soutaa, huopaa?..

-.-

...katoaa, palaa

olen seurannut tätä palstaa ja sama näyttää toistuvan. ”kauris on etäinen”, ”testaako hän minua?”, ”kauris on kylmä ja vetäytyy…”

sinä olet ihastunut tai rakastunut, joten etäinen käytös sattuu. toivot, että joku, tai jokin selittäisi kylmän käytöksen parhain päin, sillä rakastuneen toivonkipinää ei sammuta jäisinkään kylmyys.

Älä missään nimessä häpeä lämpimiä tunteitasi tai ihastumisistasi/ rakastumistasi. Mikään mahti maailmassa ei tee sinun kauniista tunteistasi hävettäviä.

Mutta kysy itseltäsi, rehellisesti, onko rakastunut ihminen kylmän etäinen? Testaileeko ihminen (riippumatta horoskooppimerkistä) kultaansa, jos todella rakastaa? Merkitseekö välittäminen ja rakkaus SINULLE testejä ja pelejä, vai jotakin hellempää ja nätimpää? Haetko horoskooppimerkistä selitystä siihen, että totuus on kivulias?

En väitä, että rakkaan (kylmänkään) unohtaminen olisi helppoa tai nopeaa. Mutta…
Sinua kuuluu ja voi rakastaa juuri niin suloisen hellästi, kuin sinä tarvitset.

32

3404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...kauris

      Välittäminen (joka itse asiassa merkitsee just rakastamista) ei koskaan ole merkinnyt minulle
      testailuja tai pelejä. Kyllä vaisto on kertonut, milloin myös minusta pidetään.
      Eikä ole myöskään pelottanut nostaa kissaa pöydälle ja kysyä naishenkilöltä missä mennään, jos tämä on alkanut jotain peliä pelata. Sellaisenkin vaistoaa. (Sooloilutapauksissa ei ole tarvittu edes vaistoa neuvomaan.)

      Tuo häpeäjuttu on mielestäni silkkaa oletusta. Voin vallan mainiosti ilmaista tunteeni, mutta en pidä niitten jatkuvasta venyttelystä, vanuttelusta ja vatvomisesta.

      Mistä ihmeestä tyttökullat olette löytäneet rakastuneen ihmisen prototyypin, johon vertaatte
      poikaystäviä ja miehiä?
      En varmasti tunne minkäänlaista kipua/särkyä, jos minua (ja mahdollista rakastamistani) vertaillaan johonkin abstraktioon, joka on luotu vaikka naistenlehtijuttujen, romanttisten elokuvien ja hömppäkirjallisuuden esimerkkien pätkistä yhteen krymppäämällä.

      Jokaisen ihmisen on hyvä saada rakkautta osakseen kuten sanot.
      Henkilökohtaisesti olen kuitenkin sitä kauristyyppiä, jolle vaikkapa osaksi tullut "suloinen hellyys" ei merkitse rakastamisasioissa paljoakaan. Hellyyden osoittaminen on täysin mahdollista ilman siirappimaisuutta.

      • on rakastaminen

        - Halataan kun siltä tuntuu
        - Suukotellaan kun tuntuu tarve saada suukko
        - Huomioidaan toinen ihminen
        - Ilmoitetaan muutoksista
        - Soitetaan vaikka ei oikeasti olekaan asiaa
        - Ei vetäydytä kertomatta
        - Harrastetaan yhdessä, vaikka lenkkeilyä
        - Autetaan pyytämättä


      • tuo
        on rakastaminen kirjoitti:

        - Halataan kun siltä tuntuu
        - Suukotellaan kun tuntuu tarve saada suukko
        - Huomioidaan toinen ihminen
        - Ilmoitetaan muutoksista
        - Soitetaan vaikka ei oikeasti olekaan asiaa
        - Ei vetäydytä kertomatta
        - Harrastetaan yhdessä, vaikka lenkkeilyä
        - Autetaan pyytämättä

        kattaa rakkauden, niin meikäkauris rakastan aikamoista ihmislaumaa. :)


      • minä ainakaan
        on rakastaminen kirjoitti:

        - Halataan kun siltä tuntuu
        - Suukotellaan kun tuntuu tarve saada suukko
        - Huomioidaan toinen ihminen
        - Ilmoitetaan muutoksista
        - Soitetaan vaikka ei oikeasti olekaan asiaa
        - Ei vetäydytä kertomatta
        - Harrastetaan yhdessä, vaikka lenkkeilyä
        - Autetaan pyytämättä

        suutele kaikkien kanssa, mutta olenkin nainen.

        Ja tietenkin täytyyhän sitä tuntua hyvälle toisen seurassa olo, levolliselle, ja haluaa että myöskin kumppani viihtyy seurassani.

        Sellainen kokonaisvaltainen toisen huomiointi ja hellyys toista kohtaan siinä sen.


