylässä kapakoita ja kappeli. Majoitusta löytyy myös jokaiseen makuun.
Ja aika, sehän alkaa nyt olla parhaimmillaan.- suositeltu
Itse en ole ollut Lapissa ruska-aikaan, mutta tuttavani palasivat juuri Äkäslompolosta ja kehuivat paikkaa. Laakso tunturien sylissä on ilmeisesti aika suotuisa ilmastollisesti ja löytyy pohjoiseen sijantiin nähden aika vehreää ja erityyppistä luontoa tunturivaelluksista suomaastoon pitkiksiä pitkin (tai melontaan tunturijärvillä). Ylläsjärvi tunturin toisella puolen kai yhtä hyvä vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän521053Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll21990Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl514833- 49801
- 45712
- 37649
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30616Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE181595Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan60583Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37560