      • kaurisshh
        on rakastaminen kirjoitti:

        - Halataan kun siltä tuntuu
        - Suukotellaan kun tuntuu tarve saada suukko
        - Huomioidaan toinen ihminen
        - Ilmoitetaan muutoksista
        - Soitetaan vaikka ei oikeasti olekaan asiaa
        - Ei vetäydytä kertomatta
        - Harrastetaan yhdessä, vaikka lenkkeilyä
        - Autetaan pyytämättä

        mitään luetteloita, vaan tunne. Rakastaminen on myös päätös rakastaa toista ilman tunnettakin riippumatta siitä, mitä toinen tekee.

        Ymmärrän tietenkin mitä tarkoitat. Noin se menee kuten kirjoitit, jos menee oikein.


      • suhteissakin.
        minä ainakaan kirjoitti:

        suutele kaikkien kanssa, mutta olenkin nainen.

        Ja tietenkin täytyyhän sitä tuntua hyvälle toisen seurassa olo, levolliselle, ja haluaa että myöskin kumppani viihtyy seurassani.

        Sellainen kokonaisvaltainen toisen huomiointi ja hellyys toista kohtaan siinä sen.

        Minä ainakin jaan poskisuudelmat kaikille ystävilleni mennen tullen ja joskus siinä välissäkin esimerkiksi kiittäessäni vaikka saamastani lahjasta. Niin meidän suvussa on aina tehty. :)
        Ja halaan myös kun siltä tuntuu.
        Ei tuo lista mielestäni mitenkään erityisesti kuvaa rakkauden olemusta paritasolla. Noinhan sitä elellään yleensä frenditason...


      • onkin
        suhteissakin. kirjoitti:

        Minä ainakin jaan poskisuudelmat kaikille ystävilleni mennen tullen ja joskus siinä välissäkin esimerkiksi kiittäessäni vaikka saamastani lahjasta. Niin meidän suvussa on aina tehty. :)
        Ja halaan myös kun siltä tuntuu.
        Ei tuo lista mielestäni mitenkään erityisesti kuvaa rakkauden olemusta paritasolla. Noinhan sitä elellään yleensä frenditason...

        eri asia kuin suudelma suulle :)


      • on, mutta
        kaurisshh kirjoitti:

        mitään luetteloita, vaan tunne. Rakastaminen on myös päätös rakastaa toista ilman tunnettakin riippumatta siitä, mitä toinen tekee.

        Ymmärrän tietenkin mitä tarkoitat. Noin se menee kuten kirjoitit, jos menee oikein.

        ei rakkaus ole listoja ja tuijottamista listoihin. Saanko tätä vai tuota, vaan se että tuntuu hyvälle olla toisen kanssa.


      • kauki
        on rakastaminen kirjoitti:

        - Halataan kun siltä tuntuu
        - Suukotellaan kun tuntuu tarve saada suukko
        - Huomioidaan toinen ihminen
        - Ilmoitetaan muutoksista
        - Soitetaan vaikka ei oikeasti olekaan asiaa
        - Ei vetäydytä kertomatta
        - Harrastetaan yhdessä, vaikka lenkkeilyä
        - Autetaan pyytämättä

        minulle rakastaminen ja rakastuminen on eri asioita. rakastan ystäviäni, perhettäni jne. eli kohtalaisen suurta joukkoa, mutta olen rakastunut vain yhteen. (toki häntäkin rakastan)
        rakastaminen on välitämistä ja luottamusta,
        rakastumista en osaa selittää. kai se on hormoneja ja viettejä. mene ja tiedä.


      • entäs sitten
        on, mutta kirjoitti:

        ei rakkaus ole listoja ja tuijottamista listoihin. Saanko tätä vai tuota, vaan se että tuntuu hyvälle olla toisen kanssa.

        niinä päivinä kun kaikki ei olekaan mallillaan eikä tunnu ollenkaan hyvältä. tyssääkö rakkaus kuin seinään? ;)


      • tahdon asiasta
        kaurisshh kirjoitti:

        mitään luetteloita, vaan tunne. Rakastaminen on myös päätös rakastaa toista ilman tunnettakin riippumatta siitä, mitä toinen tekee.

        Ymmärrän tietenkin mitä tarkoitat. Noin se menee kuten kirjoitit, jos menee oikein.

        rakastamisessa on pitkälle kysymys. siksihän vihkikaavassakin kysytään nimen omaan: "tahdotko sinä..."
        taitaa vaan olla, että useat eivät jutun juurta oikein sisäistä.


    • oi!

      auh, osu ja uppos...
      erityisesti toi: "onko rakastunut ihminen kylmän etäinen? Testaileeko ihminen kultaansa, jos todella rakastaa?"
      jotenkin sitä vaan on vaikee näitten ruusunpunasten linssien läpi nähdä, että eihän mun soutavan ja huopaavan kauriin kohdalla kyse taida mistään kovin suurista tunteista mua kohtaan olla.
      mutta kuten sanoit, eipä sen etäisenkään rakkkaan unohtaminen niin yksinkertasta oo.
      p.s onko alkuperäsellä kirjottajalla omakohtasta kokemusta näistä soutajista?

      • -.-

        jep, omakohtaista kokemusta löytyy. Teksti olikin ehkä enimmäkseen mulle itselle, etten taas lankeaisi saman soutajan pauloihin.


      • kauriista, nousevasta vesim...
        -.- kirjoitti:

        jep, omakohtaista kokemusta löytyy. Teksti olikin ehkä enimmäkseen mulle itselle, etten taas lankeaisi saman soutajan pauloihin.

        jonka pitäisi siis olla todella vapautta kaipaava ja sitoutumiskammoinen, kattia kanssa! Sen tunteikkaampaa miestä saa etsiä, ja todellakin ottaa KOKO ajan yhteyttä, on tosi avoin ja kyselee koko ajan mun elämästä asioita ja miten päivä on mennyt jne. Todella ihana mies joka kertoo kaipaavansa, aina kun ei olla yhdessä:) Olenkin ihmetellyt näitä kauris-puheita kylmästä ja etäisestä henkilöstä, minulla ei ole tstä kokemusta. Yhden naiskauriin tiedän joka on ehkä tuollainen mutta voisiko olla että mieskauriit ovat erilaisia. Nouseva merkkikin voi tosiaan antaa vähän keveyttä kauriille.


      • minunkin kauris
        kauriista, nousevasta vesim... kirjoitti:

        jonka pitäisi siis olla todella vapautta kaipaava ja sitoutumiskammoinen, kattia kanssa! Sen tunteikkaampaa miestä saa etsiä, ja todellakin ottaa KOKO ajan yhteyttä, on tosi avoin ja kyselee koko ajan mun elämästä asioita ja miten päivä on mennyt jne. Todella ihana mies joka kertoo kaipaavansa, aina kun ei olla yhdessä:) Olenkin ihmetellyt näitä kauris-puheita kylmästä ja etäisestä henkilöstä, minulla ei ole tstä kokemusta. Yhden naiskauriin tiedän joka on ehkä tuollainen mutta voisiko olla että mieskauriit ovat erilaisia. Nouseva merkkikin voi tosiaan antaa vähän keveyttä kauriille.

        ottaisi yhteyttä, vaan ei itsepäisesti jököttää ja odottaa että minä soitan tai viestitän hälle, sitten kyllä vastaa.
        Ja tunteista kertoo sitten kun minä olen kertonut ensin.

        Kerran olen yllättynyt kun hän kertoi oma aloitteisesti rakastavansa minua, senkin kyllä tekstiviestillä, viereisestä huoneesta. Mutta yhtä kaikki kertoi.


    • sinä itse?

      Oletko itse sellainen, joka katoaa ja palaa? Sekin varmasti vaikuttaa siihen kuinka sua kohtaan käyttäydytään.

      Kauris vaikkapa kaurisnainen ei ole kylmä eikä etäinen, vaan halua keskustella, tuntea ja ennen kaikkea haleja ja suukkoja, mutta jos juuri SINÄ itse et hali, et suukottele etkä muista kaurista vaikkapa kupposella kahvilla samassa kahvilassa tai unohdat sovitut treffit, joten siksipä kauris alkaa epäillä sinua eikä riitä rohkeutta lähestyä. Ja se joka soutaa, huopaa on niin UJO ettei uskalla tehdä enempää. Oletko tehnyt fyysistä tai henkistä väkivaltaa vaikkapa netissä kauriksellesi. Se on myös yksi syy miksei kauris tule lähelle. Muistan tuosta kaurisystäväni, jonka ex pyysi kaveriansa painamaan kuuman savukkeen kauriin iholle ja exäpä ihmetteli miksei kauris tule lähelle. Tulisitko itse lähelle sellaista miestä joka pyytää kamuansa painamaan kuumaa savuketta iholle?

      Mietipä vähän laajemmin asiaa, niin vastaus löytyy aika nopeasti. Eli kauris ei ole kylmä, mutta ujo, jonka sisällä pinnan alla "ihon alla" kuohuu hyvin paljon. Kauris on muuten hyvin pitkä vihainenkin, mikä sinun kannattaa myös muistaa, jos olet toista satuttanut.

      • Ainakaan

        minä en ole. Leimahtelen, mutta lauhdun nopesti. Ja menneet ovat menneitä enkä niitä kaivele.


    • asia

      Onko sinulla itsellä rohkeutta näyttää tunteita ja onko sinulla halua näyttää lämpö ja välittäminen? Onko sinulla rohkeuttaa koskettaa toista? Kysy nuo asiat ensin ítseltäsi ennen kuin kirjoitat tälle palstalle yhtikäs mitään.

      • -.-

        näytin tunteeni, hellin, annoin tilaa, olin tukena jne. tein kaiken sen, minkä mies vain voi. kirjoituseni kohde ei ole paha ihminen. itseasiassa mahtava. hän ei vain yksinkertaisesti rakasta minua. myös käsityksemme siitä, mikä on ihmissuhteessa hyväksyttävää, ovat hyvin erilsaiset. (ne pelit jne.) varsin yleistä ja luonnollista. kaikki vain eivät onnistu. se on asia, joka minun on hyväksyttävä katkeroitumatta ja opittava luopumaan valheellisesta toivosta.

        p.s. pahoittelen, jos joku/jotkut kokivat tekstini hyökkäyksenä itseään/yleisesti kaurismerkkisiä henkilöitä kohtaan.


      • hyvä että

        tänne kirjoitellaan kaikentyylisiä juttuja.
        Kenenkään ei ole syytä tarkastella itseään ainoastaan omalta näkökulmaltaan, ei meidän kauriittenkaan.
        Musta toi sun "mitäs itte luulet olevas"-sarjan kommentti on ns. nolla-kommentti.


      • jamuli
        -.- kirjoitti:

        näytin tunteeni, hellin, annoin tilaa, olin tukena jne. tein kaiken sen, minkä mies vain voi. kirjoituseni kohde ei ole paha ihminen. itseasiassa mahtava. hän ei vain yksinkertaisesti rakasta minua. myös käsityksemme siitä, mikä on ihmissuhteessa hyväksyttävää, ovat hyvin erilsaiset. (ne pelit jne.) varsin yleistä ja luonnollista. kaikki vain eivät onnistu. se on asia, joka minun on hyväksyttävä katkeroitumatta ja opittava luopumaan valheellisesta toivosta.

        p.s. pahoittelen, jos joku/jotkut kokivat tekstini hyökkäyksenä itseään/yleisesti kaurismerkkisiä henkilöitä kohtaan.

        Mistä tiedät ettei rakasta? Entäpä jos sinulla on TOIVOA ja juuri niin paljon kuin rohkenet vain ajatella. Tarkoitan, että ihan aitoa toivoa.

        Oletko koskaan ajatellut, että kiinnostuksen kohteesi ei vain uskalla näyttää tunteita sinulle?

        Mitä pelejä? Putosin kärryiltä. Pettikö hän? Silloin luovuttaisin, jos toinen on pettänyt.

        Jos ei ole pettänyt sinua, yrittäisit vielä kerran ja jos ei sittenkään onnistu, kannattaa luovuttaa. Ajattelen, tuolla sitä, että toinen ei uskalla sanoa kuinka paljon rakastaa sinua, vaan piilottaa tunteensa ujoutensa taa. Tai tuosta ajattelen, että teillä on ollut jotain ONN ja OFF ja naisesi on kyllästynyt siihen ikuiseen ollako vaiko eikö olla ja ajattelee, että täytyy päästä eteenpäin vaikka ihan viettäen sinkkuna elämää yksin.

        Silti ajattelen, että juuri sinä voit ite päättää haluatko vielä yrittää ja kertoa hänelle miksi vielä kannattaísi. Ehkä hän ei yksinkertaisesti tiedä kuinka paljon välität?

        Ite ajattelen seurustelusta, että jos joku satuttaa minua, en näytä välttämättä tunteita kuinka paljon toinen on satuttanut ja kuinka vihainen olen, vaan yritän sovinnolla ja asiallisesti ihan hiljaa jättää asian taa, mutta jos joku satuttanut haluaisi takaisin, olisin tilanteessa, josa ajattelisin, että itkettää kun toinen on satuttanut ja mietin että miksi pitäisi vielä yrittää. Jos kuitenkin toinen pystyy osoittamaan vaikkapa ihan katseella ja olemuksellaan aidosti lupaavansa korjata pahan aiheuttaman mielen, silloin antaisin viimeisen mahdollisuuden, koska ajattelen vain kuitenkin yksi elämä, kun ei kukaan tiedä varmaksi muista elämistä eikä mistään muusta. Jos noin kävisi ajattelisin vain että kaikki lähtee nyt ihan tyhjältä pohjalta eikä mitään suuria odotuksia, paitsi lupaus yhdestä asiasta - luottamuksesta. Juuri luottamuksen takaisin saaminen on niin älyttömän vaikeaa ja siksi ihmiset eivät välttämättä palaa yhteen, jos mietit miksi kaikki eivät enää palaa yhteen. Jos olisin sinun tilanteessa. Ehkä kerran vielä yrittäisin ja sitten luovuttaisin, koska älä sinä katkeroidu ja menetä koko arvokasta elämääsi, jos nainen onkin ihan tyhmä, mutta jos susta itestä tuntuu että pitäisi palata, niin silloin teet niin kuin parhaaksi näet. Todella vaikea sanoa oikein mitään kun ihmisillä on niin erilaisia elämäntilanteita.

        no, tämä on vain yksi näkemys


      • jamuli
        -.- kirjoitti:

        näytin tunteeni, hellin, annoin tilaa, olin tukena jne. tein kaiken sen, minkä mies vain voi. kirjoituseni kohde ei ole paha ihminen. itseasiassa mahtava. hän ei vain yksinkertaisesti rakasta minua. myös käsityksemme siitä, mikä on ihmissuhteessa hyväksyttävää, ovat hyvin erilsaiset. (ne pelit jne.) varsin yleistä ja luonnollista. kaikki vain eivät onnistu. se on asia, joka minun on hyväksyttävä katkeroitumatta ja opittava luopumaan valheellisesta toivosta.

        p.s. pahoittelen, jos joku/jotkut kokivat tekstini hyökkäyksenä itseään/yleisesti kaurismerkkisiä henkilöitä kohtaan.

        Mistä tiedät ettei rakasta? Entäpä jos sinulla on TOIVOA ja juuri niin paljon kuin rohkenet vain ajatella. Tarkoitan, että ihan aitoa toivoa.

        Oletko koskaan ajatellut, että kiinnostuksen kohteesi ei vain uskalla näyttää tunteita sinulle?

        Mitä pelejä? Putosin kärryiltä. Pettikö hän? Silloin luovuttaisin, jos toinen on pettänyt.

        Jos ei ole pettänyt sinua, yrittäisit vielä kerran ja jos ei sittenkään onnistu, kannattaa luovuttaa. Ajattelen, tuolla sitä, että toinen ei uskalla sanoa kuinka paljon rakastaa sinua, vaan piilottaa tunteensa ujoutensa taa. Tai tuosta ajattelen, että teillä on ollut jotain ONN ja OFF ja naisesi on kyllästynyt siihen ikuiseen ollako vaiko eikö olla ja ajattelee, että täytyy päästä eteenpäin vaikka ihan viettäen sinkkuna elämää yksin.

        Silti ajattelen, että juuri sinä voit ite päättää haluatko vielä yrittää ja kertoa hänelle miksi vielä kannattaísi. Ehkä hän ei yksinkertaisesti tiedä kuinka paljon välität?

        Ite ajattelen seurustelusta, että jos joku satuttaa minua, en näytä välttämättä tunteita kuinka paljon toinen on satuttanut ja kuinka vihainen olen, vaan yritän sovinnolla ja asiallisesti ihan hiljaa jättää asian taa, mutta jos joku satuttanut haluaisi takaisin, olisin tilanteessa, josa ajattelisin, että itkettää kun toinen on satuttanut ja mietin että miksi pitäisi vielä yrittää. Jos kuitenkin toinen pystyy osoittamaan vaikkapa ihan katseella ja olemuksellaan aidosti lupaavansa korjata pahan aiheuttaman mielen, silloin antaisin viimeisen mahdollisuuden, koska ajattelen vain kuitenkin yksi elämä, kun ei kukaan tiedä varmaksi muista elämistä eikä mistään muusta. Jos noin kävisi ajattelisin vain että kaikki lähtee nyt ihan tyhjältä pohjalta eikä mitään suuria odotuksia, paitsi lupaus yhdestä asiasta - luottamuksesta. Juuri luottamuksen takaisin saaminen on niin älyttömän vaikeaa ja siksi ihmiset eivät välttämättä palaa yhteen, jos mietit miksi kaikki eivät enää palaa yhteen. Jos olisin sinun tilanteessa. Ehkä kerran vielä yrittäisin ja sitten luovuttaisin, koska älä sinä katkeroidu ja menetä koko arvokasta elämääsi, jos nainen onkin ihan tyhmä, mutta jos susta itestä tuntuu että pitäisi palata, niin silloin teet niin kuin parhaaksi näet. Todella vaikea sanoa oikein mitään kun ihmisillä on niin erilaisia elämäntilanteita.

        no, tämä on vain yksi näkemys


      • jamuli
        -.- kirjoitti:

        näytin tunteeni, hellin, annoin tilaa, olin tukena jne. tein kaiken sen, minkä mies vain voi. kirjoituseni kohde ei ole paha ihminen. itseasiassa mahtava. hän ei vain yksinkertaisesti rakasta minua. myös käsityksemme siitä, mikä on ihmissuhteessa hyväksyttävää, ovat hyvin erilsaiset. (ne pelit jne.) varsin yleistä ja luonnollista. kaikki vain eivät onnistu. se on asia, joka minun on hyväksyttävä katkeroitumatta ja opittava luopumaan valheellisesta toivosta.

        p.s. pahoittelen, jos joku/jotkut kokivat tekstini hyökkäyksenä itseään/yleisesti kaurismerkkisiä henkilöitä kohtaan.

        En usko horoskooppimerkkeihin, mutta onpa ihan hyvä puhua tuosta aiheesta näin yleensä eli miksi rakkaus ei pääty onnellisesti. Kyllähän voi päättyä ihan hyvin tai voi yrittää aloittaa kaiken alusta ihan uudelta sivulta, mutta aika harva meistä on niin rohkea, vaikka juuri hiljaa mielessään toivoo, että olisi rohkeampi ihminen ja uskaltaisi tehdä asialle tärkeän päätöksen.

        Enkä tarkoita tällä että joku horoskooppimerkki olisi rohkeampi, vaan tarkoitan tällä ihan kaikkia maailman ihmisiä. En näe ihmisiä minkään merkin kautta, vaan näen ihmisen ihan tavallisena ihmisenä. Unohtakaa kaikenmaailman horoskooppimerkit ja nähkää se ihminen siinä edessänne. Ehkä, luulen, sun kannattaisi vain uskaltaa tehdä jotain. Tän keskustelun kautta muut ovat ehkä antaneet neuvoja mitä pitäisi tehdä, jotta kaksi ihmistä voisi palata takaisin yhteen. Kyllä se varmasti työtäkin vaatii, mutta jos kaksi ihan oikeasti haluavat palata, työtä on paljon vähemmän, kun aidosti haluaa tehdä tuon päätöksen. Kirjoitan tän ihan palstan ulkopuolelta. Tää teksti varmaan sopisi paljon paremmin horoskooppimerkin sijasta johonkin rakkaus- ja ihmissuhdekeskustelusivuille. Ero, rakkaus,kaipuu ja takaisinpaluu jne. No, täs oli yks mielipide sun elämällesi, jotta se muuttuis katkeruudesta paremmaksi ja onnekkaammaksi.


      • jamuli
        jamuli kirjoitti:

        En usko horoskooppimerkkeihin, mutta onpa ihan hyvä puhua tuosta aiheesta näin yleensä eli miksi rakkaus ei pääty onnellisesti. Kyllähän voi päättyä ihan hyvin tai voi yrittää aloittaa kaiken alusta ihan uudelta sivulta, mutta aika harva meistä on niin rohkea, vaikka juuri hiljaa mielessään toivoo, että olisi rohkeampi ihminen ja uskaltaisi tehdä asialle tärkeän päätöksen.

        Enkä tarkoita tällä että joku horoskooppimerkki olisi rohkeampi, vaan tarkoitan tällä ihan kaikkia maailman ihmisiä. En näe ihmisiä minkään merkin kautta, vaan näen ihmisen ihan tavallisena ihmisenä. Unohtakaa kaikenmaailman horoskooppimerkit ja nähkää se ihminen siinä edessänne. Ehkä, luulen, sun kannattaisi vain uskaltaa tehdä jotain. Tän keskustelun kautta muut ovat ehkä antaneet neuvoja mitä pitäisi tehdä, jotta kaksi ihmistä voisi palata takaisin yhteen. Kyllä se varmasti työtäkin vaatii, mutta jos kaksi ihan oikeasti haluavat palata, työtä on paljon vähemmän, kun aidosti haluaa tehdä tuon päätöksen. Kirjoitan tän ihan palstan ulkopuolelta. Tää teksti varmaan sopisi paljon paremmin horoskooppimerkin sijasta johonkin rakkaus- ja ihmissuhdekeskustelusivuille. Ero, rakkaus,kaipuu ja takaisinpaluu jne. No, täs oli yks mielipide sun elämällesi, jotta se muuttuis katkeruudesta paremmaksi ja onnekkaammaksi.

        En käy missään ihmissuhdekeskustelupalstoille, joten tuo tuli kirjoitettua nyt tuohon ihan näin kakkien horoskoppikeskusteluiden ulkopuolelta vain keskittyen siihen asiaan, että miksi ihmisten käy niin kuin sulle on käynyt. Miten sitten on mahdollista, että jotkut parit ihan normaalisti elävät ihan onnellisen normaalin elämän vaikkapa 50-60 vuotta yhdessä? Tietysti nykyään eroaminen ym. muu on helpompaa, mutta onkohan se ihan hyvä asia.

        Yksi asia on ainakin varmaa, jos kaksi seurustelee, ei tietenkään koko ajan pohdiskele syntyjä syviä ja ihmissuhdeasioita, vaan sen sijasta yleensä kaksi ihmistä tekevät yhdessä ihan tavallisia päivän askareita: ruokakauppa, pyöräilylenkki tai jotain muuta juuri tuosta kai rakkaudessa ja seurustelemisessa on kyse. Ja eihän kukaan kiellä heitä unelmoimasta vaikkapa yhteisestä Kouvolan reissusta tai retkestä Ahvenanmaalle tai jostain ihan muusta. Näin yksinkin tottuu olemaan, mutta kaipaa, että vielä jonain päivänä voisi tapahtua onnellisia asioita.


    • kukkia

      Kokeile onnistuuko suhde naiseesi yllättämällä hänet kukkakimpulla, jonka lähetät salaisena ihailijana hänen työpaikalle, kouluun tai kotiin. Korttiin voi kirjoittaa tapaamiselle sovitun ajan ja paikan. Kaurisnaisesi ei tiedä keneltä on kukkia saanut ja on ihmeissään, ja yllättyy kuinka ystävällinen oletkaan kun tapaatte. Kauris on niin vanhanaikainen nainen, joten häneen voi vedota pieni ja ystävällinen kukkayllätys.

    • jamuli

      Mihinkä tulokseen tulit? Aiotko elää sinkkuna vai yrittää vielä kerran ja jos ei sittenkään, niin ei sitten.

      Katkeruus ei ole mikään apu sinulle, vaan paras apu on tehdä jonkinlainen päätös asiasta. Joskus auttaa, että unohtaa koko asian hetkeksi ja lähtee vaikkapa polkupyöräilemään tai nukkuu yönsä hyvin ja seuraavana aamuna aamupalaa laittaessa asiat loksahtavat kohdalleen.

      Luultavasti on totta, että kun taarpeeksi kauan on elänyt vanhana piikana ei enää oikein tiedä paremmasta. Paremmasta voi tietysti unelmoida, jos haluaa. Toi on vähän sama asia, kun on aina tullut hyvin vähällä toimeen ja juuri juuri ansio riittää ruokaan ja vuokraan, niin ei osaa kuvitellekaan että voisi olla jotain enemmän koska on ihan tyytyväinen siihen, että on edes katto päänpäällä ja vielä ruokaa ettei ihan tarvi nähdä nälkää. Ja jos nälkää joutuis näkemään, sitten kannattaa etsiä sellainen työpaikka, että ravinto riittä elämistä varten. Niinpä.

      Olen joskus nähnyt sellaisen elokuvan, jossa naisella meni työelämässä hyvin, niin parisuhde loppui työkiireiden alle, kun puoliso ei ymmärtänyt. Tai sitten on niin että pärjää hyvin vähällä ja niukasti pienellä vuokralla ja ruoalla, mutta rakkaus kukoistaa onnellisesti.

      Jos muuten sua ärsyttää, että naisesi ei osaa päättää, tuli mieleen, että soita naiselles ja sano hänelle että päätös on nyt tehtävä ei tämä tällaista soutamista voi olla koko ajan. Oon ihan varma, että päätös tulee saman tien. Ehkä te sitten elätte onnellisesti elämän loppuun asti, jos hyvin käy.

      Loppu HYVIN ja KAIKKI hyvin! :) The End - onnellisesti.

      • rakkauselämä voi kukoistaa?

        Ei kai nyt sentään!

        Väitänpä, että yhtä hyvin biokemisti voi elää onnellisessa parisuhteessa kuin roskakuski, siivoja tai spurgu sillan alla.

        Kun sinä pakerrat vanhanapiikana töitäsi, varmasti jossain muualla, Katajanokan kerrostaloissa, biokemisti nauttii vapaasta illasta kullan kainalossa takkatulen loimutessa. Kaupungin laidalla, kauempana muista kaksi onnellista koditonta ovat löytäneet toisensa ja lämmittelevät käsiään nuotiolla.

        Kyllä rakkauselämän ja työuran pystyy yhdistämään.


      • sarja...
        rakkauselämä voi kukoistaa? kirjoitti:

        Ei kai nyt sentään!

        Väitänpä, että yhtä hyvin biokemisti voi elää onnellisessa parisuhteessa kuin roskakuski, siivoja tai spurgu sillan alla.

        Kun sinä pakerrat vanhanapiikana töitäsi, varmasti jossain muualla, Katajanokan kerrostaloissa, biokemisti nauttii vapaasta illasta kullan kainalossa takkatulen loimutessa. Kaupungin laidalla, kauempana muista kaksi onnellista koditonta ovat löytäneet toisensa ja lämmittelevät käsiään nuotiolla.

        Kyllä rakkauselämän ja työuran pystyy yhdistämään.

        Kuulemma siinä Tahdon asiassa mainostoimiston työntekijältä meni työ, jäi työttömäksi ja muutti köyhänä asumaan maalle ex-vaimon ulkovajaan, ja sitten elämä alkoi taas sujua ja asiat kääntyivät parhainpäin.

        Pitäisköhän munkin muuttaa asumaan ex-miehen vinttikomeroon tai kellarikoppiin, ja sielä söis purkkihernesoppaa ja termospullosta jois lämmintä mustaherukkamehua. Sitten miehen nykyinen kumppani ihmettelisi, että kukas sinä oikein oot, kun sielä komerossa asustelet. Ei kukaan kummempi, vain tässä elelen vaatimattomasti ja ihan huomaamattomasti.
        Makuupussin lähellä lämmittäis kuumavesipullo. Ostais lottoarvan ja voittais päävoiton tai raaputtais kynttilän valossa Ässäarvan ja ikuinen köyhyys jäi taakse.

        Ai niin, mutta sitten jos voittaisi lotossa, olis taas ihan outoa, koska raha ei tee ketään onnelliseksi. Jaa-a. Jokin kultainen keskitie olisi se paras asia. Hyvää syksyä kaikille!

        -jamuli-


    • vain yksi elämä

      Mä jäin sinkuksi, mutta kyl tähän tottuu, sillä vielä jonain päivänä ehkä joskus 50v kaikki kääntyy parahain päin. Oon varma, että sulle käy kaikki hyvin, joten ei sun tarvikaan katkeroitua yhtään mistään.

      Otaksun, että sulla on varmasti kuitenkin katto pään päällä, töitä, rakastava ja hellä suku ym. Kaikki vielä parahainpäin sulle kääntyy. Oon siitä ihan varma.

      Minäkin yritän pärjäillä, vaik töissä tapahtu ikävä asia, joka vaikuttaa moneen juttuun. Markkinoinnin yks tärkeä juttu nettisivumme hakkeroitiin, jolloin asiakkaat ei päässy niille samalla sen surun ja murheen keskellä unohtui ilmoittautua oman alan vuoden tärkeimpään tapahtumaan, joka vaikuttaa budjettiin ja tuntuu, että tää kaikki on oman työunelman lopun alkua.

      No, kuitenkin tästä huolimatta, vaik vielä tulevaisuudes tulis ikävää tai jotain muuta lisäsurua, oon päättänyt ettei hakkerointi ole maailmanloppu, vaan aina on TOIVOA. SIIS TOIVOA paremmasta huomisesta.

      Juuri toivoa on sinullakin on huomisesta. Oon elänyt lähes koko elämäni sinkkuna ja yksin, joten aika vähän mitään seurustelusta tiedän, mutta sen tiedän, että sun ei kannata masentua eikä menettää toivoa. Ota puhelin käteen ja tee kertaheitolla naiselles asia selväksi, jotta elämäsi järjestyy.

      Jos lottoat, voipi olla, että juuri sinä oletkin ensi lauantain lottovoittaja. Elämä on aika yllätyksellistä. Samaa pätee Sinun rakkauselämässäsi, joka voi olla vielä jonain päivänä lottovoitto.

      -jamuli-

      ps. Moni yksinäinen täälä odottaa rakkauselämän lottovoittoa toivoen kunpa viel jonain päivänä kohdalle sattuisi.

    • nukkunut

      Kauris on kylmä ja etäinen muiden mielestä. Itse tiedän sen itsestäni, että olen etäinen ja vaikeasti lähestyttävä.

      Olen kuitenkin analysoinut sen horoskooppimerkin mukaan : "Kuin Metsäkauris hän on varovainen ja herkkä, säikkyy helposti, minkä muut tulkitsevat vihamielisyydeksi. Ja sitähän se ei suinkaan ole"

      Kauriit tarvitsevat kärsivällisen kumppanin, johon he voivat luottaa. Säikkynä kauris helposti pakenee paikalta ensimmäisen riitaisan hetken tullen!! Kauris rakastaa rauhallisuutta ja sopuisuutta minun mielestä.

    • lähestyy!

      Ihan aiheiden ulkopuolelta muistutan kaikkia ihmisiä ympäri Suomen SPR:n nälkäpäiväkeräyksestä 20.-22.9.07. Muistakaapa nuo tärkeät päivänmäärät.

      SPR:n lisäksi, jos ylimääräistä löytyy, voi antaa muuhunkin hyväntekeväisyyteen. Vaikkapa lahjoittaa, ammattikouluille, ammattikorkean muotoilulinjoille, Taikkiin tai tukea musiikkikultuuria.

      Lueskelin yhden musalehden mainoslipukkeita ja huomasin, että Sibeliusakatemian tukisäätiölle voi lahjoittaa ja testamentata rahaa. Varmasti ihan hyvä kohde. Lahjoittamisen tapoja ovat esim. yksittäiset raha- tai esinelahjoitukset, soitinhankinnat, merkkipäivämuistamisen ohjaaminen Sibiksen rahastoille ja testamentit. Lahjoittaja voi ite valita, käytetäänkö lahjoitusten varat tiettyyn kohteeseen kertaluonteisesti vai rahastoidaanko varat.

      Loistava kohde ovat myös erilaiset ureheiluseurat kautta maan. Erityisesti lasten ja nuorten urheilua kannattaa tukea, koska liikunta on ihan kiva harrastus ja joillekin siitä voi tulla ammatti. Huippu-uran jälkeen voi lähteä valmentamaan aikuisia tai junnuja, mikä on varmaan järkeväin ratkaisu entiselle urheilijalle. Toni Nieminen on hyvä esimerkki siitä mitä voi tehdä urheilu-uran jälkeen - juontaa oman lajin kisoja ja hoitaa ja valmentaa hevosia. Ihan jalat maassa.

    • lähestyy

      Ihan aiheiden ulkopuolelta muistutan kaikkia ihmisiä ympäri Suomen SPR:n nälkäpäiväkeräyksestä 20.-22.9.07. Muistakaapa nuo tärkeät päivänmäärät.

      SPR:n lisäksi, jos ylimääräistä löytyy, voi antaa muuhunkin hyväntekeväisyyteen. Vaikkapa lahjoittaa, ammattikouluille, ammattikorkean muotoilulinjoille, Taikkiin tai tukea musiikkikultuuria.

      Lueskelin yhden musalehden mainoslipukkeita ja huomasin, että Sibeliusakatemian tukisäätiölle voi lahjoittaa ja testamentata rahaa. Varmasti ihan hyvä kohde. Lahjoittamisen tapoja ovat esim. yksittäiset raha- tai esinelahjoitukset, soitinhankinnat, merkkipäivämuistamisen ohjaaminen Sibiksen rahastoille ja testamentit. Lahjoittaja voi ite valita, käytetäänkö lahjoitusten varat tiettyyn kohteeseen kertaluonteisesti vai rahastoidaanko varat.

      Loistava kohde ovat myös erilaiset ureheiluseurat kautta maan. Erityisesti lasten ja nuorten urheilua kannattaa tukea, koska liikunta on ihan kiva harrastus ja joillekin siitä voi tulla ammatti. Huippu-uran jälkeen voi lähteä valmentamaan aikuisia tai junnuja, mikä on varmaan järkeväin ratkaisu entiselle urheilijalle. Toni Nieminen on hyvä esimerkki siitä mitä voi tehdä urheilu-uran jälkeen - juontaa oman lajin kisoja ja hoitaa ja valmentaa hevosia. Ihan jalat maassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      272
      2687
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      208
      1728
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1454
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1201
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      236
      1071
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1012
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      43
      913
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      70
      800
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      730
    Aihe